Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 281 van de 304 [ 7598 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284 ... 304  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Juffen en meesters verzamelen!

 
Profiel   

Interessant om al die verschillende verhalen te horen.
Blijkbaar kiest toch elke school wat het beste past bij de school/leerlingen/docenten.
Wij bieden geen online lessen aan en hebben nog geen klassen naar huis gestuurd.
Momenteel ook geen enkele corona besmetting.
Verder doen wij ook ouderavonden etc zoveel mogelijk online, maar vergaderingen zijn nog wel fysiek. Omdat die vaak een kwartier na de laatste les starten en je dan al op school bent.
Ik merk zelf dat het afstand houden tot collega's ook niet goed lukt, omdat je het al weken niet meer gewend was om te doen.
Komende tijd toch maar goed om denken en uitvoeren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 11:01 



 
Profiel   

De kinderen die thuis zitten hebben de gelegenheid om verder te werken. Staat online klaar.
Klassen die in quarantaine zitten krijgen online les.
Echt even behelpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 12:02 



 
Profiel   

Ik heb het idee dat er ook veel verschil is tussen vo en basisonderwijs. Ik geef les op het vo. We hebben wel besmettingen, maar geen hele klassen in quarantaine. Ik hoor hier in de buurt dat een enkele basisschool wel al hele klassen naar huis heeft moeten sturen in het kader van quarantaine.
Ik ben benieuwd of onze school na de persconferentie zelf met nieuwe maatregelen gaat komen of niet. Bij ons waren de spatschermen weer in de lokalen geplaatst en in de Personeelskamer waren er weer stoelen tussenuit geplaatst na de vorige conferentie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 12:38 



 
Profiel   

Is er in Nederland eigenlijk al een besluit genomen over een langere kerstvakantie?

Hoe gaan jullie eigenlijk met kerst om als het niet gebeurt? Gaan jullie naar familie of niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 19:55 



 
Profiel   

Slob heeft in het kamerdebat gezegd er niet aan te willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:09 



 
Profiel   

Dus het besluit is al genomen?

Slob 8)7 _-:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:23 



 
Profiel   

Wat mij betreft gooien ze de scholen dicht hoor. Ik heb intussen zo veel lessen waarin maar de helft van de leerlingen aanwezig is. Er zijn bij ons al meerdere klassen naar huis, sommige klassen met halve klas besmet. Ik ben echt kapot intussen omdat ik ook mijn dingen voor ontspanning minder kan doen omdat alles in de avonden dicht is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:26 



 
Profiel   

Weet niet of het beslist is, denk dat Slob niet als enige mag beslissen.

Ja joh, wat een gedoe. Buiten dat er kinderen ziek of verkouden zijn, zijn er bij ons ook echt een heel aantal die er echt van profiteren. Ik mis er iedere les echt verschillende. Soms idd zelfs een halve klas!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:31 



 
Profiel   

theadora99 schreef
Wat mij betreft gooien ze de scholen dicht hoor.

Ik zou het ook geen ramp vinden, maar ik ben daar wel een beetje egoïstisch in. Ik zit al even met covid thuis en het zou mij rust geven als ik weet dat de leerlingen niet door mij iets missen. Nu voelt dat wel zo.
Ik denk dat een week eerder kerstvakantie een heel goed idee kan zijn. Ik las ergens alleen wel dat daar dan een week minder zomervakantie tegenover stond. Mja, dat vind ik ook niet nodig :')

Bij ons gaan we het nog wel zien met Kerst. Ik gok dat het niet zo door kan gaan als normaal. Op school hebben ze het er ook al over om geen kerstviering te doen. We gaan het zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:36 



 
Profiel   

Slob heeft gezegd dat het momenteel geen optie is, maar dit onderwerp is niet definitief in de ijskast geplaatst. Dus er is nog een optie mochten de besmettingen oplopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:41 



 
Profiel   

SdaphneS schreef
Slob heeft gezegd dat het momenteel geen optie is, maar dit onderwerp is niet definitief in de ijskast geplaatst. Dus er is nog een optie mochten de besmettingen oplopen.


Ik vind het ook een optie als er geen significante verandering komt met deze maatregelen. De cijfers blijven onverminderd hoog en ze kunnen deze maatregelen toch geen maanden volhouden?

Gooi gewoon 3 of 4 weken alles helemaal dicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:53 



 
Profiel   

Nu de zelftesten ook toegestaan zijn verwacht ik een vermindering van besmettingen in het onderwijs. En kan onderwijs doorgaan. Echt heel krom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 22:37 



 
Profiel   

Ik ben geloof ik de enige die er anders in staat. Laat aub scholen lekker door draaien, school is het enige normale in het leven momenteel. De leerlingen hebben zo'n behoefte aan normaal, aan hun sociale contacten, aan hun dagelijkse ritme.

Sheran, wat is verder het probleem met kerst? Je kunt toch testen als je het niet vertrouwt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 08:19 



 
Profiel   

Goof schreef
Ik ben geloof ik de enige die er anders in staat. Laat aub scholen lekker door draaien, school is het enige normale in het leven momenteel. De leerlingen hebben zo'n behoefte aan normaal, aan hun sociale contacten, aan hun dagelijkse ritme.

Sheran, wat is verder het probleem met kerst? Je kunt toch testen als je het niet vertrouwt?

Ik deel je mening. Voor de kinderen, voor mijzelf, laat school open. Corona verdwijnt niet als we dicht gaan, volgens mij moeten we als samenleving veel meer kijken hoe we lange termijn aanpassingen kunnen doen om dit virus de baas te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 08:31 



 
Profiel   

Mijn leerlingen en ik hebben het ook naar onze zin op school en hopen dat we open blijven. Tegelijk realiseer ik me ook dat ik als jong, gezond persoon makkelijk praten heb.

Wij laten leerlingen die thuis zijn in afwachting van een test(uitslag) weer online aanhaken bij de les, dat gaat over het algemeen redelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 08:52 



 
Profiel   

Goof schreef
Ik ben geloof ik de enige die er anders in staat. Laat aub scholen lekker door draaien, school is het enige normale in het leven momenteel. De leerlingen hebben zo'n behoefte aan normaal, aan hun sociale contacten, aan hun dagelijkse ritme.

Sheran, wat is verder het probleem met kerst? Je kunt toch testen als je het niet vertrouwt?


Als je vrijdag de hele dag werkt is vrijdagavond/zaterdag/zondag testen een ontzettende momentopname. Anders dan testen op dag 5 bijvoorbeeld. Sommige kinderen zitten hier ook mee - meisje aan het huilen omdat ze haar opa niet wil besmetten met kerst. Dat is toch ook triest.
En als iedereen op die manier op bezoek gaat, zonder beperking van contacten vier, zitten we na kerst toch sowieso in code zwart...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:05 



 
Profiel   

Goof schreef
Ik ben geloof ik de enige die er anders in staat. Laat aub scholen lekker door draaien, school is het enige normale in het leven momenteel. De leerlingen hebben zo'n behoefte aan normaal, aan hun sociale contacten, aan hun dagelijkse ritme.


Zo sta ik er ook in. Ik hoop mijn klas gewoon t/m 23 december op school te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:09 



 
Profiel   

Ik zou ze het liefst ook alle dagen en alle uren van de week in mijn klas hebben, maar dat neemt niet weg dat ik de maatregelen die ze nu getroffen hebben geen zoden aan de dijk zetten.

Ik denk dat het sluiten van scholen/niet essentiële winkels en volledig thuis blijven voor een korte periode dat wel gaan hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:59 



 
Profiel   

Sheran schreef
Goof schreef
Ik ben geloof ik de enige die er anders in staat. Laat aub scholen lekker door draaien, school is het enige normale in het leven momenteel. De leerlingen hebben zo'n behoefte aan normaal, aan hun sociale contacten, aan hun dagelijkse ritme.

Sheran, wat is verder het probleem met kerst? Je kunt toch testen als je het niet vertrouwt?


Als je vrijdag de hele dag werkt is vrijdagavond/zaterdag/zondag testen een ontzettende momentopname. Anders dan testen op dag 5 bijvoorbeeld. Sommige kinderen zitten hier ook mee - meisje aan het huilen omdat ze haar opa niet wil besmetten met kerst. Dat is toch ook triest.
En als iedereen op die manier op bezoek gaat, zonder beperking van contacten vier, zitten we na kerst toch sowieso in code zwart...


Ik lees eigenlijk dat je de scholen eerder dicht wil hebben zodat jij in isolement kan zodat je veilig je kerstbezoeken kan afleggen!? Correct me if I'm wrong, maar iets anders kan ik niet uit je berichten halen.

Newsflash: iedereen werkt gewoon tot aan kerst, zo werkt de wereld nou eenmaal.

Newsflash 2: een test is ALTIJD een momentopname.

Ik las trouwens ook je topic over koud hebben op het werk. Bij ons was gisteren de ketel kapot en we hadden dus geen verwarming op school, maar wel ramen en deuren open. Je kan je bedenken hoe dat was..... :brr:
Ik heb leerlingen in de aula laten werken, die was nog enigszins ok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 11:27 



 
Profiel   

Testen is inderdaad altijd een momentopname. Mijn zelftesten hebben geen covid aangeduid en de pcr-test de dag erna wel. Ik was wel al ziek toen ik de zelftest deed.

Ik volg je trouwens ook hoor, Goof. Als ik aan het werk zou zijn, dan had ik heel graag alle 30 kinderen gewoon in de klas. Niet vanwege achterstanden qua niveau enzo, maar wel omdat ze zich moeten gaan vormen en normale normen en waarden moeten gaan ontwikkelen. Sociaal moeten worden ipv geïsoleerd en geporaliseerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 11:30 



 
Profiel   

Je kunt toch een zelftest doen voordat je op kerstbezoek gaat? Het schijnt dat die dingen behoorlijk betrouwbaar zijn inmiddels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 11:32 



 
Profiel   

@Goof: is het erg dat je dat uit mijn berichten haalt? Het gaat trouwens niet alleen om mij hoor, dan zou ik het niet roepen, dan is het alleen mijn probleem. Maar ook om de kinderen en code zwart vind ik daadwerkelijk heel erg eng. Vind het gewoon erg onverstandig om vlak na een schoolweek allerlei bezoekjes af te gaan leggen. Geldt ook voor normaal werk, alleen daar kun je jezelf toch veiliger houden dan op school.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 11:50 



 
Profiel   

Nou ja dat is wel een beetje de wereld waarin we nu leven. Voor de klas staan heeft geen hoger risico dan iemand die in de zorg werkt, dus qua veiligheid ben ik het niet met je eens.
Wel deel ik je zorgen hoor over de code zwart en de vervelende ervaringen voor kinderen. Maar dat ligt buiten mijn cirkel van invloed, dus ik kan er veel van vinden maar er weinig aan veranderen.
Kerst bezoek is gewoon mogelijk, zelftest doen en anders bij de ggd testen en gaan met die banaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 13:26 



 
Profiel   

Ik heb het liefst de scholen open en volle klassen. Maar ik word helemaal gek van dat geventileer. Is gewoon 14 graden in sommige lokalen met de raam open. Ik denk dan bijna bij mijzelf, of ik nu ziek word van corona of longontsteking krijg....

Zal je zien dat wanneer wij vrij zijn en iets leuks kunnen gaan doen alles weer op slot zit zoals vorig jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 15:39 



 
Profiel   

Goof schreef
Ik ben geloof ik de enige die er anders in staat. Laat aub scholen lekker door draaien, school is het enige normale in het leven momenteel. De leerlingen hebben zo'n behoefte aan normaal, aan hun sociale contacten, aan hun dagelijkse ritme.


Nee, +1 hier.

Het is veel beter voor de jongeren om ze op school te hebben. :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 13:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 281 van de 304 [ 7598 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284 ... 304  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen