Wat verdien jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:23

Ik heb een hekel aan het woord "verdienen" want ik vind natuurlijk dat ik veel meer verdien. Ik spreek liever over salaris.

Ik heb jaren in de catering gewerkt en kreeg aanvullend wajong. Mijn werkgever heeft flink misbruik van mij gemaakt, door me 100% te laten werken maar betaalde slechts 70% uit en kreeg daarbovenop nog subsidie ook. Ik wist niet beter dan dat mijn salaris gewoon laag was, ik werkte ook maar 22u per week. En ik dacht dat ik nooit 100% kon krijgen, of dat ik gekort werd op mijn uitkering en daardoor onder aan de streep net zoveel overhield. Vlak voor corona naar een andere werkgever gestapt, die geloofde in mij en betaalde me 100% terwijl ik ook nog een gedeelte wajong kreeg. Toen zat ik op een uurloon van ongeveer €13,50 netto alles bijekaar. Ook betere arbeidsvoorwaarden en ik kon nog groeien in salaris.

Helaas, door corona baan kwijt geraakt en daardoor alleen wajong. ( Gelukkig, want zonder inkomen was alles nog lastiger geworden, al heb ik wel een man met een goede baan.) Dat was toen €850,00 netto per maand. Geen idee hoe ik daarvan zou moeten rondkomen zonder man. En nee, bij Wajong wordt er niet gekeken naar het inkomen van de partner.

Nu werk ik in een bakkerij winkeltje. Het uurloon ligt lager, maar wat een relaxe baan! Geen stress meer zoals in de catering, zelden chagrijnige gezichten, leuke collega,s, dat is mij ook veel waard. Mijn salaris is nu €11,20 netto per uur en ik wordt om de 4 weken uitbetaald ipv per maand. Het zou kunnen dat het nu iets gestegen is, ik heb het eerste loon van 2022 nog binnen. naast de jaarlijkse (?) CAO verhoging zit er geen verhoging meer in.Daarnaast nog aanvullende wajong en dat gaat wel per maand. In totaal iets van €1300 netto voor 18u per week werken incl. aanvullende uitkering.

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:30

Tegen vrienden ben ik er vrij open over, maar ik vind het toch een beetje gek om mijn salaris online te zetten.. Jammer dat er geen poll is :)

Ik verdien/ontvang in ieder geval een hoger bedrag dan de meeste Bokkers in dit topic. Maar daar is ook wel een universitaire studie (en studieschuld) aan vooraf gegaan en inmiddels in een senior functie.
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 20-01-22 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:32

fohadie schreef:
Ik heb een hekel aan het woord "verdienen" want ik vind natuurlijk dat ik veel meer verdien. Ik spreek liever over salaris.

Ik heb jaren in de catering gewerkt en kreeg aanvullend wajong. Mijn werkgever heeft flink misbruik van mij gemaakt, door me 100% te laten werken maar betaalde slechts 70% uit en kreeg daarbovenop nog subsidie ook. Ik wist niet beter dan dat mijn salaris gewoon laag was, ik werkte ook maar 22u per week. En ik dacht dat ik nooit 100% kon krijgen, of dat ik gekort werd op mijn uitkering en daardoor onder aan de streep net zoveel overhield. Vlak voor corona naar een andere werkgever gestapt, die geloofde in mij en betaalde me 100% terwijl ik ook nog een gedeelte wajong kreeg. Toen zat ik op een uurloon van ongeveer €13,50 netto alles bijekaar. Ook betere arbeidsvoorwaarden en ik kon nog groeien in salaris.

Helaas, door corona baan kwijt geraakt en daardoor alleen wajong. ( Gelukkig, want zonder inkomen was alles nog lastiger geworden, al heb ik wel een man met een goede baan.) Dat was toen €850,00 netto per maand. Geen idee hoe ik daarvan zou moeten rondkomen zonder man. En nee, bij Wajong wordt er niet gekeken naar het inkomen van de partner.

Nu werk ik in een bakkerij winkeltje. Het uurloon ligt lager, maar wat een relaxe baan! Geen stress meer zoals in de catering, zelden chagrijnige gezichten, leuke collega,s, dat is mij ook veel waard. Mijn salaris is nu €11,20 netto per uur en ik wordt om de 4 weken uitbetaald ipv per maand. Het zou kunnen dat het nu iets gestegen is, ik heb het eerste loon van 2022 nog binnen. naast de jaarlijkse (?) CAO verhoging zit er geen verhoging meer in.Daarnaast nog aanvullende wajong en dat gaat wel per maand. In totaal iets van €1300 netto voor 18u per week werken incl. aanvullende uitkering.
Uit de Van Dale:
ver·die·nen (verdiende, heeft verdiend)
1 als winst of loon verkrijgen
2 aanspraak mogen maken, recht hebben op: hij verdient niet beter

De semantiek van 'verdienen' leent zich dus prima in deze context.

L_Flo
Berichten: 151
Geregistreerd: 14-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:36

Minjon schreef:
Gianti schreef:
Ik doe op dit moment coschappen en krijg daar een vergoeding van 4,60€ per dag voor :’)


Same here.. (met een max aan 100eu/maand, net als jij waarschijnlijk).
Gelukkig geef ik die 100 eu gelijk weer uit aan de parkeerkosten die ik moet betalen om te kunnen parkeren bij de ziekenhuizen en de benzine om er te komen :+


Verder met bijbaantje in het onderzoek bruto 12eu per uur. Maar dit kan ik nooit combineren met coschappen dus doe ik alleen tijdens de 'gaten' in m'n rooster tussen verschillende coschappen in.
Conclusie: studieschuld loopt lekker op zo :')


en dan worden de terugkomdagen er ook nog afgehaald op sommige werkplekken :')

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:39

Mkango: dat zal best zo zijn, maar IK heb een hekel aan dit woord in deze context. Dus IK gebruik dat liever niet. Dat het woord zich prima leent voor deze context volgens de van Dale en of anderen het woord wel gebruiken zal mij aan mijn reet roesten eerlijk gezegd! :o

Tiggs: wat vind je er gek aan om het openbaar te zetten? Een soort schaamte? Waarom?

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:59

11,70 bruto.

Verkoopmedewerker c.
Maar aangenomen als gediplomeerd paraveterinair.

Maar daar komt verandering in, in de toekomst.

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 17:04

Tiggs schreef:
Tegen vrienden ben ik er vrij open over, maar ik vind het toch een beetje gek om mijn salaris online te zetten.. Jammer dat er geen poll is :)

Ik verdien/ontvang in ieder geval een hoger bedrag dan de meeste Bokkers in dit topic. Maar daar is ook wel een universitaire studie (en studieschuld) aan vooraf gegaan en inmiddels in een senior functie.


Dit, m.u.v. dat mijn vrienden en familie ook geen idee hebben. Vragen er ook niet naar overigens. :o

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 17:10

Mkango schreef:
fohadie schreef:
Ik heb een hekel aan het woord "verdienen" want ik vind natuurlijk dat ik veel meer verdien. Ik spreek liever over salaris.

Ik heb jaren in de catering gewerkt en kreeg aanvullend wajong. Mijn werkgever heeft flink misbruik van mij gemaakt, door me 100% te laten werken maar betaalde slechts 70% uit en kreeg daarbovenop nog subsidie ook. Ik wist niet beter dan dat mijn salaris gewoon laag was, ik werkte ook maar 22u per week. En ik dacht dat ik nooit 100% kon krijgen, of dat ik gekort werd op mijn uitkering en daardoor onder aan de streep net zoveel overhield. Vlak voor corona naar een andere werkgever gestapt, die geloofde in mij en betaalde me 100% terwijl ik ook nog een gedeelte wajong kreeg. Toen zat ik op een uurloon van ongeveer €13,50 netto alles bijekaar. Ook betere arbeidsvoorwaarden en ik kon nog groeien in salaris.

Helaas, door corona baan kwijt geraakt en daardoor alleen wajong. ( Gelukkig, want zonder inkomen was alles nog lastiger geworden, al heb ik wel een man met een goede baan.) Dat was toen €850,00 netto per maand. Geen idee hoe ik daarvan zou moeten rondkomen zonder man. En nee, bij Wajong wordt er niet gekeken naar het inkomen van de partner.

Nu werk ik in een bakkerij winkeltje. Het uurloon ligt lager, maar wat een relaxe baan! Geen stress meer zoals in de catering, zelden chagrijnige gezichten, leuke collega,s, dat is mij ook veel waard. Mijn salaris is nu €11,20 netto per uur en ik wordt om de 4 weken uitbetaald ipv per maand. Het zou kunnen dat het nu iets gestegen is, ik heb het eerste loon van 2022 nog binnen. naast de jaarlijkse (?) CAO verhoging zit er geen verhoging meer in.Daarnaast nog aanvullende wajong en dat gaat wel per maand. In totaal iets van €1300 netto voor 18u per week werken incl. aanvullende uitkering.
Uit de Van Dale:
ver·die·nen (verdiende, heeft verdiend)
1 als winst of loon verkrijgen
2 aanspraak mogen maken, recht hebben op: hij verdient niet beter

De semantiek van 'verdienen' leent zich dus prima in deze context.

Fohadie zegt ook niks over feiten. Ze was haar mening aan het uiten over het woord verdienen. En eerlijk gezegd ben ik het met haar eens. Er zijn mensen die niks doen en veel "verdienen" en er zijn mensen die niet eens kunnen werken en het maar al te graag willen. En 9 van de 10 van die mensen hebben er ook nog eens niet voor gekozen dat ze niet kunnen werken. In deze situaties vind ik het woord verdienen nier passen. Dan is het meer "krijgen", gezien in dit voorbeeld degen die wat "verdient" er niet eens iets voor doet en degene die niets "verdient" keihard werkt om uberhaupt staande te blijven.

Dat is echt niet in alle situaties zo hoor. Er zijn er ook genoeg die rijk zijn maar daar ook hard voor hebben gewerkt. Die mensen hebben dat verdient. Ik scheer niet iedereen over een kam. Mijn eigen tante maakt gebruik van de ziektewet omdat ze lui is en deels is afgekeurd :')
en dan klaagt ze dat ze niks verdient. Nou ja ze doet ook niks. Dan vind ik dat niet meer dan passend :=
Niks tegen me tante hoor. Ze is verder hartstikke lief.

Dus ik vind het woord verdienen ook maar krom.

Ik ben bijna 21. Ik ga waarschijnlijk ook deels afgekeurd worden. Mijn leven moet nog beginnen en ik kan al bijna niks. En ik wil het maar al te graag. Ik doe keihard mijn best maar mijn hersenen werken gewoon niet mee. Ik val net tussen schip en wal. Ik val niet onder wajong. Daar kan ik "net te veel" voor. En de meeste dingen zijn bij mij neurologisch. Je kunt ze niet aan de buitenkant zien. Oftewel, 9 van de 10 mensen gaan er vanuit dat het niet zo erg zal zijn omdat het niet aan de buitenkant te zien is. Dus krijg ik dan financiele ondersteuning? Nee. Het valt niet goed genoeg te zien en ik belemmer er de maatschappij niet genoeg mee. En wat dachten we van de persoon in kwestie? Mij? Het belemmert me zeg maar elke dag de hele dag. En dat is niet erg want het is maar een persoon? En bedankt.

Nogmaals, ik scheer niet iedereen over één kam, maar bij de meeste plekken waar ik kom is de mentaliteit zoals ik het hierboven noemde. Het is niet echt dat ik geboren werd en toen besloot "hee laat me eens wat beperkingen hebben om het leven wat moeilijk te maken". Ik ben ermee geboren. Ik heb er niet voor gekozen hoor. En toch behandelen heel veel mensen het wel zo.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 17:20

L_Flo schreef:
en dan worden de terugkomdagen er ook nog afgehaald op sommige werkplekken :')


Dat meen je....:=

Toen ik coschappen liep was het woord stagevergoeding nog niet uitgevonden, maar ik heb het altijd wel weten te combineren met een bijbaantje op een tankstation. Werkte dan in de weekenden of deed bijv. een halve late dienst na de dag in het ziekenhuis als er mensen aan het re-integreren waren en nog geen volledige diensten konden werken.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:23

moonsparkle schreef:
Na aanleiding van het programma wat verdien jij vroeg ik me af hoe open de mensen hier zijn over hun salaris. Wie vertel je hoeveel je verdient? Mijn branche heeft gewoon een cao, maar toch merk ik dat niemand zegt wat hij verdient. Het cao is trouwens wel al een paar jaar oud waardoor er al tijden geen jaarlijkse percentage bij gekomen is. Waarom zou je het niet vertellen? En hoe zit dat in andere landen zijn ze daar ook gesloten over hun verdiensten?


