Werken in de klantenservice

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Werken in de klantenservice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 23:34

Texas02 Bij ons kan je kiezen of je volledig vanuit huis werkt of volledig vanuit kantoor of juist afwisselend thuis en vanuit kantoor.

Ik ben al voor (vlak voor oktober 2019) corona gelijk vanuit huis begonnen en nog geen dag op kantoor geweest. Ik vind het juis heerlijk zeker dit werk. Geen geroezemoes van andere bellende collega's. Geen reistijd. Klaar is ook gelijk thuis. In je pauze lekker op je eigen bank zitten of even de was doen. Als de kids thuis zijn even bij hun zijn.

Maar ik heb ook niet heel erg behoefte aan de contacten met collega's.

Wij hebben teams van ons project en onze lokale. Daar in 1 groep met iedereen en 1 groep met alleen mijn team. Voor klant gerelateerde vragen is er een andere weg om vragen te stellen. Over systeem of andere werk gerelateerde dingen kan via teams. Of om even je verhaal kwijt te kunnen ook via teams.

Echt IT problemen is ook een eigen weg voor.

Hiervoor 2 jaar op kantoor (ander bedrijf) dit werk gedaan en zou dat niet meer willen, heb echt bewust gekozen om het vanuit huis te doen.

Bij ons moet je idd wel beschikbaar staan in het weekend ziggo is 7 dagen per week 365 dagen per jaar open van 8 tot 20 telefoon en tot 22 chat. Heb ik nog geen chat dus hoef eigenlijk alleen tot 20 uur (met wat uitloop, ik maak elk gesprek netjes af). Sta ook beschikbaar op de zaterdag en zondag maar heb wel de afspraak gemaakt maar 1 keer in de 14 dagen. Maar word dat niet vaak ingeroosterd. En als ik al word ingeroosterd vaak alleen de zaterdag voor mij gunstige uren. Zondag hebben ze vaak meer dan genoeg mensen die graag willen werken als studenten en is 150% uitbetaald (verschil per project hoe dat zit) en word dus eigenlijk nooit op zondag ingeroosterd. Maar dit soort dingen is vaak per project en soms zelfs per bedrijf anders.

Ik heb de training volledig vanuit huis gehad. Is werkte in eerste instantie 16-20 uur en training was wel fulltime maar goed te doen. Inmiddels heb ik een contract van 16 uur (wat ik ook wou) en kan ik als ik wil extra werken door collega's over te nemen die dat vragen of als ze extra mensen nodig hebben.

Pas nog een training gehad. Was toen ik al ziek was (door corona nog steeds restklachten) mocht ik kiezen of ik mee wou doen. Omdat het vanuit huis was en ik mocht stoppen als het niet meer ging was 1 dag. En iets wat ik erg graag wou mee gedaan. En zelfs tijdens de training werd er rekening met mij gehouden.
Had ik op kantoor moeten doen had ik het niet gedaan.

Maar ik weet dat er bedrijven zijn waarbij de training niet vanuit huis is.

cursebreaker zo als jij het beschrijft ervaar ik het ook nog na 3 jaar.

Texas02

Berichten: 4601
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Werken in de klantenservice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 00:01

Ja, het klinkt inderdaad wel heel goed, werken vanuit huis. Geen reizen, direct thuis zijn, pauze thuis. Lijkt me heerlijk! Ik zie ook wel van KPN enzo dit soort vacatures voorbij komen, ik moet me er toch maar eens verder in verdiepen. Het enige probleem hier is wel dat ik eigenlijk alleen mijn slaapkamer heb waar ik zou kunnen werken, dan moet ik wel eerst in een kachel investeren :+

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 00:15

Texas02 schreef:
Ja, het klinkt inderdaad wel heel goed, werken vanuit huis. Geen reizen, direct thuis zijn, pauze thuis. Lijkt me heerlijk! Ik zie ook wel van KPN enzo dit soort vacatures voorbij komen, ik moet me er toch maar eens verder in verdiepen. Het enige probleem hier is wel dat ik eigenlijk alleen mijn slaapkamer heb waar ik zou kunnen werken, dan moet ik wel eerst in een kachel investeren :+


Ik woon ineen oude boerderij met alleen beneden in de woonkamer en keuken een gaskachel. Hebben voor boven een elektrische kachel aangeschaft voor werken 1 met wifi zodat ik die zo kan instellen daat die aan gaat optijd zodat de kamer al warm is. En heb een dunne wollen alpaca deken en op echt koude dagen een elektrische deken waar je onder kan.en voordeel dat niemand je ziet je kan gewoon aantrekken wat warm is hoeft er niet leuk uit te zien.

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 00:27

conejo schreef:
Die 15 min is landelijk zo geregeld bij call center in ieder geval waarvan ik her weet. Is idd een van de dingen die andrs moet in de call centers.


https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... et-betalen

Citaat:
Dat betekent dat Teleperformance de werknemer nu bijna 2900 euro moet betalen aan achterstallig salaris en vakantiegeld, wettelijke verhoging en incassokosten. Ook moet het bedrijf opdraaien voor bijna 800 euro aan juridische kosten van de werknemer.


;)

Dat iets algemeen wordt geaccepteerd, betekent niet dat het mag. :D

Texas02

Berichten: 4601
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 00:35

KSHancox schreef:
conejo schreef:
Die 15 min is landelijk zo geregeld bij call center in ieder geval waarvan ik her weet. Is idd een van de dingen die andrs moet in de call centers.


https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... et-betalen

Citaat:
Dat betekent dat Teleperformance de werknemer nu bijna 2900 euro moet betalen aan achterstallig salaris en vakantiegeld, wettelijke verhoging en incassokosten. Ook moet het bedrijf opdraaien voor bijna 800 euro aan juridische kosten van de werknemer.


;)

Dat iets algemeen wordt geaccepteerd, betekent niet dat het mag. :D


Ik ben het hier wel mee eens, het is toch werktijd.

Texas02

Berichten: 4601
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 00:38

conejo schreef:
Texas02 schreef:
Ja, het klinkt inderdaad wel heel goed, werken vanuit huis. Geen reizen, direct thuis zijn, pauze thuis. Lijkt me heerlijk! Ik zie ook wel van KPN enzo dit soort vacatures voorbij komen, ik moet me er toch maar eens verder in verdiepen. Het enige probleem hier is wel dat ik eigenlijk alleen mijn slaapkamer heb waar ik zou kunnen werken, dan moet ik wel eerst in een kachel investeren :+


Ik woon ineen oude boerderij met alleen beneden in de woonkamer en keuken een gaskachel. Hebben voor boven een elektrische kachel aangeschaft voor werken 1 met wifi zodat ik die zo kan instellen daat die aan gaat optijd zodat de kamer al warm is. En heb een dunne wollen alpaca deken en op echt koude dagen een elektrische deken waar je onder kan.en voordeel dat niemand je ziet je kan gewoon aantrekken wat warm is hoeft er niet leuk uit te zien.


Wij hebben inderdaad ook alleen in de woonkamer een gaskachel, en in de keuken nog een kleinere gaskachel. Verder niet. En de slaapkamer is de enige ruimte waar ik ongestoord zou kunnen werken, dus dan zou ik daar inderdaad ook soort elektrische kachel voor moeten kopen zodat het goed warm blijft. Ik ben van mezelf altijd koud, dus dat werkt er helaas niet echt aan mee. Maar verder lijkt het me wel ideaal hoor, lekker vanuit huis werken..

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 00:45

KSHancox schreef:
Die 15 min is landelijk zo geregeld bij call center in ieder geval waarvan ik her weet. Is idd een van de dingen die andrs moet in de call centers.


https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... et-betalen

Citaat:
Dat betekent dat Teleperformance de werknemer nu bijna 2900 euro moet betalen aan achterstallig salaris en vakantiegeld, wettelijke verhoging en incassokosten. Ook moet het bedrijf opdraaien voor bijna 800 euro aan juridische kosten van de werknemer.


;)

Dat iets algemeen wordt geaccepteerd, betekent niet dat het mag. :D


Ik zeg toch nergens dat het mag en weet van de rechtzaak. Toevallig word hier Teleperformance in genoemd, maar alle calcenter bedrijven die ik ken werkt het zo. En nog veel andere bedrijven waar ik voor gewerkt heb ook. Is idd niet goed en is heel goed dat er nu hopelijk wat aan gedaan word.

Maar denk dat je bij elk bedrijf wel iets kan vinden wat ze doen wat eigenlijk niet mag en het gewoon geaccepteerd word. Wat niet betekent dat het goed is.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 00:48

Texas02 schreef:
Texas02 schreef:
Ja, het klinkt inderdaad wel heel goed, werken vanuit huis. Geen reizen, direct thuis zijn, pauze thuis. Lijkt me heerlijk! Ik zie ook wel van KPN enzo dit soort vacatures voorbij komen, ik moet me er toch maar eens verder in verdiepen. Het enige probleem hier is wel dat ik eigenlijk alleen mijn slaapkamer heb waar ik zou kunnen werken, dan moet ik wel eerst in een kachel investeren :+


Ik woon ineen oude boerderij met alleen beneden in de woonkamer en keuken een gaskachel. Hebben voor boven een elektrische kachel aangeschaft voor werken 1 met wifi zodat ik die zo kan instellen daat die aan gaat optijd zodat de kamer al warm is. En heb een dunne wollen alpaca deken en op echt koude dagen een elektrische deken waar je onder kan.en voordeel dat niemand je ziet je kan gewoon aantrekken wat warm is hoeft er niet leuk uit te zien.


Wij hebben inderdaad ook alleen in de woonkamer een gaskachel, en in de keuken nog een kleinere gaskachel. Verder niet. En de slaapkamer is de enige ruimte waar ik ongestoord zou kunnen werken, dus dan zou ik daar inderdaad ook soort elektrische kachel voor moeten kopen zodat het goed warm blijft. Ik ben van mezelf altijd koud, dus dat werkt er helaas niet echt aan mee. Maar verder lijkt het me wel ideaal hoor, lekker vanuit huis werken..[/quote]

Ik heb het ook altijd koud. Kleed mij heel warm en vaak ook nog elektrische deken op mijn benen en dikke sokken warme sloffen en dan nog heb ik vaak koude voeten. Maar op kantoor had ik het ook altijd koud dus dat maakt voor mij geen verschil alleen kan ik mij nu goed kleden en dekens gebruiken omdat ik thuis werk.

Texas02

Berichten: 4601
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 01:13

Ja, dat is wel zo, op kantoor zit ik ook vaak met de jas aan.. :+ En dan heb ik het nog koud..

cursebreaker

Berichten: 11455
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 09:26

Ik heb met dit werk (nog) geen andere ervaring als volledig thuiswerken, dus durf niet te zeggen wat ik prettig zou vinden. Maar aangezien het werk zelf best wat energie vreet van me, kan ik wel met zekerheid al zeggen denk ik dat eventuele reistijd naar kantoor en terug naar huis al iets is waarvan ik blij ben dat ik het niet heb nu haha. Wanneer de pc uitgaat aan het eind van een shift, is het wel ontzettend fijn om gewoon meteen thuis te zijn bv. Enerzijds lijkt een beetje face to face contact met collega’s me wel geinig, maar anderzijds vind ik dat er bovenop met sociaal doen, tussen collega’s zitten terwijl je aan’t bellen bent enz… weet niet of dat voor mij is weggelegd. Maar het lijkt me wel leuk om eens op kantoor te ‘proeven’ van de sfeer. Bij ons worden idd verschillende opties aangeboden: volledig vanuit thuis, hybride of volledig kantoor.

Ik sta zelf op zondag als beschikbaar op, maar alleen tussen 7-14, dus ik wordt tot nu toe nooit op zondag gepland eigenlijk. Maar kan me idd voorstellen dat ze zo’n dag gebruiken voor idd studenten e.d. die dan juist langere dagen kunnen maken. De zaterdag en maandag zijn mijn vaste vrije dagen en op de andere dagen wordt ik dan tot nu toe 3 hele dagen ingepland, meestal overdag, maar heb nu ook een paar weken met 1 dag ertussen wekelijks die tot in de avond is maar wel maar tot 21:15/21:30 zoiets. Heb een paar keer nu een langere dienst gehad tot echt later in de avond, maar valt so far mee bij mij dus is wel goed te doen allemaal. Ik heb op sommige dagen m’n beschikbaarheid dus ook vast aangepast staan zodat ik daar niet ingepland wordt. De zaterdag en maandag dan helemaal niet, de zondag na 14u niet, de vrijdagavond na 18u niet en op sommige dagen zoals de dinsdag pas vanaf 16u. Dan kan ik op die manier toch redelijk goed m’n dingen plannen rondom gezin, hond, etc.

De trainingen waren volledig vanuit thuis. 1 week met vooral theorie klassikaal en opdrachten uitvoeren en de 2e week bootcamp waarbij je in kleinere groepjes echt aan ’t werk gaat met een begeleider erbij. Dit was wel pittig voor mij - 10 achtereenvolgende werkdagen fulltime - maar ik vond het wel heel leuk en de trainingen/bootcamp stak echt goed en duidelijk in elkaar vond ik. Ik begreep van anderen die ook ervaringen met andere bedrijven hebben in deze branche, dat het qua trainingen bij ons echt goed geregeld is wat dat betreft. Tussendoor heb ik ook nog wel eens een coaching van een uur wat ertussen komt, breekt de dag dan wel een beetje op enz. En dan nog vaste coachings/1 op 1 met de supervisor.

Verder idd wat Conejo allemaal zegt. Wij zitten idd bij hetzelfde bedrijf, alleen verschillende projecten maar een groot deel van hoe alles reilt en zeilt is dan wel vergelijkbaar. Ik heb nu een contract van 20-24uur maar wordt momenteel die 24u volledig gepland ivm de piek periode die aan is gebroken. Gisteren ook nog 40minuten overtime gedaan om wat goodwill te tonen, maar met nu nog 2 lange dagen voor de boeg, ben ik wel blij wanneer het vrijdag 17u is hihi. Ik hoop tzt wel zeker terug te kunnen gaan tot max 20u. Mijn voorkeur was eigenlijk 16-20u en zo stond het bij de sollicitatie ook eerst erbij maar bij daadwerkelijk solliciteren ging het dus om 20-24u en dacht ik ‘ik kijk het wel even aan hoe me dat qua uren bevalt’, maar ik hoop in de toekomst dus wel terug te kunnen gaan naar max 20u. Die 24u op 3 dagen en dan zoals gister ook nog wat langer werken, is best pittig voor me door mijn geschiedenis (depressies/burnout gevoelig, bijna 9 jaar niet meer structureel gezien gewerkt, social anxiety). Maar voor nu is het zo wel goed ervaring op doen en ben ik ook wel blij dat het dan 3 lange dagen zijn telkens want zo heb ik wel 4 dagen vrij ipv als het andersom was geweest.



Ik werk momenteel ook vanuit 1 van de slaapkamers, want we hebben geen aparte kantoor ruimte in huis en mijn man werkt aan de eettafel :') - nu zou ik daar sowieso niet hebben kunnen werken want er is teveel omgevingsgeluid en een wakende hond wanneer er bezorgers aan de deur staan enz dus da's niet handig haha. Is dus even behelpen wel zo op de slaapkamer, maar ik zit er wel rustig en heb er gewoon de ruimte voor een bureautje enz. Het is bij ons boven wel snel koud omdat we daar nog steeds enkel glas hebben. Maar we hebben elektrische kacheltjes in huis, ik heb fatsoenlijke vestjes, fijne dekens en onesies dus ik kom de winter wel door haha. Enige wat ik nooit goed warm krijg zijn m'n handen, dus ben aan't denken om van die vingerloge handschoenen te halen binnenkort. Al is het met de kachel an zich gewoon snel warm normaliter, maar heb 'm nog niet hoeven aanzetten. Op de lange termijn gaan we wel kijken of we de zolder een beetje kunnen upgraden en ik daar naartoe zou kunnen. Er is een vaste trap, wel een smalle en hele steile maar je komt gewoon prima op zolder, en ik werk toch aan de internet kabel dus dat zou voor de lange termijn wel de betere optie gaan zijn.

Werk ze allemaal wie moet vandaag! Ik ga om 845 opstarten en dan tot 18 vandaag.

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Werken in de klantenservice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 10:08

Ik werk 80 tm 100 procent vanuit huis. Soms dus 1 dag kantoor per week. Leuk ook voor de afwisseling. Hier nooit in weekenden of op feestdagen en ook niet s avonds.
Ook bij thuiswerken heb ik collega's die ik altijd via WhatsApp, skype of teams zo kan bereiken. Zelfs speciale collega's die heke dag back up zijn voor collega's met vragen. Top geregeld dus. Hier een kamer aangepast naar werk kamer. We gaan komend jaar kijken voor zonnepanelen. Ik verwarm al elektrisch en uiteraard ook airco. Nu gelukkig nog goed energie contract en hopelijk op tijd zonnepanelen zodat thuiswerken ook financieel aantrekkelijk blijft

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:35

cursebreaker schreef:
Of het nu Teleperformance is, of welk ander bedrijf dan ook (want ook bedrijfs grootte heeft niet perse wat te zeggen want kijk iets verder terug maar naar een werknemer die geen pauze mag nemen binnen een klein bedrijf), het is gewoon nooit fijn of goed te noemen als iemand het werk binnen een bedrijf zo ervaart en er zulke dingen voorvallen natuurlijk. Dat soort dingen zou ook echt niet moeten voorkomen en het is echt naar dat dit wel gebeurd. Ik heb zo in de supermarkt branche dan ook wel weer genoeg oliebol over me heen gehad bv. het is helaas echt overal |( En het is vooral ook echt jammer dat je dan vaak ook met de 'hulp lijnen' binnen zo'n bedrijf nergens komt, want ze zijn er daar specifiek voor ook mja.

Maar ik denk wel dat inderdaad ieders individuele ervaring binnen zo’n groot bedrijf zo enorm verschillend kan zijn en dat wat voor de een een vreselijke werkplek is, voor de ander minder is omdat ieders omstandigheden anders zijn. Ik ken mensen die me zeiden toen ik de baan net had, ‘ik ging gillend weg na een maand’ of die zeiden ‘ik heb er met enorm veel plezier 2 jaar gewerkt’.

Ik heb niet perse doorgroeimogelijkheden bv, dus ik zal in dat opzicht ook tegen een stuk minder potentiële drempels oplopen als iemand die dat dan wel zo heeft ervaren - maar ik kan anderzijds net zo goed tzt tegen andere dingen aanlopen weer natuurlijk. Maar zo is mijn eigen supervisor 21 jaar nu en die is dus bv. echt enorm snel doorgegroeid binnen een paar jaar dat hij er nu werkzaam is, dus ik denk dat er toch ook wel genoeg mogelijk is, maar ik snap het volledig dat in de omschrijving hierboven, je echt helemaal klaar bent met zo'n bedrijf :j

Ik zit dan bij het Bol.com project via Teleperformance. Denk dat het idd ook een beetje geluk of pech is met oa managers/teamleiders e.d. ook ja. Ik werk dan ook volledig vanuit thuis, dus ik krijg niks mee van on-the-floor issues zoals pesten, racisme, roddelen enz. Dat maakt het als werknemer denk ik ook al een andere ervaring gelijk denk ik. So far, is mijn contact met mijn directe supervisor in ieder geval prettig en bestaat zijn team uit voornamelijk allemaal nieuwe mensen, waardoor iedereen een beetje in hetzelfde schuitje zit waardoor onze gezamenlijke groeps chat op Teams ook wel gewoon gezellig is, elkaar uithelpen enz. maar waar ook de ruimte is elkaar wat beter te leren kennen.

Een aantal dingen die genoemd worden, zijn ondertussen ook al veranderd want er is nu idd wel pensioenopbouw en ook de uren die extra betaald worden liggen nu iets anders enz. Het is van wat ik zo mee krijg wel een bedrijf wat probeert mee te groeien, al mag het in deze branche met sommige dingen wel wat sneller ja.

Contract goed nakijken moet je idd overal doen, want in elke branche proberen ze met kleine lettertjes soms wel dingen erin te zetten waar je vraagtekens bij kunt zetten.

Ik moet natuurlijk ook echt nog een tijdje doorwerken om echt een beter beeld te krijgen van alles, want moet de 3 maanden nog volmaken. Ik heb wel gelijk een vuurdoop met Black Friday, Sinterklaas en Kerst er achteraan :') Misschien zal ik ook vast tzt wel dingen hebben die ik minder vind, en als er echt grote dingen aan zijn heb ik gelukkig de luxe om ook te zeggen 'houdoe' maar so far zijn het gewoon kleine dingen en ook dingen waar je wel aan kunt wennen omdat het een kwestie is van ook nog groeien in de job, maar we gaan het meemaken in the long run. En dan is het rond de 6 maanden nog even kijken of je dan überhaupt verlengd gaat worden nog haha - heb nu een 7 maanden contract.



Alles wat ik heb gezegd gaat over het project waar jij werkt, grappig genoeg.
Ik hoop dat jij lekker mag blijven thuis werken!

cursebreaker

Berichten: 11455
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:47

Ja ik zie dat thuiswerken voorlopig niet veranderen voor mij. Zo werken ze al sinds corona en sindsdien worden er echt veel mensen voor volledig thuiswerk aangenomen ook en is dat heel normaal geworden binnen het bedrijf. Iedereen in mijn training/bootcamp groep bv. werkt ook volledig vanuit thuis. Mijn supervisor is bv als volledig vanuit huis begonnen en toen voor de leuk een keer naar kantoor gegaan en erna is hij blijven 'plakken' omdat hij het zo gezellig vond op kantoor juist. Dus je mag naar kantoor komen ook als je wilt, wanneer en hoe vaak je wilt, maar is dus absoluut geen verplichting. Maar zo was 1 van mijn bootcamp begeleiders weer iemand die volledig op kantoor werkt omdat ze absoluut niet thuis wil werken en die opties zijn er dus ook gewoon - en in haar geval is dat voordelig want dan hoeft ze nooit de feestdagen zelf te werken omdat de kantoor panden dan dicht zijn hahaha. In de contracten hebben ze dat soort dingen ook allemaal opgenomen tegenwoordig. Voor veel bedrijven is het namelijk wel veranderd met name door corona en de toename met thuiswerken en voor veel bedrijven is dit gedeeltelijk echt een positief iets gebleken, ook in andere sectoren - als ik bv naar m'n man kijk in de financiële dienstverlening.

Ik had me vandaag weer een parel van een klant aan de telefoon zeg. Meneer kon alleen maar zeiken en wilde ook absoluut niet luisteren naar wat je te vertellen had. Heeft uiteindelijk ook heel bot opgehangen, maar goed ik kan geen dingen doen die niet mogelijk zijn en als je dat niet kunt accepteren. Dat was wel een half uur van m'n tijd verspild en vooral energie, had ik liever aan een klant besteed die ik wel blij had kunnen maken. Zal ook geen positieve NPS worden, maar bij deze klant maak ik me daar ook echt niet gek over want ik ben nog best aardig gebleven denk ik gezien de manier waarop hij praatte. Wat kunnen sommige mensen vreselijk zijn, ze menen echt maar dat ze je mogen behandelen alsof je stront bent.

Texas02

Berichten: 4601
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Werken in de klantenservice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 00:09

Ja, de echt boze mensen zijn zo jammer van je tijd inderdaad.. Ik had er laatst één, die wilde doorverbonden worden met iemand. En ik moet altijd eerst de gegevens noteren en vragen of ik mag noteren waar het over gaat. Hij werd me toch boos, alleen omdat ik naar zijn gegevens vroeg.. Ik heb uiteindelijk opgehangen omdat ik me niet laat uitschelden.

Texas02

Berichten: 4601
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 03:13

Ik zie er echt steeds meer tegenop om aan het werk te gaan.. Ze knoeien met mijn beschikbaarheid, ik heb voor volgende week een dag als niet beschikbaar aangegeven, en nu opeens staat deze voor 's ochtends wel beschikbaar en ook ingepland op die ochtend. Ik weet zeker dat de hele dag op niet beschikbaar stond.

En nu hebben ze me ook ineens ingepland voor de zaterdag voor iets wat ik net twee weken doe en dus nog veel te langzaam in ben, maar wel veel werk in is omdat we in de drukke periode zitten en het moet af. Ze zouden me eerst zeggen wanneer ze vinden dat ik snel genoeg ben voor avonden en weekenden, dus ik had zaterdag ook niet op niet beschikbaar gezet, want ik had niet gedacht dat ze dat nu al zouden doen. Ik ben er voldende week zaterdag niet, dus dat wordt dan lastig.

Plus dat ik geen drie uur ga overwerken omdat zij me niet eerder training hebben aangeboden. Iedere keer kwam er iets tussen, en toen kreeg ik ineens anderhalf uur training en daar moest ik het maar mee doen. Anderen kregen twee dagen training voor hetzelfde. Volgens collega's zou het wel twee tot drie maanden duren dat ik de snelheid had om avonden of zaterdagen te doen, en nu zetten ze me zomaar op zaterdag. En de ervaren persoon had twee weken geleden al +3 uur daarmee.. Ik weet nog niet eens alles en ik heb de snelheid nog niet. Ik snap niet hoe ze erbij komen om mij dan op zaterdag in te zetten. Maar zoals gezegd, ik kan ook niet, ze zouden me zeggen als ze vonden dat ik klaar was voor avonden en zaterdagen. Ik word er zelfs nog op gecontroleerd, dus lijkt me sterk dat ik er klaar voor ben, na twee weken dit te doen..

Ik word echt iedere dag gefrustreerder hier en ik ben op weg naar een volgende burn out, dat merk ik aan alles.. Want het gaat echt in mijn hoofd zitten, ik ben er al de hele week down van (of eigenlijk al twee week en daarvoor begon het al) en ik slaap er ook slecht door. Ik ben hard op zoek naar iets anders, maar ja.. Iedere week is het ook gezeur met de planning.

Eerst wordt je verteld dat je je rooster zelf kunt inplannen. Doe je dat, is het niet goed. Want ik had twee ochtenden vrij ingepland, en in de ochtend wil hij juist de meeste mensen omdat het dan druk is. Best, ik hem uitgelegd dat ik het gewoon niet red om meerdere dagen achter elkaar tot 17 uur te werken, dan nog naar stal en de volgende dag weer om 9.00 uur beginnen. Ik ben na langdurige ziekte namelijk nog aan het opbouwen. Dat begreep hij. Dus was het prima dat ik dan van 9.00 tot 's middags zou werken. Plan ik dat zo in, is het weer niet goed, want hij kan niet voor 14.00 uur tot 17.00 uur nog mensen gaan inzetten (die toch al aanwezig zijn de meeste dagen want vaak zijn we met z'n drieën of vieren, alleen doen zij dan andere projecten waar het 's middags ook rustiger wordt, dus dan kan dat echt wel want het kan ook op de dagen dat ik er niet ben). En weer gooit hij dus mijn hele rooster overhoop en zet me weer twee dagen achter elkaar van 9 tot 17 uur in de planning.

Toen maar gezegd ik ga 20 uur werken ipv 24 uur zodat het beter in te plannen is en nu heeft hij er voor volgende week weer een rotzooi van gemaakt. De ene dag dat geheel op niet beschikbaar stond veranderd naar 's ochtends wel beschikbaar en ingepland, zaterdag ingepland en in totaal 5 dagen ingepland wat me echt te veel is. Het zijn dan wel het juiste aantal uren, maar zoveel dagen is echt niet de bedoeling.

Het voelt voor mij gewoon alsof ik voor de gek gehouden word. Plan je eigen uren maar in, dan zal ik ze compleet overhoop gooien, iedere keer weer. Dit in combinatie met steeds moeten liegen tegen mensen over dat ik ze ga proberen door te verbinden of dat ze worden teruggebeld wat nooit gebeurt, en meerdere gesprekken tegelijk te moeten pakken terwijl je eigenlijk gewoon in gesprek bent met iemand, en blijkbaar zaterdagen moeten als ik er nog lang niet klaar voor ben en geen pauzes op de hele dagen maakt dat ik er echt stapelgek van word.

Ik was deze week ook ziek thuis. Dinsdag ziek gemeld. Woensdag gezegd dat het nog niet gaat, krijg ik als reactie terug dat dat wel slecht uitkomt in de planning. Ja, dit hele gedoe komt ook heel slecht uit in mijn planning, want ik wil niet weer een burn out. Die heb ik al één keer eerder gehad een paar jaar geleden en dat wil ik echt niet nog een keer.

Maar wat ik er aan moet doen geen idee, want blijkbaar kan ik net zo goed tegen een muur praten. Over mijn rooster ook, iedere keer zegt hij dat hij het begrijpt en gebeurt er het tegenovergestelde. En het hier schrijven voelt ergens ook nog wel raar, want je weet nooit of er toevallig een collega meeleest. Maar ja, dat is dan ook maar zo, ik ben er echt zo klaar mee..

En ik weet niet wat ik er aan moet doen behalve solliciteren en hopen dat ik iets vind. Ik heb wel op iets gereageerd via Olympia, bij het UWV. En dat lijkt me ook oprecht een hele leuke baan. De mevrouw van Olympia vond dat ik een goede motivatie geschreven had en dacht dat ik geschikt kon zijn. Morgen (of intussen vandaag) heb ik een gesprek met haar via de laptop en later deze maand zijn de sollicitaties daar. Maar dat begint dan pas in januari en dat klinkt zo ver weg voor mij, al is het eigenlijk best dichtbij.. Iedere dag is er één te veel.. En eigenlijk heb ik een maand opzegtermijn.. Ik hoop dat ze in vredesnaam daar nog in mee willen werken en mij eerder willen laten stoppen als ik wel iets anders vind..

Sorry voor de lange tekst, respect voor iedereen die hem helemaal gelezen heeft en ook bedankt.. Ik moest het echt even van me af schrijven..

cursebreaker

Berichten: 11455
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 08:35

Ik heb gelezen en ik zal straks ook even reageren want ik moet zo gaan inloggen, maar voor nu even een knuffel jouw kant op :+:

Texas02

Berichten: 4601
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Werken in de klantenservice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:36

Heeft iemand misschien een idee waar ik gratis juridisch advies kan krijgen? Het juridisch loket kost behoorlijk wat aan belkosten met hun 0900 nummer zie ik.. :(

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:48

Texas02 schreef:
Heeft iemand misschien een idee waar ik gratis juridisch advies kan krijgen? Het juridisch loket kost behoorlijk wat aan belkosten met hun 0900 nummer zie ik.. :(

Die hebben of hadden toch ook kantoren?

In een ver verleden ben ik er wel een keer op kantoor geweest.

Texas02

Berichten: 4601
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Werken in de klantenservice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 14:07

Ik heb nu eerst gemaild naar rechtsbijstandsloket, ik hoop dat dit een goed en betrouwbaar adres is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 15:27

ik heb niet alles doorgenomen, dus wil alleen even op de OP reageren.

Heb zelf een bijbaantje gehad achter een kassa/balie waarbij we ook alle customer care zaken op ons moesten nemen (bij vergelijkbare filialen was dat een aparte balie, want er gebeurde nog wel eens wat). :') Vond dat wel 1 van de leukste aspecten. Je kreeg soms echt complexe vraagstukken die je echt met de nodige creativiteit moest oplossen, dus dat geeft idd een kick als dat lukt. Als iets iets echt tragisch gesteld was mochten we ook een “goedmakertje” geven (of als we iemand gewoon heel leuk vonden. ) . Dus dat was ook leuk. Wel is het me echt zwaar gevallen, maar die ervaring zul je ookal vanuit de horeca hebben, hoeveel debielen er rondlopen die jou echt zien als een poppetje in plaats van een mens-met-gevoelens als je geen so-called “grotemensenbaan” hebt. Ik denk 1 van mijn grootste levenslessen :D Hoeveel mensen een bijzonder verrotte persoonlijkheid hebben als ze niet tegen je op kijken (zelfs als er kinderen of iets bij waren, echt, de netste mensen heb ik helemaal wild zien gaan omdat ze niet a la direct hun zin / of andere priveleges kregen die andere gasten ook niet hadden. En al die “karens” die meteen de manager willen spreken die dan nog hun zin kregen ook :') )

Desondank vond ik dat de-escaleren ook wel een leuke uitdaging. Studeerde toegepaste psychologie, dus dat was werkelijk een vak dat ik kreeg, en als je een beetje begrip voor mensen hebt krijg je dat meestal (maar dus ook veel vaker dan ik dacht, niet :') ) wel terug. Ik was er goed in, dus als het niet lukte wist ik ook wel dat iemand gewoon een schijtdag en een schijthumeur had en ik vanuit mijn functie een gewillig slachtoffer was. Toch raakt het je wel minimaal een beetjr als iemand keihard naar je begint te krijsen of te schelden of wat dan ook. Ik krijg er adrenaline van iig.

Wel zou ik nooit voor een laag loon bij zo’n bedrijf willen werken met allemaal targets etc. Ik vind dat zo’n onzin en al helemaal als ze je echt het laagste van het laagste betalen. Dan doen ze het zelf maar lekker met hun topsalaris :D

Ik werk nu als marketingmedewerker bij een winkel waar ik graag kwam (creatieve waren) en deel mijn kantoor met de klantenservice. De meeste vragen zijn heel leuk (welke kleurpotloden heb ik nodig. Ik doe een universitair project waarbij ik leder probeer na te maken van champignons, kan ik hiervoor een etspers gebruiken (> true story :D ) , is waterverf hetzelfde als aquarelverf. Echt vakinhoudelijk dus vaak.). De werkdruk is gewoon normaal, er heerst een informele sfeer, je mag thuis werken wanneer je wil, je krijgt veel vrijheid om dingen op te lossen etc. En soms worden ze wel eens leip als er problemen zijn met verzending (we zijn nogal traag) en ze daar 30 telefoontjes op een dag over krijgen. Maar ik zie ze nog steeds lachen, en ze doen het al jaren (ondanks de erbarmelijke lonen :') ) dus kennelijk valt het mee :D .

wat dat betreft zou ik dus mss eerder de vacatures van winkel(keten)s in de gaten houden die je al leuk vind, of die spullen verkopen die je leuk vind, dan reageren op de algemene klantenservicevacatures van grote bedrijven die altijd personeel nodig hebben :) . Want dat zegt vaak ook wel wat.

Saintelette

Berichten: 3179
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:30

Texas02 schreef:
Ik heb nu eerst gemaild naar rechtsbijstandsloket, ik hoop dat dit een goed en betrouwbaar adres is..


Oei dat klinkt niet goed.. Maar verbaasd me niks, aangezien je ook al geen pauze mocht houden.. Succes en sterkte!

Texas02

Berichten: 4601
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Werken in de klantenservice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 20:27

Dankjewel!

cursebreaker

Berichten: 11455
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 09:53

@Texas02, hoe gaat het nu?

--

Ik had afgelopen week m'n eerste echt schreeuwende, onredelijke en niet voor reden meer vatbare, klant... Ik had eerder al boze klanten gehad, maar anders wel nog en meestal kan ik die gesprekken dan nog omzetten naar een goed einde of in ieder geval een neutraal einde. Deze goede meneer ging opeens van 0-100 en jeetje... Die heb ik uiteindelijk ook opgehangen nadat ik een paar x gevraagd heb of hij rustig wilde doen. Heb erna echt even zitten te trillen en was ontzettend emotioneel. Heb toen van de Supervisor van de dag ook gelijk personal time gekregen zodat ik dat even kon verwerken en ook het verhaal even aan mijn eigen supervisor verteld met case nummer en de vraag of hij even kon meekijken en luisteren. Toevallig had ik met hem die dag een korte check in van 15min - doen ze in de piek periode nu vaker instellen om te kijken hoe het met je gaat - en die heeft gelijk onze meeting uitgebreid naar 45min zodat we dit samen konden bespreken even. Dat heeft me ook wel erg goed gedaan, om het even met iemand te bespreken die het snapte, die het zelf al vaker meemaakte etc. We hebben samen ook het gesprek teruggeluisterd, dat was erg confronterend maar ik ben dan wel zo: voor mij zit hier wel ook een leermoment in, want er is altijd een moment waarin ik zelf misschien ook iets anders had kunnen doen. Soms reageer je gewoon door een instinctieve reactie, maar betekent niet dat je er niet van kunt leren. Maar m'n SV vond dat ik het heel netjes had gedaan wel, en heeft me wel wat tips enz gegeven waarmee ik vooral zelf er in de toekomst wat mee kan wanneer dit weer zou gebeuren en dat ik 'm uiteraard altijd kan bereiken hiervoor. De dag erna kreeg ik ook al een berichtje hoe het met me ging enz, dus dat is wel erg fijn en meegaand :j

Maar oef, dat was wel even een pittig dagje voor me hoor. De dag erna een klant die ook aardig in de buurt kwam van dit gevoel, maar dat heb ik wel weten om te draaien naar de klant met een neutraal gevoel op te laten hangen - meer kon ik ook echt niet doen in dit geval omdat het een case was waarbij hoofdkantoor moet gaan meekijken waardoor het gewoon wat langer duurt en dat kun je er gewoon niet mooier maken voor de klant alleen was ik met pech de zoveelste klantenservice medewerker die hem telkens hetzelfde moest zeggen. 'Ik wil niet boos worden en niet schreeuwen en zeker niet tegen mensen zoals jou die er niks aan kunnen doen, MAAR'.... :') Maar goed, die hing uiteindelijk neutraal op dus dat was denk ik goed en dat kon ik erna ook gewoon meteen afsluiten wel weer.

Ik weet dat het erbij hoort, dat het een keer moest gebeuren maar je weet toch niet vooraf hoe je er daadwerkelijk mee omgaat totdat het gebeurd zeg maar haha. Normaliter weet ik alles vrij goed van me af te houden met de gesprekken, maar die kwam gewoon binnen - ik was ongesteld dus misschien dat het ook door de hormonen kwam dat ik gewoon sneller emotioneel erbij betrokken raakte, ik weet 't niet haha. M'n allerlaatste klant afgelopen vrijdag was dan ook echt een rotte afsluiter maar op een andere manier. Die klant maakte me echt verdrietig door dingen die hij zei en niemand om zich heen had die hem kon helpen ergens mee. Met zo'n mensen zou ik het liefst direct in de auto springen en ernaartoe rijden om ze te kunnen helpen :')

Wel ook weer hele leuke gesprekken gehad, en klanten die ik heel blij heb kunnen maken dus daar doen we het dan wel echt voor <3 Heb nu een paar dagen vrij gehad, vandaag ook nog en dan morgen van 17-2130, woensdag van 9-18 en donderdag van 9-18.

Werk ze allemaal deze week!

Texas02

Berichten: 4601
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 23:41

Dat klinkt als een paar pittige dagen, cursebreaker :(:) Wat fijn dat jouw supervisor zo begripvol was en dat je er direct even over kon praten! Sommige dingen raken je echt hè? Zoals die van jou van vrijdag. Dan wil je er inderdaad het liefst nog zelf naartoe. Ik had zelf een keer oudere mensen aan de telefoon. Ze hadden geen verwarming meer in huis en ze hadden het zo koud. Vooral meneer, want hij was ook nog slecht ter been en kon zich niet warm houden. Dat was wel voor de vorst aan, maar wel toen ik het ook al best koud vond. En dan moet je ze dus vertellen dat je niemand hebt kunnen bereiken en dat je er een terugbelverzoek van maakt. Dat heeft me zoveel pijn gedaan, om dat te moeten zeggen.. Maar ik kon niets anders doen dan dat.. Dat was ook op een vrijdag. Ik hoop dat ze echt nog gebeld zijn die dag en dat er iemand langs geweest is. Ik weet het niet. Anders hebben ze het hele weekend in de kou gezeten..Sommige verhalen blijven me echt bij, ook juist omdat ik niets kon doen. Echt helemaal niets.. Behalve dan dat ellendige terugbelverzoek waar 9 van de 10 keer de komende tijd niets mee gedaan wordt..

Ja, hoe het nu gaat.. Ik denk dat ik even een paar dagen (hopelijk) moet wachten met dat openbaar vertellen, ik denk dat dat beter is. In ieder geval lief dat je het vraagt! :)

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Werken in de klantenservice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 00:27

Hier op dit moment weer volledig in de ziekte wet helaas. Heb een terugval van de long covid komt door meerdere factoren. Waar ik niet allemaal wat aan kon doen.

Maar tijdens mijn reïntegratie (zat op 1 uur bellen en 3 uur collega's ondersteuning geven via teams als het nodig was.) En van de laatste keren idd eerst heel begripvol en dan in eens uit het niets heel boos. Nog geprobeerd rustig te krijgen maar begon toen persoonlijke op mij te schelden. Toen heb ik hem een fijne dag gewenst. Was toen mijn laatste klant dus even pauze genomen en in teams mijn verhaal gedaan voor ik collega's ging helpen.

Ik hang niet snel op. Maar hij ging echt te ver.

Texas02 hopelijk in jouw voordeel hoe het nu gaat.