Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 288 van de 304 [ 7598 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291 ... 304  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Juffen en meesters verzamelen!

 
Profiel   

Mijn groep 3 vanaf morgen in quarantaine. Heel jammer.
Ben benieuwd hoe het online lesgeven gaat. Gelukkig maar voor een paar dagen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:37 



 
Profiel   

Bij ons op school minimale besmettingen. Maar ben bang dat dat meer met het niet testen te maken heeft dan met het aantal besmettingen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 14:21 



 
Profiel   

Ik zit zelf nog steeds thuis, dus ik weet niet hoe het in de klassen zelf is. Via de mail zie ik wel dat er veel klassen in quarantaine moeten. Onze school haalde ook omroepbrabant vanwege het hoge aantal besmettingen (100). Volgens mij is het momenteel vrij rustig op school en zijn er veel leerlingen en collega's thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 14:56 



 
Profiel   

Bij ons op school ook weinig besmettingen, denk inderdaad dat het komt doordat er weinig getest wordt door leerlingen, maar ook personeel.
Hier moest ik sinds donderdag in quarantaine, maar zojuist negatief testresultaat ontvangen.
Kan maandag dus gelukkig gewoon heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 15:12 



 
Profiel   

Bij ons waren door corona en stage afgelopen donderdag 220 leerlingen afwezig. 6 klassen in quarantaine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:08 



 
Profiel   

Bij ons waren eind afgelopen week nog 8 klassen op school, de rest zat in quarantaine _O- Gewoon een scholengemeenschap he, geen klein schooltje :+ De eerste komen maandag weer terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 01:33 



 
Profiel   

Bij ons zijn de meeste klassen nog op school, maar heb zometeen een klas met 7 in quarantaine, 5 ziek. Zijn er nog 13 over :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 11:42 



 
Profiel   

Ik had vanochtend een klas met 5 in de klas en 23 thuis :') :')
Ik heb het zelf waarschijnlijk ook te pakken :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 13:22 



 
Profiel   

Wij zijn vanaf vandaag weer open gelukkig, missen nog wel het een en ander aan leerlingen maar gelukkig dus ook weer een groot gedeelte aanwezig.

Testen gebeurt hier wel goed, en vorige week maandag werd er dus ook veel in de klassen getest omdat de ene na andere lln/klas naar huis moest. Uiteindelijk waren er dus klassen waarbij er maar 2 lln overbleven, dus vanaf dinsdag is alles een week online geweest. Hadden ruim 300 besmettingen en nog eens zo;n zelfde aantal in quarantaine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 13:36 



 
Profiel   

Met mijn groep 3 werk ik nu online. Te veel besmettingen. Komt op zich goed uit want ik ben zelf weer positief. Geen last dus kan online verder werken. En dan hopelijk maandag weer naar school.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 14:02 



 
Profiel   

Hier een zo'n 4 klassen die in quarantaine zitten (op zo'n 330 leerlingen). Ik weet niet precies hoeveel er daadwerkelijk corona hebben maar best wat. Ook veel die in quarantaine moeten, dus veel halve klassen. Het was vandaag zo rustig in de school. Meer lokalen leeg dan bezet en bij ons is er nooit een lokaal vrij...

Voor mij voelt het echt als wachten tot ik het te pakken krijg. Mijn contact met leerlingen, als leerlingbegeleider, is niet zoveel als een docent natuurlijk maar toch. Een leerling die ik vandaag sprak was snotverkouden en de rest die ik wilde spreken zat in quarantaine :Y).

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 18:55 



 
Profiel   

Ik ben ondanks alle voorzichtigheid positief getest, er is geen ontkomen aan. Twee van mijn klassen hadden vandaag maar 5 leerlingen op school, de rest zat in quarantaine en er waren er per klas al meer dan 8 positief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 20:19 



 
Profiel   

Wat een hoop klassen in quarantaine en besmette leerkrachten/docenten.

Ik heb nog steeds geluk gehad met mijn groep 6. Wel vaak kinderen in quarantaine, maar weinig besmettingen op school.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 20:24 



 
Profiel   

Ik lees dat leerlingen dalijk niet meer in quarantaine hoeven na contact met positief getest persoon. En klassen hoeven niet meer naar huis als er 3 positief geteste leerlingen zijn.
Dat is top, dat gaat voor veel meer rust zorgen. Veel meer leerlingen in de klassen, beter onderwijs. Fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 20:35 



 
Profiel   

En meer zorgen om opa's en oma's, uitjes etc. Heeft altijd twee kanten. Wil niet negatief doen hoor, maar ik wil die kant wel genoeg belichten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 20:46 



 
Profiel   

Kan niet anders dan dat er de komende tijd in de klassen nog heel veel afwezigen gaan zijn omdat ze positief testen.
Een op vijftig is positief getest las ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 20:49 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Kan niet anders dan dat er de komende tijd in de klassen nog heel veel afwezigen gaan zijn omdat ze positief testen.
Een op vijftig is positief getest las ik


En dan heb je de uitval onder het personeel ook nog.

Scholen staan nog wel even voor een uitdaging, maar het is wel fijn dat die quarantaineregel in elk geval is aangepast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 20:57 



 
Profiel   

Westernfreak schreef
PSvanLot schreef
Kan niet anders dan dat er de komende tijd in de klassen nog heel veel afwezigen gaan zijn omdat ze positief testen.
Een op vijftig is positief getest las ik


En dan heb je de uitval onder het personeel ook nog.

Scholen staan nog wel even voor een uitdaging, maar het is wel fijn dat die quarantaineregel in elk geval is aangepast!


Precies!

Wel grappig, de klas van mijn zoon is in quarantaine, groep 7. Zouden morgen allemaal moeten testen en dan donderdag naar school bij negatief resultaat.
Krijgen net een mail. Lessen worden morgen weer opgestart en de leerlingen mogen, onder de nieuwe regels, weer naar school komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 21:12 



 
Profiel   

Ik vind de nieuwe regel ook erg spannend, ik denk dat het voor meer besmette leerkrachten gaat zorgen. Waardoor er dus alsnog klassen thuis komen te zitten. In het BO is er geen invaller te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 06:48 



 
Profiel   

Dat werd gisteren in de persconferentie gezegd over winkels/horeca. Dat het mooi was dat er versoepeld wordt, maar dat de kans bestaat dat bedrijven gesloten moeten blijven door besmet personeel.
Dat kun je denk ik 1 op 1 doortrekken voor de scholen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 07:35 



 
Profiel   

Ik ben nog steeds niet aan het werk vanwege de nasleep van covid, maar ik zou het stiekem erg spannend vinden om met de nieuwe regels voor de klas te staan. Het was geen doen dat hele klassen thuis zaten, maar met deze regels weet je ook dat het sneller rond kan gaan. Als ik kijk hoe ziek ik ben geweest en hoe ziek ik 10 weken later nog ben... brrr hoe ziek word ik dan bij een nieuwe besmetting? Of wat als er nog meer collega's net als ik langdurig uitvallen? En kunnen kinderen longcovid oplopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 07:52 



 
Profiel   

Annetje schreef
Ik ben nog steeds niet aan het werk vanwege de nasleep van covid, maar ik zou het stiekem erg spannend vinden om met de nieuwe regels voor de klas te staan. Het was geen doen dat hele klassen thuis zaten, maar met deze regels weet je ook dat het sneller rond kan gaan. Als ik kijk hoe ziek ik ben geweest en hoe ziek ik 10 weken later nog ben... brrr hoe ziek word ik dan bij een nieuwe besmetting? Of wat als er nog meer collega's net als ik langdurig uitvallen? En kunnen kinderen longcovid oplopen?


Precies dingen waar ik me als leerkracht zorgen over maak. En de kinderen en hun ouders ook. En daar komen nog de zorgen over opa's en oma's en kwetsbare huisgenoten bij.

Met de oude regels ging het al als een gek rond. Daar raakte ook makkelijk een derde of de helft van de klas besmet in een paar dagen. Nu iedereen dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 08:39 



 
Profiel   

Wat fijn dat we na de vakantie klaar zijn met al het gedoe rondom corona. Hopelijk zingen we zo het schooljaar uit!

Vandaag stoppen we met de lessen om 1300 ivm de storm. Bij jullie ook aanpassingen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 12:02 



 
Profiel   

Ja, 12:00 vrij :)

[ img ]

(De 'ik' is van een leerling :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 12:05 



 
Profiel   

Haha die tekening :))

Ik werk niet, maar hier om 12 uur de school dicht!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 12:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 288 van de 304 [ 7598 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291 ... 304  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen