Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 33 van de 51 [ 1266 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 51  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

 
Profiel   

Kijk, hier had ik het vandeweek over;

Als iets echt simpel voor iemand is dan kan het sneller.


Twee foutloze lessen achter elkaar in een level, en je kunt de rest van de lessen van dat bolletje skippen.


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 19:06 



 
Profiel   

Ik vind de nieuwe juist veel fijner, je krijgt veel sneller moeilijkere oefeningen in plaats van steeds de hele simpele herhalingen. Kan de mening van Germie dan ook niet beamen, ik heb nu eindelijk het gevoel dat het een stuk uitdagender is geworden. De grammaticale uitleg die je er nu bij krijgt is ook fijn, dat is veel uitgebreider geworden dan voorheen. Ik ben er wel blij mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 21:15 



 
Profiel   

Hebben jullie ook je jaarstatistieken gekregen van duo?


Volgens die statistieken ben ik euh, nogal fanatiek :')

Ben benieuwd of ze dat bij iedereen zeggen of dat ik inderdaad een beetje erg ben :')


Ik zal straks even screenshots maken van het geheel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 16:56 



 
Profiel   

Nee niks gezien nog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 17:00 



 
Profiel   

Ik krijg hem ook als ik de app open. Ik ben volgens mij ook wel een beetje fanatiek. Ik ben in september begonnen en zit bij de top 5% en daarmee een "stralende superster" :=
Heb ik die periode ook wel braaf iedere dag minimaal één les gedaan en iedere week moeite gedaan om igg niet de degraderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 17:21 



 
Profiel   

Badeendje schreef
Ik vind de nieuwe juist veel fijner, je krijgt veel sneller moeilijkere oefeningen in plaats van steeds de hele simpele herhalingen. Kan de mening van Germie dan ook niet beamen, ik heb nu eindelijk het gevoel dat het een stuk uitdagender is geworden. De grammaticale uitleg die je er nu bij krijgt is ook fijn, dat is veel uitgebreider geworden dan voorheen. Ik ben er wel blij mee :)

Heb nu een week gewoon het stomme pad gevolgd en echt, het is gewoon slecht, barslecht, je leert niets meer, het is herhalen, herhalen en herhalen. Ik wil gewoon zonder moeite EXACT zijn waar ik was en dat kan ik niet terugvinden. En om nu overal examentjes in te doen heb ik ook geen zin in.
Het gaat te traag, te veel herhalend, ik lees nooit enige uitleg, dus heb daar niets aan.
Ik wil gewoon over 500 dagen op B2 niveau zitten en daarmee dus de cursus afgerond hebben. De rest boeit me niet, maar met deze traagheid wat het nu is haal je dat g ewoon niet. En anders zou ik dat wel halen. De reviews op trustpilot e.d. zijn ook allemaal zoals ik het ervaar.
Memrise was ook te traag en te herhalend, ik kijk nog steeds nu naar andere apps, maar ik wil dan wel in kunnen stromen op het niveau wat ik heb. Iedereen leert anders, maar Duo is nu voor de traagsten der traagsten heb ik het het gevoel. Ik mis gewoon de opties om dingen maar 1 keer te doen. Je zet immers ook geen vmbo en vwo bij elkaar en dat gebeurt nu wel.
Ik kan me voorstellen dat sommigen het nu een goede cursus vinden, maar zoals ik het lees vindt het merendeel het bar en barslecht. Ik dus ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 17:22 



 
Profiel   

Ik kreeg deze vandaag.
Inmiddels zit ik op dag 253, dus het is eigenlijk al 5 dagen verouderd :+


Maar misschien beetje te fanatiek :')

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 17:32 



 
Profiel   

Ik heb nog geen 2022 statistieken! Helaas :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 17:37 



 
Profiel   

Zat die uitleg in de oude dan wel? Want ik kan me niet herinneren ooit ergens enige uitleg in duolingo gezien te hebben.

Ik ben momenteel voornamelijk met Frans bezig wat ik al een paar jaar op school heb gehad. Ik heb een broertje dood aan grammatica en vocabulaire stampen, maar wel taalgevoel en ik merk nu dus dat de vervoegingen toch wel zijn blijven hangen. Maar ik zie het ook gewoon als een spelletje dus dat ik vooralsnog weinig nieuws zie boeit me niet zo. En ik merk dat door de herhalingen bepaalden dingen wel ineens landen bij mij en ik ze echt bewust ga toepassen ipv willekeurig iets typen in de hoop dat het klopt (of even controleren bij google translate, omdat ik m'n hartjes moet behouden om nog voor het eind van de week uit de degradatie zone wil komen).

Een volledig nieuwe taal met duolingo leren is denk ik wel hele andere koek. Ik was begonnen met Roemeens, omdat ik er op het werkt nogal wat Roemenen om me heen zitten en het me wel handig leek een paar woordjes te kennen, maar dat vind ik toch ook wel lastig. Dat heeft denk ik ook echt wel met de taal zelf te maken en wellicht dat het te langzaam gaat naar mijn zin. Waarom me dat bij Frans niet boeit (waar ik ver onder mijn niveau zit) en bij Roemeens wel weet ik niet. Misschien heb ik een andere insteek omdat ik Frans meer als een spelletje zie en Roemeens echt iets wil leren.

@Femke_Tweety: volgens mij zijn de stats per 30-11, dat zag ik tenminste wel ergens staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 17:40 



 
Profiel   

De uitleg in engels/frans en engels/spaans is er wel. Geen idee of die in de nederlandse versie ook is, in ieder geval een stuk minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 17:42 



 
Profiel   

Ik ben met vijf talen bezig geweest (Roemeens en Zweeds vanuit Engels en Engels, Duits en Frans vanuit Nederlands) en heb nergens uitleg gezien. Noch in de nieuwe noch in de oude. Zal wel weer verkeerd kijken dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 17:44 



 
Profiel   

Swahili heeft ook geen uitleg. Spaans wel, maar heb je helemaal niets aan. Dus je mist niets.

Ik heb gekeken bij unit 108. Ze hebben dus dingen in volgorde ook veranderd. Als ik nu 108 probeer te unlocken krijg ik dus dingen die ik echt nog niet gezien heb, en wederom herhaling. Ik heb net unit 70 gedaan. Maar het is bijzonder irritant. Qua tijd zou ik inmiddels al op unit 130 ofzo gezeten moeten hebben.
Swahili vind ik niet erg dat ik nog maar in unit 3 ofzo zit. Maar Spaans vind ik irritant. Duits ook, afgerond en teruggezet naar 32, dat klopt niet, ik had gewoon alle examens gedaan. Daar ga ik geen tijd meer in steken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 18:05 



 
Profiel   

Spaans heeft nu best veel uitleg.
Ik gebruik die soms wel en soms niet.



Germie, heb jij al lessen mogen overslaan?
2x foutloos is level afronden, zoals ik eerder zei.
Dan heb je die herhaling dus ook niet zo.


Ik heb dat betrekkelijk vaak, stukken overslaan.

Maar dan moet je dus wel echt met aandacht de oefeningen maken, want meervoud/enkelvoud en mannelijk/vrouwelijk moet op ieder woord kloppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 18:09 



 
Profiel   

Femke_Tweety schreef
Spaans heeft nu best veel uitleg.
Ik gebruik die soms wel en soms niet.



Germie, heb jij al lessen mogen overslaan?
2x foutloos is level afronden, zoals ik eerder zei.
Dan heb je die herhaling dus ook niet zo.


Ik heb dat betrekkelijk vaak, stukken overslaan.

Maar dan moet je dus wel echt met aandacht de oefeningen maken, want meervoud/enkelvoud en mannelijk/vrouwelijk moet op ieder woord kloppen.

Ik heb best vaak een foutloze les, maar nog niets mogen overslaan. Maar meestal ga ik nu na 1-2 lessen omdat ik het zat ben gewoon een unit hoger. Maar dat examen doen kost me ongeveer een 12-15 minuten, en een les 2-3. Ik besteed weinig aandacht aan een typefout, dat interesseert me niet, de xp's vind ik bullshit. Dus een les gehaald is gehaald, hoe maakt me totaal niet uit. Ik heb overigens altijd wel boven de 90%, en dus ook vaak foutloos, maar iets overslaan nee, maar ik denk dat dat dus komt omdat ik nog nooit meer dan 2 lessen in een unit gemaakth eb omdat ik het echt dodelijk saai vind dat herhalen.
Ik was zelfs al bijna door de toets van 108 met wat hulp van google. Er zat veel in wat ik nog niet gehad had in de oude cursus, terwijl unit 108 de helft is. Dus ik heb nu net een unit wat lager gedaan en gehaald en zo ga ik omhoog om te kijken wat ik gehad heb en wat niet. Ik ben nu dus in 2 weken van unit 32 naar unit 70 gegaan, maar het is nog steeds herhaling. Ik zou graag weer gewoon in unit 6 van de 10 in het oude systeem zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 19:02 



 
Profiel   

even getest, ik had net een jump now in Swahili. De teller van 'gems' kan in ieder geval ook 5 cijfers aan, ik zit nu boven de 10.000.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 19:13 



 
Profiel   

Ik heb mijn Duo 'Jaarverslag' ook bekeken :D
Ik ben dus lang niet zo fanatiek als Femke_Tweety

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 20:55 



 
Profiel   

Ah nu heb ik hem ook!

Niet heel bijzonder, weinig gedaan dit jaar :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 20:58 



 
Profiel   

Hier ook minder fanatiek hoor :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 21:08 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Niet verkeerd. Maar het gaat mij eigenlijk alleen maar om de taal leren, de rest boeit me eigenlijk niet zo :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 21:10 



 
Profiel   

Is er nog een leven naast Duolingo :+ := :o


[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 21:19 



 
Profiel   

[ img ]
In het begin was ik heel fanatiek, nu probeer ik alleen mijn streak te behouden. Ik ben 250 dagen bezig met Russisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 21:20 



 
Profiel   

EDIT:

Gelukt

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik ben in tegenstelling tot Germie geen snelle leerling.. Roep al jaren dat ik geen talenknobbel maar een talendeuk heb.
Gelukkig kon je op de middelbare ook een bijna volledig Beta profiel kiezen (alleen Engels en Nederlands), anders had ik daar nog gezeten :P

Ik heb de oude versie nog.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 21:41 



 
Profiel   

Love de oude versie, ziet er in alles veel beter uit.
Ik heb mijn jaaroverzicht ook gehad, top 4% ofzo voor wat dat ook maar in mag houden. Heb best veel gedaan vind ik zelf. Ook echt elke dag wat gedaan, heb maar weinig streakfreezes gebruikt. Maar offline doet duo het nog steeds niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 22:49 



 
Profiel   

Dorus schreef
Ik ben met vijf talen bezig geweest (Roemeens en Zweeds vanuit Engels en Engels, Duits en Frans vanuit Nederlands) en heb nergens uitleg gezien. Noch in de nieuwe noch in de oude. Zal wel weer verkeerd kijken dan.

Heb je al de nieuwe versie? Bij mij staat de uitleg aan het begin van het hoofdstuk bij het "schrijfblok":

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 00:21 



 
Profiel   

Ik heb net als Kosseh ook een talenkrater, dus het gaat bij mij ook niet zo snel. Ik ben afgelopen zomer begonnen, best tevreden over de voortgang.
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 00:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 33 van de 51 [ 1266 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 51  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen