Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Collega's en hun eigenaardigheden ;)

 
Profiel   

Dorus schreef
Wij hadden op een gegeven moment een collega die absoluut niet presteerde. Ze waren alleen iets te laat om die in de proeftijd er nog uit te zetten. Uiteindelijk hebben ze d’r na drie maanden op non-actief gezet, maar tot die tijd waren we d’r regelmatig kwijt. Had ze zich gewoon op het toilet opgesloten. En toen ze door kreeg dat wij dat door hadden sloot ze zich op een andere verdieping op het toilet op.

Zo eentje liep er bij ons ook rond, super irritant, helaas had ze dezelfde voornaam als ik en men keek mij er regelmatig op aan :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 20:51 



 
Profiel   

Ik heb 2 collega's uit moeten leggen hoe een datumstempel werkt. De een HBO opgeleid en de ander universitair, daar verwacht je toch wat van.
Ze draaiden aan de wieltjes om de cijfers te veranderen terwijl die nog tegen het stempelkussen gedrukt zaten, om vervolgens op een papiertje te stempelen om te kijken of ze al goed zaten. Heb de heren even uitgelegd dat als je hem omdraait en de stempel indrukt, je de cijfers kan zien. Dan is het veel makkelijker om de datum aan te passen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 20:52 



 
Profiel   

Och, ik kan niet alleen boeken schrijven over de passagiers maar ook over mijn collega's _O-

Zo hebben we iemand die op 5 finger schoenen rijdt. Prima hoor, maar de eerste keer dat ze uitstapt kijk je toch even vreemd op >;)

En dan had ik echt een toppunt in mijn eerste zomer. Ik reed een rondje op de buffer en er stond een van mijn collega's tegen de betaaltafel aan in een smoothie fles te plassen? >;)
Wc is 50 meter verder op, en als je dat niet haalt dan pis je als man toch tegen je achterband in plaats van ín je voertuig? :o?

Maar ook dat er klodders van iemand die moest niezen aan de voorruit geplakt zitten, hoezo zie je dat zelf niet? _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:08 



 
Profiel   

Zo’n collega die zich opsluit in het toilet is ook vooral sneu denk ik, die zal zich niet op haar plek gevoeld hebben.

Hier een college die non stop neuriede tijdens het werk, en we werken in een kantoor tuin. Het was onbewust. Hij bleef het doen ondanks dat hij er meerdere malen op aangesproken was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:23 



 
Profiel   

Ik was degene met een tik, tijdens mijn opleiding :+ Ik doe het thuis ook, als ik lees - en ik lees veel haha.
Ik heb altijd 6 bladzijdes in mijn rechterhand - altijd 6. En daar rits ik dan met mijn duimnagel over, of ik "wiebel" ermee. Ik hoor het zelf niet echt, en als ik het wel hoor, ervaar ik dat geluid niet als lastig. Mijn medestudenten wel haha, de eerste die me er op aansprak deed dat toen héél voorzichtig, ik heb meteen gezegd dat ze het mogen blijven zeggen, elke keer het stoorde, want dat ik het zelf niet door had.

Tijdens gezelschapspellen doe ik trouwens ook iets heel raars, ik hoop maar dat ik dat op mijn kantoorbaan nooit gedaan heb tijdens hersenkrakers :') Ik begin met mijn ketting te prutsen, en zit van voor naar achter te wiebelen :') Ziet er héél vreemd uit hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 07:29 



 
Profiel   

Ik heb over het algemeen echt hele fijne collega's waar ik al weer meer dan 20 jaar meer samenwerkt, natuurlijk hebben zij hun eigenaardigheden maar het woord zegt het eigenlijk al : eigen.....aardigheid! Ze zijn aardig en het zijn karakter trekjes van " hun eigen". Als ik die zou benoemen wordt het een soort van roddelen en waarom zou je roddelen over iemand? Ik laat iedereen in hun waarde en dat doen wij allemaal, dat is de reden waarom iedereen er al zo lang werkt, ik gun alle werkende mensen zo'n fijne werksfeer als bij ons!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 08:24 



 
Profiel   

Ik heb in mijn 24 jaar fulltime werken al aardig wat rare mensen meegemaakt. :))

Zo hebben we een collega gehad die echt super tof was, leuk in de omgang, maar die drugs bleek te verhandelen aan kinderen en op ten duur knijpers mocht gaan vouwen in de gevangenis.

Een Feijenoord fan die na een thuiswedstrijd van Feijenoord op zondag, op de maandag niet kwam opdagen, die bleek in de cel te zitten. :))

Dan nog de collega's die op staande voet werden ontslagen omdat er kortingen waren verwerkt bij hun familieleden. Wat dus niet mocht.

Een collega die bij alles wat je zei direct in de aanval ging met een vreselijk agressieve toon. En alles als discriminatie bestempelde van echt iedereen binnen het bedrijf.

Een collega die wat kwam vragen. Ik leg het uit, zegt ie: "Ja maar het is toch zus en zo?" Waarop ik dus vervolgens uit mijn slof schiet dat als hij het zo goed weet, hij mijn tijd niet moet komen verdoen.

Als ik er over nadenk, kan ik er vast nog meer bedenken. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 09:25 



 
Profiel   

Ik heb nu een collega die ik bijna dagelijks spreek. Hij begint zijn mails aan mij en andere collega's altijd met "Beste..." en sluit ze af met "Met vriendelijke groet,...". Vind ik best apart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 12:00 



 
Profiel   

Oh ja, en ik heb een collega gehad die zijn nagels op kantoor knipte en die dan op een hoopje op zijn bureau liet liggen :r

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 12:03 



 
Profiel   

Jessica_K schreef
Ik heb nu een collega die ik bijna dagelijks spreek. Hij begint zijn mails aan mij en andere collega's altijd met "Beste..." en sluit ze af met "Met vriendelijke groet,...". Vind ik best apart.


als ik een mail kreeg die met "beste" begon, betekende dat of dat ik iets voor iemand moest doen of dat ik bij de directie moest komen en op m'n lazer kreeg voor iets.
Ik begon mijn mails altijd met "dag ***voornaam***" Lekker onpersoonlijk en neutraal.

Met vriendelijke groet en dan je voor- en achternaam, functie, tel.nrs en dagen dat je werkte, was bij ons verplicht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 12:05 



 
Profiel   

Hahaha ik had er net 1 die ik nog niet kende.
"Hi x, kan je je kerstvakantie doorgeven?" (3e x dat ik het vroeg)

"Ik zet mijn verlof in mijnHR, wie ben jij?!"

"Eh... de secretaris die al maanden bij alle overleggen zit.... ik ontvang graag alsnog je verlof rond de kerst."

Hmm okee... secretarissen zijn soms wel net meubilair. Dat wel.. maar deze zag ik niet aankomen hahaha!

En 1 x een actie van een collega die ik écht niet snapte.
We hadden, de zoveelste, training.
Ik kwam net uit een verhitte discussie, de weken ervoor waren we door de betreffende trainer gestalkt met allerlei emails, ook over hoe je MS teams moest gebruiken.
(Ja dat weet ik nou wel, ik doe niets anders de hele dag)
Kan ik niet inloggen. Blijken ze, zeer irritant een bedrijfsaccount van hún bedrijf te hebben aangemaakt.
Na 10 minuten ben ik er eindelijk in...

"AH F. Fijn dat je er éindelijk bent!!'
Eh, oke.

Met na enige uitleg wat de training inhield (paste totaal niet bij mijn werk) de vraag:
"Mensen als er iemand is die nog iets wil zeggen dan hoor ik dat graag nu. Kan van alles zijn. Alles blijft hier en er zijn geen leidinggevenden dus spreek vrijuit."

Niemand zei wat maar ik ken mijn collega's, boven dat. Mijn irritatie was zo hoog dat ik zei;
"Ik heb een kritische noot. Hoe kan in gestalkt worden met emails, weken van te voren en niet eens in deze bijeenkomst kan komen? En ik vraag me keihard af wat ik hier doe. De stof die we gaan behandelen sluit nergens aan op mijn vak en heb er niets aan."

"Ja dat snap ik maar je moet leren discussiëren..."
Joh, prima. Dit is er 1 die ik al niet aanga.
Waarop ik van alle collega's ook prive berichten krijg. Ja thanks! Goed gedaan! Dit mag ook weleens gezegd worden.
(Ook prima maar dat was niet mijn motivatie.. werkte 50 uur per week. Dan is 8 uur bijeenkomst gewoon echt teveel).

Wordt ik 3 dagen later gebeld door mijn leidinggevende; ja, J belde mij net. Dat jij gezegd hebt dat je echt niet op de bijeenkomst zat te wachten, er geen zin in had etcetera.

Ja klopt.
Maar vertelde die collega ook dat zij er nog veel minder behoefte aan had?
Nee.

Dat vond ik z'n sneaky actie.. bah.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 12:48 



 
Profiel   

Ik ben zelf een eigenaardige collega vrees ik. Ik krijg zo eens in de zoveel tijd spontaan de slappe lach, zonder reden. En dan ook zo hard dat de tranen over mijn wangen rollen en ik bijna van de stoel val.
Sorry jongens :')

Ik had in het verleden ook een collega in mijn kantoor hok, die praatte de hele dag tegen zichzelf. Maar dan ook echt constant. En als er dan wat mis ging, zei ze "wat ben je toch ook een sukkel!" Tegen zichzelf.
Dat kostte best even wat tijd om het te negeren en niet te reageren haha. Was overigens een fantastische collega!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 12:55 



 
Profiel   

Oh wij hadden jaren geleden toen ik net begon met werken een collega die zich te goed voelde voor bepaalde taken.

Hij moest in zijn eerste 3 maanden elke afdeling langs in de vorm van een traineeship, maar dan kreeg hij de vraag: joh wil jij dat ff dit of dat doen?
Was hem te simpel qua werk blijkbaar want dan zei hij:
Nee dat doe ik niet, dat moet Truus doen, ik ben hier de HBO'er!

Dus moesten we op zoek naar een MBO'er die dan de taak wel moest doen volgens hem.
Laten we het er op houden dat hij met die houding geen carriere gemaakt heeft binnen het bedrijf :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:07 



 
Profiel   

Jullie verhalen zijn uitermate vermakelijk! :))

Ik heb ook een collega gehad die iedere dag zijn hele levensverhaal ging zitten delen. Dan vroeg je hoe het met hem was, dan kwam er echt een heel verhaal uit. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 10:30 



 
Profiel   

Tallie1979 schreef
Jullie verhalen zijn uitermate vermakelijk! :))

Ik heb ook een collega gehad die iedere dag zijn hele levensverhaal ging zitten delen. Dan vroeg je hoe het met hem was, dan kwam er echt een heel verhaal uit. :')



Dat herken ik, ik had een collega waar ik na 4 uur geen persoonlijke vraag meer aan stelde want dan zat je om 6 uur nog (we werkten tot 16:30). Dit was bekend bij de hele afdeling en alleen nieuwelingen deden dit een keer en waren daarna ook genezen.

Nog even terugkomend op "met vriendelijke groet" als groet in de mail.
Zo eindigen al mijn mails, staat standaard in de handtekening. Dus ook naar mijn directe collega's waar ik dagelijks contact mee heb en zij doen dat ook. Dit is al een redelijk informele ondertekening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 10:49 



 
Profiel   

Ik heb dat idd ook als standaard in mijn handtekening..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 10:56 



 
Profiel   

Een van mijn collega‘s werd ook smorgens door de schoonmaakster snurkend op de bank gevonden met een lege vles wodka ernaast. Later is hij naar een ander land gegaan en toen kwam de politie bij ons navragen hoe ze hem konden vinden want hij had zijn auto domweg zonder platen op straat achtergelaten :+
Maar dat is eerder een triest verhaal dan raar.

Ik heb ook een collega gehad die standaard ziek was als er cricket gespeeld werd op tv.

Oh, en een collega die bij hoog en laag beweerde dat je niet hard genoeg gesport had als je er geen knallende hoofdpijn van kreeg :')

Of een collega in een wetenschappelijke functie die knalhard beweerde dat de aarde 2000 jaar oud was.

Die met de e-mail snap ik niet. Wat is er mis met „beste“ en „vriendelijke groet“?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 11:08 



 
Profiel   

Tallie1979 schreef
Jullie verhalen zijn uitermate vermakelijk! :))

Ik heb ook een collega gehad die iedere dag zijn hele levensverhaal ging zitten delen. Dan vroeg je hoe het met hem was, dan kwam er echt een heel verhaal uit. :')


Herkenbaar. Heb dat ook met een collega gehad. Die deed het ook in vergaderingen. Was elke keer wat en standaard dat ze ging huilen. Hartstikke sneu voor haar maar we zijn geen therapiegroep..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 11:16 



 
Profiel   

ingvdh schreef
Tallie1979 schreef
Jullie verhalen zijn uitermate vermakelijk! :))

Ik heb ook een collega gehad die iedere dag zijn hele levensverhaal ging zitten delen. Dan vroeg je hoe het met hem was, dan kwam er echt een heel verhaal uit. :')



Dat herken ik, ik had een collega waar ik na 4 uur geen persoonlijke vraag meer aan stelde want dan zat je om 6 uur nog (we werkten tot 16:30). Dit was bekend bij de hele afdeling en alleen nieuwelingen deden dit een keer en waren daarna ook genezen.


Zo eentje had ik er ook, als je alleen al vroeg hoe laat het was, kreeg je al een verhaal van een uur en dan wist je nog niet hoe laat het was :')
Hij kreeg een half uur spreektijd in vergaderingen en dan werd ie met stoel en al buiten gezet _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 11:17 



 
Profiel   

Wij hadden een collega die, hij haar nieuwe paspoort, per ongeluk een al bestaand documentnummer had gekregen. En de persoon met dat nummer stond op de interpollijst vanwege mensensmokkel

Toen er een keer heel veel agenten op het werk kwamen om haar te arresteren kwam dit foutje aan het licht :') Dat was een belevenis
Gelukkig bleek de gezochte persoon een man en is zij een vrouw dus dat werkte in haar voordeel

Zij heeft altijd van dit soort pech, heel grappig inmiddels

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 19:13 



 
Profiel   

Ken je dat subtiele geluidje dat mensen maken wanneer ze (bv. in een meeting) het woord willen nemen. Zo die allerlaatste inademing die op een omgekeerde zucht lijkt voordat iemand begint te praten. Ik heb een collega gehad die exact dat als tik had. Vergaderen met hem was echt bijna voortdurend je hoofd naar hem draaien om er dan achter te komen dat die niets wilde zeggen. Op het einde ging het beter, maar het is me niet gelukt om het volledig te negeren. Ondertussen werkt die niet meer bij ons.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:44 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Ik had collega's met stopwoordjes (die we op een gegeven moment gingen turven) en collega's die altijd lopend over de gang aan het bellen waren. Dat waren denk ik de meest eigenaardige gevallen qua gewoontes.


Jaaa die hebben wij ook! We tellen in online meetings soms ook hoe vaak de stopwoordjes gezegd worden. Bij sommigen kan je een ook een bingokaart bedenken met favoriete uitspraken en stopwoorden.

En zo'n gangbeller had ik ook als collega, die belde altijd met zijn vriendin en dat waren dan hele moeizame gesprekken die wij een beetje konden meeluisteren. Ik moet even hard nadenken over collega's met eigenaardigheden... ik heb een keer een sportieve collega gehad die als lunch altijd bizarre dingen meenam zoals heel veel gekookte eieren of een complete pot kwark. Hij had ook zijn eigen naam op zijn arm getatoeerd staan. Ik heb een collega gehad die soms een soort ninja kicks ging doen als je met 'm stond te praten. Ik heb een collega gehad die rustig aan zijn zak stond te krabben in een stand-up en vervolgens met diezelfde hand snoepjes en koekjes uit de "openbare" koek- en snoeppot graaide die dus niemand meer durfde aan te raken.

Ik was trouwens die collega die zich vroeger opsloot op de wc. Ik werkte bij de McDonalds en dat vond ik zo stom dat ik wel eens op de wc een tijdschrift ging lezen. Ik ben zelfs een keer door de manager van de wc af geroepen toen het iets te lang duurde. Dit is wel al heel lang geleden :')

Heerlijk deze verhalen


Laatst bijgewerkt door nps op 02-12-21 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:17 



 
Profiel   

Ik heb een collega die regelmatig bij het opzetten van het nieuwe brood dat afgebakken moet worden voor de volgende dag (supermarkt), zijn aansteker verliest. Ik kom dan elke ochtend erna, als ik de inhoud van die kratten op de bakplaten aan het leggen ben, zijn verloren aansteker tegen. Inmiddels ligt er al een hele verzameling in de la van aanstekers die hij verloren is. Het mooie is, hij weet nog steeds niet waar ze heen zijn gegaan. Misschien moet ik hem maar eens de waarheid vertellen :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen