Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Zzper gehandicaptenzorg

 
Profiel   

Hooi allemaal,

Ik zit in het laatste jaar van mijn bbl PBGZ en wil hierna graag gaan zzpen.

Ik ben benieuwd naar ervaringen. Welke organisatie werken jullie, heeft die genoeg werk in zuid Holland. Denk aan 24 tot 32 uur per week. Waar zijn jullie verzekerd, wat doen jullie met pensioen en natuurlijk wat vragen jullie per uur en wat verdien je per maand

Ik zit eraan te denken om voor pidz te gaan werken. Wie geert hier ervaring mee.

Ik vind het best spannend gezien ik wel mijn huis en paard moet onderhouden.

Groetjes
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:10 



 
Profiel   

Ik begin hier ook steeds meer in geïnteresseerd te raken, maar heb nog geen stappen gezet, dus ik kan je daar verder niet bij helpen.

Op mijn huidige werkplek werken mensen via PIDZ en ze kunnen genoeg uren maken. Maar ze doen dit voor de extra uren, ze hebben hiernaast een vaste baan wat een gedeelte zekerheid geeft.
Je moet volgens mij vooral bereidt zijn langer te reizen, sommige hebben een uur reistijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:20 



 
Profiel   

Als je net klaar bent met je opleiding zou ik niet meteen als Zzper aan de slag gaan. Imo mis je dan de ervaring om meteen goed te functioneren in een vreemd team met vreemde cliënten.

Begin gewoon lekker in loondienst en ga ervaring opdoen. Mocht je toch perse al als Zzper aan de slag willen doe dit dan 1 of 2 dagen per week naast je vaste baan: scheelt je een ook een berg verzekeringsgeld. Je hebt dan alleen een aansprakelijkheidsverzekering nodig en geen AOV.

Wat je kan vragen is natuurlijk ook afhankelijk van je ervaring. Sommige instellingen hanteren maximum bedragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:21 



 
Profiel   

loulou schreef
Als je net klaar bent met je opleiding zou ik niet meteen als Zzper aan de slag gaan. Imo mis je dan de ervaring om meteen goed te functioneren in een vreemd team met vreemde cliënten.

Begin gewoon lekker in loondienst en ga ervaring opdoen. Mocht je toch perse al als Zzper aan de slag willen doe dit dan 1 of 2 dagen per week naast je vaste baan: scheelt je een ook een berg verzekeringsgeld. Je hebt dan alleen een aansprakelijkheidsverzekering nodig en geen AOV.

Wat je kan vragen is natuurlijk ook afhankelijk van je ervaring. Sommige instellingen hanteren maximum bedragen.


Ik heb mijn opleiding via bbl gedaan dus wel 3 jaar werkervaring a 32 uur per week. Verder ben ik 28 jaar en heb jaren via het uitzendbureau gewerkt voor dag klussen en kwam dus elke dag in andere teams, functies en bedrijven terecht. Ik vond dit juist heerlijk en ben hierdoor ontzettend flexibel geworden. Ik denk dat ik hierdoor wel al geschikt ben als zzper.

Ik vind 1 a 2 dagen zzpen erg zonde. Je haalt dan je uren van 1225 uur per jaar niet waardoor je kortingen misloopt. Daarom zou ik graag volledig overstappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:32 



 
Profiel   

Hier een oud zzper.
Ik weet dat 7 jaar geleden een oud collega voor PIDZ werkte en die gaf aan het heel fijn te vinden.
Je moet wel echt zorgen dat je verzekeringen in orde zijn!
Ik ben benieuwd waarom de keuze voor zzper en niet gewoon vlieguren in loondienst willen maken, zeker als je net afstudeert?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:51 



 
Profiel   

Als bij de asvz geïnformeerd en/of bij zeno zorg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:54 



 
Profiel   

Ik snap wel dat je als zzp wil werken als dat is omdat het meer vrijheid en flexibiliteit geeft. Ik ben zelf ook bezig om mijn registraties te regelen want ik studeer in juni af als verpleegkundige en ik wil dan naast mijn baan gaan zppen. Echter als je het doet voor het geld dan vergissen mensen zich snel en is het echt minder rooskleurig als het lijkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:22 



 
Profiel   

Zzp’ers in de zorg dragen wat mij betreft bij aan het nog duurder maken van de zorg.
Voor de zzp’er levert het meer loon op maar maatschappelijk gezien echt een idiote kostenpost voor instellingen die de zorg alleen maar nog duurder maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:38 



 
Profiel   

Kimnl schreef
loulou schreef
Als je net klaar bent met je opleiding zou ik niet meteen als Zzper aan de slag gaan. Imo mis je dan de ervaring om meteen goed te functioneren in een vreemd team met vreemde cliënten.

Begin gewoon lekker in loondienst en ga ervaring opdoen. Mocht je toch perse al als Zzper aan de slag willen doe dit dan 1 of 2 dagen per week naast je vaste baan: scheelt je een ook een berg verzekeringsgeld. Je hebt dan alleen een aansprakelijkheidsverzekering nodig en geen AOV.

Wat je kan vragen is natuurlijk ook afhankelijk van je ervaring. Sommige instellingen hanteren maximum bedragen.


Ik heb mijn opleiding via bbl gedaan dus wel 3 jaar werkervaring a 32 uur per week. Verder ben ik 28 jaar en heb jaren via het uitzendbureau gewerkt voor dag klussen en kwam dus elke dag in andere teams, functies en bedrijven terecht. Ik vond dit juist heerlijk en ben hierdoor ontzettend flexibel geworden. Ik denk dat ik hierdoor wel al geschikt ben als zzper.

Ik vind 1 a 2 dagen zzpen erg zonde. Je haalt dan je uren van 1225 uur per jaar niet waardoor je kortingen misloopt. Daarom zou ik graag volledig overstappen.


3 jaar werkervaring tijdens je bbl opleiding maakt je nog geen ervaren kracht, maar dat is mijn mening.
Een zzp kan zeker waardevol zijn. Maar wel een met veel ervaring. Je komt vaak op de plekken waar geen vast personeel te houden is en dat is niet zonder reden.
De zorg heeft niks aan de zoveelste zzper die denk snel geld te verdienen.
Maar voel je vrij je eigen keuze te maken.

Belle_boef. Een zzper is duurder, maar niet altijd extreem veel duurder dan een vaste kracht. Je betaald geen pensioenfonds en geen verzuimverzekering. Dus afhankelijk van het uurloon is het niet altijd veel duurder. Ook is het minder risico, je kan er zo weer vanaf. Vaste krachten zijn ook duurder dan je op de loonstrook terug ziet. Meerdere instellingen hier in de buurt hebben sinds vorig jaar een max uurtarief voor een zzper. De prijzen stegen namelijk naar belachelijke bedragen ik korte tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 22:51 



 
Profiel   

Het lijkt zo mooi om als zzp-er te gaan werken.
Maar er zijn ook nadelen: geen doorbetaling bij ziekte (kan je wel een verzekering voor nemen) of vakantie.
Maar vooral geen pensioenopbouw. Veel zzp-ers denken, dat komt later wel, eerst wat opbouwen. Maar heel veel zzp-ers bouwen gewoon niets of bijna niets op voor later.
Alleen een AOW straks is weinig hoor.
En stel dat je een (ander) huis wil kopen, dan kan het heel lastig zijn om een hypotheek te krijgen als zzp.
Bij een reorganisatie of bezuiniging, worden de zzp- ers als eerste niet meer ingehuurd.
Je moet dus voor een goede buffer zorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 23:12 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Zzp’ers in de zorg dragen wat mij betreft bij aan het nog duurder maken van de zorg.
Voor de zzp’er levert het meer loon op maar maatschappelijk gezien echt een idiote kostenpost voor instellingen die de zorg alleen maar nog duurder maken.
Enerzijds klopt het, maar het is niet voor niets dat ze als paddestoelen uit de grond schieten. Ik heb nu in korte tijd twee totaal verschillende situaties meegemaakt waardoor dankzij de zzp'ers er nog zorg geboden kon worden. Een daarvan betreft een instelling met een eigen flexbureau, maar op is op en de zorg gaat door.

Mijn ervaringen met zzp'ers zijn positief (op die ene uitzondering na die er altijd is), goed gemotiveerd, betrokken en bereidt alles aan te pakken. Soms waren ze verkeerd ingelicht en kwamen ze zonder ervaring in de zorg op een zorglocatie terecht. Dus het is vooral belangrijk dat er goede informatie verstrekt wordt aan de zzp'er.

Je moet inderdaad erg flexibel zijn en creatief zijn met wat op je pad komt.

Voor locaties waar mensen vast wonen is het verre van ideaal als er telkens een nieuw gezicht is die de bewoners niet kent, belangrijkste blijft dat het in de basis gewoon goed geregeld is om dit zoveel mogelijk te voorkomen.

Loulou, heb jij een indicatie welk maximum uurtarief ze hanteren? Ik hoor ook echt zoveel verschillende bedragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 09:20 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Het lijkt zo mooi om als zzp-er te gaan werken.
Maar er zijn ook nadelen: geen doorbetaling bij ziekte (kan je wel een verzekering voor nemen) of vakantie.
Maar vooral geen pensioenopbouw. Veel zzp-ers denken, dat komt later wel, eerst wat opbouwen. Maar heel veel zzp-ers bouwen gewoon niets of bijna niets op voor later.
Alleen een AOW straks is weinig hoor.
En stel dat je een (ander) huis wil kopen, dan kan het heel lastig zijn om een hypotheek te krijgen als zzp.
Bij een reorganisatie of bezuiniging, worden de zzp- ers als eerste niet meer ingehuurd.
Je moet dus voor een goede buffer zorgen.


Dit en ik zou dan altijd een combi doen wat veel mensen doen. Wij werken ook met Pidz, gelukkig vaak met vaste gezichten voor de clienten. Maar ik denk dat 95% van de Pidzers die bij ons komen een loondienst baan ernaast heeft.

Ook wordt er echt van een Pidzer verwacht dat ze gelijk zonder veel informatie mee kunnen draaien op een groep. Je leert er enorm van, maar ik hoop ook dat je beseft dat je je eigen visite kaartje bent en als je niet functioneert je niet meer wordt terug gevraagd en als je het heel bont maakt op een zwarte lijst terecht kan komen. Helaas is dit laatste niet wat elke Pidzer beseft.

En ik denk met het personeelstekort wat er is, dat er genoeg werk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:07 



 
Profiel   

Het bedrag was bij die instellingen vastgezet op maximaal 45 euro per uur.

Ik heb hele goede en hele slechter ervaringen met zzpers. Sommige zijn iedere euro waard en houden de moeilijke groepen toch draaiend. Sommige komen alleen voor het geld, zitten heel de avond op de bank en gaan dan weer naar huis. En sommige hebben gewoon niet genoeg ervaring en daar heb je dan dus ook niks aan. Als zzper moet je inderdaad met de minimale info die je krijgt meteen mee kunnen draaien en er meteen staan als het nodig is in moeilijke situaties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:13 



 
Profiel   

45 euro lijkt mij ook schappelijk. Ik heb wel hoger gehoord, maar 60 euro per uur vond ik wel absurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:09 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Zzp’ers in de zorg dragen wat mij betreft bij aan het nog duurder maken van de zorg.
Voor de zzp’er levert het meer loon op maar maatschappelijk gezien echt een idiote kostenpost voor instellingen die de zorg alleen maar nog duurder maken.


Helemaal mee eens.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen