Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zwemlesgevers

 
Profiel   

Hoi!

Ik heb maandag mijn praktijk examen voor zwemlesgever en die week erop mijn eindgesprek.
Nou ben ik benieuwd of er hier nog meer zwemlesgevers zijn, misschien leuk om wat dingen te bespreken met elkaar, leuke ideeën voor lessen bijvoorbeeld?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-17 15:20 



 
Profiel   

Ik ben momenteel in opleiding! In oktober gestart, en als alles goed gaat in juni eindgesprek.

Ben je inmiddels geslaagd? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-17 18:31 



 
Profiel   

Ik heb ondertussen 3.5 jaar mijn papieren, en werk ook al 3.5jaar in het zwembad. 3 jaar in de Bijlmer gewerkt in het Bijlmersportcentrum. Nu in het Marnixbad in a'dam.
Erg leuk werk en ik geniet er ontzettend van. Ik werk nu 36 uur. Dat is vrij veel hihi

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-17 18:34 



 
Profiel   

Wat leuk Bonny! Je hebt dus al behoorlijk wat zwemlessen gegeven? :D

Wat vinden jullie van de nieuwe diploma’s? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 13:41 



 
Profiel   

zeker weten en leuk dat het is altijd genieten.

Ik moet zeggen dat ik mijzelf er nog niet in heb verdiept. Ik ga er gewoon vanuit dat het nog wel op mijn werk ter sprake komt mocht er een andere manier van les geven aan te pas moet komen. Of andere onderwerpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 16:22 



 
Profiel   

Ik denk ook dat het per bad verschilt. Wat ik er zelf van mee heb gekregen is dat het meer realiteit word. De nadruk komt op de zelfredzaamheid van het kind, dat vind ik echt een heel goed punt! Het moment dat een kind bijvoorbeeld in een sloot valt zal hij/zij nooit met een perfecte slag naar de overkant zwemmen. In mijn ogen word het allemaal wat speelser ook, echt leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-17 10:16 



 
Profiel   

Dan veranderd er bij ons weinig. Wij zijn al erg bezig met het spelend leren.!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-17 13:17 



 
Profiel   

Bij ons zat het een beetje vast geroest, lesgevers gaven al jaren zo les. Gelukkig zijn er nieuwe collega’s bij gekomen, en word het allemaal anders. Op mijn stage zijn we ook heel erg bezig met speels leren, dat ligt mij veel beter :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-17 11:33 



 
Profiel   

Ik heb ooit mijn ZIA gedaan (Zweminstructeur A). Geef al wel 20 jaar geen les meer, maar zou het zo weer kunnen natuurlijk. Ik geef nu duikles. Dat is meer mijn ding. Dat hou ik ook bij.
Nu heb ik zelf geen kinderen, maar mocht ik die wel hebben dan zou ik ze zelf leren zwemmen. Geen gedoe met zwemlessen, haha.

Je hebt de zweminstructeursopleidingen van de KNRM die ik gevolgd hebt (toen knbrd, zwemmend redden en elementair zwemmen) en je hebt nog iets als 'zwemonderwijzer'. Beiden geven diploma's uit voor zover ik weet. Het meest bekende is die van het zwem ABC, maar elke andere diploma kan dus net zo goed (al zullen de 'zwemonderwijzers' weer zeggen van niet). Vroeger als kind heb ik diploma's gehaald die echt alleen door het bad waar je zwom uitgegeven werden, en die van de zwemclub, ik heb nog iets van de knzb (overlevingszwemmen) en verder dus alles van de KNBRD (knrm). De meeste kinderen nu beginnen aan het ABC-plan. Maar op zich hoeft dat dus niet.

Er is vast wel wat veranderd sinds ik de cursus gedaan heb. Ik ben nu nog wel toezichthouder, maar dat is ook echt niet mijn ding, dus ik denk niet dat ik de zwemtest ga herhalen. (ik moest laatste keer de afnemer corrigeren bij de reddingsvaardigheden).

Ik gebruik mijn kennis bij het duiken om de frogkick correct aan te leren. Het valt me op hoe ontzettend veel mensen een schaarslag ontwikkeld hebben. Zonde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-17 19:05 



 
Profiel   

Zo heb de nieuwe eisen eens doorgenomen zag het liggen op het werk vandaag en had een leeg bad,
Er veranderd best veel van de eisen. Ben erg benieuwd hoe ons team daar invulling aan mag gaan geven. Wij hebben 15 januari zwemtechnisch overleg dus zal daar vast over gaan ik ben erg benieuwd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-17 21:01 



 
Profiel   

Heey! Ik ben ook zwemlesgever! Ik heb eerst een jaar voor een privezwemschool gewerkt, dus alleen maar prive lessen of kleine groepjes (max 3 kinderen). Tegenwoordig werk ik bij het zwembad in ons dorp! We zijn de enige in de omgeving, dus van de omliggende dorpen zwemmen de kinderen ook bij ons.

Ik ben het nieuwste lid van de club sinds augustus, de groep die er zit was de nieuwste er ook alweer 6 jaar en de rest al meer dan 15 jaar (team van 13 personen incl kantoor en balie-medewerkers, 7 vaste zwemlesgevers, 1 invaller en verder kantoor en balie). Dus bij ons zit ook alles aardig vastgeroest. Per 1 januari gaan we met een nieuw systeem werken, wat mij meer ligt, dus ik ben benieuwd! Hihi

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-17 21:13 



 
Profiel   

Wat leuk dat dit topic begint te lopen :D Ik merk tijdens mijn stage dat ik het best lastig vind om te blijven variëren in spelvormen, ben nog heel erg zoekende. Lekker km’s maken, en dan komt het vanzelf, denk ik!

Wat vond je er van, Bonny?

Leuk Iris! Een nieuwe uitdaging! Bevalt het goed tot nu toe?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-17 21:17 



 
Profiel   

Het is even wennen. Maar denk dat het wel goed is . Zo snappen de mensen denk ik ook beter het verschil tussen ABC ipv dat het alleen meer is

Hoeveel uur werk je iris?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-17 21:56 



 
Profiel   

Bevalt prima! Heb het erg naar mijn zin! Sta naast de persoon die mij vroeger zwemles heeft gegeven, dus dat is wel erg grappig!

Op contract 16 uur (dinsdag van 13.00-22.00 en woensdag van 8.30-15.30) maar in de praktijk werk ik er ongeveer 25. Ik val best vaak in namelijk! Meestal op maandag en vrijdag of donderdag en vrijdag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-17 22:09 



 
Profiel   

Dat valt mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-17 22:12 



 
Profiel   

Bonnyyyyyy schreef
Dat valt mee!


Klopt! Zo valt het nog vol te houden. 40 uur zou ik niet trekken denk ik hoor. Vind het heel vermoeiend. Geef daarnaast ook nog gymlessen en ben verzorger voor een voetbalteam namelijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-17 22:29 



 
Profiel   

Geven jullie alleen zwemlessen, of heb je ook andere invulling van je uren in het zwembad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-17 11:06 



 
Profiel   

Ik geef ook baby peuter lessen, zwangerschap zwemmen, floatfit ,aquajoggen,fiftyfit lessen.!:)
Daarnaast houd ik nog toezicht en geef ik nog volwassen zwemlessen en de kinder lessen. Soms word ik ook ingezet op schoolzwemmen. Ben dus allround. Al moet ik voor bpk en zwangerschap nog mijn papieren halen. Sta daar ook als assistent of invaller op,maar ik geef ook gewoon de les hoor. Alleen das op papier zo hihi

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-17 19:13 



 
Profiel   

Oh hallo, ik had de hoop al opgegeven voor dit topic, het bleef zo stil.
Ik ben inmiddels geslaagd voor zwemlesgever zwem abc en allround zwembadmedewerker.
Voor deze maand heb ik aquafitness instructor cursus en bootcamp on water cursus gepland staan.
Morgen begint mn eerste les onder contract bij de zwemschool.

En van het zomer ga ik zeemeerminzwemmen geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-18 14:26 



 
Profiel   

Wat een drukte Bonny! Leuk en veelzijdig :D

Ik ben begonnen als vakantiebaantje bij het plaatselijke zwembad hier, inmiddels 4 jaar verder en mijn lifeguard behaald. Nu dus bezig met zwemABC en wil voor allround zwembad medewerker gaan. Verder heb ik allemaal taken erom heen, kassa, schoonmaak, toezicht, inkoop horeca, social media etc. Een manusje van alles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-18 15:52 



 
Profiel   

Joehoe!!!

Ik moet vanmiddag afzwemmen :+. Wij hebben bij het A-diploma dat er een ouder/volwassene mee mag zwemmen met het kind. En mijn neefje vond het wel stoer als zijn tante -> de zwemjuf, mee zou gaan zwemmen met hem!

Hebben jullie dat ook dat er ouders mee mogen doen voor het A-diploma?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 08:29 



 
Profiel   

Eventjes een schopje!

Vandaag hadden we proefzwemmen. We hadden maar liefst 4 kinderen bij de A-groep die het gat weigerden (de eerste ronde zelfs 8).
Nogal bijzonder vond ik.... Ik snap dat er zenuwen en spanningen zijn bij een kind, maar 8 kinderen die het gewoon niet doen? Mijn collega's hebben wel iets uit te leggen denk ik... :(:)

De teleurstelling van te voren dat je niet mag proefzwemmen lijkt me beter draagbaar voor die kinderen dan dat je voor alle ogen van de ouders en de andere kindjes hoort dat je niet mag afzwemmen.... Waarom willens en wetens toch die kinderen laten proefzwemmen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 19:30 



 
Profiel   

Even een schopje weer!

Hoe doen jullie het tegenwoordig met alle maatregelen? Onze horeca kijkt uit op de zwemzaal, dus ouders kunnen vanuit de horeca kijken. Dit was overigens altijd al zo. Wel hebben we heel veel gezeur, gedoe en bedreigingen ivm de QR/CTB.... Ook opzeggingen is dagelijkse kost momenteel.

Nu met de maatregelen van gisteren ben ik ook benieuwd wat er gaat gebeuren.... Ivm corona (en drukte spreiding) hadden we 3 starttijden bij de lessen, om 15.30, 15.45 en 16.00u. Alleen de eerste ploeg zou dus nu 2 lessen kunnen geven om om 17.00u klaar te zijn! En dan hebben we geen eens meer tijd voor privélessen. We staan vaak tot half 7/7u les te geven. En op dinsdagavond hebben we zelfs nog volwassenen zwemles....

Ik word hier echt wel een beetje depressief van.... Hoe zien Rutte en de Jonge dit voor zich? We gaan eerlijk gezegd liever dicht, want dit is zoveel meer geregel en gedoe!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 06:19 



 
Profiel   

Dat is toch vrij duidelijk hoe ze dit voor zich zien? Na 17.00 geen zwemles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 06:43 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Dat is toch vrij duidelijk hoe ze dit voor zich zien? Na 17.00 geen zwemles.


En vorig jaar riepen ze nog dat zwembaden niet dicht moesten want ze hadden gezien wat dat voor de zwemveiligheid deed. Dus ik doelde meer op hoe zij het voor zich zien hoe alle lessen voor 17.00u worden gepropt. Kinderen zitten tot 15.00u/15.30u op school hier in de regio.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 06:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen