GLS verwarrende leverinformatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

GLS verwarrende leverinformatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-22 23:24

Ik bestel mijn folders altijd bij hetzelfde bedrijf, die normaal altijd met PostNL verzendt, maar deze keer niet. Ik ben nu in de war over de verzendinfo van GLS, kan iemand mij dit even uitleggen voordat ik mijn tijd moet spenderen in een wachtrij? :')

1. Eerder vandaag kreeg ik via GLS een melding dat mijn levering rond half 3 zou plaatsvinden.
-- Niet handig want dan ben ik niet thuis.
2. Thuis gekomen, niks gevonden, dus ik check GLS: 'Parcel delivered'. Maw: Het is het hele riedeltje door gegaan van data shimpent received, package received by GLS, parcel in transit to your region, parcel at GLS depot, parcel on its way to delivery address, parcel delivered and signed by Tess (Mijn naam is Tessa) maar ik was dus helemaal niet thuis, er staat niks voor mijn deur en er ligt geen briefje op de mat. En ik heb al helemaal niks getekend.

3. Echter, als ik verder kijk zie ik:
26-06-2022, 14:38, Netherlands, Depot:Amsterdam, Code:3.0 Status: The parcel has been delivered. Signed by: Tess.

Waar de frick is mijn pakketje nou? Ik woon in Bussum, ik snap er geen drol van }:0

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: GLS verwarrende leverinformatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 23:41

Code 3.0 betekent dat het pakketje afgeleverd zou zijn:

Citaat:
(3.0) Afgeleverd
Uw pakket is bezorgd op het aangegeven adres. Als het bij uw buren geleverd is heeft u een Niet Thuis Bericht ontvangen.


Amsterdam is het depot van GLS waar het vandaan gekomen is. Beste wat je kan doen is even met GLS schakelen (https://twitter.com/GLS_NL of 0900 111 666 0 tussen 8:30 en 17:30), en als je daar niet verder komt met de verzender :)

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:08

Ik heb dit ook al een paar keer gehad, 1x lag het verstopt naast het huis ergens, 1x onder de auto :') dus ik zou even goed zoeken rondom je huis

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: GLS verwarrende leverinformatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:13

Contact opnemen met de degene die de folders "op de post " heeft gedaan.
Verzender is verantwoordelijk. Niet de post bezorger in de breedste zin van het woord.

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: GLS verwarrende leverinformatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:08

Even bij de buren informeren of zij iets voor jou in ontvangst hebben genomen? Die kans is het grootst gezien het gebruik van je naam om te tekenen voor ontvangst.

Als jouw voornaam op het pakje stond, is verder de kans aanwezig dat de bezorger zelf heeft getekend met jouw naam. Dat heet eigenlijk gewoon identiteitsfraude en je kunt GLS hiervoor op het matje roepen.

AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: GLS verwarrende leverinformatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:14

Ik heb op dit moment het zelfde maar dan met DHL.
Ik heb pakket verstuurd. Ontvanget zegt niets te hebben gehad. Maar staat wel als geleverd op haar adres.
Anders even met GLS contact opnemen. Die zullen daj waarschijnlijk een onderzoek starten naar je pakket.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:18

Hier had GLS een tijdje terug een pakje dat op mijn thuisadres geleverd had moeten worden, geleverd in een winkel een dorp verder. Hierover had ik geen enkel bericht ontvangen. Ondertussen was ik maar aan het wachten op mijn bestelling en omdat het toch wel heel lang begon te duren heb ik contact opgenomen met de verzender en zij hebben dan kunnen achterhalen waar het afgeleverd was.
M.a.w. gebaseerd op deze ervaring met GLS: je pakje kan zowat overal zijn ;)

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: GLS verwarrende leverinformatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:14

Ik had ook zoiets. Pakje besteld en zou door gls worden bezorgd. Ik adres gewijzigd naar zo'n muffig avondwinkeltje.
Pakje is uiteindelijk thuis bezorgd terwijl het in het winkeltje bezorgd moest worden.
Krijg vervolgens een mail dat het in het winkeltje is bezorgd.
Vervolgens kom ik in het winkeltje is het er niet.
Kreeg het nummer van de gls man.
Ga het niet meer nalopen, Pakje is niet dubbel betaald.

Fabienne_Z

Berichten: 392
Geregistreerd: 05-02-08

Re: GLS verwarrende leverinformatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 14:00

Hier ook meerdere keren gehad dat het pakket gewoon random ergens rond huis was neer gezet en getekend was met mijn naam terwijl dit niet het geval was. Inderdaad even goed kijken of het niet toevallig in een kliko oid gelegd is..

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Re: GLS verwarrende leverinformatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 14:38

bel gls, dat is de kortste klap...

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: GLS verwarrende leverinformatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-22 19:21

Thanks allemaal, ik heb het pakje uiteindleijk gevonden. Mijn woning grenst aan een gang waar een andere woning (ander adres) in aanbouw is. Er zit een hek zodat ik niet door kan lopen en zo dat huis binnen kan kijken. Dit hek gaat 's avonds ook op slot. De bezorger had het achter dat gek neergelegd... Tis dat mijn huisbaas daar een camera heeft hangen (beide woningen zijn van haar). Er hangt duidelijk een adres op mijn deur en op dat hek hangt geen nummer, het ziet er uit alsof het een tuinhek is, dus erg raar dat het dan daar wordt neergezet... Ben wel blij dat ik het nu heb want het betrof 1000 folders voor de zaak.