Ik spreek eigenlijk nooit over mn salaris met mensen. Behalve de mensen waaraan ik advies vraag, zoals familieleden. Maar mensen daarbuiten zal ik nooit het exacte bedrag vertellen, want dat gaat hen geen reet aan. En ja er zijn echt mensen die het gaan opzoeken wat je verdiend, net zoals iemand kijkt op het kaartje van je dekje hoeveel die gekost heeft. Ik blijf mij er echt over verbazen. Ik vind het uitspreken van wat ik verdien niet relevant. Of iemand het nou breed heeft of juist niet, dat maakt voor mij in het sociale netwerk/relaties/vriendschappen weinig uit. Daarnaast wil ik andere ook niet in een bepaalde positie brengen, dat vind ik niet oke. Ik heb ook een aantal keer de vraag gehad wat mijn paard gekost heeft bij de koop. Ik vind dat ook nogal een brutale vraag, dus ook daar geef ik geen antwoord op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:43

Marije112 schreef:
Ik ben dertig en sinds twee jaar met pensioen :+ .

Ik zou met fulltime werk ongeveer 5 - 7,5% verdienen van wat mijn man verdient, dus ik heb besloten om dan eerder thuis te blijven :')


Ik ben 47 en ook al 16 jaar met pensioen, man verdiend leuk 4 keer modaal of zoiets, door werk altijd van huis, dus ik ben thuisgebleven voor mijn zoon.

Ja, ik ben financieel afhankelijk, maar ook dat is geregeld bij scheiding. Inmiddels gaat het al 30 jaar prima. Ik doe de geldzaken thuis. Als je er beide blij mee bent en je houd je hand niet op bij de overheid, dan is het goed toch, ben je aan niemand verantwoording schuldig.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:46

Ik heb eigenlijk vanaf mijn 35e zoiets nooit meer fulltime gewerkt. Wilde er zijn voor mijn zoon en later vond ik het ook nauwelijks te combineren met gezin / paarden / en nog later een B&B.

Zorg wel dat als je afhankelijk bent qua inkomen dat het heel heel goed geregeld is. Heb ik nooit gedaan. Heb er ook nooit rekening mee gehouden dat ik ooit zou gaan scheiden... naief maar waar.
Gelukkig had ons huis overwaarde, daar heb ik mijn nieuwe start mee gemaakt.
Doordat er kinderalimentatie moest worden betaald bleef er vrijwel niets over voor alimentatie voor mij. Ik heb dat later ook geweigerd, uit een soort van 'ik zorg wel voor mezelf' idee. Toen stoer, later dacht ik, dat was misschien niet zo handig :+ en nu denk ik ik red het prima en zelfs beter in mijn eentje :+

Als je het hebt over geld verdienen horen daar eigenlijk ook de secundaire arbeidsvoorwaarden bij als vrije dagen, zorgverlof, auto vd zaak, dat soort dingen.

Marije112

Berichten: 3389
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:50

Mindim schreef:
Marije112 schreef:
Ik ben dertig en sinds twee jaar met pensioen :+ .

Ik zou met fulltime werk ongeveer 5 - 7,5% verdienen van wat mijn man verdient, dus ik heb besloten om dan eerder thuis te blijven :')


Ik ben 47 en ook al 16 jaar met pensioen, man verdiend leuk 4 keer modaal of zoiets, door werk altijd van huis, dus ik ben thuisgebleven voor mijn zoon.

Ja, ik ben financieel afhankelijk, maar ook dat is geregeld bij scheiding. Inmiddels gaat het al 30 jaar prima. Ik doe de geldzaken thuis. Als je er beide blij mee bent en je houd je hand niet op bij de overheid, dan is het goed toch, ben je aan niemand verantwoording schuldig.


Fijn om te lezen dat er meer mensen gemakkelijk zijn met zo'n constructie :)!

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:13

fohadie schreef:
Mkango: dat zal best zo zijn, maar IK heb een hekel aan dit woord in deze context. Dus IK gebruik dat liever niet. Dat het woord zich prima leent voor deze context volgens de van Dale en of anderen het woord wel gebruiken zal mij aan mijn reet roesten eerlijk gezegd! :o

Tiggs: wat vind je er gek aan om het openbaar te zetten? Een soort schaamte? Waarom?


Vooral dat het daarna voor altijd op Bokt staat eigenlijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101724
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:49

Ik heb geen opleiding gedaan dus helaas verdien ik niet heel goed. Altijd minimumloon verdiend en dat was geen vetpot. Kon toen wel sparen maar voor mezelf had ik weinig om wat leuks van te doen/kopen.

Sinds ik in de assemblage zit verdien ik meer. Best een groot verschil van €9 per uur naar €13,50 per uur. :+ Dan heb je per maand toch een paar honderd euro extra en dat is erg prettig. :j Kan nu gewoon lekker sparen, leuke dingen doen en dan hou ik aan het einde van het jaar ook nog geld over...daar heb ik vorig jaar mijn nieuwe camera van gekocht. :D Als ik hier een paar jaar zit en meerdere taken kan ga ik ook weer meer verdienen dus dat is mijn doel. :D Helaas wel jammer dat ik er 40 uur per week voor moet werken. Ik woon alleen met 4 katten dus ik kan geen huur delen met een partner...

Phonix
Berichten: 1093
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:14

Marije112 schreef:
Mindim schreef:

Ik ben 47 en ook al 16 jaar met pensioen, man verdiend leuk 4 keer modaal of zoiets, door werk altijd van huis, dus ik ben thuisgebleven voor mijn zoon.

Ja, ik ben financieel afhankelijk, maar ook dat is geregeld bij scheiding. Inmiddels gaat het al 30 jaar prima. Ik doe de geldzaken thuis. Als je er beide blij mee bent en je houd je hand niet op bij de overheid, dan is het goed toch, ben je aan niemand verantwoording schuldig.


Fijn om te lezen dat er meer mensen gemakkelijk zijn met zo'n constructie :)!


Fijn dat jullie dat goed geregeld hebt, helaas zijn er veel dat, dat niet hebt en denk dat ze nooit gaat scheiden. De waarheid ligt helaas anders en 40% gaat uiteindelijk scheiden.


https://www.npo3.nl/waarom-werken-vrouw ... KN_1717390 Heel interessant om te kijken.

Ik zou zelf niet aanhankelijk kunnen zijn van een man. Maar vindt het dikke prima dat sommige dat wel kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 21:13

Phonix schreef:
Marije112 schreef:


Fijn om te lezen dat er meer mensen gemakkelijk zijn met zo'n constructie :)!


Fijn dat jullie dat goed geregeld hebt, helaas zijn er veel dat, dat niet hebt en denk dat ze nooit gaat scheiden. De waarheid ligt helaas anders en 40% gaat uiteindelijk scheiden.


https://www.npo3.nl/waarom-werken-vrouw ... KN_1717390 Heel interessant om te kijken.

Ik zou zelf niet aanhankelijk kunnen zijn van een man. Maar vindt het dikke prima dat sommige dat wel kan.


Oh ja dat soort programma's, idd men vind je gauw lui of ambitieloos. Ik snap dat nooit zo. Ik altijd bezig, heb veel vrijwilligerswerk en ja misschien geen ambitie wbt werk, maar maakt het uit? Men vind je bijna minderwaardig, als je je niet op de arbeidsmarkt bevindt. Ik heb het werk niet nodig, dus die baan is voor een ander die het werk wel nodig heeft, denk ik dan.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 21:19

Ik merk wel dat ik in dit topic best schrik van de verschillen! Lijkt wel of
- Ik verdien goed en werk heeeel veel, of
- mijn man heeft een goed salaris dus ik werk minder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 21:27

Rytir schreef:
Ik merk wel dat ik in dit topic best schrik van de verschillen! Lijkt wel of
- Ik verdien goed en werk heeeel veel, of
- mijn man heeft een goed salaris dus ik werk minder...

Ik lees anders heel veel posts die daar tussen in zitten hoor.

Domi_94

Berichten: 2046
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 21:29

€17,76 per uur, ik werk 40 uur per week als junior medewerker

L_Flo
Berichten: 151
Geregistreerd: 14-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 21:53

gomir schreef:
L_Flo schreef:
en dan worden de terugkomdagen er ook nog afgehaald op sommige werkplekken :')


Dat meen je....:=

Toen ik coschappen liep was het woord stagevergoeding nog niet uitgevonden, maar ik heb het altijd wel weten te combineren met een bijbaantje op een tankstation. Werkte dan in de weekenden of deed bijv. een halve late dienst na de dag in het ziekenhuis als er mensen aan het re-integreren waren en nog geen volledige diensten konden werken.


Ik werk inderdaad ook nog in t weekend in het ziekenhuis :)

Century

Berichten: 5960
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 22:32

Mindim schreef:
Rytir schreef:
Ik merk wel dat ik in dit topic best schrik van de verschillen! Lijkt wel of
- Ik verdien goed en werk heeeel veel, of
- mijn man heeft een goed salaris dus ik werk minder...

Ik lees anders heel veel posts die daar tussen in zitten hoor.


Ja ik lees dat ook niet zo eigenlijk?

Phonix
Berichten: 1093
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 22:45

Mindim schreef:
Phonix schreef:


Fijn dat jullie dat goed geregeld hebt, helaas zijn er veel dat, dat niet hebt en denk dat ze nooit gaat scheiden. De waarheid ligt helaas anders en 40% gaat uiteindelijk scheiden.


https://www.npo3.nl/waarom-werken-vrouw ... KN_1717390 Heel interessant om te kijken.

Ik zou zelf niet aanhankelijk kunnen zijn van een man. Maar vindt het dikke prima dat sommige dat wel kan.


Oh ja dat soort programma's, idd men vind je gauw lui of ambitieloos. Ik snap dat nooit zo. Ik altijd bezig, heb veel vrijwilligerswerk en ja misschien geen ambitie wbt werk, maar maakt het uit? Men vind je bijna minderwaardig, als je je niet op de arbeidsmarkt bevindt. Ik heb het werk niet nodig, dus die baan is voor een ander die het werk wel nodig heeft, denk ik dan.


De enige wat ik belangrijk vindt is dat vrouwen weten wat voor uitdagingen ze voor kunt staan als ze niet alles geregeld hebben. Zodat als er wat gebeurt, weet jij dat je voor jezelf kunt zorgen.

Er zitten zo veel vrouwen in slechte relaties omdat ze niet de vermogen hebben om weg te gaan en dat vindt ik zonde.

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 23:10

Ik heb daar wel eens over nagedacht.
Ik heb een relatie gehad met iemand die een groot vermogen had. Daarbij zijn mijn verdiensten niks.
Maar had toen wel voor mij zelf besloten om te blijven werken. Misschien was ik wel minder uren gaan werken.

Niet omdat ik mij minderwaardig zou voelen. Maar stel je gaat uit elkaar. Ik heb nu een goede baan. En dan zou ik niks hebben plus een gat in mijn cv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 23:26

daantjuhhh schreef:
Ik heb daar wel eens over nagedacht.
Ik heb een relatie gehad met iemand die een groot vermogen had. Daarbij zijn mijn verdiensten niks.
Maar had toen wel voor mij zelf besloten om te blijven werken. Misschien was ik wel minder uren gaan werken.

Niet omdat ik mij minderwaardig zou voelen. Maar stel je gaat uit elkaar. Ik heb nu een goede baan. En dan zou ik niks hebben plus een gat in mijn cv.


Ik voel me ook niet minderwaardig, zo behandelen anderen je. Je wordt vaker gezien als dom, gedienstig en naief. Zo stereotype is dat.
Alsof je dan niet kan bedenken dat je bepaalde zaken geregeld moet hebben in geval van ....