Pawshake topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:44

Ik vind het een lastige hoor.
Grote kans dat ze gewoon de volgende Pawshaker inzetten die inderdaad alleen voorbakje vult, hokje verschoont en weer vertrekt. Ik heb die periode toevallig veel tijd, dus ik kan er voor kiezen om er een paar uurtjes een boek te lezen op de bank zodat de hond er wat langer uit is.
Hoe spreek je iemand hier op aan op een nette manier?

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:17

Oef! Dat is wel héél heftig.

En ik me al schuldig voelen als ik binnenkort een dagje weg ga en de buurvrouw komt 1x in de middag even balletje gooien in het park. Dan is mijn hond zeg 10 uur alleen, met dus 1 of 2 keer uitlaten door de buurvrouw en verder kan hij binnen of in de tuin.

Een hond 10 dagen lang in een bench met 1x per dag eruit is echt mega zielig!

Voor een lange dag Efteling gaat mijn hond trouwens 2 nachtjes naar een pension. Kost een hoop geld, want de dag van brengen en halen wordt gewoon meegerekend, óók als ik hem pas om 17:00 zou brengen en om 11:00 alweer ophaal... maar ik vind het niet meer dan eerlijk tegenover m'n dier dat hij niet een volledige dag alleen gelaten wordt.

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 14:14

Dit kan toch niet zo lang in een bench,ik was een keer bij een opvang ik ging kijken voor iemand die niet bij de opvang in de buurt woonde. Ik had geen plaats meer, ik kwam daar aan het was een rijtjeshuis en heel veel geblaf wat ik hoorde.
De vrouw deed open en ik ging een woonkamer in die vol benches stond. Ze zaten vol en er hingen kleden over heen.

Ze gaf een schreeuw maar het blaffen stopte niet, ze pakte en plantenspuit tilde een kleed op en spoot met water.
Ik vroeg haar wat de buren vonden van het geblaf, oh die klagen nooit. Heb je het druk vroeg ik, ja altijd was haar antwoord.
Ontredderd en verdrietig ben ik snel weg gegaan, ik heb wel geprobeerd om er iets aan te doen maar helaas. Op Facebook adverteerd ze ook en ik heb de beheerder van die groep een pb gestuurd. Ik kreeg terug ja maar wat wil je bereiken dan, ik gaf aan dat ze adverteerd en ik wilde jou
dus beheerder van die groep waarschuwen.
Ik kreeg terug iedereen mag hier adverteren.

_Christina

Berichten: 1486
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:20

Kanzi schreef:
Ik vind het een lastige hoor.
Grote kans dat ze gewoon de volgende Pawshaker inzetten die inderdaad alleen voorbakje vult, hokje verschoont en weer vertrekt. Ik heb die periode toevallig veel tijd, dus ik kan er voor kiezen om er een paar uurtjes een boek te lezen op de bank zodat de hond er wat langer uit is.
Hoe spreek je iemand hier op aan op een nette manier?

En daarom schakel je de dierenpolitie (144) in... dit is overduidelijk dierenmishandeling/-verwaarlozing. Je gaat je hier toch niet medeplichtig aan maken? Bellen!

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:36

Holy crap.


Ik zat erover te denken om me aan te melden bij pawshake.

Kom vandaag dit topic binnen, en lees direct situaties van behoorlijk fikse mishandeling.

#gaat heroverwegen.


Dit is echt een melding bij dierenpolitie waard. Hoewel het wettelijk waarschijnlijk net mag.


Wat idioot, dat mensen pawshake dus als hypergoedkope vakantieregeling gebruiken.
Zo is het nooit bedoeld lijkt me.


Mag hopen dat dat dier buiten de vakanties nog wel uit dat hok komt, en dan meer dan een uurtje per dag...

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:40

Het gebeurd zo vaak, gewoon 10 benches vol honden en dan betaal je 10 euro per dag ja dat is massa is kassa.

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:43

Kun je dat soort situaties ook doorgeven bij pawshake zélf??

Dus die misbruik situatie (10 euro voor 10 honden in benches)
En de mishandelingsituaties
(Hond in hok voor weken aan een stuk in vakantie)

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 17:03

_Christina schreef:
En daarom schakel je de dierenpolitie (144) in... dit is overduidelijk dierenmishandeling/-verwaarlozing. Je gaat je hier toch niet medeplichtig aan maken? Bellen!


Ik woon in België, volgens mij is dat hier niet.

Die mensen zijn echt heel gek op het hondje, schromen niet om een dierenartsrekening van 6000 euro te betalen, maar in de vakantie zetten ze hem dus weg als een konijntje in een kooitje.
Ik denk haast dat ze niet helemaal doorhebben dat het niet kan zo.
Vandaar de vraag, hoe kan je zoiets vriendelijk brengen?

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 17:11

Dan ben je niet gek op je hondje.
Punt, écht geen discussie over mogelijk.

Dat is goedkope gemakzucht, niet meer en niet minder.


Jeey, écht. Dat je dat nog goedpraat :wow:

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 17:19

Even voor de duidelijkheid, ik praat het ook niet goed hè.
Ik denk echt dat ze niet door hebben dat het niet kan.

Macs

Berichten: 7635
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 17:21

Ik zou voorwaarden stellen: ik wil op het hondje passen, maar dan laat ik hem 3-4x per dag uit of komt het hondje bij mij in huis omdat ik deze voorgestelde situatie niet ethisch verantwoord/diervriendelijk vind.

_Christina

Berichten: 1486
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 17:35

Kanzi schreef:
_Christina schreef:
En daarom schakel je de dierenpolitie (144) in... dit is overduidelijk dierenmishandeling/-verwaarlozing. Je gaat je hier toch niet medeplichtig aan maken? Bellen!


Ik woon in België, volgens mij is dat hier niet.

Die mensen zijn echt heel gek op het hondje, schromen niet om een dierenartsrekening van 6000 euro te betalen, maar in de vakantie zetten ze hem dus weg als een konijntje in een kooitje.
Ik denk haast dat ze niet helemaal doorhebben dat het niet kan zo.
Vandaar de vraag, hoe kan je zoiets vriendelijk brengen?

In België wordt daar toch ook wel op gehandhaafd lijkt mij? Desnoods bel je de gewone politie?

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 17:56

Ik kan me niet voorstellen dat iemand die echt van z'n dier houdt niet doorheeft dat dit niet kan. Anderzijds bestaan er ook nog steeds stallen waar de paarden amper de stal uit komen.

Je kunt ook vragen of ze wel beseffen dat hun hond dan dus dik 23 uur opgesloten zit in een bench en waarom ze denken dat dat oke is. En dan aangeven dat je alleen op een dier kunt passen als je je kunt vinden in de manier waarop je het dier moet verzorgen. En dat jij niet met jezelf kan leven om hieraan mee te werken.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 18:25

Ik ga morgen eens een rondje bellen voor wat informatie.
De aanvraag ga ik sowieso afwijzen met het advies om voor de hond een logeeradres te zoeken via Pawshake. (Ik kan niet aanbieden om dat zelf te doen in verband met mijn eigen dieren.)
Nu alleen een vriendelijke manier bedenken om de boodschap te brengen zodat ze er ook echt wat mee doen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 18:48

Ik zeg altijd iets als: ik doe geen huisbezoeken bij honden, ik bied wel huisoppas aan. Mocht dat niet passen kun je altijd kijken bij anderen voor dagopvang, dagoppas of logeren. Succes!

Verder laat ik het dan maar… je wilt niet weten hoeveel van die vragen je krijgt. Soms zijn er dan meerdere honden en kunnen ze binnen en buiten en passeert de buur ook nog een paar keer per dag.
Maar soms is het echt het plan om hond 24u binnen te laten tot jij komt en hem eten en drinken geeft en even buiten laat.

Ik kan daar ook echt niet bij.

Gelukkig heb ik veel meer klanten waar de dieren rotverwend zijn hoor. Maar met honden, en zeker in de zomermaanden, heb je wel veel meer klodden dan met andere dieren.

Edit: als ze doorvragen geef ik wel aan dat ik er niet achter sta om een hond zo lang alleen (en binnen) te laten.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 19:11

poes schreef:
Ik zeg altijd iets als: ik doe geen huisbezoeken bij honden, ik bied wel huisoppas aan. Mocht dat niet passen kun je altijd kijken bij anderen voor dagopvang, dagoppas of logeren.


Oh, dat vind ik wel een goede tip!

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:43

Ik wil over een tijdje ook een account aanmaken. Ik heb al vaker gekeken naar Pawshake, maar ik vind die bewchikbaarheidskalender zo lastig in te vullen... Kunnen klanten meteen reserveren of doen ze een aanvraag die je moet bevestigen?

Ik ga denk ik alleen dagopvang en logeren doen overigens :)

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:32

Ze doen een aanvraag :)

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 19:24

Vind dit een fijn topic om te vinden! Zit al langere tijd te pijnzen van wat met mijn katten als ik eens wat langer dan een weekend weg ga (en er dan mijn buren niet mee van last wil zijn). Ik wil mijn angsthaas zeker niet in de opvang doen en de fijne oppassen hier geven me een goed gevoel <3

Ga het zeker bekijken als ik ooit nog eens op vakantie ga :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 00:00

Zo. Zonet is dankzij mijn melding een klant gedeactiveerd van pawshake. Ik hou er helaas ook een zeer naar gevoel aan over.

Het is extreem triest als je als oppas voor je gevoel meer doet voor een dier dan de eigenaar. De situatie escaleerde dus ik heb het ook niet perfect aangepakt. Maar het is niet mijn hond.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 10:40

Dat klinkt heftig.
Wat was er gebeurd dat Pawshake ze deactiveert?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:04

Ik was geboekt voor 1 huisbezoek per dag, dacht katten (was heel last minute, bij uitzondering help ik mensen dan uit de nood zonder kennismaking).
Bleek om twee katten en een hond te gaan. Hond kon niet buiten.

Laatste keer zonder kennismaking want als ik klodden heb, is het altijd met deze waar ik niet langs geweest ben.

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 20:00

Bedoel je 1 dag of langer en dan 1 keer per dag langs gaan.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:34

Het was voor 4 huisbezoeken (pawshake schrijft voor dat een bezoek minstens 30min duurt) over 4 dagen. Dus dat beest zat 23,5u alleen per dag. Zonder buiten kunnen. Ik ben uiteraard veel meer geweest.

Maar goed inmiddels weer allemaal leuke plekken :)

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:58

Ik heb nu zo’n leuke klus.
Een week lang 4 paarden verzorgen bij mij in de straat.
Hij heeft zijn spul heel mooi voor elkaar, echt een plezier om er te komen en niet superveel werk.

Ik kreeg alweer een aanvraag voor een week lang 1 huisbezoek per dag voor een hond.
Aan het adres te zien is het ook niet zo dat de hond overdag buiten is.
Ik ben niet eens langs gegaan voor een kennismaking en heb het gelijk afgewezen.