Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Minor: Professionalisering van de hippische sector

 
Profiel   

Hey iedereen ik studeer nu diergezondheid en management en moet nu een minor kiezen voor het laatste jaar.

zijn er mensen die deze minor kennen of misschien zelf wel gedaan hebben? Ben benieuwd hoe hij voor jullie beviel qua studielast en plezier :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 14:54 



 
Profiel   

Ik zou eerder kijken wat je er aan hebt als je straks klaar bent. Wat voegt de minor toe aan je kennis en vaardigheden, en zijn deze dingen nuttig in het werkveld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 21:23 



 
Profiel   

juniper schreef
Ik zou eerder kijken wat je er aan hebt als je straks klaar bent. Wat voegt de minor toe aan je kennis en vaardigheden, en zijn deze dingen nuttig in het werkveld?

Precies dit :j welk probleem zou opgelost kunnen worden met professionalisering van hippische sector? Hoe draagt deze minor daar aan bij? Wat kun/weet je na deze minor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 21:31 



 
Profiel   

Nahja de meesten kiezen een minor omdat het ze leuk lijkt.
Het sluit niet aan op mijn opleiding, maar dat lijkt mij juist leuk. Ik weet niet of ik er "iets mee ga doen" maar het lijkt me wel een leuke comfortabel en leuke minor

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 13:44 



 
Profiel   

Er komt hier vanaf februari iemand tijdelijk met haar paarden bij mij in wonen i.v.m. deze minor. Maar ze moet nog beginnen dus ik kan er nu ook nog niets over zeggen. Kan me zelf niet zoveel bij het nut ervan voorstellen, maar het is vast wel ergens goed voor :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 13:28 



 
Profiel   

gomir schreef
Er komt hier vanaf februari iemand tijdelijk met haar paarden bij mij in wonen i.v.m. deze minor. Maar ze moet nog beginnen dus ik kan er nu ook nog niets over zeggen. Kan me zelf niet zoveel bij het nut ervan voorstellen, maar het is vast wel ergens goed voor :+

ooh wat leuk! ik ben heel benieuwd. Ik zie zelf wel wat enig nut ervan, maar het lijkt mij vnl leerzaam en belangrijker nog: leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 15:02 



 
Profiel   

Euridicey schreef
Nahja de meesten kiezen een minor omdat het ze leuk lijkt.
Het sluit niet aan op mijn opleiding, maar dat lijkt mij juist leuk. Ik weet niet of ik er "iets mee ga doen" maar het lijkt me wel een leuke comfortabel en leuke minor


Als ik terug denk naar het begin van mijn studietijd dan had ik ook zo gedacht! En ik heb ook veel keuzes gemaakt onder het mom van 'wat lijkt mij leuk'. Echter, als ik je advies mag geven vanuit het perspectief van iemand die professioneel student is (ik ben 34 en nog steeds niet klaar met studeren, ik ben nu PhD student): kies iets waarmee je inzetbaarheid en kans op een baan vergroot.

Kijk ook eens op Indeed naar de banen die je leuk lijken. Welke vaardigheden heb je daarvoor nodig? Misschien biedt deze minor je een kennismaking met verschillende computersystemen aan (ik zeg maar wat), en die je die computer systemen terugkomen in de vacatures. Dat zou dan een goede keuze zijn!

Ik heb de minor gegoogled en ik kom het volgende tegen:

Tentamen – Gezondheid, Gedrag, Onderzoek. Is dit nuttig voor de banen waar jij interesse in hebt? Stel, je stuurt een sollicitatie brief op naar een bedrijf. Gaat dit vak jou een sterkere kandidaat maken? Is dit de kennis die ze willen zien?
Event – Paard & Zo . Wat is dit? Dit klinkt nogal vaag. Leer je hier hoe je evenemten organiseert?
Leertaak 1 Advies: ‘Zorgen voor het paard’ . Is dit nou echt nuttig? Wat voegt dit toe aan de kennis die je nu al hebt, en is dit de kennis die bedrijven willen zien?
Leertaak 2 – ‘Equitation science’ . Equitation science is vrij nieuw en super cool. kort gezegd, het is de wetenschappelijke studie van de manier waarop mensen paardrijden, en wat hiervan de invloed op het paard is. Wat voor baan wil je later, en hoe gaat dit je helpen deze baan te krijgen?
Project – Externe opdrachtgever Dit is een stage denk ik?

Nogmaals, wat is de basiskennis die je in je studie opgedaan hebt, en hoe gaat deze basis jou voorbereiden op jouw droombaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 08:59 



 
Profiel   

Euridicey schreef
gomir schreef
Er komt hier vanaf februari iemand tijdelijk met haar paarden bij mij in wonen i.v.m. deze minor. Maar ze moet nog beginnen dus ik kan er nu ook nog niets over zeggen. Kan me zelf niet zoveel bij het nut ervan voorstellen, maar het is vast wel ergens goed voor :+

ooh wat leuk! ik ben heel benieuwd. Ik zie zelf wel wat enig nut ervan, maar het lijkt mij vnl leerzaam en belangrijker nog: leuk

Waarom moet het per se leuk zijn? Je hebt toch al hobby's? Natuurlijk moet het onderwerp je interesseren, dat wel.
Sowieso heb je al gekozen voor een studie die niet bijzonder veel aansluiting heeft op een kansrijk werkveld, met je minor kun je wellicht je kansen voor de toekomst vergroten. Als ik zo lees wat die minor inhoudt zou ik zeggen: niet doen :n dit gaat je niet verder helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 09:09 



 
Profiel   

Achterom schreef
Sowieso heb je al gekozen voor een studie die niet bijzonder veel aansluiting heeft op een kansrijk werkveld, met je minor kun je wellicht je kansen voor de toekomst vergroten. Als ik zo lees wat die minor inhoudt zou ik zeggen: niet doen :n dit gaat je niet verder helpen.


Wow, geen kansrijk werkveld? Daar zit je goed naast! Bijna iedereen na deze opleiding heeft al een baan in de sector en ik nu ook al waar ik na mijn opleiding mee aan de slag kan. Ik ga bij deze werkgever ook mijn afstudeerstage (waarschijnlijk) uitvoeren. Dit wordt een onderzoek dat hoogstwaarschijnlijk veel stress gaat leveren. Daarom wil ik een leuke minor doen waar ik veel van leer voor mijzelf. Daar leef in tenslotte voor, niet voor een werkgever.

Om mijn opleiding nog een keer te verdedigen. Het is diergezondheid en management. Hierbij leer je ook 60% bedrijfskundige vakken. Mocht ik de omslag willen maken naar "het gewone bedrijfsleven" is dat ook altijd nog mogelijk met de kennis die ik hier opdoe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:38 



 
Profiel   

juniper schreef
Nogmaals, wat is de basiskennis die je in je studie opgedaan hebt, en hoe gaat deze basis jou voorbereiden op jouw droombaan?


Wat een super fijne uitleg geef je!
Ik heb eigenlijk mijn droombaan al bijna :o en met de kennis die ik heb opgedaan binnen de studie heb ik meer dan genoeg. Daarom wil ik me verbreden met iets wat mij leuk lijkt zoals dit. Ik kende alleen veel van het hierboven genoemde niet en wilde het hier met ervaringsdeskundigen over hebben hoe zij het hebben ervaren en de werkdruk. Ik denk dat ik het wel ga doen. Ik denk dat ik het leuk en leerzaam ga vinden. Misschien dat ik ooit wel de omslag ga maken binnen de paardenindustrie wie weet.. Dan heb ik een extra leuke basis die ik nu niet heb...

Nogmaals Dankjewel!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:41 



 
Profiel   

Ik heb toevallig voor hetzelfde scenario gestaan vorig jaar (weliswaar andere opleiding en andere minor): minor kiezen die ik leuk vind of een minor kiezen die waarde heeft voor mijn professionele loopbaan. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de “leuke” minor. Ik heb nog nooit zoveel onzin bijgewoond en ik kon absoluut geen aansluiting vinden met mijn werk als leerkracht. Achteraf gezien had ik veeel liever die waardevolle minor willen doen, maar helaas kan dat niet meer.

Dus TS: ga voor hetgeen waar je wat aan gaat hebben later en niet voor de leuke minor. Als je dat zo leuk vindt kun je vast zelf wel een projectje bedenken en dat er naast uitvoeren, maar als hobby en niet voor studiepunten. Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:54 



 
Profiel   

Ik heb alleen Paard & Zo gedaan van deze minor. Heb de hele major Paard en Management gedaan destijds, maar alles is nu weer veranderd. Paard & Zo is een evenement die je met je groepje organiseert. Meestal een dag met clinics oid.

Heel eerlijk, ik heb niets gehad aan de hele major. Ik zou nu echt iets anders hebben gekozen, sowieso qua studie
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 22:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen