Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Thuis werk vinden

 
Profiel   

Hallo Bokt,

Aangezien hier veel mensen zijn die mij en mijn schoonmoeder wellicht kunnen en willen helpen naar een thuis werk.

Mijn schoonmoeder moet werken, maar is door gezondheidsredenen niet bekwaam om in het reguliere werkgebied aan het werk te gaan. Heeft hiervoor 9 jaar in de ziektewet gezeten, was toen voor 80/100% afgekeurd maar dat is ineens omgezet naar 20% waardoor ze moet werken. Echter zijn in die 9 jaar haar gezondheidsklachten juist erger geworden waardoor het reguliere werk echt niet gaat!

Nu is ze verplicht te solliciteren, maar ergens aan het werk gaan is niet haalbaar. Kan bijna niet fietsen, heeft geen rijbewijs en woont in een klein dorp.

Is er ergens werk te vinden wat ze thuis kan doen, op haar eigen energie niveau en wanneer zij zich goed genoeg voelt om te werken? Dus geen directe druk, geen of zeer weinig beeldscherm werk maar wel met een "vast" inkomen.

De wil is er! Maar de gezondheid mist. Alle stappen die kunnen zijn al doorlopen, zoals beschut werk. Die werkplek vind het ook zeer slecht dat ze daar niet voor in aanmerking is gekomen!


Dus een link naar een website voor werk is zeer welkom (graag wel een gratis pagina)! In de kop van Limburg/noord-oost brabant.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 16:23 



 
Profiel   

Is ze fysiek in staat om te strijken? Ik zou namelijk denken aan thuisstrijk. Ik weet niet hoe dat in Nederland is, maar hier in België heb je thuisstrijksters die aangesloten zijn bij een bedrijf. Klanten brengen en halen dan de strijk op bij haar thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 16:32 



 
Profiel   

Het enige wat ik aan raad: Neem een goede advocaat in de arm.
Dat thuiswerk heb ik ook 6 jaar gezocht, maar nooit gevonden.
Ga in hoger beroep tegen de uitspraak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 16:35 



 
Profiel   

Pfoeh, lastig! Wat zijn taken die ze thuis zou kunnen doen?

Ik zou bijv best klusjes hebben voor mijn webshop die ze vanuit huis kan doen in haar eigen tijd en zonder tijdsdruk. Maar op afstand is dat wel werk achter t beeldscherm.

Ik kan zo eigenlijk geen beroep in dienst van een bedrijf verzinnen waar je weinig laptopwerk voor nodig hebt, en waarvoor je de deur niet uit hoeft...

Oh, is inpakken voor een webshop misschien een idee? Moeten de pakketten wel naar een servicepunt worden weggebracht. Ik had met de shop ook zo'n periode wat teveel werd voor mezelf naast m'n andere baan, maar nog niet zoveel dat het gaat lonen om het professioneel uit te besteden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 16:37 



 
Profiel   

Niet goed gelezen, mijn tip kan niet lees ik.


Laatst bijgewerkt door Lieke op 30-11-22 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 16:39 



 
Profiel   

Gastouder voor grotere kids?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 16:39 



 
Profiel   

Een vast inkomen maar alleen werken wanneer de energie het toe laat, klinkt te mooi om waar te zijn. Bij thuiswerk zal je altijd iets van druk zijn: een target wat je moet halen, een aantal uur dat je beschikbaar moet zijn, etc.

Ik zou ook een herkeuring aanvragen. Als ze fysiek achteruit is gegaan maar ineens wel wordt geacht te werken, lijkt daar iets scheef te zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 16:47 



 
Profiel   

OnlyFans :D , nee geintje, maar geen beeldscherm, thuiswerk, geen druk en een vast inkomen, dat gaat niet wat worden.

Ik zou zoals hier meerderen aangeven terug gaan richting instanties en herkeuring aanvragen. Bij voorkeur met een goede advocaat in de arm.

In nabije omgeving heeft dit uiteindeijk zelfs een IVA uitkering gekregen op die manier. Is wel via de rechter gegaan, maar gelukkig geregeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 17:07 



 
Profiel   

als ze echt niet kan werken is dit niet de weg die je moet gaan bewandelen.
Ik ken ook mensen die ineens moesten gaan werken. Hebben advocaat genomen en nu toch geregeld.

Als ze echt niet kan werken (geen vervoer is geen reden, maar te weinig energie wel natuurlijk), en haar eigen huisarts of andere behandelende artsen zijn hier ook eenduidig over, staat ze behoorlijk sterk..

daar zou ik dan eerst energie insteken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 17:13 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Het enige wat ik aan raad: Neem een goede advocaat in de arm.
Dat thuiswerk heb ik ook 6 jaar gezocht, maar nooit gevonden.
Ga in hoger beroep tegen de uitspraak.

Mee eens, willen alleen is niet genoeg, je zult toch iets van werk moeten kúnnen doen, een werkgever betaald je helaas niet voor niks doen, of alleen op momenten waar hij wellicht niks aan heeft.

leeslampje schreef
Een vast inkomen maar alleen werken wanneer de energie het toe laat, klinkt te mooi om waar te zijn. Bij thuiswerk zal je altijd iets van druk zijn: een target wat je moet halen, een aantal uur dat je beschikbaar moet zijn, etc.

Ik zou ook een herkeuring aanvragen. Als ze fysiek achteruit is gegaan maar ineens wel wordt geacht te werken, lijkt daar iets scheef te zitten.

Precies wat ik ook bedoel.
:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 17:15 



 
Profiel   

Wat geeft het UWV aan dat je moeder zou moeten kunnen?
Thuiswerk is er maar zelden en dan is het vaak nog beeldscherm gerelateerd.

Ik zou de tip van aanvechten via de rechter zeker serieus nemen. Het is een moeizame en verschrikkelijk strijd tegen het UWV, je kunt de strijd wel winnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 17:16 



 
Profiel   

Het is inderdaad een verschrikkelijk gevecht.
Hier ook niet meer verwacht maar na 6 jaar vechten tot bijna de hoge raad aan toe nu ook de strijd gewonnen.
En dan gun ik iedereen in hetzelfde schuitje :knuffel:

Zoek een advocaat die weet wat je schoonmoeders ziekte inhoud.
Dus daar ook echt in bekend is. En daar de tanden ook inbijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 18:09 



 
Profiel   

Zomaar van 80-100% ao bij een volgende keuring ineens nog maar 20% ao en dat bij klachten die eigenlijk eerder erger zijn geworden dan dat men gezonder werd.... Raar verhaal.
Daar is iets fout gegaan bij de keuring. Zeker in bezwaar gaan (als dat nog kan - hoe lang is het geleden?)

Zoek hierbij ervaren hulp.
https://www.facebook.com/groups/1180005 ... 743492999/
Deze Dewi (link) is bijvoorbeeld zeer ervaren en kan helpen.

In Limburg zit ook Karel Wetzels - die is ook zeer ervaren in deze problematiek. Zoek hem maar even op op FB. Zit bij WAO WIA belangengroep Reuver.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 18:26 



 
Profiel   

Het is al via de rechter aangevochten, ook hier is niks behaald.. Helaas..

Bezwaren zijn ingediend en dus afgewezen.

Ze zijn al bijna 1,5 jaar bezig hiermee..

Zowel huisarts als ziekenhuis kunnen de vinger er niet exact opleggen waar het door komt.. Meerdere onderzoeken gehad.


Het "vast" inkomen is niet dat er een mega bedrag iedere maand binnen moet komen. Maar het moet niet zo zijn dat er de ene maand geld is en de volgende maand niks. En ik weet ook dat het werk afhangt van wat lukt. Maar ze kan als ze 20 uur per week dan "werkt" veel doen over 7 dagen verdeeld.

Ik zie ook een paar opties zoals gastouder, maar dat is kwa energie level en drukte van kids niet te doen. Kleinkinderen (6 maand/7 jaar) kunnen wel komen, maar na 2 uur is de energie pot op en stort ze in.


Een pc is momenteel niet in huis, heeft ze wel ervaring mee maar is er al even uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 11:27 



 
Profiel   

Jintexx schreef
Het is al via de rechter aangevochten, ook hier is niks behaald.. Helaas..

Bezwaren zijn ingediend en dus afgewezen.

Ze zijn al bijna 1,5 jaar bezig hiermee..

Zowel huisarts als ziekenhuis kunnen de vinger er niet exact opleggen waar het door komt.. Meerdere onderzoeken gehad.


Het "vast" inkomen is niet dat er een mega bedrag iedere maand binnen moet komen. Maar het moet niet zo zijn dat er de ene maand geld is en de volgende maand niks. En ik weet ook dat het werk afhangt van wat lukt. Maar ze kan als ze 20 uur per week dan "werkt" veel doen over 7 dagen verdeeld.

Ik zie ook een paar opties zoals gastouder, maar dat is kwa energie level en drukte van kids niet te doen. Kleinkinderen (6 maand/7 jaar) kunnen wel komen, maar na 2 uur is de energie pot op en stort ze in.


Een pc is momenteel niet in huis, heeft ze wel ervaring mee maar is er al even uit.

Hhmm, klinkt als een slechte advocaat; ik zou een betere zoeken, zoals hierboven ook al aangegeven is.


Als je schoonmoeder bereid is om werk te maken van de PC, zijn er mogelijk wel opties.
https://www.liander.nl/over-Liander/werken-bij-liander heeft daar een programma voor en, afgaand op je woonplaats, https://www.enexis.nl/over-ons/werken-bij-enexis heeft dat ook, voor zover ik weet.

Gewoon even bellen met ze en vragen hoe ze dat georganiseerd hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 12:03 



 
Profiel   

Als het echt niet gaat ondanks dat de wil er is. Ziek melden en betere advocaat nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 12:20 



 
Profiel   

al zegt helaas een betere advocaat ook niet alles
want hoe ze kijken wat iemand nog kan is belachelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 12:35 



 
Profiel   

In mijn omgeving zijn ze 10 jaar aan het procederen geweest, geeft de moed aan die kant nog niet op. In mijn omgeving vond het UWV dat je met 1 werkend oog die ook nog beperkt zicht heeft je prima veilig kan werken in het donkere, stoffige omgeving voor 40 uur in wisselende diensten.

In de tussentijd solliciteren, netjes melden in de brief wat haar fysieke staat is, kans dat ze wordt uitgenodigd in een gesprek is al nihil even cru gezegd. UWV moet je helpen om aan het werk te gaan, dus ik ben benieuwd wat ze zelf voorstellen en denken dat haalbaar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 13:03 



 
Profiel   

Moonlight17 schreef
In mijn omgeving zijn ze 10 jaar aan het procederen geweest, geeft de moed aan die kant nog niet op. In mijn omgeving vond het UWV dat je met 1 werkend oog die ook nog beperkt zicht heeft je prima veilig kan werken in het donkere, stoffige omgeving voor 40 uur in wisselende diensten.

In de tussentijd solliciteren, netjes melden in de brief wat haar fysieke staat is, kans dat ze wordt uitgenodigd in een gesprek is al nihil even cru gezegd. UWV moet je helpen om aan het werk te gaan, dus ik ben benieuwd wat ze zelf voorstellen en denken dat haalbaar is.

Het UWV houdt vooral zichzelf aan het werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 13:09 



 
Profiel   

En toch die verschillen.

Ik mag momenteel niet werken en zit nu in reïntegratie van het UWV. Enige wat ze verwachten als al mijn tanden getrokken zijn dat ook al mijn problemen zijn verdwenen. :')

Ik wou dat het leven zo simpel was. Al is de kans dat de problemen wel minder kunnen zijn, maar verwacht dat zoals mijn chronische luchtweg problemen gewoon blijven (chronische bronchitis en hypergevoeligheid voor luchtweginfectie).

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 13:18 



 
Profiel   

Uwv vond hier dat met medicijnen waarmee je geen auto mag rijden prima leerlingen vervoer kunt doen...
En rechter 1 vond dat ook oké.

Maar 6 jaar braaf pootjes geven maar wel procederen hebben ze daar ook ingezien dat dat niet kan.

Maar goed daar heeft ts nu niets aan.
Ik kan je verder niet helpen.
Maar geef je schoonmoeder maar een grote knuffel. Want deze stress is killing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 13:27 



 
Profiel   

Moonlight17 schreef
In mijn omgeving zijn ze 10 jaar aan het procederen geweest, geeft de moed aan die kant nog niet op. In mijn omgeving vond het UWV dat je met 1 werkend oog die ook nog beperkt zicht heeft je prima veilig kan werken in het donkere, stoffige omgeving voor 40 uur in wisselende diensten.

In de tussentijd solliciteren, netjes melden in de brief wat haar fysieke staat is, kans dat ze wordt uitgenodigd in een gesprek is al nihil even cru gezegd. UWV moet je helpen om aan het werk te gaan, dus ik ben benieuwd wat ze zelf voorstellen en denken dat haalbaar is.


Dikgedrukt is momenteel ook hetgeen wat ze doet.

Het punt is ook, tijdens het gesprek/beoordeling is ze sterk en gaat het "goed". Maar na het gesprek stort ze in, en dan schakelt het lichaam over in een stand die gezien kan worden als buiten bewustzijn. Hiermee is ze ook een paar keer opgehaald met de ambu, maar in het ziekenhuis is niks te vinden dus mag weer naar huis. Met de mededeling ga maar even naar de huisarts of doe rustig aan.

Dit gebeurd in de auto naar huis of thuis. Maar kan dus ook gebeuren in het ov (als ze daarmee reist samen met iemand of alleen) of als ze met de fiets ergens heen is of op weg naar huis..


Het uwv helpt zichzelf wel aan werk inderdaad. Zelf zit ik in de ziektewet door tijdens en nu na zwangerschap icm bekken instabiliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 13:43 



 
Profiel   

O maar ov is hier ook geen probleem volgens UWV ondanks het grote risico op corona. Zie wel wanneer het ooit long corvid word.

Even als dat ik een aantal keren nu op de snelweg weggezakt ben achter stuur. Was allemaal aanstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 13:53 



 
Profiel   

Vraag me inderdaad af en toe ook af wat de beoordelende medewerkers denken van het UWV. Ik snap dat ze niet iedereen zomaar moeten afschrijven, maar de logica achter de besluiten is soms ver te zoeken.

Ik weet niet of ze al wat doet TS, maar is vrijwilligerswerk voor je moeder een optie om te doen in overleg met het UWV? Die zijn vaak een hoop flexibeler, maar levert dan wel geen inkomen op voor het UWV.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 14:34 



 
Profiel   

Marcella, de stelling ov geen probleem ben ik het wel mee eens. Er zijn altijd al virusziektes geweest. Dat risico loop je overal waar mensen zijn en is er voor iedereen. vervoer vind ik geen reden om niet te werken, dan bel je maar een taxi.
Maar verder natuurlijk volledig bespottelijk wat uwv doet. Als t niet kan, kan t niet. Overigens zat ik gisteren zelf te zoeken naar werk en zag ik behoorlijk veel thuiswerk. Ook net flexibele uren op indeed
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 08:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen