Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 461 van de 464 [ 11596 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

 
Profiel   

Ingrid_92 schreef
Zijn er bokkers die een app gebruiken voor het registreren van hun kilometers?
Ik rij met mijn auto zowel zakelijk als privé en zou graag een app willen gaan gebruiken voor het registreren van de kilometers.
Dat opschrijven in een boekje vind ik steeds zo'n gedoe met ieder ritje. Dat moet vast makkelijker kunnen?


Ritmeter.nl gebruik ik.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 22:00 



 
Profiel   

Hoi! Wellicht heeft iemand hier de beste tip :D

Een kennis heeft uitstel gekregen voor het indienen van de btw aangifte, deze moet voor morgen binnen zijn. Ik heb alles klaar staan, hij heeft alleen geen DigiD waardoor hij niet kan inloggen in de omgeving van de belastingdienst. Digid aanvragen wordt sowieso gedaan, maar is voor nu te laat.
Andere optie is via een boekhoudpakket de aangifte indienen, maar die heeft hij ook niet. Is er een gratis boekhoudpakket/software waar ik een btw aangifte in kan dienen? Ik heb wel een btw-identificatienummer etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 09:10 



 
Profiel   

Booooo schreef
Hoi! Wellicht heeft iemand hier de beste tip :D

Een kennis heeft uitstel gekregen voor het indienen van de btw aangifte, deze moet voor morgen binnen zijn. Ik heb alles klaar staan, hij heeft alleen geen DigiD waardoor hij niet kan inloggen in de omgeving van de belastingdienst. Digid aanvragen wordt sowieso gedaan, maar is voor nu te laat.
Andere optie is via een boekhoudpakket de aangifte indienen, maar die heeft hij ook niet. Is er een gratis boekhoudpakket/software waar ik een btw aangifte in kan dienen? Ik heb wel een btw-identificatienummer etc.


Ik snap even iets niet: Zonder DigiD is er toch niks gekoppeld om BTW aangifte méé te doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 12:11 



 
Profiel   

Ja, dat is wel lastig..
Hij heeft zeker ook geen e-Herkenning voor bedrijven om mee in te loggen?

Je hebt natuurlijk wel boekhoudpakketten waar je de eerste maanden gratis krijgt.

Belastingdienst bellen en het uitleggen?
Soms mag je aangifte op papier doen.
Maar.. als ik hun was zou ik zeggen; je hebt al eens uitstel gekregen.

En anders.. een boekhouder vragen om het te verzenden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 13:12 



 
Profiel   

Booooo schreef
Hoi! Wellicht heeft iemand hier de beste tip :D

Een kennis heeft uitstel gekregen voor het indienen van de btw aangifte, deze moet voor morgen binnen zijn. Ik heb alles klaar staan, hij heeft alleen geen DigiD waardoor hij niet kan inloggen in de omgeving van de belastingdienst. Digid aanvragen wordt sowieso gedaan, maar is voor nu te laat.
Andere optie is via een boekhoudpakket de aangifte indienen, maar die heeft hij ook niet. Is er een gratis boekhoudpakket/software waar ik een btw aangifte in kan dienen? Ik heb wel een btw-identificatienummer etc.

Gratis software heeft meestal niet een BTW module (mogelijkheid tot indienen).
Ik raad aan de belastingdienst te bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 15:20 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Ik zie dit topic net pas voorbij komen en sluit me graag aan.

1 januari ben ik relatief onverwacht/snel voor mezelf begonnen. In november ben in bij een nieuwe werkgever begonnen, maar dit beviel absoluut niet. Ik heb altijd in/met paarden willen werken. Dus besloten te starten met een eigen bedrijf. Ik hou me met name bezig met het opleiden van paarden (ook het corrigeren van ongewenst gedrag) en lessen te geven bij mensen aan huis.

Helaas kon ik door (relatief) hoge vaste lasten die ik maandelijks heb niet stoppen met werken.
Momenteel werk ik nog 36 uur en ben ik bijna dagelijks aan het rijden mij klanten en aan het lesgeven. Ik zag binnen twee weken eigenlijk al vol.
Ik hoop binnenkort met mijn manager te kunnen overleggen om terug te gaan naar 32 uur, maar omdat ik nog geen 6 maanden in dienst ben bij mijn huidige werkgever hoeven ze hier niet mee akkoord te gaan.
Daarnaast ben ik druk aan het solliciteren om een wat flexibelere baan te vinden waar ik meer plezier in heb zodat ik meer rust heb in het uitbouwen van mijn onderneming.

Ik heb al even wat terug gelezen en zie al wat handige tips voorbij komen! Super tof om elkaar zo te kunnen helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 08:30 



 
Profiel   

Welkom.

Kleine tip van mijn kant: je naam is nog vrij als domeinnaam. Zowel met .nl extensie als .com en alle andere. Een domein vastleggen kan relatief goedkoop. Je kunt dan de site naar de hoster verhuizen, je kunt ook een doorverwijzing maken zodat karenvadermade.nl uitkomt op je huidige wix pagina's. Je eigen URL komt in mijn ogen veel professioneler over.


Ik ben blij met mijndomein.nl maar er zijn veel hosters. Alleen de domeinnaam vastleggen is een tientje per jaar voor een punt nl. Met hosting en e-mail pakket iets meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 10:20 



 
Profiel   

Met Wix kun je alles ook makkelijk in 1 keer vastleggen. Echt een aanrader inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 11:46 



 
Profiel   

Ik heb er inderdaad wel naar gekeken, echter wil(de) ik eerst even op mijn gemak kijken hoe het allemaal ontwikkeld voordat ik mezelf bind aan maandelijkse kosten.

Daarnaast komen de meeste klanten via mond op mond reclame en Marktplaats.

Ik zit dus nog echt in de opstartende fase en ben nog een beetje zoekende hoe dit verder aan te pakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 11:58 



 
Profiel   

davinci2412 schreef
Ik heb er inderdaad wel naar gekeken, echter wil(de) ik eerst even op mijn gemak kijken hoe het allemaal ontwikkeld voordat ik mezelf bind aan maandelijkse kosten.

Heel verstandig.

Echter voor een tientje per per jaar, euro per maand als je de btw niet terug kunt vorderen, is het in mijn ogen een no-brainer. Al was het maar om te voorkomen dat iemand anders die naam gaat gebruiken (al is dat risico in jou geval waarschijnlijk niet zo heel groot).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:13 



 
Profiel   

Voor de internationale creatievelingen onder ons, (denk aan illustraties, art director, project management) welke verzekeringen hebben jullie voor gekozen en wat zijn jullie ervoor kwijt?

Ik heb zelf namelijk de indruk dat ik vrij weinig risico heb binnen het vak dat ik ga uitvoeren (voor mezelf maar ook voor anderen). Ik wil graag goed geinformeerd het gesprek in gaan met een verzekeraar.

Thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:45 



 
Profiel   

Niemand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 16:10 



 
Profiel   

Ik zou me laten adviseren door een assurantiën adviseur.

Hun kunnen vaak ook offertes opvragen bij heel veel maatschappijen, kan heel veel geld besparen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 10:20 



 
Profiel   

Wie kan mij nu even helpen, ik wil een folder aanpassen bij vistaprint, die heb ik ooit besteld. Maar ik moet mijn folder updaten, er staat dat kan je zelf doen maar morgen kunnen hun het ook voor me doen. Ik heb echt geen idee hoe ik dat moet doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 12:39 



 
Profiel   

Dank je peerke, helaas nog geen reactie, komt misschien nog.

Marleen, wat mankeert er aan je folder? Gaat het om snijranden of bleeds?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 18:06 



 
Profiel   

Ze zeggen dat de folder verouderd is en dat ik hem moet updaten. Ik weet niet hoe dat moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 18:31 



 
Profiel   

Oke dus als ik het goed begrijp wil je een folder die je al eerder bij hun hebt laten afdrukken nogmaals laten afdrukken, klopt dat?

Als dat zo is vermoed ik dat ze hun systeem hebben verandert en nu dus andere specificaties hebben. Dit kan van alles zijn, hun omschrijving is wel erg vaag. Maar check even als dit kan of er een zogenaamde 'bleed' is, dat betekend dat de folder net iets groter is (3mm aan alle kanten) dan dat je hem afgedrukt wilt hebben. Op die manier, als hij uitgesneden wordt (randen afgewerkt door een snijmachine) er niet per ongeluk een witte rand zichtbaar is.

Een ander probleem kan zijn dat je hem als een RGB file hebt geupload, de meeste files worden als dusdanig gemaakt. Dat is geschikt voor digitaal werk, maar niet voor drukwerk, omdat ze inkt gebruiken ipv licht moet de file een zogenaamd CMYK profiel hebben.

Heb je de folder zelf gemaakt of is deze door een professional gemaakt? En wat voor file is het? Een .pdf? of .jpg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 19:24 



 
Profiel   

Ik neem morgen even contact met hun op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 21:30 



 
Profiel   

Xyris schreef
Voor de internationale creatievelingen onder ons, (denk aan illustraties, art director, project management) welke verzekeringen hebben jullie voor gekozen en wat zijn jullie ervoor kwijt?

Ik heb zelf namelijk de indruk dat ik vrij weinig risico heb binnen het vak dat ik ga uitvoeren (voor mezelf maar ook voor anderen). Ik wil graag goed geinformeerd het gesprek in gaan met een verzekeraar.

Thanks!


Ik ben niet internationaal actief en doe ook niet precies wat jij doet, maar ik zit bij Hiscox voor een beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Dit wordt vaak ook verplicht gesteld door mijn opdrachtgevers. Ik betaal 88 euro per maand. Veel ZZPers zitten bij Insify, maar daar kon ik met mijn beroep niet terecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 21:59 



 
Profiel   

Ik moet helaas een nieuwe folder maken, wie heeft er folders dus een vouwfolder? Zet jij daar ook je prijzen op?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 11:45 



 
Profiel   

Bedankt Ladyson, mag ik vragen wat jij precies doet? Veel van de dingen die ik ga doen vallen ook onder het kopje project management.

Marleen, ik heb dat soms wel soms niet, ligt er aan voor wie ik het doe (voor mezelf of een ander) en wat voor service er wordt aangeboden. Wat doe jij precies?
Als ik naar mezelf kijk, en dit advies geef ik anderen vaak ook, is dat het beter is om zo transparant mogelijk te zijn. Als ik bij een kraampje of winkel sta en ik zie geen prijzen dan loop ik ook verder. Dat is met folders ook zo en ik zal hier vast niet de enige in zijn. Maargoed, tis nogal een verschil of je kleine diensten aanbiedt in vergelijking met een hovenier of een bedrijf dat zonnepanelen legt bijvoorbeeld.

Voorbeeldje vanuit mijn hoek:
Voor illustraties/3D renders, infographics, maken van folders, menukaarten, etc. Dan zet ik hier wel een prijs bij. Geen vaste prijs, maar een schatting (vanaf prijs x of y, of tussen x en y). Zijn het grotere diensten zoals project management, bouwen van een website, etc, zaken die echt alle kanten op kunnen gaan qua formaat en dus ook prijs, dan geef ik aan dat men vrijblijvend contact met mij op kan nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:03 



 
Profiel   

Ik huur een praktijkruimte en ik geef daar verschillende dingen op alternatief gebied.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:44 



 
Profiel   

Heb je een reden om je prijzen níet te benoemen? Het geeft je lezers meer duidelijkheid en dat werkt meestal in je voordeel. Anders werp je een extra drempel op omdat ze eerst naar je tarieven moeten vragen, en niet iedereen neemt dan die moeite terwijl ze misschien wel een afspraak maken als ze alle informatie meteen hebben. Maar misschien zit er een specifieke gedachte achter je twijfel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 14:16 



 
Profiel   

Ik dacht misschien schrikt het juist af, ik weet niet waarom ik dan denk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 14:47 



 
Profiel   

Het is voor jou denk ik zaak om een goed verhaal te hebben in je folder. Wat je aanbiedt is voor mij best vaag, ik zou hier meer over willen weten en daarna ook de eventuele prijzen. Ik moet overtuigd worden zegmaar van het verhaal zodat ik kan bepalen of het wat is. Als ik daarna de prijzen kan inzien of dit direct op een website kan terugvinden zonder teveel poespas dan zou ik daar heel erg blij mee zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 16:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 461 van de 464 [ 11596 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen