Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 18:15

Dat is al een tijd Annetje! Hopelijk knap je snel op.

Ik sta op een school met heel veel leerlingen in een focuswijk, veel armoede, migratie achtergrond , hier wordt heel simpel gewoon niet getest onder leerlingen. Weinig besmettingen hier, maar of dat ook echt zo is?

Wordt ook weer echt strijd de komende weken over mondkapjes en afstand, zo geen zin in.
Wij hopen hier dus heel snel op een boosterprik.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 18:27

PSvanLot schreef:
Nog even de scholen vol houden en dan net voor de kerst naar huis, dat zou natuurlijk ook een stuk minder ellende opleveren dan nu sluiten. Maar dan geen onlineles, dan maar een extra week/2 weken vakantie.


Waarom vakantie en niet online les?

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 18:39

Ik snap niet waarom ze niet even alles op alles zetten om code zwart te voorkomen. Kunnen die kinderen iig ook Sinterklaas en kerst vieren.
Ik ben voor online les tot de kerst en dan in januari weer gecontroleerd open.

Maar als het zo gaat vrees ik dat we met kerst in code zwart zitten en ik vind dat serieus een vreselijk eng idee.

marleen_88

Berichten: 14045
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:09

Ik sta voor groep 6, ik vind het toch wel een ding hoor. Die kinderen in de gangen enzo met een mondkap op....

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:33

Wat vind je daarvan dan? Het lijkt mij vooral een veel te slappe maatregel die geen verschil gaat maken. Maar een kapje overleven ze toch wel. Ze gaan wel ergere dingen meemaken in hun leven :')

marleen_88

Berichten: 14045
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:35

Ik denk dat het totaal geen verschil gaat maken. Ook vind ik het krom, want in andere publieke ruimtes hoeft het niet, tegenstrijdig en raar.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:37

marleen_88 schreef:
Ik denk dat het totaal geen verschil gaat maken. Ook vind ik het krom, want in andere publieke ruimtes hoeft het niet, tegenstrijdig en raar.

Tja. Zo zijn er wel meer dingen krom.
Kan je ook stellen dat het gek is dat leerkrachten afgelopen week nog geen mondkapje op hoefde terwijl het overal wel weer moet (op de qr code plekken na)

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:46

Goof schreef:
PSvanLot schreef:
Nog even de scholen vol houden en dan net voor de kerst naar huis, dat zou natuurlijk ook een stuk minder ellende opleveren dan nu sluiten. Maar dan geen onlineles, dan maar een extra week/2 weken vakantie.


Waarom vakantie en niet online les?


Omdat het online lesgeven door heel veel collega’s als zeer stressvol ervaren wordt en het ook voor leerlingen veel druk geeft. Ik hoop er nooit weer aan te hoeven. Wat een diepe ellende.

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:47

Sheran schreef:
Wat vind je daarvan dan? Het lijkt mij vooral een veel te slappe maatregel die geen verschil gaat maken. Maar een kapje overleven ze toch wel. Ze gaan wel ergere dingen meemaken in hun leven :')


Slappe maatregelen idd. Ben helemaal niet voor veel regels, maar dit is toch echt tobben zo.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:30

@psvanlot hoeven jullie nu geen hybride lessen te draaien? Wij moeten nog steeds online les aanbieden voor de leerlingen die in quarantaine zitten. Dat vind ik ook al behoorlijk stressvol.

theadora99

Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:41

lenaa_tje schreef:
@psvanlot hoeven jullie nu geen hybride lessen te draaien? Wij moeten nog steeds online les aanbieden voor de leerlingen die in quarantaine zitten. Dat vind ik ook al behoorlijk stressvol.

Wij inderdaad ook, vreselijk. Daarnaast hebben we nu digitaal de leerlingbesprekingen en digitaal de driehoeksgesprekken en ik ben zo veel met mijn laptop bezig dat ik elke dag met knallende koppijn thuiskom :(

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:44

theadora99 schreef:
lenaa_tje schreef:
@psvanlot hoeven jullie nu geen hybride lessen te draaien? Wij moeten nog steeds online les aanbieden voor de leerlingen die in quarantaine zitten. Dat vind ik ook al behoorlijk stressvol.

Wij inderdaad ook, vreselijk. Daarnaast hebben we nu digitaal de leerlingbesprekingen en digitaal de driehoeksgesprekken en ik ben zo veel met mijn laptop bezig dat ik elke dag met knallende koppijn thuiskom :(

Heel herkenbaar! Dat is bij ons inderdaad precies zo.

Hopelijk zijn we er snel af!

Heb je een computerbril? Ik heb collega’s die daar door minder last krijgen van hoofdpijn.

marleen_88

Berichten: 14045
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:49

Dat is op het basisonderwijs niet anders volgens mij. Alle gesprekken, afspraken en besprekingen digitaal. De kinderen in quarantaine volgen onderwijs op afstand.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:51

Wij deden eigenlijk alles weer fysiek.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:52

marleen_88 schreef:
Dat is op het basisonderwijs niet anders volgens mij. Alle gesprekken, afspraken en besprekingen digitaal. De kinderen in quarantaine volgen onderwijs op afstand.

Dit verschilt net als bij het vo gewoon per school.
Kinderen van collega’s (hogere klassen basisschool) krijgen namelijk echt geen werk mee als ze in quarantaine zitten. Online mee de les volgen zit er al helemaal niet in.

Dat is misschien ook wel het kromme aan het hele gebeuren. De grote verschillen per school.

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 00:02

lenaa_tje schreef:
@psvanlot hoeven jullie nu geen hybride lessen te draaien? Wij moeten nog steeds online les aanbieden voor de leerlingen die in quarantaine zitten. Dat vind ik ook al behoorlijk stressvol.


Nee, want zoals ik bovenstaand schreef wordt er minimaal getest en zijn er dus minimaal mensen thuis. We bieden geen online lessen aan momenteel.

marleen_88

Berichten: 14045
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 00:11

lenaa_tje schreef:
marleen_88 schreef:
Dat is op het basisonderwijs niet anders volgens mij. Alle gesprekken, afspraken en besprekingen digitaal. De kinderen in quarantaine volgen onderwijs op afstand.

Dit verschilt net als bij het vo gewoon per school.
Kinderen van collega’s (hogere klassen basisschool) krijgen namelijk echt geen werk mee als ze in quarantaine zitten. Online mee de les volgen zit er al helemaal niet in.

Dat is misschien ook wel het kromme aan het hele gebeuren. De grote verschillen per school.


Dat meen je niet?!
Tsjonge, nooit bij stil gestaan dat er dus scholen zijn die dit niet doen. Wij vinden het gewoon vanzelfsprekend dat de kinderen in quarantaine onderwijs op afstand krijgen, mits ze er toe in staat zijn.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 00:13

Bij ons (VO) mogen mensen in quarantaine onlineles volgen, maar niet iedereen die een dagje ziek is. Althans, daar wordt niets heel speciaal voor geregeld.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 00:28

Bij ons wordt eigenlijk standaard elke les ook een Google Meet opengezet waar leerlingen die thuiszitten in kunnen komen zodat ze de les/uitleg kunnen volgen vanuit huis. Het is afhankelijk van de leerling en diens gezondheid of ze daar gebruik van maken of niet, maar hij staat sowieso open.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 01:01

Hoe doe je het dan met scherm delen enzo? Gewoon hele les je scherm gedeeld en dingen die leerlingen niet mogen zien in de pauzes doen?

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 05:37

Sheran schreef:
Hoe doe je het dan met scherm delen enzo? Gewoon hele les je scherm gedeeld en dingen die leerlingen niet mogen zien in de pauzes doen?


Als je het via teams doet dan deel je alleen dat wat je aangeklikt hebt. Dus een vertaalopdracht in word bijv. Daar komt dan een rode rand omheen te staan.

Wij streamen wel maar ik pas mijn lessen er verder niet op aan en ik geen geen extra werk mee.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 07:16

Je kunt kiezen tussen hele scherm delen, of alleen een tabblad ofzo.

Maar wij hebben in het lokaal telkens een vaste computer, maar ik heb ook een laptop/chromebook, dus die kan ik ook gebruiken voor alternatieve dingen.

theadora99

Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 09:55

lenaa_tje schreef:
theadora99 schreef:
Wij inderdaad ook, vreselijk. Daarnaast hebben we nu digitaal de leerlingbesprekingen en digitaal de driehoeksgesprekken en ik ben zo veel met mijn laptop bezig dat ik elke dag met knallende koppijn thuiskom :(

Heel herkenbaar! Dat is bij ons inderdaad precies zo.

Hopelijk zijn we er snel af!

Heb je een computerbril? Ik heb collega’s die daar door minder last krijgen van hoofdpijn.

Heb geen computerbril, maar ik heb wel een gewone bril en als ik die afzet zie ik de computer niet meer :+

Wij werken met Google Meet en daar deel ik het tabblad of scherm waar ik de uitleg doe, daarna gaan ze eigenlijk altijd zelfstandig werken en kan ik mijn scherm stoppen met delen. Bij ons gaat hij inderdaad ook bijna standaard aan, zitten veel leerlingen in quarantaine. Dinsdag miste ik er 8 in een klas van 24.

Oudergesprekken waren deze week nog op school, vanaf maandag moet alles digitaal. Ik zit dan dinsdag vanaf 15.00 tot 20.00 bijna non stop achter de Meet.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 11:05

Misschien is kijken of je op jou sterkte een bril kan aanschaffen met blauw licht filter. Voor mij was het te prijzig maar het kan dus wel veel schelen, aldus mijn collega’s.

Hier werken we met teams. Ik nodig per les de leerlingen uit. Die vervolgens mee doen met de lessonup les. Ze zijn dan het gehele uur ingebeld en luisteren mee met de klas. En doen online mee via lessonup.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 11:19

Wij zetten tijdens de lessen Zoom aan voor de thuisblijvers. Zij bekijken dan de les via de externe camera. Zelf betrek ik ze weinig bij de les, want dat vind ik echt te lastig en te veel werk.
Als je als docent ziek bent, moet je via Zoom je lessen draaien als dat lukt.

Online lessen vind ik zelf niet nuttig, zeker niet zo hybride. Volgens mij krijgen de leerlingen dan niet alles mee.
Ik vind het wel typisch dat scholen niet dichtgaan. Ja, ik zie ook dat leerlingen polariseren en extremer worden, maar ik zie ook de cijfers oplopen en onze leerlingen zijn daar deels schuldig aan. Ik weet niet of een extra lange vakantie of een weekje online les nu zo erg zou zijn.