Collega's en hun eigenaardigheden ;)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Collega's en hun eigenaardigheden ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 15:55

De knipoog in de titel graag letterlijk nemen :')

Ik ben sinds 1-11 ZZP-er en werk nu thuis, echter voor sommige dingen heb ik nog wat informatie van mijn oud collega's nodig. Ik vraag bijvoorbeeld om iets voor me te downloaden uit een systeem waar ik thuis niet meer bij kan. Dit systeem genereert een PDF en die heb ik nodig.. Wat doet mijn collega vervolgens.... Ze print de PDF en scant deze vervolgens weer in om dit aan mij te mailen _/-\o_ Ik heb het al eens aangegeven, maar blijkbaar zien ze echt hun eigen (on)logica niet :')

Dus brand los, welke eigenaardigheden hebben jullie collega's? :+

pjer
Berichten: 1577
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Collega's en hun eigenaardigheden ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 16:04

ik werkte ooit op een service desk en vroeg iemand om me een schermprint te mailen. Ja blijkbaar had ik mijn woorden beter moeten kiezen want er kwam maar niets.. 3 dagen later een envelop via de interne post met daarin.. jawel een schermprint...

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Collega's en hun eigenaardigheden ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 16:05

Hahaaa uitprinten om in te scannen, ja fantastisch. Ik heb wel veel irritatiepuntjes, eigenaardigheden weet ik zo niet te bedenken maar wellicht komen ze nog te binnen

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 16:09

Ik ben die eigenaardige collega.. :')

Ik ben altijd veel te vroeg op de zaak, ik kan namelijk niet ontbijten als ik net wakker ben, dus ik eet rustig op m'n werk, nog niet iedereen is er dan, dus heerlijk tijd om wakker te worden..

Ik doe dingen het liefst altijd op dezelfde manier, ik hou enorm van ritme, maar tegelijkertijd ben ik heel creatief en kan ik makkelijk oplossingen verzinnen, waarvan m'n collega's soms denken dat ik getikt ben, maar vaak werkt het wel.. :')

Ik voer Jan en alleman koffie.. :') Geldlopers, monteurs, chauffeurs, alles wat ook maar bij ons over de vloer moet komen.. Ik vind dat heel normaal, maar schijnbaar is het niet meer van deze tijd, omdat er vaak heel verbaasd wordt gereageerd..

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Collega's en hun eigenaardigheden ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 16:30

Oohh ja, eigenaardigheidjes zat :D

'Je hoeft me niet te bellen/mailen over of ik dagelijks die taken in het systeem wil doorzetten. Ik zorg dat het elke dag voor *tijdstip* gebeurd is'. Collega: 'Ja is goed. Fijn!' Diezelfde collega elke dag, voor het afgesproken tijdstip: 'Wil je de taken doorzetten'? We krijgen het er gewoon niet in gebakken :')

'Kan ik je later bellen?' is de vaste standaard SMS die je van iedereen bij mij op het hoofdkantoor ontvangt zodra je ze belt. En dan bellen ze jou terug op een moment dat het jou niet uitkomt, dus krijgen zij dan dat standaard SMSje van jou :+ Zeer effectief systeem.

Een zeer positief punt is wel dat als je je status van Skype/Teams op 'bezet' zet, je wel eerst een berichtje krijgt 'of je echt bezet bent' voordat ze je gewoon bellen :j

Ik ben zelf trouwens de eigenaardige collega die zonder schaamte op wortels zit te kauwen op de afdeling :+ Gelukkig is er in deze organisatie niemand op de afdeling die daar niet tegen kan :=

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Collega's en hun eigenaardigheden ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 16:59

Wij hebben zo'n collega die 2 a 3x per dag met jas en al voor een minuute of 10 verdwijnt naar buiten, maar geen tijd heeft om pauze te houden met de rest.
Wat doe je dan buiten (en nee, hij rookt niet)?

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:28

MarliesV schreef:
Wij hebben zo'n collega die 2 a 3x per dag met jas en al voor een minuute of 10 verdwijnt naar buiten, maar geen tijd heeft om pauze te houden met de rest.
Wat doe je dan buiten (en nee, hij rookt niet)?

Niet iedereen vind een pauze met andere mensen gezellig. Misschien krijgt hij wel heel veel prikkels binnen van al die gezellige onderlinge gesprekjes tijdens een gezamelijke pauze, en heeft hij de breaks nodig om goed zijn werk te kunnen doen. Of neemt hij de breaks bovenop zijn pauze en zadelt hij jullie zo met extra werk op?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:30

MarliesV schreef:
Wij hebben zo'n collega die 2 a 3x per dag met jas en al voor een minuute of 10 verdwijnt naar buiten, maar geen tijd heeft om pauze te houden met de rest.
Wat doe je dan buiten (en nee, hij rookt niet)?

Dit kan ik zijn :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:32

MarliesV schreef:
Wij hebben zo'n collega die 2 a 3x per dag met jas en al voor een minuute of 10 verdwijnt naar buiten, maar geen tijd heeft om pauze te houden met de rest.
Wat doe je dan buiten (en nee, hij rookt niet)?


Ik zou het vreemder vinden als hij naast die pauzes ook nog met jullie pauze zou houden :')

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:32

MarlindeRooz schreef:
MarliesV schreef:
Wij hebben zo'n collega die 2 a 3x per dag met jas en al voor een minuute of 10 verdwijnt naar buiten, maar geen tijd heeft om pauze te houden met de rest.
Wat doe je dan buiten (en nee, hij rookt niet)?

Dit kan ik zijn :')



Ik ook.. Ik heb een fantastisch team, maar vind m'n pauzes alleen echt heerlijk, even opladen..

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:35

Gaby schreef:
MarliesV schreef:
Wij hebben zo'n collega die 2 a 3x per dag met jas en al voor een minuute of 10 verdwijnt naar buiten, maar geen tijd heeft om pauze te houden met de rest.
Wat doe je dan buiten (en nee, hij rookt niet)?

Niet iedereen vind een pauze met andere mensen gezellig. Misschien krijgt hij wel heel veel prikkels binnen van al die gezellige onderlinge gesprekjes tijdens een gezamelijke pauze, en heeft hij de breaks nodig om goed zijn werk te kunnen doen. Of neemt hij de breaks bovenop zijn pauze en zadelt hij jullie zo met extra werk op?


Nee zeker niet. En het is ook prima. Maar dan klopt toch 'geen tijd' niet? Dat vind ik zo vreemd.
De manier waarop komt heel bijzonder over. Maar goed, daar ben ik misschien teveel mensenmens voor.
Je hoeft van mij niet mee, maar doe er niet zo raar over haha

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:37

Ik werkte met iemand die de hele dag door zat te eten. Hij was broodmager, maar nam de meest bijzondere dingen mee om aan zijn bureau te eten (zelfs tijdens het bellen). Van bakjes bami van de Chinees tot aan stamppot.

Het toppunt was dat hij op een ochtend een heel gesneden volkorenbrood op zijn bureau neerzette en een fles knoflooksaus. Dat was aan het einde van de dag op. HOE DAN. %) %) %) %) %) %) %) %)

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:41

Een collega van mij gaat met zijn voeten woest op de grond trappelen als hij iets ingewikkelds aan het doen is of een lastig telefoontje heeft.
Hij heeft het zelf niet in de gaten. Is gewoon een tik.

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:45

Het verhaal van de collega met rare eetgewoontes doet mij een beetje denken aan een hele vreemde collega een jaar of 10 geleden. Hij at niks anders dan boterhammen met van die vieze plakjes plastic cheddarkaas. Hij smeerde elke ochtend 20 boterhammen en dat was dan zijn ontbijt, lunch en avondeten. Hij was in nog meer opzichten apart maar dit sprong er wel uit :')

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:50

MarliesV schreef:
Nee zeker niet. En het is ook prima. Maar dan klopt toch 'geen tijd' niet? Dat vind ik zo vreemd.
De manier waarop komt heel bijzonder over. Maar goed, daar ben ik misschien teveel mensenmens voor.
Je hoeft van mij niet mee, maar doe er niet zo raar over haha


Tuurlijk heb je dan geen tijd. Als jij 3x 10 minuten even uit gaat waaien, heb je dus 30 minuten pauze gehouden. Dan heb je geen tijd meer om nóg eens 30 minuten te lunchen, want dan zou je pauze in totaal een uur zijn. En als jij gewoon om half 9 begint en om 5 uur de deur uit wilt, dan kan dat dus niet.

Ik had collega's met stopwoordjes (die we op een gegeven moment gingen turven) en collega's die altijd lopend over de gang aan het bellen waren. Dat waren denk ik de meest eigenaardige gevallen qua gewoontes.

Ik heb wél andere rare dingen meegemaakt:
een secretaresse die na de kerstvakantie niet meer op kwam dagen. Had een vriendje opgedoken in Engeland en was daar gewoon gebleven.
En een andere knul die op een gegeven dag ook niet meer kwam opdagen. Die bleek geld op z'n eigen rekening te hebben overgeboekt. Een flutbedrag (4 cijfers) dus een kluns qua oplichten ook nog :D

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Collega's en hun eigenaardigheden ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 18:30

Nee Ibbel, hij gaat ook nog eens op tijd weg, omdat hij de pauze doorwerkt :P
Ach mijn werk komt er niet mee in het vaarwater, maar vind het wel bijzonder.

Oh Jessica, dat eten hahaha :Y)

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 18:38

ohhhh flashback!! We kregen een nieuwe manager. Ik had al met hem te maken gehad omdat hij eerst op een andere locatie werkte en ik was niet echt blij.
Eerste dag....8 uur...9 uur.....10 uur....half 11...telefoontje. Had meneer z'n auto tegen een boom geparkeerd.
Dat liep uiteindelijk met een sisser af. Meneer hield nogal van alcohol, nam uitgebreid de tijd voor de (liquid) lunch. Als ik ergens een handtekening voor moest regelen dan deed ik dat als hij terugkwam van de lunch. Dan zat hij rood aangelopen achter z'n bureau en zei altijd: I'll sign anything, but I'm not responsible'. Tuuuurlijk joh, teken nou maar gewoon :+ }:0

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 19:37

Relaxed schreef:
Dit systeem genereert een PDF en die heb ik nodig.. Wat doet mijn collega vervolgens.... Ze print de PDF en scant deze vervolgens weer in om dit aan mij te mailen


Dat is geen eigenaardigheid maar gewoon dom. :')

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 20:17

collega's met stopwoordjes, ik had mevrouw "jaja"op kantoor en meneer "afijn"...... ook wel eens geturfd tijdens een overleg, kwam geen end aan....

En iemand van wie we wisten dat ze erg gereformeerd was, zodra zij binnen kwam lopen, werd er gevloekt terwijl we dat anders nooit deden, een soort voorgeprogrammeerd iets: het mag nu niet, dus nu doen we het.... -O-

En iemand die de hele dag op de gang liep te bellen, luidkeels, ook privé :')

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:15

Een collega die er met de zo'n 20 jaar oudere, getrouwde directeur vandoor ging :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Collega's en hun eigenaardigheden ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:21

Ik heb een collega gehad die op de gang altijd deed alsof hij aan het bellen was.
En nee, hij was bijna nooit echt aan het bellen. Collega's hebben het wel eens getest en dan ging zijn telefoon gewoon over terwijl hij die aan zijn oor had.
Dat gaf weleens awkward situaties :')

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Collega's en hun eigenaardigheden ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:27

De collega die destijds in de gang liep en zijn niet bestaande telefoon opnam, als in lege hand naar zijn oor bracht en in de hoorn zei: "Met X".

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:32

Wij hadden op een gegeven moment een collega die absoluut niet presteerde. Ze waren alleen iets te laat om die in de proeftijd er nog uit te zetten. Uiteindelijk hebben ze d’r na drie maanden op non-actief gezet, maar tot die tijd waren we d’r regelmatig kwijt. Had ze zich gewoon op het toilet opgesloten. En toen ze door kreeg dat wij dat door hadden sloot ze zich op een andere verdieping op het toilet op.

Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:36

Collega's die hun gemaakte rommel niet opruimen zodat een ander dit moet doen :') Dit was trouwens op elke plek wel waar ik tot nu toe heb gewerkt.

Of het ligt aan mij want ik ben nogal van het opruimen en netjes houden :')

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:39

Een collega die health freak was en op de vroege ochtend een makreel salade at :r