Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 19 [ 473 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat wil jij weten over een beroep?

 
Profiel   

Ik ga sowieso solliciteren maar verplicht met ov word voor mij moeilijk. 1 omdat er niet voor 6 uur een tram gaat, duurt half uur en dan half uur met trein. 2 omdat ik mij echt niet prettig voel in het ov, teveel factoren van buitenaf die invloed kunnen hebben. Denk aan lastiggevallen worden, bedreigingen etc. Ben en blijf een vrouw van 1,60. Woonachtig in randstad en het ov is gewoon niet chill, zeker niet in de nacht of avond.

Nee ik hou van m’n auto, ook al zou ik minder gecompenseerd worden ik zou dan nog voor de auto kiezen :Y)

Ik heb ook wel oud collega’s die nu werkzaam zijn. Bij de douane maar wil ze niet zo benaderen over internet of app daarvoor :') :') had ik wel kunnen doen als ik ze zou tegenkomen. Maar ik ga deze week mijn motivatie en cv er uit gooien :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 18:56 



 
Profiel   

Zijn er hier software developers? ik zie meerdere IT traineeships waaronder een voor software developer (low-code)

Ik ben benieuwd naar ervaringen etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 14:02 



 
Profiel   

thirteenn schreef
Zijn er hier software developers? ik zie meerdere IT traineeships waaronder een voor software developer (low-code)

Ik ben benieuwd naar ervaringen etc.

Ja en nee.
Ik ken het vanuit de industrie, dus besturing en regeling van installaties, machines en produktielijnen.

Als het gaat om serieuze software ontwikkeling zoals ERP-systemen en het beheer van bijbehorende data-bases of het vanaf scratch schrijven van (deel)oplossingen bij software-systemen, dan gaat dat ook wel ergens over.

Aan de ene kant saai omdat je eigenlijk dag-in-dag-uit achter je PC zit aan de andere kant uitdagend omdat er best wat mensen afhankelijk zijn van jouw geknutsel :D
Zit je in de juiste hoek, kom je op veel verschillende plekken.


Belangrijke eis aan de mens: accuratesse!
Slim opgebouwde software werkt langs bepaalde lijnen; heeft een bepaalde opbouw. Doe je dat goed, heb je weinig kans op fouten.

Doe je dat verkeerd, kom je er nooit meer uit!
Ooit zien gebeuren bij een besturing van een installatie. Dat kregen ze niet werkend. 4 maanden aan gewerkt, geen resultaat.
Vervolgens werd een andere engineer gevraagd om ernaar te kijken. Die heeft alles aan de kant geschoven en schreef in 4 dagen een compleet nieuw, werkend en foutloos programma!

Oorzaak: het originele programma miste elke vorm van herleidbare logica.
Bijvoorbeeld: de programma's voor twee identieke besturingspunten waren niet hetzelfde!

Dat zijn doodzondes in de software ontwikkeling.

Ben je accuraat? Have fun!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 14:34 



 
Profiel   

Ik ben frontend developer, mocht je daar meer over willen weten. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 17:12 



 
Profiel   

Wat wil je weten? Ik ben kwaliteitsmanager voor een flinke IT organisatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 21:18 



 
Profiel   

Lielle schreef
Wat wil je weten? Ik ben kwaliteitsmanager voor een flinke IT organisatie

Wat je dan maakt, hoe de dag eruit ziet, eigenlijk een beetje de standaard vragen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 21:45 



 
Profiel   

Is er iemand hier kok?
Ben eigenlijk best wel benieuwd naar hoe zo'n werkdag eruit ziet en of het een baan is voor lange termijn of het vooral gedaan wordt als bijbaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 15:42 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd of er hier iemand bij de brandweer werkt. En hoe je dag er ongeveer uitziet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 13:03 



 
Profiel   

Mijn vader werkt al 30+ jaar bij de brandweer (beroeps, niet vrijwillig) dus ik kan je wel wat vertellen denk ik :D. Je werkt 24-uurs diensten (7u ‘s ochtends tot 7u de volgende dag), daarna 3 dagen vrij. Tussendoor draai je soms AOD diensten, dit is om alle uren voor het jaar vol te maken. Vaak is dit op een andere kazerne in de regio, soms 24 uur, soms een 12-urige dienst overdag of ‘s nachts. Wat je doet op een dag hangt heel erg af van je kazerne en hoe druk het is. Een dag op een kazerne in centrum Den Haag zal er anders uit zien dan een dag op een kazerne in een dorp. Mijn vader werkt momenteel bij een rustige kazerne, ‘s ochtends eerst overdracht van je collega van de vorige ploeg (dan krijg je je nummer voor die dag, waarmee je gekoppeld bent aan een bepaalde taak bij een uitruk: bijv chauffeur of aanvalsploeg, en je hoort eventuele bijzonderheden over het voertuig of materialen die daarbij horen). ‘s Ochtends wordt er vaak geoefend, ‘s middags sporten (dit is elke dienst verplicht) en afwisselend moet er iemand ‘s avonds koken voor de hele ploeg. Je slaapt gewoon ‘s nachts op je “eigen” kamertje en ‘s ochtends is het weer overdracht aan de volgende ploeg. Dit is volgens mij globaal een beetje hoe het bij alle beroepskazernes (iig in de randstad) gaat, maar voor regio Haaglanden loopt het sowieso op deze manier :P.
Mocht je nog meer willen weten mag je me zeker een PB sturen, als ik het niet weet kan ik je vraag ook even aan mijn vader voorleggen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 13:25 



 
Profiel   

Bedankt voor je bericht.
Zelf ben ik juf, maar was er gewoon heel benieuwd naar. Lijkt mij een heel bijzonder beroep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 13:36 



 
Profiel   

Kan je dan nooit iets plannen als brandweerman? Of nemen anderen je over als je een brand staat te blussen bij je overdracht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 07:04 



 
Profiel   

Biks2 schreef
Iemand hier (of in zijn omgeving) een fietsenmaker/rijwieltechnicus?

Ik kom graag met diegene in contact.

Ik kom deze nu pas tegen, maar als je nog vragen hebt laat maar weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 08:11 



 
Profiel   

Amado7 schreef
Kan je dan nooit iets plannen als brandweerman? Of nemen anderen je over als je een brand staat te blussen bij je overdracht?


Jawel hoor! Het komt niet zovaak voor dat er vlak voor de overdracht nog een uitruk is, maar als dat wel zo is dan ben je helaas wat later thuis. Of je moet net geluk hebben dat iedereen van de nieuwe ploeg er al is als de melding binnenkomt, dan kunnen die gewoon gaan :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 12:42 



 
Profiel   

Zijn er bedrijfsartsen? Die ik een pb mag sturen?
Ik weet niet of er verschillende bedrijfsartsen zijn in verschillende cao's?
Ik zit in de recreatie/schoonmaak

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 17:42 



 
Profiel   

Biks2 schreef
Is er iemand hier kok?
Ben eigenlijk best wel benieuwd naar hoe zo'n werkdag eruit ziet en of het een baan is voor lange termijn of het vooral gedaan wordt als bijbaan.

Mijn vriend is kok, voor de lange termijn dus.

Hij gaat (buiten de lockdown) einde ochtend naar het restaurant om de keuken en gerechten voor te bereiden (snijden, deeg wat moet rijzen, dingen die moeten wellen etc.). Daar is hij ongeveer 2 uur mee bezig, dus zeg maar van 11 tot 13 uur. Dan gaat hij naar huis. Tegen 16 uur moet hij weer in het restaurant zijn. De laatste gasten vertrekken meestal tegen 22-23 uur en daarna moet alles schoongemaakt en opgeruimd. Hij is op doordeweekse dagen tegen half 12 's nachts thuis, op vrijdag en zaterdag tussen 12 en 1 en vaak drinken ze daarna nog wat met de collega's.

Omdat hij inmiddels wel wat anciënniteit heeft verdient hij modaal tot licht boven modaal. Horeca betaalt niet zo goed als starter.

De horeca moet echt je passie en lifestyle zijn, want je moet werken wanneer andere mensen vrij zijn, vakantie in de zomer kan maar beperkt en je hele dagritme ligt anders. Dat is met name voor het thuisfront ( O:) ) lastig en vraagt veel aanpassing.

Mijn vriend heeft bijvoorbeeld op dinsdag vrij als het restaurant gesloten is en wisselend een maandag of een zondag, maar dat ook alleen als er dan niet net al5iemand vrij heeft gevraagd. Van pakweg mei tot oktober, als de vakanties worden opgenomen, werkt hij vaak langdurig 6 dagen per week, plant de baas vaak nog lunches bij met mooi weer (minimaal 12 uur per dag werken) en als er al tijd is om elkaar te zien is hij te moe om iets te gaan doen.

Daar tegenover ben ik dan weer een beetje jaloers op de leuke werksfeer want collega's zijn ook vrienden, ook samen uit na het werk, waar het bij mij op kantoor veel afstandelijker is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 20:38 



 
Profiel   

Is er iemand hier werkzaam als CDD-analist?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-22 07:48 



 
Profiel   

Ik zou graag een anesthetist wat vragen stellen! Is er iemand die dat is en daarvoor open staat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-22 18:59 



 
Profiel   

Ik ben nieuwsgierig naar mensen die pedagoog/orthopedagoog/gedragswetenschapper/of iets soortgelijks zijn maar geen functie als behandelaar hebben. Of weinig zelf behandelen. Ik zit nu in de studie pedagogische wetenschappen en ben aan het kijken wat er in het vakgebied is naast de voor de hand liggende functies :)

Edit; ik ben zelf overigens afgestudeerd als ergotherapeut en heb 2 jaar met kinderen gewerkt, mocht iemand daar vragen over hebben kan je me een berichtje sturen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-22 09:46 



 
Profiel   

Even dit topic afstoffen.

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die in de reisbranche werken, en dan met name degene die reizen uitzetten voor hun klanten. Ik ben heel benieuwd hoe jouw werk eruit ziet, en wat voor opleiding je hiervoor gedaan hebt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 10:27 



 
Profiel   

Marjo schreef
Even dit topic afstoffen.

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die in de reisbranche werken, en dan met name degene die reizen uitzetten voor hun klanten. Ik ben heel benieuwd hoe jouw werk eruit ziet, en wat voor opleiding je hiervoor gedaan hebt :)

Ik ken wel iemand die dit doet. Dus geen eerste hand ervaring maar misschien toch leuk om iets te horen.
Zij werkt als zelfstandige in de reisbranche en vind dit echt heel erg leuk om te doen. Ze bespreekt de wensen met de klant en gaat het vervolgens allemaal regelen. Wat voor opleiding ze gedaan heeft weet ik niet maar kan ik eventueel wel voor je nakijken op LinkedIn.

——

Ik ben opzoek voor iemand naar ervaringen van het beroep ETW’er. Hoe is een werkdag? Ben erg benieuwd of er hier iemand zit in deze branche.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-22 00:42 



 
Profiel   

_Lois_ schreef
Ik ben nieuwsgierig naar mensen die pedagoog/orthopedagoog/gedragswetenschapper/of iets soortgelijks zijn maar geen functie als behandelaar hebben. Of weinig zelf behandelen. Ik zit nu in de studie pedagogische wetenschappen en ben aan het kijken wat er in het vakgebied is naast de voor de hand liggende functies :)

Edit; ik ben zelf overigens afgestudeerd als ergotherapeut en heb 2 jaar met kinderen gewerkt, mocht iemand daar vragen over hebben kan je me een berichtje sturen :D


Heb je hier al antwoord op gehad? Ik heb ontwikkelingspsychologie gedaan en ben werkzaam als gedragswetenschapper in de gehandicaptenzorg (volwassen en kinderen/ jongeren).

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-22 00:48 



 
Profiel   

Nou ben ik vooral nieuwsgierig wat ETW’er is überhaupt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-22 06:44 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Nou ben ik vooral nieuwsgierig wat ETW’er is überhaupt :')

Haha, staat voor European tree worker.
Vroeger heette het boomchirurg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-22 20:49 



 
Profiel   

Ik ben opzoek naar Bokkers die in het hoger onderwijs werken en dan met name als studieadviseur/coördinator of als opleidingsondersteuner/assistent, en die mij een PB’tje zouden willen doen. Ik hoop in de nabije toekomst een baan te kunnen landen in één van deze functies en kan alle tips en info gebruiken! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 14:23 



 
Profiel   

Zijn er hier mensen aan het werk (geweest) als vergunningverlener (bouw)projecten?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 22:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 19 [ 473 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen