Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 432 van de 435 [ 10851 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

 
Profiel   

Ik hoop dat het met jullie goed gaat en dat er al zicht is op een theorie of praktijkexamen!

Ik hoop binnenkort wat te horen over praktijk. Ik heb al vernomen dat andere rijscholen in overleg de leerlingen overnemen ivm het overlijden. Bizarre tijd is het.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 22:01 



 
Profiel   

Hier heel blij

In 1 x geslaagd voor het theorie examen *\o/*

Heb de video cursus gevolgd van theorietoppers die kan ik jullie echt aanraden voor de gene die nog op theorie examen moet !

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 09:21 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 09:26 



 
Profiel   

biggirl schreef
Hier heel blij

In 1 x geslaagd voor het theorie examen *\o/*

Heb de video cursus gevolgd van theorietoppers die kan ik jullie echt aanraden voor de gene die nog op theorie examen moet !

Super! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 10:51 



 
Profiel   

Hey wat leuk dit topic, ik schop hem even omhoog. Meer mensen aan het lessen? Ik zit even in dubio; geen enorme klik met mijn rij instructeur. Of nouja; wel een klik, maar hij is in 7 lessen al twee keer onterecht verbaal niet helemaal netjes geweest en ik stoor me eraan. Eerste keer sloeg de auto af bij een stoplicht (echt in mijn tweede of derde les) en toen kreeg ik een 'schiet nou eens op' naar m'n hoofd geslingerd. Vandaag stapte de instructeur chagrijnig de auto in en toen ik een koppelfout maakte kreeg ik te horen "ik wil dat je dat nou eens goed doet!!!" en I was like 'les 7 gast, doe. normaal.' Ik leer daarentegen wel veel en het gaat verder best goed.

Ik ben niet zo kleinzerig en heb er geen last van, maar vind het wel storend en wil mijn geld niet uitgeven aan iemand die me zo behandelt. Staat m'n ego voor in de weg. :Y) Wat denken jullie; ff doorbijten of toch iemand anders aanvragen? Ik hoor bij mensen om me heen altijd dat hun rij instructeur zo geduldig en aardig is, maar kan me er niet helemaal in vinden. Iemand ervaringsverhalen voor me? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 18:20 



 
Profiel   

Ik zou overstappen een instructeur moet je vertrouwen geven en je moet je er prettig bij voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 18:41 



 
Profiel   

'En ik stoor mij eraan'.
Dat zegt genoeg ;) Ik zou (als je niet vast zit aan een pakket) een andere rijinstructeur zoeken.


Ik heb laatst bewust mijn rijexamen afgezegd (langere periode mentaal niet fit. Rijden ging daardoor ook minder goed). Mijn theorie verloopt straks, dus mijn rijlessen staan weer on hold.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 20:14 



 
Profiel   

Ik zou het bespreken met de instructeur en aan de hand van de reactie een beslissing maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 21:25 



 
Profiel   

Ik ben vandaag geslaagd voor mijn BE-rijbewijs!

Ik zou opzoek gaan naar een andere instructeur Castilja als je inderdaad niet al aan een pakket vast zit.

Wat vervelend Kookaburra.. Hoop voor je dat je snel mentaal weer op knapt en er weer met frisse moed tegen aan kan. Jammer wel van je theorie. Ik was blij dat ik die in 1 keer gehaald had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 21:50 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Nu met paard op stap? :D

Dankjewel Anouk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 21:54 



 
Profiel   

Haha dat is zeker de bedoeling ja! Paard moet ook nog veel oefenen dus dat kunnen we nu fijn samen doen zonder dat ik mijn vriend er steeds mee moet lastig vallen. (Ik heb alleen wel voorlopig nog zijn auto daarbij nodig :+ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 22:04 



 
Profiel   

Castilja ik zou ook even een gesprek aangaan en daarop een keuze maken.

Ik heb dalijk nog rijles en ik mag eindelijk 26 augustus op examen. Pff door corona heeft het allemaal zolang geduurd en ben er al weken lang klaar voor. Nu hopen dat tegen die tijd mijn zenuwen het niet gaan overnemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 07:40 



 
Profiel   

Dank voor alle reacties! Ik had alleen even gemist dat je dus niet kunt wisselen als je een pakket hebt aangeschaft...? Ik dacht dat je dat gewoon aan de rijschool betaalde en de rij instructeur met de desbetreffende betaling niets te maken had, maar daar vergis ik me dus in? Dan heb ik een probleem :') Hele pakket al gekocht en halve bedrag inmiddels overgemaakt. Kak :+

Biggirl; komt goed. Als je er al lange tijd klaar voor bent kun je hartstikke goed rijden, tuurlijk gaan de zenuwen bestaan maar de handelingen zitten na zoveel lessen in je systeem. :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 17:00 



 
Profiel   

Als je bij een rijschool zit met meerdere instructeurs kan vaak je heel simpel wisselen.
Heb een instructeur die zzp-er is zou je ook zonder gedoe het geld terug moeten krijgen, maar daar denken sommige van dat soort bedrijven helaas anders over. Dus daar zou je "probleem" kunnen zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 17:10 



 
Profiel   

Nee hoor. Dat zal geen probleem zijn. Niet in de stress schieten :D

Met wisselen binnen een rijschool zit je sowieso niet aan een probleem rondom pakketten. Wisselen naar een andere rijschool is in overleg wel te regelen. Althans, bij mij in de regio doen ze over terugbetaling niet moeilijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 17:11 



 
Profiel   

Ah! Nee er zitten meerdere instructeurs bij mijn rijschool, maar m'n huidige instructeur is ZZP'er onder dat bedrijf. Nou goed, mocht het echt nodig zijn zal er vast wel iets geregeld kunnen worden. Klant is koning. :)F :)F Thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 17:27 



 
Profiel   

Castilja schreef
Ah! Nee er zitten meerdere instructeurs bij mijn rijschool, maar m'n huidige instructeur is ZZP'er onder dat bedrijf. Nou goed, mocht het echt nodig zijn zal er vast wel iets geregeld kunnen worden. Klant is koning. :)F :)F Thanks!


Dan kan je normaal wel gewoon wisselen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 18:04 



 
Profiel   

Heeft iemand tips voor extreeeeme stress voor een praktijkexamen? Ik ga heel binnenkort op :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 19:36 



 
Profiel   

nanoukkie schreef
Heeft iemand tips voor extreeeeme stress voor een praktijkexamen? Ik ga heel binnenkort op :)

Als de examinator vraagt hoe je je voelt, probeer heel overtuigd te zeggen dat je weet dat je het kan. Dan ga je al met een hele andere mindset het examen in dan als je zit van ''jjjja..... Ben zenuwachtig....'' (de eerste 5 x was ik zenuwachtig, zei ik ook, 5x gezakt. 6e x zei ik zeer zelfverzekerd dat ik het kon en slaagde ik :) Vertrouwen is key)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 19:53 



 

Het hielp mij dat mijn instructrice achtering ging zitten. Die heeft een hele discussie over een voorrangsregel gevoerd met mijn examinator, waardoor ik me niet zo beoordeeld voelde (al hielden ze natuurlijk alles in de gaten :P ). En kreeg de tip om Valdispert (met Valeriaan) te slikken, maar dat hielp niet echt.

Belangrijkste is dat je instructeur vindt dat je er klaar voor bent, dus je kan het! Komt vast goed, veel succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 20:11 



 
Profiel   

Ik rij donderdag af maar heb nu gewoon al het idee dat ik ga falen omdat ik zo veel stress ga hebben en domme fouten zal maken. Ik rij ondertussen al +2 jaar dus kan wel rijden (schakelen etc gaat op gevoel, niet volgens 'het boekje', stilvallen etc gebeurd me ook nooit meer maar door de stress zou dit wel kunnen gebeuren. Het is echter mijn 1ste praktijkexamen, maar er ligt veel druk op mijn schouders aangezien 31 DEC mijn theorie vervalt en ik sowieso geen 2de kans ga hebben voor die datum. Ik kan zelden terugvallen op mijn ouders om mij naar mijn paard te brengen (niet mogelijk met OV), dus dat zou betekenen dat ik vanaf 31 december tot ik mijn praktijkexamen haal, zelden zou kunnen gaan. Dat is ook de voornaamste reden dat ik mijn praktijkexamen nu ga afleggen (na jaren uitstellen omdat ik er geen nood aan had/ al 1,5 jaar alleen de baan op mag). Mijn rij-instructeur zegt dat ik mijn plan wel trek, en zit regelmatig op zijn telefoon als ik aan het lessen ben. Ik krijg ook verder geen bevestiging dat het zal lukken, maar er wordt ook niet aangegeven dat het niet gaat lukken. Tijdens mijn les eergisteren maakte ik wel nog domme fouten waarop ik zou buizen. Morgen heb ik nog 2 uur les en donderdag nog 1,5 uur vlak voor het examen. Ik hoop dat de examinator vriendelijk is, want als hij chagrijnig is ga ik sowieso nog veel meer stress hebben. Ik heb ook bach rescue druppels aangeschaft. Geen idee of dit helpt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 20:58 



 
Profiel   

nanoukkie schreef
Ik rij donderdag af maar heb nu gewoon al het idee dat ik ga falen omdat ik zo veel stress ga hebben en domme fouten zal maken. Ik rij ondertussen al +2 jaar dus kan wel rijden (schakelen etc gaat op gevoel, niet volgens 'het boekje', stilvallen etc gebeurd me ook nooit meer maar door de stress zou dit wel kunnen gebeuren. Het is echter mijn 1ste praktijkexamen, maar er ligt veel druk op mijn schouders aangezien 31 DEC mijn theorie vervalt en ik sowieso geen 2de kans ga hebben voor die datum. Ik kan zelden terugvallen op mijn ouders om mij naar mijn paard te brengen (niet mogelijk met OV), dus dat zou betekenen dat ik vanaf 31 december tot ik mijn praktijkexamen haal, zelden zou kunnen gaan. Dat is ook de voornaamste reden dat ik mijn praktijkexamen nu ga afleggen (na jaren uitstellen omdat ik er geen nood aan had/ al 1,5 jaar alleen de baan op mag). Mijn rij-instructeur zegt dat ik mijn plan wel trek, en zit regelmatig op zijn telefoon als ik aan het lessen ben. Ik krijg ook verder geen bevestiging dat het zal lukken, maar er wordt ook niet aangegeven dat het niet gaat lukken. Tijdens mijn les eergisteren maakte ik wel nog domme fouten waarop ik zou buizen. Morgen heb ik nog 2 uur les en donderdag nog 1,5 uur vlak voor het examen. Ik hoop dat de examinator vriendelijk is, want als hij chagrijnig is ga ik sowieso nog veel meer stress hebben. Ik heb ook bach rescue druppels aangeschaft. Geen idee of dit helpt...

Bach rescue hielp bij mij een beetje, maar wel toen ik flink meer nam dan voorgeschreven (elk uur stuk of 6 druppels tot ik opgehaald werd). Verder als je snel misselijk wordt, zou ik voor je wordt opgehaald een paracetamol slikken. Probeer je ook niks aan te trekken van hoe de examinator líjkt te zijn: Ik ben geslaagd bij de examinator, waar ik al eerder was gezakt.
Als je op zoek bent naar de bevestiging, zou ik een andere rijschool bellen en vragen of je last minute nog eenmalig bij hun kunt lessen en of zij dan een oordeel willen vellen :) Als een andere instructeur ook zegt dat je het kan, moet dat toch wel een goed gevoel geven :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 06:57 



 
Profiel   

Mijn instructeur gaf me de tip om hardop te praten tijdens het examen en om alle stappen die je uitvoert hardop te zeggen. Op de een of andere manier hielp me dit enorm goed en ben ik in 1 keer geslaagd. De examinator kan je gedachten en keuzes volgen en je mag fouten maken he? Ik heb ook echt geen foutloze rit gereden maar ik deed alles veilig en keek goed; dat is al voldoende. Je rijdt ook maar een halfuurtje, dat vliegt echt om. Het valt mee. Ik was ook erg zenuwachtig omdat ik een autowissel had en het voertuig gevoelsmatig nog niet helemaal onder controle had, maar ook daarmee prima geslaagd. Ze laten je niet voor niets op examen gaan. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 08:38 



 

Precies, ze laten je echt niet voor niets afrijden! Dat jij op de automatische piloot kunt schakelen gaat je zeker helpen: dan heb je meer ruimte om op het verkeer te letten. En zo'n examinator kijkt mee om te zien of je veilig aan het verkeer kunt deelnemen, niet omdat hij/zij een perfecte rit wil zien.

Heb je nog rijles voor je examen? Misschien kun je een (het liefst een andere dan je eigen) instructeur vragen om een soort proefexamen met je te doen. Ik heb dat ook gedaan; ze weten vaak de examenroutes wel. De tijd vliegt inderdaad voorbij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 09:04 



 
Profiel   

Dankjewel voor de reacties, geeft al wat meer geruststelling. Ik heb nog 1 les vandaag om 11.30. Morgen ook nog 1,5 uur voor mijn examen zelf. Helaas wordt het morgen even bagger weer als vandaag, maar gelukkig dat ik dat nog even kan ‘oefenen’ vandaag!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 09:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 432 van de 435 [ 10851 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen