Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Werken en de dieren thuis,hoe doe jij dat ?

 
Profiel   

tootje71 schreef
dank voor alle reacties . ik zal wat duidelijker zijn.
Bij het gesprek heb ik aangegeven geen hele dagen te werken en kunnen werken , dit ivm mijn gezondheid en mijn beestjes ( 1 poes 2 pony's) dat zou geen probleem zijn.
Gisteren zag ik dat ik was ingedeeld van 10 tot 6 zes uur , dus ik vroeg of het niet duidelijk was overgekomen maar men zei dat ik had toegezegd zoveel te willen werken >;) dat zou ik nooit gedaan hebben.
dus ik nogmaals dat ik uiterlijk de middag of ochtend wil maar niet langer zou willen maar dat was onmogelijk. ivm personeels tekort.
Tja daar sta je dan ... op zich kan het wel maar mijn echtgenoot werkt ook de hele dag en wil graag zijn eten op tijd ( ja ouderwets) ..
Die slowfeeders is een idee daar ga ik mij in verdiepen en een camera hang er wel maar dan heb ik alleen zicht op de stallen niet op het land.
En nogmaals ik ben dus niet gewent lang van huis te zijn dus mutsje dat ik ben maak ik mij snel zorgen :o



Als je zelf hebt aangegeven geen hele dagen te willen werken en vervolgens 8 uur wordt ingedeeld, dan zou ik toch even heel duidelijk zijn.
Je geeft niet alleen aan dit te willen vanwege je echtgenoot en je dieren, maar ook vanwege je eigen gezondheid.
Is het geen optie een andere baan te zoeken waar ze wel rekening houden met je wensen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:38 



 
Profiel   

Als je vanwege je gezondheid geen hele dagen wilde werken dan is in de pauze naar huis om te voeren niet te doen. Dan heb je die tijd echt wel nodig om even rustig te zitten en wat te drinken en te eten.

Ik zou nog een keer aangeven dat je dagdelen wil. Zonder jou is het personeelstekort nog groter lijkt me. En als halve dagen geen optie blijken te zijn kan je dat beter meteen weten ipv eerst tegen je zin hele dagen maken.

Hangt er ook vanaf hoe hard je het werk nodig hebt natuurlijk.

En als antwoord op je vraag; hier ook slowfeeders en dan 2x per dag voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:42 



 
Profiel   

Voor de pony's en een poes hoef je het niet te laten, dat is echt onzin. Maar dat staat los van of je wel hele dagen wíl werken. Het is oké om dat niet te willen en daarvoor hoef je geen verantwoording af te leggen toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:50 



 
Profiel   

Heb nog geen contract getekend dus als ze mij niet willen toekomen dan is het gewoon klaar, tja wij zijn van de oude stempel voor mij hoeft zes uur ook niet en ik heb de liefste man van de wereld die niet aanvallen alsjeblieft :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 18:00 



 
Profiel   

Als dat is hoe het tussen jullie werkt en jullie er beide blij mee zijn is dat jullie zaak :j

Vind je het zelf vervelend dat je zo aan huis gebonden bent of heb je financieel werk nodig? Want zoals ik het nu hoor heb je er nog best moeite mee om enkele uren van huis te zijn?
Supermarkten zijn ook veranderd, het tempo is heel anders dan 20 jaar geleden. Ik zou dus zeker op je strepen staan en als ze je niet minder willen indelen gewoon niet tekenen. Er zijn genoeg andere dingen te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 18:07 



 
Profiel   

Het eerste wat ik mij dan afvraag is hoe doe je het 's nachts en wat maakt werken en "er niet zijn" anders dan "slapen en in dromenland zijn"?

Hier hebben de paarden slowfeeders. Paps gaat zelfs nog een geautomatiseerde bouwen zodat ik maar 1x PD hoef te vullen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 18:47 



 
Profiel   

Goh, ik zou maar gewoon meteen stoppen voor je begonnen bent. Je gezondheid is tot daaraantoe, dat je daarop staat snap ik, maar de rest? Komaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 18:59 



 
Profiel   

tootje71 schreef
Heb nog geen contract getekend dus als ze mij niet willen toekomen dan is het gewoon klaar, tja wij zijn van de oude stempel voor mij hoeft zes uur ook niet en ik heb de liefste man van de wereld die niet aanvallen alsjeblieft :o


Maar dan klinkt het alsof jullie thuis een goedlopende machine zijn samen en dat gaat natuurlijk veranderen als je gaat werken.
Als jij gaat werken verandert er voor je man ook wat. Eten misschien later klaar, misschien moet hij zelf ook eea gaan doen in het huishouden of voor de dieren.
Ik zou goed bedenken wat je wilt, en als je graag wilt werken met je man bespreken hoe jullie de taken gaan verdelen.
En anders niet werken; je komt dan toch sowieso in de knoei met je belastbaarheid van je lichaam? En als het mentaal ook al zo moeilijk is voor je zou ik goed bedenken of dat je het waard is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 19:12 



 
Profiel   

Financieel moet ik wel aan het werk blijven maar omdat ik thuis 15 jaar kinderen heb opgevangen ben ik inderdaad niet meer gewent lang van huis te zijn daarom had ik ook aangegeven halve dagen te willen gaan werken.
Maar goed ik ga aankomende week nogmaals een gesprek aan en als blijkt dat minder uren er echt niet in zitten ga ik verder zoeken . Dank voor jullie reacties de kritische opmerkingen snap ik heel goed en hebben mij ook aan het denken gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 09:13 



 
Profiel   

En hoe is het afgelopen? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:53 



 
Profiel   

Heb er toch maar eens diep over nagedacht en tja wat is 6 uur weg zijn .... in de pauze kan ik even heen en weer dus vorige week uitgeprobeerd. De dag vloog voorbij en de paardjes redden zich prima met mijn nieuw aangeschafte slowfeeder. Dus voor nu gaat het prima moest ook even een knop in mijn hoofd omzetten :o ben 20 jaar thuis geweest....

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:00 



 
Profiel   

Dat kan ik goed geloven, dat is ook een hele aanpassing. Maar je doet het wel! Knap hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:02 



 
Profiel   

Dank je ! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:07 



 
Profiel   

Goed bezig! Hopelijk kun je dit volhouden en wen je er aan.

Bij ons voeren we de paarden 2x per dag, ochtend en avond, en dat gaat prima. Wij hebben op meerdere plekken slowfeeders, zodat ze lekker aan de scharrel zijn. Een deel van de slowfeeders vullen we ook met gerstestro, zodat ze altijd wat kunnen knabbelen als het hooi op is. Zo staan ze nooit met een lege maag en hebben heel de dag bezigheidstherapie. Dat werkt heel fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:15 



 
Profiel   

Dank voor de tip !

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:36 



 
Profiel   

Gaat het met je gezondheid ook goed? 6 uur werken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:17 



 
Profiel   

Overdag hetzelfde als de nacht.
Hooi in slowfeeders.
Kunnen ze echt lang mee doen hoor.

Ivm gezondheidsproblemen een maximaal aantal uren per dag kunnen werken is begrijpelijk en je zult dat goed voor jezelf af moeten bakenen.

Maar, als ik ga werken ben ik van 7.30 tot 17.30 weg.
Mijn paarden overleven dat prima.
Met hun hooi doen ze tot ca 14.30 en dan hangt er nog een net stro waar ze aan kunnen knabbelen.

Wat je kan doen qua eten is in het weekend gezellig samen met man soepen en maaltijden koken en die vries je dan in.

Diegene die het eerst thuis komt, warmt het op :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:18 



 
Profiel   

Ik werk 40u en mijn partner minimaal 45u per week.
Mijn twee paarden voer ik in de ochtend, en ik mest eventueel de inloopstal vlug uit.

Ze hebben onbeperkt graszaadhooi en krijgen in de ochtend een deel 'lekker' hooi en eventueel toegang tot een weide.

Ik heb op 96% van hun terrein via camera's toezicht, dus ik kijk in mijn lunchpauze altijd even. En soms bij extreem weer vaker. Ik kan als er echt nood aan de man is even gauw op en neer om iets op te lossen. Ik neem aan dat mijn leidinggevende me dan laat gaan en verlof laat opnemen.

In de avond doe ik mijn corvee en voer ik ze weer 'lekker' hooi voor de nacht. Zonder voer staan ze zo nooit. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:32 



 
Profiel   

laura1987 schreef
Gaat het met je gezondheid ook goed? 6 uur werken?


Ja dat ging prima ( diabetes) ik heb een pomp die heel veel voor mij doet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 11:43 



 
Profiel   

Wat fijn dat het goed ging!

Ik zou als ik jou was je pauze lekker voor jezelf houden en niet gaan lopen haasten om naar huis te gaan voor de paarden, tenzij je sowieso al naar huis wilde? Het stikt van de mensen die 's ochtends even checken of alles nog op 4 benen staat, er eventueel wat hooi bij gooien / de stal / een hek open zetten, en dan pas na hun werk weer een keer voeren enzo.

Of andersom, dat je 's ochtends voor je werk al alles doet en dan na het werk nog even een check en voerbeurtje.

Als je het handig aanpakt met slowfeeders hoef je zelfs niet eens elke dag te voeren maar om de paar dagen of zelfs alleen in het weekend de hele zooi vol stouwen met ruwvoer waar ze dan een week lang mee kunnen doen :j

Is in de herfst en winter ook wel fijn op van die dagen waarop het de hele dag plenst, of als je van donker tot donker weg bent.... dan hoef je niet zoveel te ploeteren in de nattigheid :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 14:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen