Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 282 van de 304 [ 7598 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285 ... 304  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Juffen en meesters verzamelen!

 
Profiel   

Hoe gaat het eigenlijk bij jullie op school met de mondkapjes? Op mijn school haalt het niets uit. Wordt ook niet op gehandhaafd door het bestuur, dus dan kun je ook weinig.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 22:45 



 
Profiel   

Bij ons is er 1 leerling waarvan ouders het niet willen. De rest heeft er braaf 1 op.
Scheelt misschien wel dat wij een SBO school. Kinderen zitten zowiezo door hele structuur al strak in het regime zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 22:53 



 
Profiel   

Bij ons worden ze wel gewoon gedragen. Super onhygiënisch, dat wel (tafels schoonmaken met mondkapje, aan elkaar uitlenen) maar ze hebben ze wel op :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 23:19 



 
Profiel   

Sheran schreef
@Goof: is het erg dat je dat uit mijn berichten haalt? Het gaat trouwens niet alleen om mij hoor, dan zou ik het niet roepen, dan is het alleen mijn probleem. Maar ook om de kinderen en code zwart vind ik daadwerkelijk heel erg eng. Vind het gewoon erg onverstandig om vlak na een schoolweek allerlei bezoekjes af te gaan leggen. Geldt ook voor normaal werk, alleen daar kun je jezelf toch veiliger houden dan op school.


Goh, ik heb enkele dagen nodig gehad om hierover na te denken.
Vind ik het erg om dat in je berichten te lezen? Kennelijk wel ja. Waarom? Ik weet niet eens of ik het kan uitleggen. Sowieso omdat je je eigen wensen boven je leerlingen stelt. Ik sta echt met liefde voor mijn leerlingen voor de klas, ik lees dat gewoon niet terug in jouw berichten (maar hopelijk vergis ik me daarin). Maar je eigen wensen boven hen stellen gaat er bij mij echt niet in.
Als je het onverstandig vindt om na een schoolweek bezoeken af te leggen zit je denk ik al bijna 2 jaar thuis, want zolang duurt de situatie inmiddels al. Ik herinner me dat je je angst al vaker hebt geuit, dat je ook moeite had met werken en in gesprek ging met de schoolleiding etc. Ik vraag me oprecht af of je inmiddels hulp hebt hiervoor, want al bijna 2 jaar met zoveel angst leven doet iets met de mens.
Zoals sdaphnes zegt; dit is nou eenmaal de situatie. Punt. leer ermee leven. Ik wens jou toe dat je die angst wat kan gaan loslaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 20:00 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Hoe gaat het eigenlijk bij jullie op school met de mondkapjes? Op mijn school haalt het niets uit. Wordt ook niet op gehandhaafd door het bestuur, dus dan kun je ook weinig.


Op een enkele mavo 4 leerling na hebben alle leerlingen ze doorgaans wel op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 20:00 



 
Profiel   

Terug naar 'gewone' schoolpraat; doen jullie scholen nog iets met paarse vrijdag?
Ik sta nu 15+ jaar voor de klas en zie echt zo'n enorme verschuiving. De gender-issues waren er toen vast ook, maar kwamen simpelweg niet ter sprake. En als ik nu kijk hoeveel leerlingen binnen die lhbgt community vallen zijn dat er echt enorm veel.
Ik heb enkele weken terug een waanzinnig mooi gesprek gehad met een 6-tal 2e klassers voor wie dit een relevant onderwerp is en die mij in vertrouwen namen met hun issues en verhalen. Man, dat zijn toch de kersen op de taart?! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 20:05 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Hoe gaat het eigenlijk bij jullie op school met de mondkapjes? Op mijn school haalt het niets uit. Wordt ook niet op gehandhaafd door het bestuur, dus dan kun je ook weinig.


Mijn groep 6 draagt ze heel trouw! Herinneren elkaar ook eraan als ze het lokaal lijken te verlaten zonder mondkapje.
Groepen 7 en 8 droegen ze dag 1,2 en 3 goed. Nu loopt bijna 75% al zonder, echt ingewikkeld vind ik het.


Goof schreef
Terug naar 'gewone' schoolpraat; doen jullie scholen nog iets met paarse vrijdag?
Ik sta nu 15+ jaar voor de klas en zie echt zo'n enorme verschuiving. De gender-issues waren er toen vast ook, maar kwamen simpelweg niet ter sprake. En als ik nu kijk hoeveel leerlingen binnen die lhbgt community vallen zijn dat er echt enorm veel.
Ik heb enkele weken terug een waanzinnig mooi gesprek gehad met een 6-tal 2e klassers voor wie dit een relevant onderwerp is en die mij in vertrouwen namen met hun issues en verhalen. Man, dat zijn toch de kersen op de taart?! <3


Wij hebben 2 leerlingen op school die hier al jaren bij stil staan. Komen ook vaak even in de bovenbouwgroepen erover vertellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 20:06 



 
Profiel   

Ik heb mijn paarse trui alweer klaar liggen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 20:10 



 
Profiel   

Ik heb geen enkel paars kledingstuk helaas. Maar wij besteden er wel aandacht aan met wat extra lessen over genders via Lessonup. Daarnaast doen we ook posters etc in school.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 21:19 



 
Profiel   

Goof schreef
Goh, ik heb enkele dagen nodig gehad om hierover na te denken.
Vind ik het erg om dat in je berichten te lezen? Kennelijk wel ja. Waarom? Ik weet niet eens of ik het kan uitleggen. Sowieso omdat je je eigen wensen boven je leerlingen stelt. Ik sta echt met liefde voor mijn leerlingen voor de klas, ik lees dat gewoon niet terug in jouw berichten (maar hopelijk vergis ik me daarin). Maar je eigen wensen boven hen stellen gaat er bij mij echt niet in.
Als je het onverstandig vindt om na een schoolweek bezoeken af te leggen zit je denk ik al bijna 2 jaar thuis, want zolang duurt de situatie inmiddels al. Ik herinner me dat je je angst al vaker hebt geuit, dat je ook moeite had met werken en in gesprek ging met de schoolleiding etc. Ik vraag me oprecht af of je inmiddels hulp hebt hiervoor, want al bijna 2 jaar met zoveel angst leven doet iets met de mens.
Zoals sdaphnes zegt; dit is nou eenmaal de situatie. Punt. leer ermee leven. Ik wens jou toe dat je die angst wat kan gaan loslaten.


Ik ben vorig jaar bij de praktijkondersteuner geweest, sinds mijn vaccinatie gaat het op zich goed. Het is wel waar dat ik na een schoolweek geen bezoekjes ga afleggen bij kwetsbaren, maar dat doen velen met mij niet in deze situatie. Toen de besmettingen laag waren lag dat iets anders natuurlijk.
Ik moest zelf even bedenken over dat je het vreemd vond om je eigen wensen boven die van je leerlingen te stellen. Ik vind dat inderdaad niet, maar dat wil niet zeggen dat ik niet ontzettend veel om mijn leerlingen geef. Bovendien zijn mijn wensen niet anders dan die van veel leerlingen, het is niet zo zwartwit.
Ik hou van mijn baan en ik vind de kinderen echt super belangrijk. Ik vond het dit jaar ook naar en kwetsend dat er werd gezegd dat je niet om de kinderen zou geven als je liever meer maatregelen zou zien. Niet elk kind is hetzelfde en heeft hetzelfde nodig.
Maar inderdaad - ik doe mijn werk met heel veel liefde en toewijding, maar ik vind het erg ver gaan om je leerlingen boven je hele leven te stellen. Volgens mij doet geen enkele collega dat. Maar misschien bedoel je het anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 21:48 



 
Profiel   

Meer dan eens met je Sheran. Ik ben ook voorzichtig met contacten buiten mijn werkveld door Corona. En test mij voordat ik op bezoek ga bij bijvoorbeeld ouders. Ons werk geeft nu eenmaal meer risico op verspreiding.
En natuurlijk geef ik ook om mijn leerlingen. Maar mijn werk staat absoluut niet boven mijn eigen leven buiten werk. Mijn werk is leuk en is inspirerend maar ook werk wat zorgt voor inkomen om daarnaast mijn leven buiten werk te leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:00 



 
Profiel   

Ik deel ook jullie mening Sheran en Coby.
Mijn werk is geweldig, ik sta het liefst heel de dag in de klas, maar daarbuiten geef ik ook veel om mijn vrienden, familie en privéleven.

We hebben dit jaar echt de pech (coronatechnisch) dat kerst direct na de laatste schooldag valt.
Ik zit in dubio wat betreft de kerk op kerstavond en eerste kerstdag. Nu verwacht ik dat het op kerstavond niet kan/mag, maar ik weet ook niet of ik het eerste kerstdag aandurf.
Had ik in een andere sector gewerkt, dan had ik vrij genomen de dagen voor kerst om zo toch net wat veiliger, op afstand, tussen anderen te bewegen.

Dat ik liever de laatste dagen voor kerst niet in school ben, heeft niets te maken met mijn werk of de leerlingen.

Ik ga er ook gewoon zijn, het is dit jaar gewoon niet anders en ik hoop van harte dat iedereen enorm kan genieten van de laatste dagen van het jaar op school.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:17 



 
Profiel   

Vrijdag ziet bij ons iedereen eruit als een unicorn met een paars vest of paarse stropdas. We hebben ook veel transgenders op school, een handje non-binaire. Allemaal goed! Kan me ook indenken dat het bij ons groots is, omdat de school in een vrij linkse stad staat. Misschien is dat op het platteland anders? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:40 



 
Profiel   

Platteland hier :Y) Wij hebben de school volhangen met regenboogvlaggen en in de nieuwsbrief wordt aangekondigd waarvoor paarse vrijdag is.
Verder ligt het heel erg aan de docenten en mentoren in hoeverre een klas meegaat. Normaal zou ik de hele week tijdens de mentorlessen en de lessen Nederlands aandacht besteden aan paarse vrijdag, nu helemaal niet (leerlingen hebben twee weken lessen gemist en ik ben er nu alleen nog maar via zoom).
Ik deel op vrijdag normaal altijd een boekentip en op paarse vrijdag is dat normaal natuurlijk een lhbtiq-vriendelijk boek en daarna komt het gesprek op gang.

We hebben sinds dit schooljaar een lhbtiq-werkgroep met 4 leerlingen erin. Ik neem aan dat zij ook iets gaan ondernemen vrijdag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 08:52 



 
Profiel   

In het algemene coronatopic lees ik over iemand die een boostervaccin mag halen, omdat het ziekenhuis overschot heeft. Het ziekenhuis geeft daar mensen uit het po de kans om de booster te halen.
Wij kregen vanmiddag als docenten een soortgelijk bericht. Ik kom niet in aanmerking volgens hun richtlijnen, maar ik vind dit wel erg goed!

Zijn er hier meer scholen die al aan het boosteren gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 20:18 



 
Profiel   

Nog niets over gehoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 17:27 



 
Profiel   

Hoe was paarse vrijdag bij jullie?
Wij hadden best wel wat aandacht van media en wethouders, maar verder draaide het vooral om acceptatie. Alle leerlingen hebben superpositief gereageerd op het groepje leerlingen dat met een kraampje in de hal stond, we hebben zo'n toffe populatie leerlingen wat dat betreft <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 17:44 



 
Profiel   

Ja super leuk! Hele school aangekleed, iedereen in het paars en roze. Leuke fijne sfeer. En super veel van deze rozen:


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 17:48 



 
Profiel   

Oh, die zijn tof.
Bij ons ook de hele school versierd, leuk hoor. Veel leerlingen en collega's ook in het paars. Wij hebben regenboogarmbandjes aan de leerlingen uitgedeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 17:51 



 
Profiel   

Ik werk niet in po, maar de basisscholen dus toch eerder vakantie! :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 14:40 



 
Profiel   

Jep. Vind het allemaal nog vaag. Ben benieuwd of er vanavond meer duidelijk wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 17:07 



 
Profiel   

Flying_Angel schreef
Ik werk niet in po, maar de basisscholen dus toch eerder vakantie! :oo


Was het maar vakantie......

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 18:25 



 
Profiel   

suffie schreef
Flying_Angel schreef
Ik werk niet in po, maar de basisscholen dus toch eerder vakantie! :oo


Was het maar vakantie......


Wat wordt er op jou school nog georganiseerd in de week dat de scholen gesloten zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 18:29 



 
Profiel   

suffie schreef
Flying_Angel schreef
Ik werk niet in po, maar de basisscholen dus toch eerder vakantie! :oo


Was het maar vakantie......

Hoe ik het lees is het toch echt vakantie. Geldt dat niet voor jou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 18:31 



 
Profiel   

Zoals ik het nu lees is het voor de kinderen vakantie maar moeten wij als school noodopvang gaan regelen voor de kinderen met ouders in cruciale beroepen. Dit liep tijdens de laatste lockdown toch best nog op in het aantal leerlingen


Laatst bijgewerkt door _kimm op 14-12-21 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 18:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 282 van de 304 [ 7598 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285 ... 304  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen