Pawshake topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:13

Echt schandalig e dit soort dingen!

Ik heb het gigantisch druk gehad deze zomer. Ben het ook even een beetje zat :+ dus agenda is een pak beperkter gezet nu. Volgende week is nog druk en dan even wat rustiger, ben eraan toe.

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:19

Ik ga toch eens kijken of het wat voor mij is.

Zolang ik maar mag weigeren wat in mijn ogen verwaarlozing/mishandeling is.


Ik ga een jaartje reizen/ reizend wonen met camper

Die is natuurlijk uitermate simpel neer te zetten bij mensen waar op dieren gepast moet worden.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:53

Tuurlijk mag je weigeren. Ik had dit weekend nog een aanvraag voor een hond uit te laten. Last minute, geen tijd meer om te gaan kennis maken. Ook gelijk afgekapt, dat doe ik gewoon niet meer.

De meeste adressen zijn dikke prima. Heel soms geef ik suggesties, en vaak doen mensen er nog wat mee ook.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 17:36

Hoe is het buiten de schoolvakanties, is er dan ook nog een beetje aanbod?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 18:28

Bij ons wel maar ik woon in een stad natuurlijk en heb inmiddels ook een ruim klantenbestand.

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:14

Ook ik heb de stoute schoenen eindelijk aangetrokken. Ik heb me aangemeld op Pawshake! Leuk, ik ben benieuwd! :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 06:23

Veel succes!!! Kijk goed na of je profiel actief is, vroeger waren ze echt streng met goedkeuren.

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 08:16

Ik had inderdaad gezien dat het 5-7 dagen kan duren voordat het profiel actief is, dus dat is hij nu nog niet haha :-)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:02

Ja ik heb echt paar keer de tekst mogen aanpassen.
Nog 1 drukke week en dan ga ik het rustiger aan doen.

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 11:57

Ondertussen 2 weken verder en nog niets gehoord van Pawshake. Jammer :')
Ze zullen het wel druk hebben daar, maar als je schrijft 5-7 werkdagen, dan ga ik daar ook vanuit :+
Vooral omdat ze zelf ook zo strikt zijn...

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:19

xMyrth schreef:
Ondertussen 2 weken verder en nog niets gehoord van Pawshake. Jammer :')
Ze zullen het wel druk hebben daar, maar als je schrijft 5-7 werkdagen, dan ga ik daar ook vanuit :+
Vooral omdat ze zelf ook zo strikt zijn...


2 weken is wel bizar lang zeg. Mijn profiel hadden ze al na 2 dagen gepubliceerd, dat was in de lente.
Misschien zijn ze op vakantie nu? :+
Je kan proberen om contact op te nemen met de klantenservice. :j

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 15:22

Bij mij duurde het ook lang. Ik moest ook twee keer wat aanpassen en dan weer wachten op hun reactie. Maar goed eens het actief is, is het ook actief.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 16:19

Nu wat leuks.
Vorige week ben ik via Pawshake last minute ingehuurd om bij een dierenopvang in te springen.
Dat is daar kennelijk goed bevallen want nu krijg ik een betaalde parttime baan aangeboden; dieren verzorgen en vrijwilligers aansturen.
Ik ben al even wezen proefdraaien en het voelt goed.
De baan die ik 30 jaar geleden al wilde. :D *\o/*

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:52

Kanzi schreef:
Nu wat leuks.
Vorige week ben ik via Pawshake last minute ingehuurd om bij een dierenopvang in te springen.
Dat is daar kennelijk goed bevallen want nu krijg ik een betaalde parttime baan aangeboden; dieren verzorgen en vrijwilligers aansturen.
Ik ben al even wezen proefdraaien en het voelt goed.
De baan die ik 30 jaar geleden al wilde. :D *\o/*


Wat leuk, gefeliciteerd!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 23:24

Super tof!

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 18:11

Hee wat leuk een Pawshake topic! :D
Op aanraden van wat mensen uit het wandeltopic me eind augustus ook aangemeld. Afgelopen weekend eerste twee reserveringen gehad, waarvan eentje met een hond met een behoorlijke gebruiksaanwijzing. Maar uiteindelijk helemaal goedgekomen en een fijne beoordeling gekregen! Zondag weer een kennismaking.

Afbeelding

Mag ik hier meepraten? :)

Wat ik me afvroeg: je bent als vrouw alleen best kwetsbaar bij die kennismakingen eigenlijk als ik er nu zo over nadenk. Heeft pawshake eigenlijk ook een soort van controle aan de voorkant voor eigenaren als voor oppassers?

Vaak hebben baasjes op pawshake niet echt een fotos ofzo. Hoe doen jullie dat? Vragen jullie namen op ofzo dat je ze op social media op kunt zoeken?

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:35

Pawshake heeft inderdaad geen controle voor eigenaars, wat eigenlijk echt wel noodzakelijk zou moeten zijn... Als ik eraan terugdenk bij wie ik als 18 jarige allemaal ben 'binnengesprongen'. :+ Nu is dit altijd wel goed gegaan (en heb ook eens iemand afgewezen omdat ik het via de chat op Pawshake niet vertrouwde), maar het zou zo makkelijk fout kunnen gaan. Het is erg makkelijk voor iemand met slechte bedoelingen om een afspraak te maken 'om de hond en kat thuis te komen bezichtigen', met bijbedoelingen.

Nieuwe honden ontmoet ik tegenwoordig bijna altijd buiten in het openbaar, maar met katten/vogels/... gaat dat natuurlijk iets moeilijker. Nuja, als je bij iemand thuis bent heb je het adres natuurlijk al van die persoon en de gespreksgeschiedenis. Dus hopelijk houdt dat mensen al wat tegen om geen illegale dingen via Pawshake uit te spoken. De kans lijkt me zéér klein.

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 22:09

DezeNaam schreef:
Pawshake heeft inderdaad geen controle voor eigenaars, wat eigenlijk echt wel noodzakelijk zou moeten zijn... Als ik eraan terugdenk bij wie ik als 18 jarige allemaal ben 'binnengesprongen'. :+ Nu is dit altijd wel goed gegaan (en heb ook eens iemand afgewezen omdat ik het via de chat op Pawshake niet vertrouwde), maar het zou zo makkelijk fout kunnen gaan. Het is erg makkelijk voor iemand met slechte bedoelingen om een afspraak te maken 'om de hond en kat thuis te komen bezichtigen', met bijbedoelingen.

Nieuwe honden ontmoet ik tegenwoordig bijna altijd buiten in het openbaar, maar met katten/vogels/... gaat dat natuurlijk iets moeilijker. Nuja, als je bij iemand thuis bent heb je het adres natuurlijk al van die persoon en de gespreksgeschiedenis. Dus hopelijk houdt dat mensen al wat tegen om geen illegale dingen via Pawshake uit te spoken. De kans lijkt me zéér klein.


Ja ik heb nu dus voor de tweede keer het verzoek van de eigenaar gehad om bij mij thuis kennis te maken, omdat het om logeren gaat en ze willen zien waar de hond terecht komt/hoe hij is bij mij. Kan er natuurlijk altijd voor kiezen om deur niet open te doen als de betreffende hond er niet bij is c.q. ik het niet vertrouw, maar toch. Je springt er eigenlijk best wel losjes mee om. Maar als je er over na denkt is dat eigenlijk helemaal niet slim.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 22:30

Kennismaken met honden 'in huis' vind ik sowieso niet (altijd) handig. Je leert een hond beter kennen op wandeling, zie je ineens hoe de hond zich gedraagt en dergelijke. Daarna kan je nog steeds naar binnen.
In je eigen huis afspreken lijkt me trouwens extra ongemakkelijk, sommige mensen begrijpen 'hints' dat het tijd is om te vertrekken niet zo goed.:') Bij iemand anders thuis kan je al iets makkelijker besluiten dat het tijd is om door te gaan.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 23:00

Pawshake doet geen enkele controle. En terwijl baasjes jou wel openlijk beoordelen, is hun profiel een blanco blad. Ik vind dat heel krom.
Nu moet ik wel zeggen dat ze klachten vanuit de oppas wel echt serieus nemen en ook reageren. Maar hier zit vertraging op.
Zo is er ooit een klant na een klacht van mij van de app geblokkeerd.

Ik heb nog nooit wat raar meegemaakt, heb er ook al wel aan gedacht. Voor logeren nodig ik mensen ook hier uit, logisch dat ze het willen zien waar hun kat terecht komt.

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 06:14

poes schreef:
Pawshake doet geen enkele controle. En terwijl baasjes jou wel openlijk beoordelen, is hun profiel een blanco blad. Ik vind dat heel krom.
Nu moet ik wel zeggen dat ze klachten vanuit de oppas wel echt serieus nemen en ook reageren. Maar hier zit vertraging op.
Zo is er ooit een klant na een klacht van mij van de app geblokkeerd.

Ik heb nog nooit wat raar meegemaakt, heb er ook al wel aan gedacht. Voor logeren nodig ik mensen ook hier uit, logisch dat ze het willen zien waar hun kat terecht komt.


Fijn dat ze er wel actie op ondernemen als er klachten komen vanuit oppas! Maar inderdaad heel krom dat baasjes gewoon een random blanco profiel kunnen hebben zonder fotos en alleen een nickname.

Als iets niet goed voelt via de chat wijs ik het wel af. Vooral baasjes die 3 dagen van te voren contact opnemen om hun hond dat weekend te droppen zonder kennismaking, daar begin ik gewoon niet aan. Gisteravond eentje die contact opnam voor dit weekend voor haar eigen hond en de hond van een vriend van haar samen, eh nee. :')

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 08:01

Het spookt ook wel eens door mijn hoofd dat er tijdens een vakantie met huisbezoeken wordt ingebroken of beweerd dat er dingen verdwenen zijn. Hoe bewijs je dat je daar niets mee te maken hebt?
Moet je mensen dan van tevoren vragen om hun kostbare spullen in een afgesloten kamer te leggen?

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 08:21

Ik heb dat vorig jaar meegemaakt, had ik ook hier neergezet. Ze hebben een camera bij de voordeur en ze hielden vol dat er een vreemde man in hun huis was geweest. Toen ik naar bewijzen vroeg konden ze die niet laten zien. Ik en mijn dochter deden daar om de beurt de poes verzorgen dat wisten hun ook.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 09:33

Bij mij is er al ingebroken in een oppas huis. Ik had net de sleutel in hun brievenbus gestopt, uurtje later hebben ze geprobeerd de achterdeur te forceren. Het alarm is afgegaan en de inbrekers (en de kat) zijn gevlucht. Hadden die inbrekers mij in het oog gehouden, hadden ze me zo die sleutel zien droppen en hem gewoon uit die brievenbus kunnen vissen. Daar hing ook de druppel van het alarm aan.
Dus daar droppen we de sleutel niet meer in de bus :+

Ik vraag wel veel klanten om hun sleutel in mijn bus te komen steken. Zo lang er geen adres aan hangt is er weinig risico.

Ook eens gehad dat ik ergens ging kennismaken. Was een mooi huis, duidelijk geen sukkelaars. Op de buffet kast lagen juwelen waar ik nog niet op gelet had. Zegt die dame: o dit zijn geen echte juwelen hoor trouwens!
Was ook wel even awkward. Maar ik snap wel dat mensen ook een gezond beetje wantrouwen hebben. Was een heel fijn adres overigens.

Verder vind ik mensen zelf verantwoordelijk. Op sommige plaatsen moet ik het huis hermetisch afsluiten en bij sommige blijft de achterdeur letterlijk dag en nacht open staan. Ik sluit het af zoals ze vragen en trek er mij verder niets van aan.

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:20

Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik mijn profiel moet aanpassen van Pawshake, voordat ze het goedkeuren. Ik vind het niet zo erg, maar ik snap het gewoon niet altijd :')
Sommige dingen waarvan zij willen dat ik het goedkeur, heb ik voor mijn gevoel echt letterlijk in mijn tekst staan! Wat willen ze nu nog meer? :list:

En ik heb het idee dat zij geen melding krijgen als ik mijn profiel aanpas, dus nu heb ik maar gewoon gemaild dat ik het weer wat heb aangevuld :Y) Een paar dagen is prima, maar elke keer ruim twee weken wachten vind ik wel heel lang... :=

---

Qua kennismaken, ik ben eigenlijk van plan dat gewoon op neutraal terrein hier in de straat te doen. Het eerste plekje waar je lekker kunt wandelen begint hier zowat buiten de deur. Voor mijn hond is het ook fijner om buiten kennis te maken met een nieuw vriendje :o En na een korte wandeling kunnen baasjes dan mee naar binnen.