Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 16 [ 394 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Trimsalon eigenaren gezocht.

 
Profiel   

Ik kom ook vaak het merk aesculap tegen. Hoe is jullie ervaring daarmee? En waarom?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 12:05 



 
Profiel   

Ik vind persoonlijk de aesculap modellen met snoer te onhandig in de hand liggen maar is misschien gewenning. Volgens mij hebben ze nu ook wel nieuwere modellen zonder snoer. Zal ook wel goed zijn denk. Persoonlijk zou ik sowieso voor een systeem met 'snap on' scheerkoppen gaan. Vind het makkelijk in gebruik met lengte wisselen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 12:39 



 
Profiel   

Ik heb de heineger en voor de voetjes en liezen de artero

De aesculap vind ikzelf te lomp en te zwaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 12:31 



 
Profiel   

idylle schreef
Welk scheerapparaat en tondeuse vinden jullie het prettigste werken?


De Heiniger Shapier vind ik echt een top ding!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 20:04 



 
Profiel   

Qua tafel heb ik 2 trim tafels van Kamphuis. Top dingen, werkt fijn met veel been vrijheid!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 20:05 



 
Profiel   

Bedankt voor alle reacties! Hopelijk krijg ik vandaag d3 laatste 2 antwoorden van de opleiding (had ze gemailt) en als die antwoorden positief zijn kan ik me gaan inschrijven *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 13:48 



 
Profiel   

Super leuk!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 22:50 



 
Profiel   

Wie gaan er morgen aar de vakdag in Houten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 12:33 



 
Profiel   

Ik. Ben benieuwd!
Ik heb ws mn jas aan met De Mobiele Trim Truck achterop ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 14:22 



 
Profiel   

Mij kan je herkennen aan de grote witte poedel ik doe mee aan togroom in de ochtend tot 12:40 daarna struin ik wel rond.
Heb of een zwart trimshirt aan met mijn eigen logo op de borst of een blauw met zwart trimshirt en zwarte trimbroek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 06:35 



 
Profiel   

Ik ben er ook alleen nergens aan herkenbaar dus ik zeg wel ff hoi als ik jullie toevallig zie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 06:44 



 
Profiel   

[ img ]
Ik heb er 1 in zicht haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 12:49 



 
Profiel   

Sneaky basterd hahahah

Ik ben tweede geworden in de beginnersklasse!!!!
Eerste wedstrijd en gelijk podium yeahh ik ben super trots[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 23:58 



 
Profiel   

Ja dat dacht ik al dat je hoog zou eindigen! Zag er super goed uit. Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 03:55 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 08:25 



 
Profiel   

Zag het op Facebook! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 08:40 



 
Profiel   

Bedankt!

Je hebt altijd nog plekken waarvan je denkt die had nog beter gemoeten maar na 3 uren zke je dat echt niet meer tijdens zoiets door de spanning dus ik was echt verbaas van überhaupt een prijs haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 11:23 



 
Profiel   

Ik ben officieel ingeschreven voor module 1 vacht- en lichaamsverzorging bij de hond op het Aeres college. Eind april van start *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 13:30 



 
Profiel   

Wat leuk! Hoop dat het aan je verwachtingen gaat voldoen. Lijkt me ontzettend gaaf.
Kan je misschien uitleggen waar ik bij lichaamsverzorging aan moet denken? Oren, nagels? Hopelijk geen anaalklieren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 13:43 



 
Profiel   

Geen idee precies. Zover ik in de informatie heb gezien die ik op de site kon vinden gaat het vooral om vacht soorten herkennen en welke behandeling daarbij hoort en het wassen en drogen enzo. Verdere informatie krijg ik nog. In module 2 ga je echt knippen zover ik nu begrijp, maar om module 2 te mogen starten moet je voor module 1 geslaagd zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 16:13 



 
Profiel   

Module 1 is inderdaad echt de basis.

Dus goed kunne wassen, drogen, het voorwerk leveren dus kammen alle klitten eruit halen, de nagels knippen, voetjes uitscheren en de sanitaire trim, in bad eventueel de anaalklieren legen en poep bij de anus verwijderen.
Maar ook alle vachtsoorten herkennen en alle rassen.
En er komt bij de basis ziektes herkennen hier ga je pas dieper op in bij de laatste module.
Maar je maakt in deze module de hond knipklaar.


Voorwerk is eigenlijk de belangrijkste taak in de salon, als dit niet goed is gedaan dan heb je er destemesr werk aan en krijg je een hond niet goed getrimd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 08:36 



 
Profiel   

Even een brutale off topic vraag. Ik heb een keeshondje met dikke vacht en krijg klachten van de trimster dat hij lastig te trimmen is, omdat hij telkens wil liggen. Nu wil ze hem graag een paar keer achter elkaar doen (ook erg duur), zodat hij het leert. Alleen ik denk dat het mijn eigen schuld is dat hij dit doet :=

Zelf wil ik altijd graag dat hij blijft liggen met borstelen, want hij moet regelmatig geborsteld worden en dan kan ik dit rustig doen. Ik kan hem niet laten staan met één hand en ondertussen borstelen met de andere. Hij is namelijk niet de allergrootste fan van borstelen en heeft niet mega veel geduld

Maar hoe kan ik nu oefenen voor de trimster dat het voor haar wat minder zwaar wordt? Mag evt. per PB hoor! Wil niet TS haar topic kapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 08:52 



 
Profiel   

@mavantos: mijn trimster heeft een standaard aan de tafel waar de hond aan vast staat. Op het moment dat het even niet handig is dat ze gaat zitten of liggen krijgt ze een band onder de buik door waardoor ze moet blijven staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 10:42 



 
Profiel   

Vraag gerust hoor en geef gerust antwoord in het topic! Is voor mij ook alleen maar leerzaam!

Ik denk dat ze dan een 'riem' onder z'n buik door moet halen.

Wat voor bad hebben jullie? En vooral welke afmeting?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 11:50 



 
Profiel   

Ik ben nu 15 jaar hondentrimster, en ik heb dat via HKI gehaald en heb denk bijna 2 jaar bezig geweest, ik liep 2 keer pw stage bij Jetty van der Hulst in Den Haag en heb tussendoor ook workshops gedaan bij Wil de Graaf en paar maanden ook stage gelopen bij Nathalie Theunissen destijds toen nog in Sassenheim.

heb 2 keer opnieuw moeten beginnen met het opstarten van een eigen salon wegens verhuizingen. Ik heb 4 jaar gewerkt als trimster bij een DA in Groningen en daar een salon opgestart dus kan wel zeggen totaal 3 keer helemaal van niks moeten opbouwen en zonder al teveel poespas ging dat heel snel en zat de agenda ook al snel vol, zeker als je goed werk aflevert en je werk serieus neemt en open staat om bij te scholen.

Ik woon alweer bijna 8 jaar Duitsland en sinds 4 jaar weer eigen salon aan huis en ik doe alleen nog de kleinere honden. Ik heb een wachttijd van 10 weken en redelijk vast klantenbestand. De tamtam over nieuwe trimster in redelijke uithoek ging al snel dus ook hier had ik snel een volle agenda.

Het is hard werken, maar ik doe het nog altijd met veel plezier en ik kan er goed mijn boterham mee verdienen, de mindere leuke kant zijn toch wel sommige klanten, sommige honden(rassen) en vooral vooroordelen over het werk dat men soms niet ziet als volwaardige baan en het afdoet als hobby.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 12:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 16 [ 394 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen