Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Deeltijd studeren, gezin én werk. Is het te combineren?

 
Profiel   

Mijn man doet dit. Ook 2 kids van bijna 3 en 4.5. Hij werkt fulltime in het onderwijs en doet daarnaast een studie aan de open universiteit Eindhoven. Wel thuis studie, maar evengoed.

Het is zwaar en vermoeiend. Maar hij doet het en het lukt hem. En naast dit zit ik op dit moment ook arbeidsongeschikt thuis voor onbepaalde tijd. Ik vind het zo knap van hem... ik zou het zelf niet kunnen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 21:49 



 
Profiel   

Ik heb mij P logopedie gehaald met 2 kinderen van 2 en 4. En 16u werken. Ik vond het pittig maar te doen. Tijdens het laatste half jaar zijn wij verhuist en kreeg ik een andere baan. Kinderen wisselden ook van school en in het begin van jaar 2 merkte ik dat het toen voor de kinderen teveel werd. Omdat ik toch twijfelde of ik het werk wel echt leuk zou gaan vinden ben ik gestopt.
Maar in mijn klas veel dames met jonge kinderen en baan. Meeste zijn net afgestudeerd afgelopen half jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 21:55 



 
Profiel   

Hier verbouwing, 30 uur pw werk en studie (20 uur pw) geen kids wel beestenbende aan huis. Het is te doen, maar wel pittig.

Vooral als de planning toch anders uitpakt of m'n vriend toch niet optijd thuis kan zijn om de beesten te doen.

Hier echt goed plannen, sociale leven even een tand terug en gelukkig wel een schoonmaker die 1x pw zorgt dat alles echt goed gedaan wordt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 22:34 



 
Profiel   

Ik ga februari 2022 starten met een deeltijd post-HBO voor 1,5 jaar. Om de week een dag naar school (10-17) en daarnaast natuurlijk thuisstudie. Ik werk 36 uur en heb een peuter van 2,5. Mijn man gaat iets minder werken dus die kan het huishouden gedeeltelijk voor zijn rekening nemen, maar ik ben erg benieuwd hoe het mij vergaat en hoeveel uur ik thuis moet gaan studeren. Mijn werkgever betaalt het grootste gedeelte en de schooluren verdelen we 50/50. Het scheelt dat ik niet wekelijks naar school hoef en dat er in de zomermaanden en in januari geen onderwijs is, maar inderdaad, het gaat pittig worden maar ik heb er ook heel veel zin in juist omdat het mij qua functie een heel end verder gaat brengen.

Zoontje ligt elke avond voor 19:30 in bed, mijn man werkt dan nog dus de avonden kan ik rustig studeren.

edit: Oh en qua aftrek studiekosten: ik heb de onderwijsinstelling verzocht de factuur nog dit jaar te versturen zodat ik mijn gedeelte nog dit jaar betaal en dus nog kan meenemen in de aftrek. Ik baalde zo toen ik las dat de aftrek eraf ging! Maar op deze manier toch nog opgelost. Hetzelfde geldt voor mijn boeken: zodra ik de boekenlijst binnen heb bestel ik de benodigde boeken nog dit jaar zodat ik ook deze kan meenemen in de aftrek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 14:18 



 
Profiel   

Ik doe het ook sinds september.
Ik werk 24 uur per week, heb een kleine dochter en een beestenboel. De studie is twee keer per week in de avond tot 21:30 en dan nog een uur rijden.
Het is pittig maar te doen. Ik loop vooral tegen het huishouden aan :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 14:25 



 
Profiel   

Ik doe dit nu ook, ik studeer accountancy bij Avans. Daarnaast heb ik 2 kinderen van 2 en 3 jaar, een parttime baan (32 uur, waarvan ik er 24 werk en 1 dag school mag rekenen), zit ik in het bestuur van een buurtvereniging en zit ik in de academieraad van mijn school.

Hartstikke druk, maar ook hartstikke leuk.
Mijn motivatie voor de opleiding is heel erg hoog, dus het gaat mij (tot op heden) goed af.
Ik zit elke avond ongeveer vanaf 19:00 tot 20:00 aan school te werken.

Wel heb ik iemand die mij helpt in de huishouding, want dat trek ik er echt niet meer bij.

Af en toe wordt het mij wel te veel hoor, maar dan doe ik even een paar dagen niets en dan kan het wel weer :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 18:48 



 
Profiel   

Hier ook 2 kinderen 32-36 uur werken.
Toen nog geen paarden.

Ik heb tijdens de zware periodes van mijn studie mezelf een paard in het vooruitzicht gesteld als ik mijn studie zou afmaken :+
Het is gelukt, mijn eerste paard stond na ontvangst diploma na een maand op stal *\o/*

Je moet heel scherp keuzes maken. Zonder schoonmaakhulp, goede opvang, een partner die het echt steunt en niet gaat zeuren en verjaardagen afspraakjes voorlopig op de lange baan, had ik het niet gered. De laatste loodjes waren zwaar.

Bijna als een bevalling: je zweert nooooooit meer te gaan studeren, maar inmiddels ben ik het “half” vergeten, en overweeg ik weer wat uit te zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 20:06 



 
Profiel   

Goed dat ik lees dat de studieaftrek eraf gaat...

Ik doe de pabo via loi, naast werk 20 uur, kind, huishouden en karateschool. Zeker pittig, maar wel te doen. Vooral consequent zijn en discipline hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 20:43 



 
Profiel   

Die hulp in het huishouden is een goede tip haha (ook zonder studie :') )

Helaas gaat de studieaftrek er af... dit jaar nog aan een opleiding beginnen zit er sowieso niet in, dus dat is dan jammer maar helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 08:15 



 
Profiel   

Ik heb een 4 jarige hbo studie gedaan naast een baan van +40 uur. Geen kinderen. Het was echt heel pittig. Met kinderen erbij was het nooit gelukt (misschien wel als ik minder uren gewerkt had). Ik had wel een paard waar ik dagelijks naar toe ging.

De college jaren gingen eigenlijk prima, het werd pas echt heel zwaar toen ik ook nog 20u stage moest lopen... ik heb het gehaald hoor maar op mijn tandvlees.

Studieaftrek is vervallen per 2022 maar daar voor in de plaats is STAP: https://www.uwv.nl/particulieren/stap-budget/

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 08:30 



 
Profiel   

Ik ben met een HBO master van 2 1/2jaar gestart toen mijn jongste 9 weken was en mijn oudste 3 jaar. 1 dag per week les aan de andere kant van het land en verder stages en werken, allemaal wel in werktijd (32 uur). Studeren kwam er wel nog bij, hoewel ik een halve werkdag per week studievrij kreeg van de zaak. De master was in opdracht van het werk ook. Het was pittig en hard werken en voor paardrijden had ik niet veel tijd. In die tijd had ik enkel een bejaard rijpaard dat ik rustig een week niet kon rijden en 2 pensionpaarden. Met wat hulp is dat ook gelukt, hoewel ik niet elke dag uitmestte.
Zou ik het een volgende keer weer doen? Ja, zeker, het heeft me veel gebracht. Ik plande elke week minimaal 1 dag zonder werk/opleiding/studeren, echt enkel familytime, en dat is me heel goed bevallen en kan ik alleen maar aanraden. Ik geloof niet dat mijn kinderen eronder geleden hebben, de jongste heeft “gewoon” 22 maanden borstvoeding genoten. Je moet dit soort dingen samen doen, en andere zaken even op een lager pitje zetten anders is het niet te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 08:36 



 
Profiel   

Ik ben pas begonnen aan een studie aan de open universiteit. Vooral thuis studeren dus. Op dit moment ben ik 24 weken zwanger, dus hoe het precies met kind gaat werken kan ik je nog niet vertellen. Ik studeer van mezelf wel heel makkelijk en heb veel zelfdiscipline, dus dat heb ik wel mee. Na mijn verlof zal ik waarschijnlijk nog 2 dagen blijven werken en daarnaast dus studeren. Ik hoop mn bachelor in 4,5 jaar te halen en daarna dan mn master te kunnen doen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 09:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen