Afstuderen 2021-2022!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 09:14

emilyslaluna schreef:
200 per maand is natuurlijk heel anders dan eenmalig 1000.
Ik studeer 6 jaar, dus dat zou betekenen dat ik 200x12x6= 14.400 euro minder schuld zou hebben. Daar teken ik wel voor!


Ja ik ook zeker! Ik studeer nu drie jaar met kamer (en hiervoor twee jaar zonder) maar het zou me toch veel schuld hebben gescheeld.

Mijn master ga ik in februari 2023 starten, ik vraag me af of dat ik dan de basisbeurs ga krijgen of dat die pas in augustus 2023 ingaat. Scheelt wel dat ik die in Nederland ga doen, en ik dus thuis ga wonen en niks hoef te lenen daarvoor (gelukkig).

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 17:07

Mettee schreef:
Wat houdt dat scriptie voorstel precies in? :)

Ik zit op Saxion en daar is nu het ''standaard'' scriptie schrijven hervormd naar een young professional semester. Ik hoef dus niet zoveel aantal woorden te schrijven etc. maar echt enkel onderzoek doen en schrijven wat relevant is dus volgens mij wat meer vrijheid dan bij een gewone scriptie.


Het een soort plan van aanpak voor mijn onderzoeksvraag. Dus ik heb mijn vraag gemotiveerd, wat bestaande literatuur erover samengevat en methodes aangedragen om mijn vraag mee te gaan beantwoorden. Ik weet nu al dat het niet goed gekeurd gaat worden, want ik ben nog zoekende in hoe en wat ik het wil gaan doen, maar ik hoop dat het een fijne opening voor een goed gesprek wordt.


Wow gefeliciteerd Cathalijne!! Heel gaaf !!


@Welshfan97, ik snap je gevoel maar ook ik zou niet zomaar nog gaan lenen. Vooral ook niet zolang niet precies duidelijk is wat de compensatie gaat zijn en welke voorwaarden daar aan hangen. Helaas is dit beleid altijd super zuur voor mensen die er net buiten vallen...

Mettee

Berichten: 3093
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:51

Wyb_ster schreef:
Mettee schreef:
Wat houdt dat scriptie voorstel precies in? :)

Ik zit op Saxion en daar is nu het ''standaard'' scriptie schrijven hervormd naar een young professional semester. Ik hoef dus niet zoveel aantal woorden te schrijven etc. maar echt enkel onderzoek doen en schrijven wat relevant is dus volgens mij wat meer vrijheid dan bij een gewone scriptie.


Het een soort plan van aanpak voor mijn onderzoeksvraag. Dus ik heb mijn vraag gemotiveerd, wat bestaande literatuur erover samengevat en methodes aangedragen om mijn vraag mee te gaan beantwoorden. Ik weet nu al dat het niet goed gekeurd gaat worden, want ik ben nog zoekende in hoe en wat ik het wil gaan doen, maar ik hoop dat het een fijne opening voor een goed gesprek wordt.


Wow gefeliciteerd Cathalijne!! Heel gaaf !!


@Welshfan97, ik snap je gevoel maar ook ik zou niet zomaar nog gaan lenen. Vooral ook niet zolang niet precies duidelijk is wat de compensatie gaat zijn en welke voorwaarden daar aan hangen. Helaas is dit beleid altijd super zuur voor mensen die er net buiten vallen...


Ah oke! Dat is inderdaad een beetje hetzelfde als wat ik in mijn PVA moest opleveren. :)

Hoe gaat het nu met iedereen? Ik ben nu al een beetje bang voor de tijd tekort want ik kan volgende week pas verder met interviewen. :P

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:07

Ik heb mij helemaal in het begin een keer gemeld, maar toen was ik nog met stage bezig. Inmiddels heb ik een afstudeeronderzoek te pakken over water filters in de sloppenwijken van Oeganda. Daar zijn de mensen erg enthousiast en de resultaten veelbelovend, maar toch stoppen huishoudens met ze te gebruiken soms, en dat stukje mag ik gaan onderzoeken. Ik moet mijn voorstel over twee/drie weken inleveren maar moet nog feedback ontvangen van de organisatie en school, gaat een beetje langzaam van hun kant helaas. Ik hoop dat het gaat lukken. In mei/juni ga ik een paar weken naar Oeganda om daar dan de interviews en zo te gaan doen. Als ik voor de zomer wil afstuderen moet alles halverwege juni al af zijn ivm een maand beoordelingstijd en zomervakantie, dus dat gaat hem niet worden. Ik doe het lekker rustig aan straks en heb dan de hele zomervakantie om mijn rapport en artikel te schrijven. Ik verwacht dus pas in oktober klaar te zijn, maar dat is niet erg vind ik :)

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:42

Love2sk8 schreef:
Ik heb mij helemaal in het begin een keer gemeld, maar toen was ik nog met stage bezig. Inmiddels heb ik een afstudeeronderzoek te pakken over water filters in de sloppenwijken van Oeganda. Daar zijn de mensen erg enthousiast en de resultaten veelbelovend, maar toch stoppen huishoudens met ze te gebruiken soms, en dat stukje mag ik gaan onderzoeken. Ik moet mijn voorstel over twee/drie weken inleveren maar moet nog feedback ontvangen van de organisatie en school, gaat een beetje langzaam van hun kant helaas. Ik hoop dat het gaat lukken. In mei/juni ga ik een paar weken naar Oeganda om daar dan de interviews en zo te gaan doen. Als ik voor de zomer wil afstuderen moet alles halverwege juni al af zijn ivm een maand beoordelingstijd en zomervakantie, dus dat gaat hem niet worden. Ik doe het lekker rustig aan straks en heb dan de hele zomervakantie om mijn rapport en artikel te schrijven. Ik verwacht dus pas in oktober klaar te zijn, maar dat is niet erg vind ik :)



Wow super gaaf! Met development economics hebben wij heel vaak over dat soort vragen nagedacht, echt heel interessant. Mocht je nog inspiratie zoeken voor je literatuuronderzoek kan ik wel wat slides/syllabus doorsturen. Wellicht een interessant aanknopingspunt. Ik vind Poor Economics van Banerjee en Duflo ook echt een aanrader om een beetje idee te krijgen van wat er allemaal speelt en waarom bijvoorbeeld bednetten of klamboes ook niet worden gekocht

daphne_xxx
Berichten: 641
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:58

Hoi allemaal,

Ik schop het topic weer even omhoog haha
Is er toevallig iemand die mij zou kunnen helpen met het coderen van interviews? Ik snap er echt de ballen van en geen idee waar ik moet beginnen... :')

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 23:35

daphne_xxx schreef:
Hoi allemaal,

Ik schop het topic weer even omhoog haha
Is er toevallig iemand die mij zou kunnen helpen met het coderen van interviews? Ik snap er echt de ballen van en geen idee waar ik moet beginnen... :')


Je mag me wel een berichtje sturen met vragen, ik heb ook interviews gecodeerd voor mijn onderzoek.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 23:49

Hoe gaat het hier met iedereen?
Ik ben inmiddels fanatiek aan het aftellen. Ik heb een aftel app wat super leuk is. Nog 56 dagen en dan ben ik klaar! *\o/*

Momenteel heb ik een goede dosis stress voor het inleveren van mijn scriptie. Deze moet vóór 23 mei 08:00 uur ingeleverd zijn. En ik ben nog volop bezig met de discussie. Ik had een groot deel geschreven maar helaas was het niet goed. Dus nu ben ik opnieuw begonnen. Mijn begeleidster is wel ontzettend lief en helpt mij goed vooruit!

Verder ben ik nog druk bezig met mijn co-schappen en probeer ik daarnaast nog alvast te leren voor het eindexamen. Maar jeetje de tijd begint te dringen!

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 00:42

Bij mij komt het einde ook in zicht. Mijn afstudeeronderzoek heb ik behaald, dus ik hoef alleen nog mijn minor af te ronden en een assessment te doen. Het gaat met name even spannend worden of de beoordeling van mijn minor op tijd binnen is om in juli al op assessment te kunnen, maar mijn docenten hebben aangegeven hun best hiervoor te willen doen. Het lijkt me echt heerlijk om dit achter de rug te hebben.

Succes nog even met de laatste loodjes voor je scriptie, maar dat gaat vast goed komen. :)

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 07:10

Hier scriptie ook ingeleverd maar ik weet dat hij afgekeurd gaat worden. Ik had niet alles af kunnen krijgen. Dus met hopelijk een dosis goede feedback hoop ik mijn her wel te halen. Half juni nog 4 examens die ik hopelijk ook in 1x haal en dan ben ik ook klaar! Eventueel met een kleine uitloop naar volgend schooljaar als ik mijn examens niet allemaal zou halen.

_Cathalijne

Berichten: 856
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 08:15

emilyslaluna schreef:
Hoe gaat het hier met iedereen?
Ik ben inmiddels fanatiek aan het aftellen. Ik heb een aftel app wat super leuk is. Nog 56 dagen en dan ben ik klaar! *\o/*

Momenteel heb ik een goede dosis stress voor het inleveren van mijn scriptie. Deze moet vóór 23 mei 08:00 uur ingeleverd zijn. En ik ben nog volop bezig met de discussie. Ik had een groot deel geschreven maar helaas was het niet goed. Dus nu ben ik opnieuw begonnen. Mijn begeleidster is wel ontzettend lief en helpt mij goed vooruit!

Verder ben ik nog druk bezig met mijn co-schappen en probeer ik daarnaast nog alvast te leren voor het eindexamen. Maar jeetje de tijd begint te dringen!


Nog 56 dagen..... #eindexamenstresssssssss

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 09:23

Oehw wat gaan jullie allemaal goed. Ik heb zometeen ein-de-liljk mijn eerste gesprek met mijn scriptiebegeleider, maar er moet nog het een en ander gebeuren voordat we op 1 lijn zitten vrees ik... Ik hoop dat het gesprek daarbij gaat helpen en dat ik dan eindelijk een vliegende start kan gaan maken.

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 09:24

Spannend allemaal! Mijn scriptietraject is eigenlijk net begonnen met schrijven, ik hoop deze week de eerste twee hoofdstukken af te hebben :D daarnaast volg ik nog twee vakken die super leuk zijn, dus nog even aan het genieten van de zware laatste loodjes

Mettee

Berichten: 3093
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 09:25

Ik heb zo mijn voortgangsgesprek en tussentijdse beoordeling over mijn professioneel functioneren. Hierna is het nog een maand en paar dagen en dan moet het alweer worden ingeleverd. Ik hoop dat ik dat haal. Volgende week rond ik mijn onderzoek af & ga ik volop mijn beroepsproducten (af)maken.

soloro

Berichten: 2302
Geregistreerd: 18-07-12

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 14:36

Ik heb gelukkig een klein gedeelte van de stage toch kunnen afronden. Helaas ziet het er naar uit dat ik pas ergens in 2023 ga afstuderen. Er kwam vanalles tussen waar ik niks aan kon doen en voorlopig ga ik geen nieuwe stage zoeken.. baal wel enorm, maarja gezondheid gaat voor.

Mettee

Berichten: 3093
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 12:01

Mijn voortgangsgesprek was super positief dus dat was heel fijn. Ik had wel lichte paniek want mijn opdrachtgever heeft onslag genomen dus die gaat tijdens mijn afstudeerperiode weg bij het bedrijf. Hij mag gelukkig mijn begeleider blijven en de beoordeling geven, niet meer vanuit het bedrijf maar meer gewoon als individuele rol als opdrachtgever. Nog 5 weken en dan moet ik het inleveren, ik hoop dat ik het ga halen maar het is nog wel even doorbikkelen.

@soloro wat jammer dat er zoveel tussen is gekomen en ik snap dat je baalt! Maar wellicht voel je je tegen die tijd weer helemaal goed en kan je het in 1 keer goed doorlopen :D

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 00:16

Mag ik even ventileren? :roll:

Mijn scriptie was zo goed als klaar en goedgekeurd door mijn copromotor. Nog enkel de samenvatting, conclusie en de opmaak. Maar natuurlijk moet de promotor zelf het ook nog lezen.

Ik heb aan het begin van het jaar gevraagd hoe vaak hij op de hoogte gehouden wilde worden. Het antwoord was enkel als er grote stukken tekst klaar en nagekeken waren door de copromotor. Vervolgens krijg ik van mijn copromotor te horen dat hij tegen haar vertelde dat zij maar alles moet regelen want hij gaat mijn scriptie toch niet lezen.

Nou super pijnlijk dus, maar prima dan krijg je ook geen tussentijdse updates meer. Punt.

Nu heb ik de 'bijna klaar' versie doorgestuurd en jeetje, een hele bak commentaar ontvangen. Zelfs met een persoonlijke sneer ertussen (iets met slordigheid en dat het veel zegt over de student die het schrijft)... Dat is toch echt niet normaal om tegen een student te zeggen die al 1.5 jaar kei hard werkt om een stuk goed af te leveren?!

Waar doe ik dit allemaal voor... :(

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 15:42

:( wat enorm vervelend dat er zo met je wordt omgegaan! Hopelijk is de feedback nog te verwerken en kun je het wel goed afronden.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6031
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 15:51

Pfoe, en ik maar denken dat mijn opleiding de enigste PIEP gezever heeft,
Probeer het naast je neer te leggen! nog eventjes en je bent er vanaf.
Eventjes tanden op elkaar en doorzetten maar.


Oke dat klinkt makkelijk en is meteen ook het advies wat ik mijzelf vanochtend gegeven heb.
hier ook zo'n gezeur. Ik heb nog 5 weken en het is een grote bende.

Ik doe mijn scriptie voor het lectoraat van mijn school die een opdracht heeft om wat uit te zoeken aan de hand van een case studie. Die case studie heeft net voor het begin van het project afgehaakt. Ik kreeg vervolgens van de lectoraat de belofte een andere case studie ervoor te krijgen. Jullie raden het al, die is er nog steeds niet. Vervolgens vertelde mijn contact persoon van het lectoraat mij wekelijks dat hij contact op ging nemen met degene van het bedrijf dat eigenlijk mijn case studie zou zijn om te kijken of ik daar toch nog de gegevens van zou kunnen krijgen en zo dus alsnog cijfers heb (ik doe een financiele opleiding), maar dat is ook nog niet gedaan de laatste 5 weken. Nu krijg ik daar de schuld van en had ik achter de rug om van diegene moeten gaan om met de directeur van dat bedrijf contact te krijgen voor een intervieuw wat niet voldoende is om mijn onderzoek op te baseren.... |o |o :x -:(-

Dan vraag ik mij ook af waar ik het allemaal voor doe..... %)

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 01:04

welshfan97 schreef:
:( wat enorm vervelend dat er zo met je wordt omgegaan! Hopelijk is de feedback nog te verwerken en kun je het wel goed afronden.

Ik heb nu best veel al opgelost maar er zijn nog grote zaken die ik echt niet alleen kan oplossen. Ik hoop morgen mijn copromotor te kunnen spreken maar het zal sowieso niet meer lukken om een definitieve versie weer te laten nakijken door de echte promotor. Ik geloof niet dat hij in het weekend het zal willen lezen. Dus ik denk dat ik straks gewoon genoegen moet nemen met wat ik heb..


Dankjewel @XxLiesjuh! Bij jou is het ook niet bepaald leuk lees ik!

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 18:40

Wat een vervelende situatie, emilyslaluna. Kan dit ook echt nadelige gevolgen hebben dat je nu later moet afstuderen? Ik vind dat je promotor het echt niet kan maken om op deze manier met je om te gaan. Fijn dat je veel dingen al hebt op kunnen lossen en hopelijk kan je copromotor iets betekenen bij de andere dingen. Dit soort stress wil je er niet bij hebben. Ik ga voor je duimen dat alles gewoon goed komt.

Vervelend dat het bij jou ook niet soepel loopt, xXLiEsJuHhxX. Het lijkt me erg lastig om zo afhankelijk van mensen te zijn voor je afstuderen. Wat is het plan nu? Hebben ze je zicht gegeven op wanneer je dan wel kan starten? Ik zou echt not amused zijn als mensen zo met mij omgaan.

Hier loopt alles gelukkig wel volgens plan. Ik ben bezig met de afronding van mijn minor en heb hiervoor op dinsdag 14 juni mijn eindpresentatie. Ik moet zorgen dat ik die dag ook mijn portfolio inlever zodat mijn beoordeling op tijd binnen is om op afstudeerassessment te kunnen. Ik moet verder nog een etalagemap maken en uiteraard m’n assessment voorbereiden. Ik zag dat het nog 7,5e week duurt voor de assessmentweek is, dat komt dan ineens erg dichtbij. :wow:

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 18:14

Even jullie advies nodig!

Ik heb een stuk tekst in mijn literatuurstudie waarvan mijn bron een medische website is. Mijn hoofd promotor vond dit geen goede bron en dus moest ik op zoek naar betere. Ik heb via de website een lijst met bronnen gevonden en die doorgenomen. Helaas kon ik ze niet allemaal lezen omdat ze niet allemaal online gratis beschikbaar zijn. Dus ik heb met wat ik kon de beste bronnen uitgekozen en toegevoegd in mijn tekst.

Maar nu ben ik toch bang voor plagiaat omdat mijn geschreven tekst toch echt gebaseerd is op de website. Zelfs als je het herschrijft zal een programma het kunnen herleiden. Ik ben dus bang dat mijn nieuwe bronnen onvoldoende zullen zijn.

Dus wat vinden jullie. Goede nieuwe bronnen met risico op plagiaat of liever de website als wat slechtere (zijn mening) bron maar zonder risico op plagiaat?

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 18:41

emilyslaluna schreef:
Even jullie advies nodig!

Ik heb een stuk tekst in mijn literatuurstudie waarvan mijn bron een medische website is. Mijn hoofd promotor vond dit geen goede bron en dus moest ik op zoek naar betere. Ik heb via de website een lijst met bronnen gevonden en die doorgenomen. Helaas kon ik ze niet allemaal lezen omdat ze niet allemaal online gratis beschikbaar zijn. Dus ik heb met wat ik kon de beste bronnen uitgekozen en toegevoegd in mijn tekst.

Maar nu ben ik toch bang voor plagiaat omdat mijn geschreven tekst toch echt gebaseerd is op de website. Zelfs als je het herschrijft zal een programma het kunnen herleiden. Ik ben dus bang dat mijn nieuwe bronnen onvoldoende zullen zijn.

Dus wat vinden jullie. Goede nieuwe bronnen met risico op plagiaat of liever de website als wat slechtere (zijn mening) bron maar zonder risico op plagiaat?


Ik vind de laatste optie meer academisch verantwoord. Kan je de bronnen ook niet vinden via sci-hub.se? Dat is mijn favoriete oplossing om alsnog niet-gratis literatuur te kunnen lezen

soloro

Berichten: 2302
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 20:07

emilyslaluna schreef:
Even jullie advies nodig!

Ik heb een stuk tekst in mijn literatuurstudie waarvan mijn bron een medische website is. Mijn hoofd promotor vond dit geen goede bron en dus moest ik op zoek naar betere. Ik heb via de website een lijst met bronnen gevonden en die doorgenomen. Helaas kon ik ze niet allemaal lezen omdat ze niet allemaal online gratis beschikbaar zijn. Dus ik heb met wat ik kon de beste bronnen uitgekozen en toegevoegd in mijn tekst.

Maar nu ben ik toch bang voor plagiaat omdat mijn geschreven tekst toch echt gebaseerd is op de website. Zelfs als je het herschrijft zal een programma het kunnen herleiden. Ik ben dus bang dat mijn nieuwe bronnen onvoldoende zullen zijn.

Dus wat vinden jullie. Goede nieuwe bronnen met risico op plagiaat of liever de website als wat slechtere (zijn mening) bron maar zonder risico op plagiaat?


Heeft jouw school geen online databank met artikelen? Bij ons op school kan je dus vrijwel alle artikelen gratis lezen.

Franciee
Berichten: 738
Geregistreerd: 19-01-11

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 20:55

Heb je de VPN van de Ugent al gedownload? Meestal als ik denk dat ik iets niet kan lezen/openen dan ben ik gewoon vergeten de VPN aan te zetten. Er gaat een wereld voor je open met dat ding