Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 37 van de 51 [ 1266 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 51  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

 
Profiel   

Albertina71 schreef
Werkt die Duolingo Classroom ook in de nieuwe versie?
Nu ik verder kom in het Grieks wordt het moeilijker en ben ik nog weleens door mijn hartjes heen :+

Dan is een Classroom aanmaken, of meedoen in een Classroom misschien handiger? :?

Nu pas? Ik zit in unit 8 en heb daar al last van :')

Hieronder voorbeeld/schermafdruk wat ik eerder bedoelde. Dan krijg ik een oefening en dan staat het antwoord er al -O-. Gek dat niemand dat herkend.
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 09:11 



 
Profiel   

Dat is gek, ik herken het ook niet

Dit was gisteren bij mij :))
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 09:21 



 
Profiel   

Het nieuwe systeem motiveert me minder om te oefenen. Ondanks de sprongen in frans blijf ik beneden nivo. Met veel van hetzelfde.

Spaans lijkt te moeilijk en te makkelijk door elkaar maar geen nieuw woord meer geleerd sinds die tijd :? En ik mis de verhaaltjes en gesproken lessen -O- en waar ik eerst bij de verhaaltjes een tweede set kon spreken lijkt dat ook foetsie. Kortom voor mij geen succes nog.

Heeft er iemand ooit iets teruggehoord na een feedback trouwens?

1000 dagen jemig dat is veel.

Hier soms idd ook opeens de antwoorden kauwklaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 09:51 



 
Profiel   

Ik wissel nu een beetje af.

De reguliere app, en via de link die hier eerder geplaatst werd, met het oude systeem.

Ik vind het oude veel fijner.
Ik open de app af en toe, vooral om te zien of de streak doorloopt etc. En dan pak ik ook 1 of 2 lesjes mee.


In het nieuwe systeem werk je aan ongeveer 8 onderwerpen, op verschillende niveaus door elkaar.
Ik leer fijner met ongeveer 4.
Dus pak ik het liefst het oude erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 10:45 



 
Profiel   

Ik ben begonnen met Spaans in het nieuwe systeem en dan is het wel fijn werken.
Grieks daarentegen minder, maar dat komt omdat ik dat ook in het oude systeem heb gedaan. Grieks pak ik zometeen na mijn vakantie in de DR weer op. Spaans is echt een eitje vergeleken met Grieks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 10:54 



 
Profiel   

Roodvos schreef
Albertina71 schreef
Werkt die Duolingo Classroom ook in de nieuwe versie?
Nu ik verder kom in het Grieks wordt het moeilijker en ben ik nog weleens door mijn hartjes heen :+

Dan is een Classroom aanmaken, of meedoen in een Classroom misschien handiger? :?

Nu pas? Ik zit in unit 8 en heb daar al last van :')

Hieronder voorbeeld/schermafdruk wat ik eerder bedoelde. Dan krijg ik een oefening en dan staat het antwoord er al -O-. Gek dat niemand dat herkend.
[ [url=m/C4dywn.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb dat weleens gehad, of nog maar één woordje aanvullen, maar dat is echt heel zeldzaam.

Ik zit met Grieks in Unit 30 en daar moet ik diep nadenken én heel goed luisteren om geen fouten te maken, maar zit ook al járen op Griekse les bij de Volksuniversiteit :)

Ik ben nu begonnen met Duits, even wat simpels tussendoor en toch ook nuttig om die heel diep weggezakte taal weer op te halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 12:43 



 
Profiel   

Maar unit 30 ? Van welke cursus? Ik heb de intro en Greek foundations 1 afgerond. Samen zijn dat 28 units. Of bedoel je dat niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 14:00 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Maar unit 30 ? Van welke cursus? Ik heb de intro en Greek foundations 1 afgerond. Samen zijn dat 28 units. Of bedoel je dat niet?

Ik bedoel dit:
[ img ]

Ik ben bezig in Unit 30 van de 61 units die Grieks (vanuit Engels) in totaal heeft :o

Ik ben dus halverwege :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 14:22 



 
Profiel   

In dat systeem (het nieuwe) ben ik met Spaans bij unit 36.

Maar Spaans heeft er 211, zat te doen nog dus :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 14:39 



 
Profiel   

In het oude systeem heb ik de intro, unit 1 en unit 2 volledig afgerond, en ben ik bezig met 3.

Van de 10 units.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 14:41 



 
Profiel   

Dat is raar, ik heb een heel andere indeling.

[ img ]

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 14:43 



 
Profiel   

Jouw cursus Grieks ziet er echt totaal anders uit.
Ik heb dus de nieuwe versie met het leerpad. Misschien zit jij op weer een nieuwere testversie? Het ziet er wel overzichtelijk uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 14:54 



 
Profiel   

Mijn moeder had hetzelfde als Fitzroy, maar die heb ik (nog?) niet. Misschien verschil Android vs iOS?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 14:57 



 
Profiel   

Albertina71 schreef
Jouw cursus Grieks ziet er echt totaal anders uit.
Ik heb dus de nieuwe versie met het leerpad. Misschien zit jij op weer een nieuwere testversie? Het ziet er wel overzichtelijk uit!


Dit staat bij mijn spaanse ook hoor. Moet je even doorklikken. De unit die je ziet in dat pad is bijvoorbeeld unit 8, maar dat is dan unit 8 uit de serie van 2 uit unit twee zegmaar.

Kijk ik zie in mijn beeld unit 6 waar ik bezig ben:


[ img ]

En als je in het overzicht kijkt heb ik tm unit 5 afgerond van dat thema. Dat klopt want ik ben bezig met 6.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 15:15 



 
Profiel   

Jij hebt in je Spaanse cursus, onder de Spaanse vlag het cursusonderdeel staan waarin je bezig bent(Spanish Foundations 1) [ img ]
Bij mij is Grieks (of Duits, Engels) niet verdeeld in cursusonderdelen.
[ img ]
Dus Duolingo is weer aan het experimenteren en dit ziet er goed uit! :D

Ik heb mijn Duolingo app net bijgewerkt, maar helaas... het ziet er nog hetzelfde uit :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 15:42 



 
Profiel   

Misschien volgt Grieks dan ook binnenkort. Ze zijn wel altijd bezig inderdaad

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 15:56 



 
Profiel   

Mijn app ziet er net zo uit als bij Albertina.

Ik heb net ontdekt dat je ook lessen kan doen om hartjes te krijgen.
Zo kon ik toch uiteindelijk 1 lesje progressie maken.

Sorry alvast voor degene met wie ik in een Friends Quest zit Y;(
Ik doe mijn best maar bak er even niets van -O-.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 21:43 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Misschien volgt Grieks dan ook binnenkort. Ze zijn wel altijd bezig inderdaad


Nee, het is persoonsgebonden, want zoals je hierboven ziet heb ik die indeling al in het Grieks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 10:34 



 
Profiel   

Ah oke dan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 11:04 



 
Profiel   

De website die nog het oude systeem aanbood is nu ook over naar nieuw :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 20:47 



 
Profiel   

Femke_Tweety schreef
De website die nog het oude systeem aanbood is nu ook over naar nieuw :


Er is nog een manier om de oude layout te kunnen blijven gebruiken.
Via de link https://duome.eu/username/progress , waarbij je username vervangt door je eigen duolingo naam. Als je dan vervolgens naar beneden scrolt, zie jouw voortgang in de oude layout en kun je een gewenste module aanklikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 22:00 



 
Profiel   

Ziet er leuk uit (ik ben Albertina01 :D )
Maar als ik een les aanklik en inlog, krijg ik alsnog het nieuwe leerpad te zien. Ik heb wel één groot voordeel ontdekt: ik kan op deze manier levels 'paars' maken zonder dat het me 8x 100 blauwe diamantjes kost per level (want ik heb geen super abonnement).
Via deze link kost het maar 8x 10 rode diamantjes (robijnen???) en daar heb ik er nog 700 van. Even lekker simpel Engelse zinnetjes typen voor de afwisseling :+
Ik heb nog niet ontdekt hoe ik via de link van taal kan wisselen, maar als ik in de app van Grieks naar Engels ga, dan gaat de versie in de link ook naar Engels. Dus zo kan het in elk geval!

Oh, haha :z , gewoon op de vlag klikken :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 22:52 



 
Profiel   

Hoi, nieuweling hier :)

Ik ben sinds een maandje bezig met Hebreeuws op duolingo en het alfabet ken ik nu helemaal (edit, de woordjes die je daar krijgt staat vaak geen betekenis bij, die gooi ik door vertaalapp). Wat ik vreemd vind, is dat je weinig betekenis leert in de eerste units. En domme zinnen als 'jij bent een duif en ik ben een duif' en 'de duif houdt van melk' :').
Nu kom ik aan het eind van unit 1 en verwachten ze dat je zinnen kan schrijven. De woordjes die je leert in het alfabet zijn random woorden als 'touw' of 'bij de operatie'.
Is dit bij meer mensen zo enorm krom?

Ik had eerder verwacht dat je na het alfabet wat logische woordjes leert (familiebanden, begroetingen), maar dat lijkt pas ergens bij unit 2 te beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 15:17 



 
Profiel   

Ik heb helaas ook de nieuwe versie na bijna een jaar.
Krijg geen spreekoefeningen meer. Het is wel heel saai nu.
Ik heb onbetaalde versie maar krijg nooit reclame en lijk alle hartjes onbeperkt te hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 23:01 



 
Profiel   

Creatas schreef
Hoi, nieuweling hier :)

Ik ben sinds een maandje bezig met Hebreeuws op duolingo en het alfabet ken ik nu helemaal (edit, de woordjes die je daar krijgt staat vaak geen betekenis bij, die gooi ik door vertaalapp). Wat ik vreemd vind, is dat je weinig betekenis leert in de eerste units. En domme zinnen als 'jij bent een duif en ik ben een duif' en 'de duif houdt van melk' :').
Nu kom ik aan het eind van unit 1 en verwachten ze dat je zinnen kan schrijven. De woordjes die je leert in het alfabet zijn random woorden als 'touw' of 'bij de operatie'.
Is dit bij meer mensen zo enorm krom?

Ik had eerder verwacht dat je na het alfabet wat logische woordjes leert (familiebanden, begroetingen), maar dat lijkt pas ergens bij unit 2 te beginnen.


Ik heb ook een tijdlang hebreeuws gedaan (ja, dat met die domme zinnen :') ) en ik denk dat ze eerst echt op het leren lezen en schrijven van de letters focussen. En dat schrijven vind ik eerlijk gezegd echt rot. Maar als je wat langer doorgaat worden de zinnen ook betekenisvoller. Wel heel erg gericht op eten/drinken imo. Maar het komt dus goed.

Ha, nu krijg ik zin om dat hebreeuws ook weer op te pakken. (Heb me nu volledig op het italiaans gefocusd).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 23:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 37 van de 51 [ 1266 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 51  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen