Wat verdien jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:51

Ik ben zelf Wajonger en werk voor een semi overheidsinstelling. Waar mijn andere mede wajongers ver onder het minimum betaald krijgen en dit wordt aangevuld door het uwv heb ik de luxe positie dat ik een volwaardig loon krijg. Geen loondispensatie en loonwaarde maar gewoon voluit salaris.
Ik verdien 14,19 bruto per uur.

In de supermarkt kreeg ik maar max 9 euro en werd ondanks mijn beperking wel beoordeeld op de dingen waar ik al heel lang tegen aan liep :(

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:55

Ik vind het heel erg per collega/bedrijf wisselen. Bij mijn eerste werkgever kon iedereen in zien wat iemand verdiende (stond gewoon in een omgeving welk bedrag bij wie uitgekeerd werd) en was ook prima. Niemand deed daar 'raar' of ongemakkelijk over. Ik werkte hier maar een paar uur in de week maar volgens mij voor rond de 14 euro bruto (17/18 jaar).

Tweede werkgever was een heel groot bedrijf, goede salarissen en secundaire voorwaarden. Bij dit bedrijf verdiende ik 18,75 euro bruto + lease auto (32 uur), als 19 jarige MBO'er (eerste baan). Dit was omgerekend +- 35k per jaar - lease auto.

Tweede baan verdiende ik ongeveer 21 euro bruto, zonder auto maar wel meer vrije dagen. Ik werkte hier 36 uur op papier en 40 in werkelijkheid, de overuren werden omgerekend naar vrije uren/dagen. Zo kwam ik op ongeveer 45 vrije dagen per jaar uit (wat natuurlijk heel lekker is). Dit was omgerekend 45k per jaar.

Huidige baan verdien ik ruim 28 euro per uur, waarbij eigenlijk een eis is dat je minimaal HBO of uni papieren hebt, maar ik heb meer werk ervaring dan leeftijdsgenoten waardoor je eigenlijk op een soort zelfde niveau zit. Dit is ook 36 uur, maar soortgelijke regeling als hierboven alleen werk ik max 38 uur. Hier verdien ik ongeveer 60k per jaar, mede door goede secundaire voorwaarden (13e maand, bonus, budgetboxen etc).

Ik heb een baan waarbij ik ontzettend veel verantwoordelijkheid heb, redelijk hoge werk- en prestatiedruk ervaar maar wel super leuk vind. Hierin zijn ook nog veel doorgroei mogelijkheden en dus ook mogelijkheid om meer te gaan verdienen.

Mijn eerste bijbaan als 14/15 jarige verdiende ik 3 euro nogwat, ik was toen zo blij dat ik +- 100 euro per maand verdiende haha. Daarna 5 euro zwart, dat ging een stuk sneller, toen weer bij een bedrijf gewerkt waar ik ongeveer 5.70 bruto per uur verdiende. Ik heb dit overigens nooit als weinig ervaren in die periode, terwijl ik er nu op terug kijk en dan denk van god wat werkte je veel/hard voor die paar euro. Maar elke cent telt natuurlijk, ik heb er veel van geleerd en goed kunnen onderhandelen altijd.

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:58

Mijn salaris vorig jaar bij een reclamebureau als nog niet afgestudeerde was 2600 euro voor full-time. Mijn vriend is nu een jaar afgestudeerd en doet hetzelde, maar is wel al veel verder dan ik en verdient het dubbele.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:08

Ben CAO gebonden en 58 dus tja, dan is het makkelijk uitrekenen, eindschaal dus en ik val onder sociaal werk, schaal 8, dus rond de 3600 obv fulltime voor de ene functie en voor de andere functie val ik onder CAO VVT, zit ik in 40, dus rond de 3000 obv fulltime maar daar komen toeslagen bij. Kun je trouwens handig mee extra verdienen bijv door veel in de weekenden te werken.

Ik werk parttime, als ik meer geld wil voor het een of ander pak ik extra diensten of een project voor een paar weken / maanden.

Ik zat jarenlang in het onderwijs, verdiende ik officieel echt veel meer maar maakte ik ook veel meer 'verborgen' uren. Dus je werkt zeg maar op papier 20 uur maar in het echt kom je daar nooit mee uit. Dat vond ik echt wel frustrerend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:10

Ik zit helaas de laatste tijd wat in een zooi qua banen. Maak nu wel veel kans bij een bedrijf en dan ga ik zoals voorheen op kantoor op zo'n 2000 netto per maand zitten op basis van 36 uur.

Maar ik heb ook wel een baan gehad dat ik op zo'n 10 euro per uur bruto zat met 30 uur in de week. Ik kwam toen met krap aan 1400 thuis. M'n laatste baan was de afspraak 40 uur 2000 bruto. Dus zo'n 1700 per maand netto. Helaas hier binnen proeftijd ontslagen.

Mijn eerste baan is m'n geluk geweest. Ik begon met 32 uur per week en een salaris van 2000 netto per maand. Was iets van 15/16 euro per uur bruto. Dat helpt wel mee met salaris in verdere loopbaan.

Selina

Berichten: 14292
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:12

Ik vind het ook altijd lastig inschatten of je uurloon goed is voor wat je doet. Doe er zelf niet zo geheimzinnig over.
Bij mijn sollicitatiegesprek vroegen ze hoeveel ik wilde verdienen. Gelukkig voor mij werken ze met schalen e.d. want ik noemde 13-14 per uur en kreeg 16,50 :+ Zit nu op 17,80 per uur en kom op 23.400 bruto per jaar voor 24 uur per week als marketing medewerker en ben voor nu tevreden. Heb ook nog een junior functie.

prompter

Berichten: 11098
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:19

Ik ben veiligheidskundige, bruto jaarsalaris ruim 77.000, Dik tevreden mee, goede balans werk-prive ook.

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:25

Ik werk in de thuiszorg voor 24 uur per week en verdien netto €1500 per maand ex ort en reiskostenvergoeding.
Alles bij elkaar wordt er maandelijks rond de €1850 overgemaakt.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:30

Ik ben er open over. Maar er zijn wat collega's heel geheimzinnig over. Die verdienen bijna het dubbele had ik begrepen.....

Ik ben zwemlesgever voor 19u per week. Ik zit iets boven de 12euro per uur. Einde van de maand word er 1150 op mijn rekening gestort.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:42

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het überhaupt boeiend is voor iemand, om te weten wat ik verdien. Heb die vraag ook nooit gehad eigenlijk.
Wie het wil weten kan het wat mij betreft gewoon vragen, maar gezien mijn specifieke werkgebied met 1 Cao en mijn werkervaring die iedereen op LinkedIn volledig kan zien, is het ook binnen een minuut te Googlen.

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:44

Ik doe er niet geheimzinnig over, ik verdien 3600,- bruto voor 40 u werk als operator, dit is Incl 2 ploegentoeslag, ik heb 13 ATV, 27 vakantie dagen, en krijg nog een 13e maand + vakantiegeld

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:45

Eatshay schreef:
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het überhaupt boeiend is voor iemand, om te weten wat ik verdien. Heb die vraag ook nooit gehad eigenlijk.
Wie het wil weten kan het wat mij betreft gewoon vragen, maar gezien mijn specifieke werkgebied met 1 Cao en mijn werkervaring die iedereen op LinkedIn volledig kan zien, is het ook binnen een minuut te Googlen.


Ik vind het soms, zeker op jongere leeftijd, in een vriendengroep nog niet zo verkeerd om wel iets van een beeld te hebben van iemands verdienste. Zo heb ik vrienden die altijd geld te lijken hebben voor leuke dingen, maar ook vrienden die niet in alles mee kunnen doen omdat hun budget krapper is. Ik vind dat je daar dan onderling best rekening mee kan houden :j Ik wil niet zeggen dat je tot achter de komma iets moet weten, maar iets een een beeld geeft voor sommige situaties wel begrip. In de serie Friends is daar ook een mooie aflevering over.

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:46

Ik ben er ook best open over.
Het zegt ook niks, mijn maandsalaris

Iemand die minder verdient dan ik, kan bij wijze van meer overhouden.
En mensen die het dubbele verdienen, komen misschien maar net rond. Hangt natuurlijk allemaal af van je uitgaven.

Django_Mette

Berichten: 1373
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:48

Ik werk op dit moment als 23-jarige in de horeca tegen een bruto-uurloon van 11,38 per uur. Hoe meer ik werk, hoe meer ik uitbetaald krijg. Afgelopen december heb ik 865,09 verdiend, maar er zitten ook maanden bij (vooral zomermaanden), dat ik ruim 1750 euro verdiende. Het is echter maar een bijbaan, studeer voltijd en ik woon nog thuis. In 2021 heb ik bruto 17.038,02 bruto verdiend :)

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:54

Snippergroen schreef:
Ik vind het soms, zeker op jongere leeftijd, in een vriendengroep nog niet zo verkeerd om wel iets van een beeld te hebben van iemands verdienste. Zo heb ik vrienden die altijd geld te lijken hebben voor leuke dingen, maar ook vrienden die niet in alles mee kunnen doen omdat hun budget krapper is. Ik vind dat je daar dan onderling best rekening mee kan houden :j Ik wil niet zeggen dat je tot achter de komma iets moet weten, maar iets een een beeld geeft voor sommige situaties wel begrip. In de serie Friends is daar ook een mooie aflevering over.


Eens! Ik weet van al mijn vriendinnen wat ze verdienen en gelukkig zitten we allemaal redelijk op hetzelfde salaris (in een range van 300 bruto verschil). Bij ons wordt ook redelijk veel gesproken over werk/carrière en de stappen die gemaakt worden. Ik zou het ook niet anders willen. Ook durven we goed aan te geven wanneer we even wat minder te besteden hebben en iets niet willen/kunnen betalen en gaan dan op zoek naar een alternatief.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:01

Ik doe op dit moment coschappen en krijg daar een vergoeding van 4,60€ per dag voor :’)

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:02

Mijn loon is per uur 9,82. Als het goed is krijgen wij wel wat verhoging wat misschien neer komt op 50 cent. als we geluk hebben.

Vorig jaar totaal 14,700 verdient. Ene maand werk ik meer dan 40 uur en andere maand rond de 20. Mijn contract is 12-24 uur.
Krijgen geen bonussen of andere mee vallers helaas.

Gelukkig kan ik alsnog rond de 500 per maand sparen. Deze maand zelfs 700 :D ondanks kerst.

Gelukkig heeft vriend een hele goede baan. Soms denk ik wel ik zit in de verkeerde branche. Maar het is 200 meter lopen heb het er zo gezellig en leuk. Dat ik toch maar blijf. Over half jaar moet ik vast contract krijgen dat word wel even lastig

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:03

Snippergroen schreef:
Ik vind het soms, zeker op jongere leeftijd, in een vriendengroep nog niet zo verkeerd om wel iets van een beeld te hebben van iemands verdienste. Zo heb ik vrienden die altijd geld te lijken hebben voor leuke dingen, maar ook vrienden die niet in alles mee kunnen doen omdat hun budget krapper is. Ik vind dat je daar dan onderling best rekening mee kan houden :j Ik wil niet zeggen dat je tot achter de komma iets moet weten, maar iets een een beeld geeft voor sommige situaties wel begrip. In de serie Friends is daar ook een mooie aflevering over.


Oh maar dat blijft ook bij de ouwetjes zoals ik wel een ding hoor, rekening houden met iemands besteedbare inkomen (want daar draait het eigenlijk om, niet eens zo zeer om inkomsten)
Ik heb vriendinnen waarmee ik een weekeinde naar Ibiza kan als qualitytime samen, maar ook vriendinnen waarbij een keer een lekkere koek van de bakker bij de koffie, gewoon thuis aan de keukentafel, al luxe is.
Iemand die weinig te makken heeft bv vragen om mee luxe te gaan lunchen op eigen kosten is gewoon lomp.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:03

Ik [***] 36 uur, en verdien bruto bijna €4.000 dit is inclusief individueel keuze budget, en vakantiegeld.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:03

Gianti schreef:
Ik doe op dit moment coschappen en krijg daar een vergoeding van 4,60€ per dag voor :’)


Dit is toch wel zo schandalig he..

LaDonna75

Berichten: 2143
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:11

Ik moest even kijken hoeveel haha. Ik krijg gemiddeld rond €2250 per maand inclusief onregelmatigheidstoeslag (maar ik werk maar 1-2 diensten per week onregelmatig), ik werk 20 u per week als klinisch verloskundige. Daarnaast beun ik af en toe bij voor een onderwijsbureau, daar heb ik over 2021 ongeveer € 4000 mee verdiend.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:13

Ik werk als payroll support 24 uur per week.
Heb 1650 netto per maand daarmee. Komt nog een keer vakantiegeld van 8% op, en in november weer 8% gratificatie. Je hoort mij niet klagen. Kwam toevallig een loonstrook tegen van 8 jaar geleden. Toen verdiende ik hetzelfde, werkte daar toen 40 uur voor.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:16

Gianti schreef:
Ik doe op dit moment coschappen en krijg daar een vergoeding van 4,60€ per dag voor :’)


He????? :?

Ongelooflijk gewoon.

Wat voor coschappen doe je? Als je dat wilt delen tenminste!

Edit: ik werk al een tijd niet meer ivm diverse (mantel)zorgtaken binnen gezin/familie. Maar ik hoop binnenkort een betaalde baan te vinden en dan meld ik me weer met de salarisgegevens :)

Ik doe trouwens wel vrijwilligerswerk bij een gemeentelijke vervoersdienst voor inwoners op leeftijd en/of met een beperking. En eigenlijk is dat gewoon een bedrijf als ieder ander. Alleen krijgt het personeel geen salaris :D
Laatst bijgewerkt door Boras op 20-01-22 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:17

Ik heb een inval contract dus het maand bedrag is heel wisselend maar per uur verdien ik €11,42. Klinkt veel maar het is echt heel weinig en voor dat bedrag doe ik aardig veel en druk werk.

Daarnaast doe ik nog PGB werk , en dat verdient per uur bruto €37,50. Klinkt heel veel , maar dan moet ik ook zeggen omdat het mijn tweede baan is betaal ik er aardig wat belasting over omdat ik geen loonheffingskorting krijg.

Per maand zit ik nu ongeveer op 1200 , maar ik wil eigenlijk ook wat anders gaan doen want zo kom ik nooit uit huis.

En op het werk waar ik €11,42 verdien kan dat maandelijks nog minder gaan worden door bezuinigingen. Ik ga niet werken voor een maand bedrag van €500.... Dan kan ik net zo goed weer naar school gaan met studiefinanciering. Vindt dat soort bedragen ook wel een beetje schandalig...

Vithou

Berichten: 5629
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:21

Gianti schreef:
Ik doe op dit moment coschappen en krijg daar een vergoeding van 4,60€ per dag voor :’)


Same here.. (met een max aan 100eu/maand, net als jij waarschijnlijk).
Gelukkig geef ik die 100 eu gelijk weer uit aan de parkeerkosten die ik moet betalen om te kunnen parkeren bij de ziekenhuizen en de benzine om er te komen :+


Verder met bijbaantje in het onderzoek bruto 12eu per uur. Maar dit kan ik nooit combineren met coschappen dus doe ik alleen tijdens de 'gaten' in m'n rooster tussen verschillende coschappen in.
Conclusie: studieschuld loopt lekker op zo :')