Watvoor bijbaan zoek ik?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Watvoor bijbaan zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 13:38

Misschien kan bokt me helpen, ik heb zelf geen ideeën meer :')

Ik werk momenteel de hele week, maar ben op zoek naar een bijbaan.
Ik heb hierbij de volgende wensen;
- maximaal 3 of 4 uren per shift
- maximaal 2 shifts per week
- fysiek werk is prima, maar niet onrealistisch zwaar
- ik wil niet bezorgen met mijn eigen auto
- werktijden buiten kantoortijden, maar niet snachts

Iemand ideeën? :)
Waar ik vooral tegenaan loop is dat alle vacatures een enorme flexibiliteit vragen, die ik niet kan bieden, of dat het shifts van 8 uren zijn..

Pieneappel

Berichten: 489
Geregistreerd: 29-03-10

Re: Watvoor bijbaan zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 13:39

Schoonmaken in het ziekenhuis?

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Watvoor bijbaan zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 13:43

Bij McDonalds of iets in die strekking? Of überhaupt horeca, en dan van 5 tot 9 ofzo in een restaurant? Ze staan te springen om mensen, dus wellicht zoeken ze wel zoiets.
McDonalds ben je misschien iets te oud voor, maar is wel heel gezellig.
Schoonmaken in de thuiszorg kan ook, volgens mij kun je daarin ook redelijk flexibel je uren indelen.

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Watvoor bijbaan zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 13:44

Vakkenvullen?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Watvoor bijbaan zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 13:44

Picnic?

Cchanny

Berichten: 8843
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 13:45

Cassiëre bij een bouwmarkt?

Ik heb dat verschillende jaren gedaan met veel plezier :D

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Watvoor bijbaan zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 13:47

Cassiere of vakkenvullen inderdaad?

Ro0sje
Berichten: 538
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Zuid holland

Re: Watvoor bijbaan zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 13:57

Vergeet niet dat een tweede baan extra wordt belast. Ik heb ooit eens twee banen gehad, maar dit was financieel zeer onaantrekkelijk ivm de loonheffing belasting.

Misschien kun je (zwart) huisjes van mensen gaan schoonmaken. Ik ken heel wat mensen die graag een schoonmaakster zouden willen maar er is niets te vinden.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Watvoor bijbaan zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 14:06

Folderwijk?

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 14:07

Volgens mij kan je bij picnic je inschrijven op diensten. Dus dan werk je alleen als het je uitkomt.

zoals hierboven al genoemd zou je ook kunnen gaan schoonmaken bij mensen. Daar is heel veel vraag naar.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 14:08


annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 17:24

Horeca? Een leuk eetcafé? Met de grote vraag zou je toch denken dat ze blij zijn met wat ze kunnen krijgen, ondanks dat je misschien niet flexibel in je werkdagen bent.

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 17:40

Ro0sje schreef:
Vergeet niet dat een tweede baan extra wordt belast. Ik heb ooit eens twee banen gehad, maar dit was financieel zeer onaantrekkelijk ivm de loonheffing belasting.

Misschien kun je (zwart) huisjes van mensen gaan schoonmaken. Ik ken heel wat mensen die graag een schoonmaakster zouden willen maar er is niets te vinden.

Een tweede baan wordt niet extra belast.
Je betaald belastingen over je hele inkomen of je dat nu over 1 of 5 banen hebt verdeeld maakt niet uit.
Wat wel zo is , is dat je maar 1x alle kortingen krijgt. En die laat je over je grootste baan berekenen, dus dan lijkt het of je met je tweede baan minder krijgt.

En uiteindelijk wordt er met de aangifte belasting 1x per jaar alles rechtgetrokken.

Westhof

Berichten: 2904
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 17:45

Pieneappel schreef:
Schoonmaken in het ziekenhuis?

Hier dacht ik ook meteen aan. Ik heb dit zelf 2,5 jaar gedaan (daarna doorgestroomd naar de receptie van het ziekenhuis).

Het verdiende leuk en qua uren zat het wel ongeveer op wat jij zoekt. Ik vond het heel leuk om in contact te komen met alle patiënten. Die liggen daar vaak maar een beetje, dus veel mensen willen graag een praatje maken. Naast schoonmaken hielp ik ook mee met de voedingsassistent, dus 's morgens ontbijt serveren en 's middags lunch.

Nadeel is wel dat je soms wel dingen hoort/ziet die je misschien liever niet meemaakt. Je moet er wel tegen kunnen.

pandour4evuh
Berichten: 483
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Delft, Nederland

Re: Watvoor bijbaan zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 18:22

Mijn advies is om wel je huidige en nieuwe contract goed door te lezen op nevenwerkzaamheden clausules.
Dit kan ook betrekking hebben op werk waar je voor betaald bent en dit kan ook "verboden" worden. Zeker als je Fulltime PLUS (meer als 40 uur) in totaal gaat werken.
Werkgevers hebben namelijk ook een zorgplicht op het gebied van de werktijdenwet en rust.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Watvoor bijbaan zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 18:43

Stalhulp?

SnuitjeLove
Berichten: 1079
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Watvoor bijbaan zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 18:47

Fietskoerier bij Cycloon. Heb ik zelf een tijdje gedaan. Weet niet of ze ook in jouw stad zitten. Werktijden zijn zelf in te plannen.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 19:04

Ro0sje schreef:
Vergeet niet dat een tweede baan extra wordt belast. Ik heb ooit eens twee banen gehad, maar dit was financieel zeer onaantrekkelijk ivm de loonheffing belasting.

Misschien kun je (zwart) huisjes van mensen gaan schoonmaken. Ik ken heel wat mensen die graag een schoonmaakster zouden willen maar er is niets te vinden.


Nee hoor, tenzij je door die bijbaan net in een hogere loonschaal valt.

En de loonheffingskorting waar jij het over hebt waarschijnlijk kan je idd maar op 1 baan toepassen maar dat doet ze dan op de grootste baan en bij het kleine baantje is dat ook verwaarloosbaar.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 15:21

Wat een goede suggesties allemaal! bedankt :)

Qua loon is het inderdaad niet het meest voordelige, gezien ik dan geen heffingskorting krijg.
Dat is jammer maar zal ik moeten accepteren.

davinci2412 schreef:
Volgens mij kan je bij picnic je inschrijven op diensten. Dus dan werk je alleen als het je uitkomt.

zoals hierboven al genoemd zou je ook kunnen gaan schoonmaken bij mensen. Daar is heel veel vraag naar.

Klopt inderdaad. Alleen moet je bij Picnic minimaal 16 uur werken, en 6 avonden per week beschikbaar zijn.. Daar zit ik niet echt op te wachten, anders was het wel wat.

pandour4evuh schreef:
Mijn advies is om wel je huidige en nieuwe contract goed door te lezen op nevenwerkzaamheden clausules.
Dit kan ook betrekking hebben op werk waar je voor betaald bent en dit kan ook "verboden" worden. Zeker als je Fulltime PLUS (meer als 40 uur) in totaal gaat werken.
Werkgevers hebben namelijk ook een zorgplicht op het gebied van de werktijdenwet en rust.

Goeie! Dit ga ik inderdaad even doen, thanx!


Jullie ideeën zijn echt handig geweest want ik was supermarkten helemaal vergeten.
Ik heb nu gesolliciteerd voor een bijbaan bij de Lidl, hopelijk kijken ze niet op van mn leeftijd :')

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Watvoor bijbaan zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 15:23

Een vriend van mij werkt voor Picnic op een soort oproepbasis, die werkt echt geen 16 uur in de week. Hij draait misschien 3 shifts van 6 uur in de maand ofzo :P

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Watvoor bijbaan zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 16:01

Oh dat is wel nice.
Ik heb vorige zomer eens bij picnic gesolliciteerd en aan de hand daarvan met een teamleider gesproken. Die zei me toen dat je wel 16 uur per week moet werken minimaal.
Misschien dat het nu veranderd is, is nog eens het proberen waard dus :)

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2451
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Watvoor bijbaan zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 15:07

Kan ook gewoon zijn dat ze toen iemand voor een ander soort contract/functie zochten. Ik zie bij de Jumbo bezorgdienst ook vaak verschillende vacatures met weer andere eisen en salaris etc. Is dus inderdaad wel het proberen waard!

xPabloBokt

Berichten: 9401
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 15:12

Gitana schreef:
Oh dat is wel nice.
Ik heb vorige zomer eens bij picnic gesolliciteerd en aan de hand daarvan met een teamleider gesproken. Die zei me toen dat je wel 16 uur per week moet werken minimaal.
Misschien dat het nu veranderd is, is nog eens het proberen waard dus :)


Die 16 uur is je AA (Agreed Availability), wat dus betekent dat je 16 uur per week (6 shifts) oproepbaar bent. Maar betekent niet dat je dat ook moet werken. Ik werkte in de praktijk naast mijn opleiding vaak tussen de 6 en 9 uur (2 à 3 shifts). Ik hoor vaker dat teamleiders dit onduidelijk uitleggen waardoor mensen denken dat je die 16 uur ook echt moet werken, maar dat is niet zo.

Brainless

Berichten: 29739
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 16:15

Gitana schreef:
Oh dat is wel nice.
Ik heb vorige zomer eens bij picnic gesolliciteerd en aan de hand daarvan met een teamleider gesproken. Die zei me toen dat je wel 16 uur per week moet werken minimaal.
Misschien dat het nu veranderd is, is nog eens het proberen waard dus :)

Heerenveen is nog steeds minimaal 2 shift van 8 uur per week.