Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 411 van de 415 [ 10357 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

 
Profiel   

Gezocht omgeving Rotterdam object beveiligers.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 13:43 



 
Profiel   

Wiwabalia schreef
Hallo allemaal,

- ben nieuw in dit topic -

Zit al een hele tijd thuis, helaas ziektewet ook.

Binnenkort is dit voorbij en ik wil mijzelf laten omscholen tot verpleegkundige niv 4 (richting ouderenzorg het liefst). Heb al een MBO 4 diploma op zak, maar wil niet in de commerciële
wereld verder.

Al contact gehad met een organisatie ook hierover, maar ik vroeg mij af of er meer bokkers waren die hetzelfde hebben gedaan?


Ik heb ervaring met het omscholen vanuit een totaal ander vakgebied. Ben net klaar met een Zij-instroomtraject Verzorgende IG en wil nu verder met Verpleegkunde niveau 4. Vond de Zij-instroom ideaal, betaald leren, direct aan het werk en lekker snel. Vind het vak fantastisch (hier ook ouderenzorg), maar het is soms wel loeizwaar. Dit is sterk afhankelijk van het soort afdeling (en dan met name de grootte van de afdeling en de zwaarte van de lichamelijke zorg). Is ook een kwestie van uitzoeken wat je past.

Ik haal veel voldoening uit het werk, heb leuke collega's en je hebt baangarantie, de banen zijn niet aan te slepen. De keerzijde daarvan is chronische onderbezetting op de vloer. Je moet dus wel hard willen werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 14:09 



 
Profiel   

Na 4 jaar bij dezelfde baas te werken word het Tijd voor mij om iets anders te gaan doen.

Heb besloten dat ik vrachtwagenchaffeuse wil worden. Alleen ben ik nu op zoek naar bedrijven die opleiden/rijbewijs bekostigen.
Liefste omgeving haarlem/hoofddorp.

Ik dacht dat de zoektocht wat makkelijker zou gaan dan dat het nu doet.


De standaard website van het instituut hou ik al in de gaten voor de instapdagen maar helaas moet je hierbij ook nog zelf een deel betalen voor je rijopleiding.
Dit zelfde geldt vaak ook voor uitzendbureaus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 19:45 



 
Profiel   

Ik ben opzoek naar werk, al de nodige sollicitaties verstuurd en ook uitzendbureaus gemaild en gebeld ,
Heb aan een nieuwe baan niet zoveel eisen, de belangrijkste is echter de werktijden ivm privé situatie.

Hoeveel uitzendbureaus me al niet gebeld hebben dat ze de perfecte baan hebben... Hele uitleg over de functie blablabla...

Blijken de werktijden totaal niet aan te sluiten :+

Gister op sollicitatiegesprek geweest bij een bedrijf waarvan de werktijden wel aan zouden sluiten, volgens het uitzendbureau... Worden er tijdens dat gesprek andere werktijden aangegeven.. |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 11:57 



 
Profiel   

Werk zat op het moment geloof ik. En met een goede werkgever moet onderhandelen over werktijden mogelijk zijn.

Ik kom zeer waarschijnlijk in mei weer terug de WW in. Kan auto niet betalen en zonder auto geen werk. Nu zou meer werken een optie kunnen zijn, maar dan ook meer ziek zijn praktijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 12:07 



 
Profiel   

En ander werk Marcella?

Mocht er nog iemand omgeving Zoetermeer/Leiden een leuke baan in de gehandicaptenzorg zoeken en mijn directe collega willen worden, contact mij even, dan stuur ik de vacature door :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 12:11 



 
Profiel   

Marcella schreef
Werk zat op het moment geloof ik. En met een goede werkgever moet onderhandelen over werktijden mogelijk zijn.

Ik kom zeer waarschijnlijk in mei weer terug de WW in. Kan auto niet betalen en zonder auto geen werk. Nu zou meer werken een optie kunnen zijn, maar dan ook meer ziek zijn praktijk.


Helaas heb ik nog nergens kunnen onderhandelen over werktijden. Veel werkgevers geven ook weer aan dat er genoeg werkzoekenden zijn. Ik heb helaas geen diploma waar ik echt iets mee kan, dus ben vooral afhankelijk van uitzendbureaus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 12:12 



 
Profiel   

Hhhmm moet ik even kijken. Zit voor nu om verder te gaan dan doelgroepregister. Nu weet ik ook dat deel klachten komen door het werken in de kou. Ook de reden dat ik nu niet veel doe op de moestuin. Wil wel, maar lichaam wil niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 13:19 



 
Profiel   

Ik ben momenteel ook opzoek naar een baan. Eind mei stopt mijn contract bij m'n huidige werkgever als dierverzorger. Ik merk dat ik zulk werk lichamelijk toch wel zwaar vind dus wil graag iets anders gaan doen. Terug naar school is niet echt een optie want zou dan BBL moeten volgen. Maar ben al wat maanden opzoek maar nog weinig passends gevonden. Ik heb ook niet echt een specifieke sector/branche waarop ik zoek maar het liefst wel iets op de achtergrond/zo min mogelijk klantcontact.
Ik heb een 'afstand tot de arbeidsmarkt' en zit ook in het doelgroepregister. Volgende week gesprek met de gemeente of zij nog opties hebben. En misschien toch contact leggen met uitzendbureaus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 17:34 



 
Profiel   

robinxfellow schreef
Ik ben momenteel ook opzoek naar een baan. Eind mei stopt mijn contract bij m'n huidige werkgever als dierverzorger. Ik merk dat ik zulk werk lichamelijk toch wel zwaar vind dus wil graag iets anders gaan doen. Terug naar school is niet echt een optie want zou dan BBL moeten volgen. Maar ben al wat maanden opzoek maar nog weinig passends gevonden. Ik heb ook niet echt een specifieke sector/branche waarop ik zoek maar het liefst wel iets op de achtergrond/zo min mogelijk klantcontact.
Ik heb een 'afstand tot de arbeidsmarkt' en zit ook in het doelgroepregister. Volgende week gesprek met de gemeente of zij nog opties hebben. En misschien toch contact leggen met uitzendbureaus.


Als je in Putten woont zoals je profiel aangeeft. Inclusief groep werkt samen met de gemeente in werk te bieden voor mensen die zitten in de groep afstand tot de arbeidsmarkt in jou omgeving.

Dus misschien kan je zelf evt aansturen op dat je via de gemeente bij hun traject kan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 00:10 



 
Profiel   

silvericathy schreef
Marcella schreef
Werk zat op het moment geloof ik. En met een goede werkgever moet onderhandelen over werktijden mogelijk zijn.

Ik kom zeer waarschijnlijk in mei weer terug de WW in. Kan auto niet betalen en zonder auto geen werk. Nu zou meer werken een optie kunnen zijn, maar dan ook meer ziek zijn praktijk.


Helaas heb ik nog nergens kunnen onderhandelen over werktijden. Veel werkgevers geven ook weer aan dat er genoeg werkzoekenden zijn. Ik heb helaas geen diploma waar ik echt iets mee kan, dus ben vooral afhankelijk van uitzendbureaus.

Een opleiding / cursus volgen is ook geen optie?
Wat zijn de werktijden dan die je zou willen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 10:08 



 
Profiel   

Ik vraag me af hoe jullie dat doen.

Stel je kunt ergens aan het werk, maar het is niet helemaal wat je wilt...en je gaat dus verder zoeken.

Hoe combineer je dan eventuele sollicitatiegesprekken met je huidige baan.

Het klinkt natuurlijk best banketstaaf naar een werkgever toe als je daar net in dienst bent maar ook al opzoek naar iets anders, grote kans natuurlijk dat je dan sowieso mag vertrekken, maar dan zit je dus weer zonder werk terwijl je niet weet of andere sollicitatie gesprek op iets uit gaan lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:01 



 
Profiel   

Sollicitatiegesprekken op vrije dagen plannen, of overleggen met het bedrijf waar je op gesprek gaat over het tijdstip van het gesprek. Ik ben vaker buiten kantoortijden op gesprek geweest.

Tegenwoordig kan een eerste gesprek ook wel online plaatsvinden via teams bijvoorbeeld. Dat kost beide partijen ook weer minder tijd en kan vanuit huis of eventueel zelfs de auto plaatsvinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:09 



 
Profiel   

Werk maar 24 uur dus gewoon plannen op vrije dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:14 



 
Profiel   

silvericathy schreef
Ik vraag me af hoe jullie dat doen.

Stel je kunt ergens aan het werk, maar het is niet helemaal wat je wilt...en je gaat dus verder zoeken.

Hoe combineer je dan eventuele sollicitatiegesprekken met je huidige baan.

Het klinkt natuurlijk best banketstaaf naar een werkgever toe als je daar net in dienst bent maar ook al opzoek naar iets anders, grote kans natuurlijk dat je dan sowieso mag vertrekken, maar dan zit je dus weer zonder werk terwijl je niet weet of andere sollicitatie gesprek op iets uit gaan lopen.

Kom ik even binnen vallen maar ik plande dat na werktijd. Nooit problemen mee gehad.


Voor de werkzoekenden: als techniek je interesseert, kijk dan ook eens bij de netwerkbedrijven. Ze weten, bij wijze van spreken, van gekkigheid niet meer wat te doen om meer mensen te krijgen. Er zijn echt nog honderden mensen nodig om het tempo van de transitie bij te houden.

Voor degenen die daar gevoelig voor zijn; er is maar een partij in NL die het tempo en het succes van de energietransitie bepaalt: de netwerkbedrijven.
Als de kabels (het netwerk) er niet liggen, kun je zonnepanelen en windmolens bouwen tot je een ons weegt, het blijft volstrekt nutteloos!

https://www.alliander.com/nl/
https://www.enexis.nl/
https://www.stedin.net/
https://www.westlandinfra.nl/
https://www.rendo.nl
https://www.coteqnetbeheer.nl

En natuurlijk TenneT: https://www.tennet.eu/nl/ als beheerder van het hoofdnetwerk.

Ik werk voor een van hen, mocht je vragen hebben, pb me gerust.


Laatst bijgewerkt door ikke op 16-01-22 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:22 



 
Profiel   

Marcella schreef
Werk maar 24 uur dus gewoon plannen op vrije dag.

Niet iedereen werkt maar 24 uur per week natuurlijk :')
Voorheen werkte ik officieel 40 uur, vaak meer.

Momenteel werk ik 36 uur, heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:31 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Marcella schreef
Werk maar 24 uur dus gewoon plannen op vrije dag.

Niet iedereen werkt maar 24 uur per week natuurlijk :')
Voorheen werkte ik officieel 40 uur, vaak meer.

Momenteel werk ik 36 uur, heerlijk.


Ja, het wordt natuurlijk lastig als je fulltime werkt in dagdienst..en solliciteert voor functies in dagdienst bij bedrijven die dus dezelfde openingstijden hebben.
Even verlof vragen kan natuurlijk ook niet zomaar. Kan niet op dinsdag aan komen zetten met, kan ik donderdag verlof hebben want moet spontaan op sollicitatiegesprek.
En probleem is dat veel werkgevers ook weer verwachten dat mensen zo snel mogelijk op gesprek kunnen komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:40 



 
Profiel   

Wat ik al schreef, in goed overleg is er meestal wel iets mogelijk. Als een bedrijf verwacht dat je snel kunt komen: Dat kan wel, maar dan net buiten kantoortijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:44 



 
Profiel   

Advies van doelgroep was maximaal 24 uur. Wil wel meer maar zal dan ook vaak ziek zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:45 



 
Profiel   

Hoi, ik hoop dat iemand hier even met mij kan meedenken.. ik kom er echt niet uit.

Ik heb deze week 2 sollicitaties gehad (vakgebid laat ik even achterwege, mag wel per pb).

één is hetgeen waarvoor ik gestudeerd heb. Voor deze baan ligt echter voor mijn gevoel de druk om te presteren wel hoger, en ik heb behoorlijk angst om overwerkt/burn out te raken, omdat ik dat bij mijn afstudeerstage ook heb doorgemaakt (heb het op mijn laatste energie nog kunnen halen). Anderzijds is dit wel het werk wat ik wel echt leuk vind.

baan 2 is deels in het gebied waarvoor ik gestudeerd heb, maar ook grotendeels ander werk. het lijkt mij simpelgezegd qua werkzaamheden minder leuk. ik word er niet echt enthousiast van. maar er is wel meer vrijheid qua indeling van je uren (bij baan 1 minder) en er ligt voor mijn gevoel minder druk op. minder angst om terug in een burnout te raken.

ik weet het echt niet.. ik hoor eind deze week of ik ben aangenomen (baan 1 is nog onzeker, baan 2 is de kans denk ik groot). moet ik doen wat ik leuk vind maar met veel meer spanning erbij, of toch eerst iets anders doen maar dus minder leuk. pfff

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:53 



 
Profiel   

Communicatie in deze is de sleutel. Mocht werkgever 1 je aan willen nemen, ga om tafel en vertel dat je super enthousiast bent en heel daar wil gaan werken. Daarnaast dat je wilt praten over de prestatie druk, dat je die voelt. Is dat terecht of niet? Kortom praat daar over, kans is groot dat het vooral groot is in je hoofd. Werkgevers willen over het algemeen werknemers gelukkig zijn met hun werk en zeker geen burn-out krijgen door teveel druk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:59 



 
Profiel   

Had afgelopen weken best wat mailtjes/telefoontjes gekregen over ik nog werk zocht.

Nu toch balletje opgegooid over met wat aanbod ze kunnen komen. Aangezien ik nu financieel te kort kom om auto te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:22 



 
Profiel   

Op dit moment ben ik opzoek naar nieuwe baan in een andere sector. Vooral omdat ik in uren achteruit ga.
Vooral richting online marketing en ux design. Kan wel aantal traineeship vinden :n maar vaak zijn die in laag salaris waardoor ik de vaste lasten kan betalen. Ze richten zich ook vaak op studenten die dit nog kunnen dragen door lage vaste lasten.
En wat is verstandig dan vaak -O- en al de afwijzing waarmee je te maken krijgt. Ik vindt het lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 18:53 



 
Profiel   

Fearn schreef
Hoi, ik hoop dat iemand hier even met mij kan meedenken.. ik kom er echt niet uit.

Ik heb deze week 2 sollicitaties gehad (vakgebid laat ik even achterwege, mag wel per pb).

één is hetgeen waarvoor ik gestudeerd heb. Voor deze baan ligt echter voor mijn gevoel de druk om te presteren wel hoger, en ik heb behoorlijk angst om overwerkt/burn out te raken, omdat ik dat bij mijn afstudeerstage ook heb doorgemaakt (heb het op mijn laatste energie nog kunnen halen). Anderzijds is dit wel het werk wat ik wel echt leuk vind.

baan 2 is deels in het gebied waarvoor ik gestudeerd heb, maar ook grotendeels ander werk. het lijkt mij simpelgezegd qua werkzaamheden minder leuk. ik word er niet echt enthousiast van. maar er is wel meer vrijheid qua indeling van je uren (bij baan 1 minder) en er ligt voor mijn gevoel minder druk op. minder angst om terug in een burnout te raken.

ik weet het echt niet.. ik hoor eind deze week of ik ben aangenomen (baan 1 is nog onzeker, baan 2 is de kans denk ik groot). moet ik doen wat ik leuk vind maar met veel meer spanning erbij, of toch eerst iets anders doen maar dus minder leuk. pfff


Als net afgestudeerde mag je ook nog ruimte vragen om te leren.
Heb je inzicht waar je stress door kreeg? Je kunt ook leren omgaan met dit soort zaken. Eventueel met coaching.
Het is iets wat je bij je sollicitatie zou kunnen bespreken, wanneer je een tweede gesprek hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 19:44 



 
Profiel   

Ben nu met een andere bezig en zit met een beetje groot verschil dat ik mij wel af vraag kan dit wel. Is maar 700 euro meer per maand op fulltime basis. :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 411 van de 415 [ 10357 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen