Wat verdien jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:15

Ik werk als doktersassistente op een HAP. Verdien 15 euro per uur, plus de ORT van 30% of 50% en feestdagen zelfs 150% extra.
Verdien een stuk meer dan in het ziekenhuis. Werk 24 uur en ben tevreden met mijn salaris.

daantjuhhh

Berichten: 26864
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:19

Ik werk bij de overheid in een officieel HBO/UNI functie die ze een keer opengesteld hebben voor MBO waardoor ik een beetje geluk heb.
Ik werk er nu bijna 3 jaar een verdien ongeveer 15,65 bruto per uur

Wat best netjes is voor iemand met een MBO niveau 3 opleiding.

Helaas komt hier straks een eind aan in mei
Dus opzoek naar wat nieuws
Ik moet zeggen dat ik onwijs schrok van de lonen in sommige functies

Ik snap dat als ik ergens start niet direct een hoog loon zal hebben.
Maar echt sommige dingen die voorbij komen van 11 euro bruto.
Het zal voor mij echt een omschakeling gaan worden

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:22

Ik ben er vrij open over, alleen niet op internet ;)
Op mijn werk wordt er eigenlijk niet over gesproken (ook geen cao), maar met vrienden en familie praat ik er zonder problemen over.

Ik zit, net als m'n vrienden trouwens, boven modaal.

Hutcherson

Berichten: 7346
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:00

Uh, toen ik bij een reclamebedrijf begon te werken toen ik 16 was kreeg ik 4€ per uur. Echt geen drol.
Dat is ieder jaar meegegroeit maar had daar altijd minimumloon. Uiteindelijk iets van 9,50 bruto.

Toen ging ik werken als zorgverlener en werd betaald vanuit een PGB. Toen verdiende ik door de weeks €29 bruto per uur (incl vakantie toeslag en eindejaarsuitkering en benzinegeld) en in het weekend verdiende ik daar €34 bruto per uur. Helaas waren de werktijden daar vaak van 08:30 - 10:00 dus kon niet veel uren maken.

Toen ben ik gaan werken als ergotherapeut na mijn opleiding en kreeg €15 nogwat netto per uur (€18,20) bruto. Maar had een 20 uur contract. Kwam neer op €1000 netto per maand

Toen startte ik mn eigen praktijk en dan heb je dus elke maand wat anders.
Een goede maand levert €5000 op. Een wat minder goede €2600 euro. En daar moeten uiteraard nog de torenhoge lasten van de praktijk vanaf en alle onkosten. En wat over is kan ik dan mn privekosten van betalen en sparen.

Super leuk een eigen praktijk, maar je krijgt wel alle (financiele) zorgen erbij. Nu ik eraan denk, ik moet ook nog iets regelen voor pensioen opbouw.

Dus veel verdienen is top, maar daar zit dus geen pensioen of niks bij. En als ik arbeidsongeschikt raak heb ik helemaal niks meer.

Er komt binnenkort een medewerker bij dus dat is ook weer n hap uit het budget (moet natuurlijk ook wat gaan opleveren) maar dan veranderd het inkomen weer. Je bent nooit zeker wat je binnenhaalt per maand.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:21

Anoniem schreef:
Familie en vrienden enz zou ik het wel vertellen als ze het vragen. Niet zomaar aan elk willekeurig persoon, puur omdat het ze gewoon niet aangaat, wat is er nou belangrijk aan wat ik verdien? :+
Volgens mij weet alleen m'n vriend precies wat ik verdien...

Maar ik werk als recruiter in de ICT branche, en de bedragen die je dan af en toe per uur voorbij ziet komen... :wow:
Klopt :j

Hier dezelfde job, althans tot voor kort (en nog steeds een beetje). Uurloon ligt al erg hoog maar daarnaast die plaatsingsfee, die kunnen behoorlijk oplopen. Laat ik het zo zeggen, ik was heel wat jaren eerder van mijn studieschuld af dan verwacht :')

BeFunny

Berichten: 10478
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:24

Niemand.
Mijn gewone werk daar weet familie mijn uurloon van. Wat ik vanuit mijn eigen bedrijfje aan inkomsten heb weet helemaal niemand.
Ik vind het ook totaal niet relevant om dat te weten van een ander.

Toffeltje

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:36

Ik krijg ongeveer 14 euro bruto per uur. Ik denk dat dat vrij laag is als je bedenkt dat je voor mijn baan een 4- tot 5jarige universitaire opleiding nodig hebt plus enkele jaren ervaring. Maar ik denk dat het in mijn beroepsgroep (archeologie) vrij standaard is en ik wist het al toen ik het ging studeren.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:53

Ik werk bij het spoor , 32 uur per week met onregelmatigheid en houd ongeveer tussen de 2100 en de 2200 netto over.

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:59

ik werk op een springstal en verdien met mijn 23 jaar €9,51 per uur. Gewoon minimum loon dus.
wel exclusief reiskosten en vakantiegeld, ik krijg per 4 weken uitbetaald dus heb ook een 13e maand.

Ben daar nooit zo moeilijk over, hoeveel ik precies verdien per maand verschilt ook want de ene maand werk ik iets meer dan de ander maar ben niet geheel ontevreden. bij mijn vorige baan moest ik 40 uur werken voor hetzelfde maandloon
Laatst bijgewerkt door Keell94 op 10-02-18 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa

Berichten: 10466
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:03

Best goed, openheid over salarissen, zo komt er sneller een eind aan ongelijkheid, misschien. Las dat in Zweden ieder's belastbaar inkomen openbaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 16:46

Keell94 schreef:
ik werk op een springstal en verdien met mijn 23 jaar €9,51 per uur. Gewoon minimum loon dus.
wel exclusief reiskosten en vakantiegeld, ik krijg per 4 weken uitbetaald dus heb ook een 13e maand.

Ben daar nooit zo moeilijk over, hoeveel ik precies verdien per maand verschilt ook want de ene maand werk ik iets meer dan de ander maar ben niet geheel ontevreden. bij mijn vorige baan moest ik 40 uur werken voor hetzelfde maandloon


Dat is geen 13e maand.. doordat je per 4 weken loon krijgt, krijg je 13x loon, anders zou je 4 weken niet uitbetaald krijgen.. Een 13e maand is echt een extra bovenop 12 MAANDEN loon..

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 09:21

Ik ben al even aan het googelen naar een 'marktconform' salaris voor een administratief medewerker. Is 14,- genoeg voor iemand met 0-1 jaar ervaring in de branche?

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 09:49

Ik loop achter een vuilniswagen aan (belader) via het uitzendbureau en ontvang daar 12,14 bruto per uur, ex vakantiegeld en functie gebonden toeslag. Vaste dagen/uren heb ik niet, maar gemiddeld kom ik uit rond de 1350,- netto per maand wanneer ik 3,5 dag per week werk.
Laatst bijgewerkt door DJZ op 20-01-22 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Snippergroen

Berichten: 6678
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 09:53

Ik praat met goede vrienden vrij open over salarissen en kosten etc. We zijn allemaal nog in de twintig en het is best interessant om te horen hoe zij hun financiën geregeld hebben qua sparen, potjes, vrij budget etc. Zeker met de vrienden die zoals ik een koophuis in hun eentje hebben. We hebben daarin al best wat van elkaar kunnen leren qua tips en budgetteren :)

Mijn functie is HR Adviseur en dat betaalt prima :+

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 09:53

Biks2 schreef:
Ik ben al even aan het googelen naar een 'marktconform' salaris voor een administratief medewerker. Is 14,- genoeg voor iemand met 0-1 jaar ervaring in de branche?

Lijkt mij een prima startsalaris :j

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 09:58

Ik vind openheid over lonen best belangrijk. Omdat je als starter ook vaak geen idee hebt wat nu een realistisch loon is voor een bepaalde functie en zo vaak op het minimum word ingezet, terwijl dat niet altijd 'eerlijk' is.

Ik verdien nu als technieker (medisch) 14.52euro/u brutto incl vakantiegeld in Belgie en draag zo een 53% af aan belastingen :Y) :Y) Netto hou ik dan ong. 1750euro/maand over.

Als Schipper binnenvaart chemie had ik op ZZP basis ruim 320euro/dag of onder vast contract tssn de 2800 en 3600euro netto.

Als tankparkoperator chemie verdiende ik inclusief premies brutto 2800euro/maand, netto kwam dit echter neer op 'maar' 1900euro (word niet per uur gerekend maar is een vast maandbedrag)

In de logstiek (magazijn, administratief, ..) had ik vaak rond de 13-14euro brutto incl vakantiegeld ed.

In ieder geval.. brutto gezien heb ik vaak grote verschillen gehad in lonen, maar netto komt het uiteindelijk een beetje op hetzelfde neer omdat je gewoonweg zwaarder belast word.

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:06

Ik ben freelance software ontwikkelaar en werk voornamelijk voor banken en verzekeringsmaatschappijen. Fintech dus. Ik verdien 85 euro bruto per uur.
Gemiddeld inclusief BTW is dit ongeveer 15.000 per maand en met aftrek van alle belastingen, BTW en verzekeringen houd je daar dan ongeveer 6000 netto aan over.

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:12

Matheno schreef:
Ik ben freelance software ontwikkelaar en werk voornamelijk voor banken en verzekeringsmaatschappijen. Fintech dus. Ik verdien 85 euro bruto per uur.
Gemiddeld inclusief BTW is dit ongeveer 15.000 per maand en met aftrek van alle belastingen, BTW en verzekeringen houd je daar dan ongeveer 6000 netto aan over.

Damn, ik heb de verkeerde functie binnen de financiële wereld gekozen :))

Nee hoor, ik mag niet klagen. Zit op 14,35 bruto per uur en ik werk bij een bank op het contact center. :)

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:22

Toen ik nog eigen baas was als nagelstyliste, had ik een uurloon van ongeveer 20 a 25 euro bruto.
Laat ik voorop stellen, dat ik in de luxe positie zit waarbij ik niet hoef te werken. Toch ben ik graag bezig en kan ik dus iets doen wat ik ook echt leuk vind. Ik kwam uit bij post voorbereiden bij de PostNL. Totaal niet wat ik zocht, maar toch vind ik het super leuk. In korte tijd me al opgewerkt en ik ben een gewaardeerde collega. Het is geen vetpot, maar dat vind ik niet erg. ik verdien 11,18 bruto per uur en heb een contract van 15 uur per week. Dat komt neer op 700 netto per maand. ik heb ook standaard overuren en dat is ook lekker. Deze maand krijg ik bijv 1040 gestort, omdat ik in december flink wat het overgewerkt. Ik wordt 40 trouwens

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:24

Ik ben ZZP'er en heb een honden uitlaatservice. verdien dus te weinig :D
Nee, ik denk zo'n 1500 euro per maand voor zo'n 20-25 uur werken per week. Ik weet het eigenlijk niet eens precies.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:25

Het zou juist een stap vooruit zijn moesten mensen wat meer open zijn over hun salaris. Van mij mag iedereen hetzelfde verdienen. Binnen een bedrijf bijv als operator in fabriek. Dat er verschil is tussen ingenieurs en aansturende functies etc... dat is normaal. Het heeft geen nut om mijn loon hier neer te zetten aangezien wij in belgie bijna 60 % belast worden. Wij houden netto dus ook veel minder over. Pas vanaf september verdienen we voor onszelf de eerste 9 maanden wat er verdiend word gaat allemaal naar de staat. Ik kan hier zo boos om worden.

MarliesV

Berichten: 15178
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:30

Ik zie veel uurlonen voorbij komen maar dat zegt natuurlijk ook niet alles.

Ik werk fulltime, maar heb bijvoorbeeld een 13e maand en elke maand keuze budget. Daardoor is mijn jaarloon tussen de 8 en 14% hoger dan voorheen, toen had ik alleen uurloon+vakantiegeld.

Verdien per jaar zo'n 43.500 euro bruto incl alle toeslagen, dat was altijd 38.000 voorheen. Naast uurloon doet dus secondaire arbeidsvoorwaarden ook echt wat.

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:38

Ik verdien ongeveer 45.000 bruto per jaar, vaste maandloon is iets meer dan 3200 euro, maar krijg een eindejaarsuitkering, onkostenvergoeding voor OR, elke maand 4% bonus. Als het goed is dit jaar promotie en weer een stap in salaris. :D

Ik ben 28, HBO geschoold en werk als veiligheidskundige (36u = fulltime) bij een semi-overheid.
Laatst bijgewerkt door CCCCC op 20-01-22 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2416
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:39

Ik kom gemiddeld genomen op netto €2100 uit. Ik werk 32 uur als HAP (ambulance)Chauffeur, en nog maar 9 maanden in dienst. Ik heb een proefperiode gehad, en vanuit daar een 6 maanden contract en nu gelijk een vast contract. Het geeft veel rust.

Mijn uurloon is 11,62 en de rest komt uit de ORT toeslagen.

Ik ben 23 en opgeleid als mbo4+ paardensport en management en heb mijn orun :Y) totaal andere richting dus. Mijn werkgever heeft mijn opleidingskosten betaald

Ik denk dat er open over zijn veel rust geeft bij mensen. Mijn collega’s vinden dat het loon veel te laag is, (oké het is laag) maar als ik naar andere leeftijdsgenoten kijk, verdien ik gewoon gemiddeld. Nu ben ik ook 20/30 jaar jonger dan mijn meeste collega’s en stroomt iedereen binnen op hetzelfde salaris. Ik kan rond komen en kan vanaf hier alleen maar verder vooruit. Ik héb een baan, en in deze tijd, met mijn voorgrond, is het ongelofelijk lastig om te solliciteren, terwijl ik echt een manusje van alles ben. Maar zie dat maar eens over te brengen op een sollicitatie -O-
Mijn leidinggevende was gister aan de telefoon ook wat ‘verbaasd’ over hoe makkelijk ik het werk oppak en mijn handen uit de mouwen steek en graag leer en ook vraag als iets niet duidelijk is. Ik ben blij met deze baan en vind het ook echt leuk! Een gemis voor de bedrijven die mij afgewezen hebben :j
Laatst bijgewerkt door billy3105 op 20-01-22 10:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:42

kitobeer schreef:
Van mij mag iedereen hetzelfde verdienen.


Dan zou ik wel iets anders gaan doen. Iets met 0 verantwoordelijk denk ik. Mijn baan is vaak erg stressvol, vooral rond opleveringen en deadlines. Als ik dat tegen hetzelfde salaris moest doen als bijvoorbeeld caissière in de supermarkt.. Dan zou ik caissière worden. ;-)