Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 412 van de 415 [ 10357 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

 
Profiel   

Marcella schreef
Ben nu met een andere bezig en zit met een beetje groot verschil dat ik mij wel af vraag kan dit wel. Is maar 700 euro meer per maand op fulltime basis. :=

Wat kunnen wij daarover zeggen dan? Met alleen deze info kan niemand je daar antwoord op geven.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:16 



 
Profiel   

Weet ik niet. Weet ook niet of ik het serieus moet nemen met dat zeer waarschijnlijk t/m 11 mei 2022 vast zit aan huidige contract.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:57 



 
Profiel   

@marcella, als ze mensen nodig hebben dan kan het salaris wel hoger uitpakken dan je gewend bent toch?

Pff ik lig al weer wat uurtjes wakker. Heb gister een baan aangeboden gekregen en op papier is alles goed. Ik krijg er alleen ontzettend buikpijn van. Ik voel me helemaal thuis op mijn huidige werk maar ik verdien daar weinig en kan geen vast contract krijgen, dus moet er sowieso over een jaar uit.
Het nieuwe bedrijf is het tegenovergestelde van wat ik nu heb, wat het allemaal nog lastiger maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 06:30 



 
Profiel   

Balen dat op je huidige werkplek geen ruimte is.
Misschien kun je dagje meelopen bij deze plek? Dan heb je er wat meer gevoel bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 08:05 



 
Profiel   

Het schijnt op het moment erg lastig te zijn om aan beveiligers te komen waar zonder problemen pas voor aangevraagd kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 09:04 



 
Profiel   

Hoi ik heb even snel een vraag.

Voor een bijbaantje bij een winkel, heb ik nu 1 halve dag proef gedraaid en de werkgever vraagt of ik ook nog vandaag en morgen een halve dag kom meelopen. Echter zijn al deze dagen onbetaald. Ik vraag mij af of dit mag.. voor 1 dag niet betaald worden snap ik wel maar 3 dagen..

Ik vind het ook lastig om hier wat van te zeggen. Omdat ik pas net begonnen ben. Ben ook niet zo moeilijk daarin.. Maar wil wel dat krijgen waar ik recht op heb..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 17:55 



 
Profiel   

Fearn schreef
Hoi ik heb even snel een vraag.

Voor een bijbaantje bij een winkel, heb ik nu 1 halve dag proef gedraaid en de werkgever vraagt of ik ook nog vandaag en morgen een halve dag kom meelopen. Echter zijn al deze dagen onbetaald. Ik vraag mij af of dit mag.. voor 1 dag niet betaald worden snap ik wel maar 3 dagen..

Ik vind het ook lastig om hier wat van te zeggen. Omdat ik pas net begonnen ben. Ben ook niet zo moeilijk daarin.. Maar wil wel dat krijgen waar ik recht op heb..

1 halve dag proefdraaien lijkt me voldoende. Vraag aan je werkgever wat hij je nog wilt laten doen voor nieuws.
Wijs hem erop dat je ook een maand proeftijd hebt.

Niet onbetaald gaan werken hoor!

Succes, was het leuk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 17:58 



 
Profiel   

Biks2 schreef
Fearn schreef
Hoi ik heb even snel een vraag.

Voor een bijbaantje bij een winkel, heb ik nu 1 halve dag proef gedraaid en de werkgever vraagt of ik ook nog vandaag en morgen een halve dag kom meelopen. Echter zijn al deze dagen onbetaald. Ik vraag mij af of dit mag.. voor 1 dag niet betaald worden snap ik wel maar 3 dagen..

Ik vind het ook lastig om hier wat van te zeggen. Omdat ik pas net begonnen ben. Ben ook niet zo moeilijk daarin.. Maar wil wel dat krijgen waar ik recht op heb..

1 halve dag proefdraaien lijkt me voldoende. Vraag aan je werkgever wat hij je nog wilt laten doen voor nieuws.
Wijs hem erop dat je ook een maand proeftijd hebt.

Niet onbetaald gaan werken hoor!

Succes, was het leuk?


Ik weet dat ik vanavond moet werken omdat ze het druk krijgen. Kan me nog voorstellen dat ze willen zien hoe ik werk als het druk is (vorige keer was het rustig). Maar morgen dus weer onbetaald. Dus dat lijkt me wat veel dan..

Ben echt niet de moeilijkste hoor.. Maar goed, het is wel tijd die ik inlever

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 18:03 



 
Profiel   

Lijkt het jou een leuke bijbaan? Zo ja , dan zou vragen of je de tijd wel krijgt uitbetaald wanneer ze je vervolgens aannemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 18:30 



 
Profiel   

Is het horeca?

Morgen zou ik niet meer onbetaald gaan werken. Vanavond kunnen ze zien hoe je je staande houdt in de drukte. Gaat dat goed, gewoon een contract eisen en zonder contract niet gaan werken.

Echt zo doen hoor, je hebt recht op salaris.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 18:34 



 
Profiel   

Ik snap niet waar ze het lef vandaan halen om dat überhaupt te vragen :x Ik zit sinds kort aan de andere kant van het gesprek en laat helemaal niemand een dag gratis proefdraaien. Ze zullen zelf ook niet gratis gaan werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 00:08 



 
Profiel   

Ik heb ook nog nooit ergens voor niets gewerkt ( stage niet meegerekend :+ )
Schijnbaar is het gebruikelijk in de horeca, maar dan nog, ook daar heb je met een contract gewoon de gebruikelijke proeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 07:25 



 
Profiel   

Ik meld me hier ook! Ik ben dan niet Toos Werkloos, maar werk nu bijna 4 jaar lang als Commercieel medewerker en zou ook wel eens wat anders willen. Ik ben nog wel heel erg zoekende, maar merk dat ik het wel mis om creatief bezig te zijn met bijvoorbeeld Photoshop of iets dergelijks. In de marketing zou ik heel gaaf vinden, maar iets als een recruiter past mij denk ik ook wel. Waar ik wel tussen twijfel.. Vind ik iets meer vrije tijd belangrijker of ga ik liever voor wat meer werken en wat meer verdienen? Momenteel werk ik 40 uur per week en ik merk wel dat ik daardoor weinig echte vrije tijd over heb. Maar.. ik heb ook dure hobby’s en wil eigenlijk daar ook niet op inleveren :+ Hoe doen jullie dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 19:00 



 
Profiel   

Ik werk sinds oktober 36 uur en sinds januari 4x9 uur per dag.
Ik vind het heerlijk die extra vrije dag die ik op deze manier heb. Als het aan mij ligt ga niet meer terug naar 40 uur ( in de praktijk overigens vaak 50 uur of nog meer)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 19:19 



 

Ik werk 40 uur bij een flexibele baas.. ik heb een doelstelling gebaseerd op die uren, dus als ik die maar haal eind van het jaar. Als dat me bij wijze zou lukken met 3 dagen per week werken, zou dat zwart wit gezien ook goed moeten zijn. Doelstelling is doelstelling tenslotte.

Zodra we ooit in deze huizenmarkt wat gekocht hebben, ga ik denk wel een halve dag minder werken (en dan om de week een vrijdag vrij pakken). Verder heb ik extra ADV dagen, dus pak regelmatig nu ook een langer weekend, vakantie of middagje vrij. En dat bedenk ik dan gerust de ochtend zelf. Als het past in m'n agenda qua deadlines is dat prima.

Het helpt echt heel erg dat je daarin flexibel kan zijn. Dat maakt die 40 uur veel fijner als verplicht van zus tot zo. Mijn baas vindt het ook prima als ik onder werktijd ga sporten. Dan benadrukt die 100x dat ik die tijd niet moet proberen in te halen, want dan is het effect ervan weer weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 19:26 



 
Profiel   

Ketly schreef
Ik meld me hier ook! Ik ben dan niet Toos Werkloos, maar werk nu bijna 4 jaar lang als Commercieel medewerker en zou ook wel eens wat anders willen. Ik ben nog wel heel erg zoekende, maar merk dat ik het wel mis om creatief bezig te zijn met bijvoorbeeld Photoshop of iets dergelijks. In de marketing zou ik heel gaaf vinden, maar iets als een recruiter past mij denk ik ook wel. Waar ik wel tussen twijfel.. Vind ik iets meer vrije tijd belangrijker of ga ik liever voor wat meer werken en wat meer verdienen? Momenteel werk ik 40 uur per week en ik merk wel dat ik daardoor weinig echte vrije tijd over heb. Maar.. ik heb ook dure hobby’s en wil eigenlijk daar ook niet op inleveren :+ Hoe doen jullie dat?

Een werkgever zoeken met een bovenmaats flexibel voorwaardenpakket :j

Salaris is een goede basis maar nog te vaak worden de secondaire voorwaarden niet mee genomen.

Het is niet dat ik door die flexibiliteit meer salaris heb; strikt genomen zou je het een sigaar uit eigen doos kunnen noemen, maar ik kan een deel van dat salaris binnen grenzen naar eigen goeddunken inzetten. Bijvoorbeeld door het maandelijks uit te laten keren als extra salaris en/of door er extra vrije dagen van te kopen. Zo zijn er een handvol opties om dat geld te besteden naar eigen behoefte.

Wat daarnaast ook een punt is in sommige sectoren: hoe zit het met vastgestelde vakantiedagen?
Ik zie bijvoorbeeld bij "mijn" aannemers dat ze gewoon voorschrijven dat je in de zomer drie weken verlof neemt en met kerst ook twee weken (sommige afgelopen jaar zelfs drie weken!) Daarmee bepaalt de werkgever dus de besteding van bijna al je verlofdagen! Zit je daar wel op te wachten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 21:51 



 
Profiel   

Ja met een flexibele werkgever en deels thuiswerken vind ik 36/40 uur geen probleem! Ik zit alleen in de kop van Friesland, dus een beetje uit de richting voor de grotere bedrijven met goede arbeidsvoorwaarden. Hebben jullie ook ervaring met werken voor een bedrijf op afstand? Ik zou het bijvoorbeeld geen probleem vinden om eens in de zoveel tijd eens een stuk te rijden om kantoor te bezoeken, maar voor de rest zou ik dan op de langere termijn thuis moeten kunnen werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 11:32 



 
Profiel   

Ketly schreef
Ja met een flexibele werkgever en deels thuiswerken vind ik 36/40 uur geen probleem! Ik zit alleen in de kop van Friesland, dus een beetje uit de richting voor de grotere bedrijven met goede arbeidsvoorwaarden. Hebben jullie ook ervaring met werken voor een bedrijf op afstand? Ik zou het bijvoorbeeld geen probleem vinden om eens in de zoveel tijd eens een stuk te rijden om kantoor te bezoeken, maar voor de rest zou ik dan op de langere termijn thuis moeten kunnen werken.

Friesland valt onder de werkregio van mijn werkgever al vraag ik me af hoe jouw wensen kunnen passen binnen de organisatie maar wie weet: https://werkenbij.alliander.com/
maar een club als https://www.wetterskipfryslan.nl/werken ... ip-fryslan heeft soortgelijke arbeidsvoorwaarden en zo zijn er nog wel meer werkgevers :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 11:45 



 
Profiel   

ikke schreef
Ketly schreef
Ja met een flexibele werkgever en deels thuiswerken vind ik 36/40 uur geen probleem! Ik zit alleen in de kop van Friesland, dus een beetje uit de richting voor de grotere bedrijven met goede arbeidsvoorwaarden. Hebben jullie ook ervaring met werken voor een bedrijf op afstand? Ik zou het bijvoorbeeld geen probleem vinden om eens in de zoveel tijd eens een stuk te rijden om kantoor te bezoeken, maar voor de rest zou ik dan op de langere termijn thuis moeten kunnen werken.

Friesland valt onder de werkregio van mijn werkgever al vraag ik me af hoe jouw wensen kunnen passen binnen de organisatie maar wie weet: https://werkenbij.alliander.com/
maar een club als https://www.wetterskipfryslan.nl/werken ... ip-fryslan heeft soortgelijke arbeidsvoorwaarden en zo zijn er nog wel meer werkgevers :D


Mijn werkgever heeft een regio Noord-Oost, met kantoor in Groningen. Wij werken 100% thuis overigens en dat zal grotendeels ook wel blijven gok ik. Misschien niet de richting die je zoekt Ketly, maar net als Ikke.. wie weet :P
https://www.sogeti.nl/vacatures?f%5B0%5 ... AGroningen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 12:00 



 
Profiel   

Ik sta ook open voor andere richtingen hoor! :D Het moet me wel meteen aanspreken omdat ik over het algemeen niet zo’n jobhopper ben :+ Ik ga de links beide even bekijken, bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 12:05 



 
Profiel   

Fearn schreef
Hoi ik heb even snel een vraag.

Voor een bijbaantje bij een winkel, heb ik nu 1 halve dag proef gedraaid en de werkgever vraagt of ik ook nog vandaag en morgen een halve dag kom meelopen. Echter zijn al deze dagen onbetaald. Ik vraag mij af of dit mag.. voor 1 dag niet betaald worden snap ik wel maar 3 dagen..

Ik vind het ook lastig om hier wat van te zeggen. Omdat ik pas net begonnen ben. Ben ook niet zo moeilijk daarin.. Maar wil wel dat krijgen waar ik recht op heb..


Onthoud dat je niet verzekerd bent omdat je niet in loondienst bent. Ik liet altijd iemand een verklaring ondertekenen dat het onbetaald was maar dat was meer meekijken voor twee uurtjes en niet echt werken. Ze mogen je belastingtechnisch gezien ook een onkostenvergoeding geven. Lijkt mij wel zo fair.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 17:18 



 
Profiel   

Fearn schreef
Hoi ik heb even snel een vraag.

Voor een bijbaantje bij een winkel, heb ik nu 1 halve dag proef gedraaid en de werkgever vraagt of ik ook nog vandaag en morgen een halve dag kom meelopen. Echter zijn al deze dagen onbetaald. Ik vraag mij af of dit mag.. voor 1 dag niet betaald worden snap ik wel maar 3 dagen..

Ik vind het ook lastig om hier wat van te zeggen. Omdat ik pas net begonnen ben. Ben ook niet zo moeilijk daarin.. Maar wil wel dat krijgen waar ik recht op heb..


Je bent gekke Henkie toch niet? Na een halve dag moeten ze echt wel kunnen beslissen hoor, is een bijbaantje in een winkel en geen hogere wiskunde. Dit is gewoon keihard misbruik maken van mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 17:42 



 
Profiel   

Vinden jullie sommige vacatureteksten ook erg ‘veeleisend’? Ik weet wel wat ik wel en niet kan maar als je de teksten dan leest.. Dan zoeken ze bijvoorbeeld een jong iemand met een HBO opleiding en enkele jaren werkervaring, je moet geen 9 tot 5 mentaliteit hebben en het liefst ook in het weekend of op avonden beschikbaar zijn. Ik weet uit ervaring dat je altijd wel kan proberen om te solliciteren op een wat hoger gegrepen baan, maar ik snap niet zo goed als bedrijf zijnde waarom je dat zou doen. In deze markt is het al lastig genoeg om personeel te vinden, dus naar mijn idee mag dit best een beetje laagdrempelig zijn voor sommige functies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-22 11:30 



 

Najah stel dat die persoon net wel je vacature leest. Als het dan super laagdrempelig is, heb je kans dat die denkt "laat maar, daar ga ik me vast in no time vervelen". Ik reageerde liever op vacatures met hogere functie eisen, de lagere liet ik links liggen.

Ze weten heus wel dat de kans op de perfecte match klein is. Als ze jou echter wel naar die eisen zien groeien, is dat ook vaak al goed genoeg. Ik had als niet afgestudeerde zelfs uitnodigingen voor gesprekken op functies met als vereisten een afgeronde phd :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-22 12:02 



 
Profiel   

Ja ook wel weer begrijpelijk. Is van beide wat te zeggen natuurlijk. Ik mag donderdag op gesprek komen voor een hele leuke functie dus ben benieuwd :D

Ik zit wel met een klein dilemma.. :+ Over ongeveer 2 weken wordt er een nieuwe teamfoto gemaakt op mijn huidige werk, maar ik wil dus op korte termijn beginnen met een nieuwe baan. Zou ik dat in dit geval aan moeten geven? Of vrolijk op de teamfoto gaan met het risico dat ik een paar weken daarna weg ben?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-22 12:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 412 van de 415 [ 10357 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen