Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Omscholen tot iets in het ziekenhuis?

 
Profiel   

Hoi allemaal,

De laatste tijd worstel ik met wat ‘ik later worden wil’. Ik heb het nooit echt zeker geweten. Maar als ik in een ziekenhuis binnenloop, voelt het als ‘thuiskomen’. Het lijkt me fantastisch om daar mijn werk te doen. Verpleegkundige, maatschappelijk werker, docent voor patiënten of achter een balie. In ieder geval iets waar je iets met mensen doet.

Maar hoe doe je zoiets? Ik ben 30, heb een baby en ben ontzettend verwend met schoolvakanties, weekenden en feestdagen vrij. Geen familie in de buurt. Ik zie heel veel beren op de weg.

Zijn er mensen die zich hebben laten omscholen? Ik heb een hbo-social work en een hbo-lerarenopleiding.

Groetjes!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:59 



 
Profiel   

Je hebt veel verkorte interne deeltijd opleidingen tot verpleegkundige als je al een hbo sw hebt.
Dan werk en leer je tegelijk.
Vaak kan dat gewoon bij een ziekenhuis naar keuze.
Alles staat te springen om verpleegkundigen, dus een plek vinden moet niet moeilijk zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:03 



 
Profiel   

Met SW kun je volgens mij al terecht als maatschappelijk werker in een ziekenhuis. Heb je al diverse vacatures bekeken om te ontdekken wat je aanspreekt en om wat voor vooropleidingen vaak worden gevraagd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:06 



 
Profiel   

Ik ken niks van de diploma's in Nederland, maar hier in België kan je met een diploma social work zeker in een ziekenhuis terechtkomen :) Zij komen terecht in een multidisciplinair team en staan ook dichtbij de patiënt. Patiënten die bijvoorbeeld moeten revalideren na een zware operatie, daar komt de sociale assistent langs om de thuissituatie te bespreken. Is er voldoende zorg in de thuisomgeving mogelijk, of moet de patiënt naar een herstelverblijf? Dat regelt de sociale assistent bij ons :) Ik loop nu stage (als kinesist/fysio) op de hartrevalidatie (in België wel) en ook daar hebben we een sociale werkster. Zij doet een intakegesprek met elke nieuwe patiënt, helpt bij werkhervatting, hulp in de thuissituatie regelen etc. Het is heerlijk om deel uit te maken van een multidisciplinair team en je patiënt te kunnen doorverwijzen naar je collega die er alles van kent <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:12 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb laatst gesolliciteerd als mw in het ziekenhuis. Helaas niet uitgenodigd vanwege het gebrek aan recente werkervaring. Er waren 80 sollicitanten :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 08:59 



 
Profiel   

Mijn ervaring met ander werk is dat het helpt als je eerst instroomt op een niveau wat misschien niet 100% is wat je wilt maar waar je wel veel leert over het werken bij ....
Ik denk bij jou direct lerarenopleiding zorg & welzijn doen in een duaal traject en dan als praktijkopleider aan de slag?
Denk behalve aan ziekenhuis ook aan andere zorginstellingen van revalidatie t/m geriatrie er is zoveel te doen in de zorg.

Ik werk zelf in de crisisopvang en in de wijk. Fantastisch werk!

Daarbij zijn de tijden vaak erg flexibel. Maar goed het is wel een kwestie van een beetje gunnen, ze moeten je wel leren kennen, zeker als je niet in het standaard plaatje past. Het belangrijkste is dat je in een team past, want je moet het echt met z'n allen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:15 



 
Profiel   

Ik weet niet welke regio je iets zoekt, maar het ziekenhuis waar ik werk hebben ze binnenkort een banenmarkt. misschien is dat iets voor jou om alleen al te praten met wat mensen en kunnen adviseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:21 



 
Profiel   

Je hebt aantal interne opleidingen / duaal opleidingen. Bij deze vorm krijg je salaris en word je opleiding betaald.
Je kan meestal volgende opleidingen volgen:
- mbo verpleegkunde duaal
- gedeeltelijk voltijd/duaal hbo verpleegkunde
- operatie assistent
- anesthesie medewerker
- radiologie laborant.

UMC utrecht heeft wel een duidelijk pagina over deze opleidingen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen