Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 6 [ 127 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Sparen voor vervroegd pensioen

 
Profiel   

@Faelynn mijn man en ik werken allebij voor ons zelf, het ligt ook aan geluk of een goed stel hersens. Ik zou echt nooit meer voor een baas willen werken, en niet vanwege het geld maar ik kan zelf bepalen wanneer en hoe veel ik wil werken. Ik zou echt niet meer voor 15 euro per uur willen werken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:47 



 
Profiel   

Door dit topic ben ik er de laatste tijd meer mee bezig, ik zou graag meer (passieve) inkomsten genereren, maar weet niet goed hoe. Wie weet hebben jullie nog creatieve tips.
Ik ben ZZP'er, beleg al en heb een huis. Iets van online/iets met ICT is niks voor mij. Een cursus opzetten o.i.d. zou ik ook niet weten waar ik dat over zou moeten doen. Een boek schrijven lijkt me geweldig, maar ik zou niet weten waar te beginnen, een onderwerp zou ik nog wel kunnen bedenken (mijn adventure katten :) ). Wat zouden verder opties kunnen zijn?

Soms denk ik eraan iemand (op ZZP basis) in dienst te nemen. Het werk is er, zeker als ik ooit misschien kinderen krijg en daardoor minder wil gaan werken. Uiteindelijk kunnen we dan tegelijk aan het werk zijn, waardoor ik er natuurlijk ook weer wat aan verdien. Er is alleen niemand te vinden om werk over te nemen, dus dat wordt ook interessant.

Ik ben benieuwd of jullie nog ideeën hebben! Dit zijn wat opties die ik van internet heb geplukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:57 



 
Profiel   

Wat doe je nu als ZZP'er? Wat zijn je hobby's, waar ben je goed in, en vooral: wat vind je leuk? Ik denk dat iedereen wel iets moet kunnen maken/bedenken wat online verkoopbaar is. Maar er zijn zó veel verschillende ideeën.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:01 



 
Profiel   

Ik ben logopedist, maar heb ook ooit geroepen dat ik m'n roeping als reisadviseur heb gemist :'). Hoewel dat natuurlijk wel weer veel extra tijd kost. In de vakanties en een keer per week werk ik erbij in de kas voor een paar uurtjes.
Mijn hobby's zijn mijn poezen trainen, paardrijden, wandelen, lezen, reizen, sinds kort doe ik haken en speel ik viool en ik kan een mini beetje breien. Alleen, als ik bijvoorbeeld haakwerk zou willen verkopen, zit daar wel een hoop werk in het maken van spullen.


Laatst bijgewerkt door jojoleinee op 20-03-23 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:05 



 
Profiel   

Leuk topic!
Wij gaan binnenkort al'stoppen' met werken. Vanaf 16 jaar full time gewerkt. Op mijn 19e mijn eerste huis gekocht.
Tot vorig jaar af en toe een huis verkocht en weer gekocht. Vorig jaar echt veel overwaarde gecreëerd.
Met een deel daarvan wordt er nu getrade voor ons door een Nederlandse accountant.
We doen dat met geld wat we uiteraard niet willen kwijtraken maar wat we zonder al te veel risico kunnen missen.
Nu na iets meer dan 3 maanden hebben we al meer dan 28% winst.
Iemand die wij kennen doet het via een andere partij en die heeft nog niet echt rendement. Dus je moet er wel echt heel goed in zijn.
Hier kun je meer info vinden hoe je op deze manier passieve inkomsten kunt genereren:
https://tradewinst.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:09 



 
Profiel   

secricible schreef
JudithGigi schreef
Zit je op Reddit toevallig? Daar is een subreddit genaamd r/dutchFIRE (financial
independence, retire early) waar mensen het veel hebben over het opbouwen van vermogen en het eerder met pensioen gaan :)


Ik heb daar zitten lezen, maar giebels. Het gros daar heeft maandinkomens waar ik een half jaar voor moet werken...


Hahahaha ja herkenbaar. Veel verhalen in de richting van "ik ben 19 en heb 50k op mijn rekening, wat kan ik het beste doen?"

Ze kiezen er ook wel een beetje het carrièrepad op uit I guess :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:12 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
Leuk topic!
Wij gaan binnenkort al'stoppen' met werken. Vanaf 16 jaar full time gewerkt. Op mijn 19e mijn eerste huis gekocht.
Tot vorig jaar af en toe een huis verkocht en weer gekocht. Vorig jaar echt veel overwaarde gecreëerd.
Met een deel daarvan wordt er nu getrade voor ons door een Nederlandse accountant.
We doen dat met geld wat we uiteraard niet willen kwijtraken maar wat we zonder al te veel risico kunnen missen.
Nu na iets meer dan 3 maanden hebben we al meer dan 28% winst.
Iemand die wij kennen doet het via een andere partij en die heeft nog niet echt rendement. Dus je moet er wel echt heel goed in zijn.
Hier kun je meer info vinden hoe je op deze manier passieve inkomsten kunt genereren:
https://tradewinst.nl/


dit klinkt wel interessant, maar ook best risicovol. 28% winst klinkt natuurlijk wel heel mooi. Zijn er veel kosten voor de accountant?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:18 



 
Profiel   

VanHuisUit schreef
Citaat
VanHuisUit, wat heerlijk voor je, goed geregeld zeg.

Dank je. Is ook niet vanzelf gegaan want je huis vrijwel vrij is ook wel een dingetje zeg maar, dat moet je wel bij elkaar werken / sparen etc.

@juval ik vind jouw situatie best wel gevaarlijk. Stel dat je een relatiebreuk krijgt zit je wel behoorlijk klem. Of stel dat het bedrijf eindigt waar je samen met je relatie werkt. Of je relatie verongelukt of overlijdt... Ik weet dat het zaken zijn waar je liever niet aan denkt maar je weet nooit wat er positief of negatief op je pad komt. Toen ik een aantal jaar terug ging scheiden had ik in het huis waar we toen woonden een B&B. Gelukkig werkte ik altijd nog een klein aantal uur in loondienst, dus ik had in ieder geval wat achter de hand (en doorgaande pensioenopbouw ook al de aangroei toen klein). Maar goed, ik ging het huis uit, inkomsten B&B had ik dus niet meer en daar sta je dan met je goede gedrag -O-
Nu kun je er nog iets aan doen... of jij samen met je relatie (hoe is dat pensioen geregeld?). Heel belangrijk hoor om daar naar te kijken en actie op te ondernemen.


klopt, de situatie is niet heel veilig financieel gezien. Van huis uit altijd meegekregen dat een meisje/vrouw niet afhankelijk moet zijn van haar man, maar in mijn situatie is dat nu natuurlijk wel zo. Ik leeft van zijn geld. Aan de andere kant werk ik daar natuurlijk ook wel voor. Ik werk ongeveer 30 uur per week, we hebben een melkveebedrijf, dus wel 24/7.
Als de relatie stuk gaat is het via huwelijkse voorwaarden redelijk goed geregeld voor mij, dus daar ben ik niet zo bang voor. Alleen dat pensioendingetje vind ik wel belangrijk.
manlief is niet van plan om met pensioen te gaan, en ik toch eigenlijk liever wel haha...
Ik heb wel wat eigen inkomsten uit een krantenwijkje en een uitstaande lening waar ik maandelijks rente op krijg. Dus ik zou maandelijks wel wat kunnen missen. Maar sparen levert zo weinig op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:23 



 
Profiel   

juval schreef
Sure_lee schreef
Leuk topic!
Wij gaan binnenkort al'stoppen' met werken. Vanaf 16 jaar full time gewerkt. Op mijn 19e mijn eerste huis gekocht.
Tot vorig jaar af en toe een huis verkocht en weer gekocht. Vorig jaar echt veel overwaarde gecreëerd.
Met een deel daarvan wordt er nu getrade voor ons door een Nederlandse accountant.
We doen dat met geld wat we uiteraard niet willen kwijtraken maar wat we zonder al te veel risico kunnen missen.
Nu na iets meer dan 3 maanden hebben we al meer dan 28% winst.
Iemand die wij kennen doet het via een andere partij en die heeft nog niet echt rendement. Dus je moet er wel echt heel goed in zijn.
Hier kun je meer info vinden hoe je op deze manier passieve inkomsten kunt genereren:
https://tradewinst.nl/


dit klinkt wel interessant, maar ook best risicovol. 28% winst klinkt natuurlijk wel heel mooi. Zijn er veel kosten voor de accountant?


Het valt mee. Ze heeft een stop loss ingebouwd van 0,5% dus dat zou je per trade kunnen verliezen. We hebben nu geloof ik 2 negatieve trades gehad. Per inleg betaal je 1% inlegfee en 10% van de winst gaat naar de accountant. Ik sta die 10% met liefde af want ze maakt een hoop geld voor ons zonder dat we er zelf iets voor hoeven te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:37 



 
Profiel   

Oké, dat valt op zich wel mee aan kosten, en de stop loss lijkt me ook prettig. Zou je meer info kunnen geven (per pb) ik ben wel serieus geïnteresseerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:46 



 
Profiel   

jojoleinee schreef
Ik ben logopedist, maar heb ook ooit geroepen dat ik m'n roeping als reisadviseur heb gemist :'). Hoewel dat natuurlijk wel weer veel extra tijd kost. In de vakanties en een keer per week werk ik erbij in de kas voor een paar uurtjes.
Mijn hobby's zijn mijn poezen trainen, paardrijden, wandelen, lezen, reizen, sinds kort doe ik haken en speel ik viool en ik kan een mini beetje breien. Alleen, als ik bijvoorbeeld haakwerk zou willen verkopen, zit daar wel een hoop werk in het maken van spullen.

Bij logopedist is het eerst wat mij invalt een kinderboek om kinderen te helpen bij hun spraak bijvoorbeeld. In kan me voorstellen dat er bijvoorbeeld bepaalde woorden/zinnen nuttig zijn voor kinderen om te oefenen, waar andere kinderboeken geen rekening mee houden? Verzin een leuk verhaal met je katten in de hoofdrol en zoek een cartoonist of tekenaar om het boekje mee uit te werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:47 



 
Profiel   

Jojoleinee speel je goed viool ik zoek nog een violist voor volgend jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 16:18 



 
Profiel   

Tof idee 8nnemiek! Ga ik later verder over dagdromen en wie weet..!

Haha Marleen_usar, ik speel een half jaar, dus nog niet geweldig, maar ik kan al wel van die Ierse liedjes! :') Waarvoor zoek je een violist? Als ik nog een jaar heb om te oefenen moet het vast goedkomen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 16:40 



 
Profiel   

Ik denk ook weleens na over een boek schrijven, maar hoe realiseer je dat? Of een van pdf boek of cursussen via mijn website maar hoe kan je dan weer zorgen dat mensen het niet simpelweg maar elkaar doorsturen.

Ik doe ook wat enquête websites, stelt heel weinig voor qua inkomsten maar ik vind het ook weinig tijd kosten om af en toe een enquête of een mail openen, kan makkelijk tijdens het tv kijken :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 17:38 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
@Faelynn mijn man en ik werken allebij voor ons zelf, het ligt ook aan geluk of een goed stel hersens. Ik zou echt nooit meer voor een baas willen werken, en niet vanwege het geld maar ik kan zelf bepalen wanneer en hoe veel ik wil werken. Ik zou echt niet meer voor 15 euro per uur willen werken.



Ik zou willen dat ik €15 per uur verdien, zit bruto nog een heel stuk lager.
Maar ik krijg er wel veel flexibiliteit in mijn werkuren voor terug. Ik zou denk ik wel ergens misschien €1 of €2 hoger kunnen zitten en richting de €15 gaan, maar dan moet ik al snel een fulltime functie aannemen en dat gaat helaas niet goed icm mijn gezondheid.
ZZP heb ik wel eens aan gedacht, maar wat dan :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 17:58 



 
Profiel   

moonsparkle schreef
Maar 700 per maand beleggen, dan moet je wel al behoorlijk wat inkomsten hebben als je dat elke maand kunt missen.

Dat hoeft niet per se. Je kunt ook gewoon heel weinig uitgeven

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 18:25 



 
Profiel   

Dorine92 schreef
moonsparkle schreef
Maar 700 per maand beleggen, dan moet je wel al behoorlijk wat inkomsten hebben als je dat elke maand kunt missen.

Dat hoeft niet per se. Je kunt ook gewoon heel weinig uitgeven


En geen eigen paard hebben 8-) dan kom je heel eind

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 18:29 



 
Profiel   

juval schreef
goed topic!! Ik zou ook graag wat extra gaan doen om mijn pensioen goed te regelen. Alleen vind ik de materie erg lastig.
ik ben nu 50, heb tot ongeveer 7 jaar geleden altijd parttime in loondienst gewerkt, maar ben toen gestopt om mee te gaan werken in het bedrijf van mijn man. Meewerkend gezinslid noemt dat. Mijn pensioenopbouw, wat al niet veel was want parttime, is toen dus gestopt. Als de berekening doe op mijnpensioen.nl vind ik het toch wel spannend, het is heel weinig wat ik heb opgebouwd.
Ik heb nu wel een beleggingsrekening bij Robeco waar wat geld op staat, maar daar durf ik nauwelijks op te kijken, want ik heb steeds meer verlies. Ik word daar toch wel wat zenuwachtig van.

omdat ik nu ook geen inkomen heb wordt sparen ook vrij lastig. Dus ja, ik weet het niet.
ik lees hier graag even mee.


Maar je kunt jezelf vanuit het bedrijf toch een arbeidsbeloning geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 18:35 



 
Profiel   

Misschien een leuke tip: ik volg al een hele tijd de podcast 'over geld praat je niet'.

Hier komt van alles langs wat te maken heeft met beleggen, sparen, vervroegd pensioen, bespaartips enz enz. Ik heb er al veel door geleerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 18:35 



 
Profiel   

jojoleinee schreef
Door dit topic ben ik er de laatste tijd meer mee bezig, ik zou graag meer (passieve) inkomsten genereren, maar weet niet goed hoe. Wie weet hebben jullie nog creatieve tips.
Ik ben ZZP'er, beleg al en heb een huis. Iets van online/iets met ICT is niks voor mij. Een cursus opzetten o.i.d. zou ik ook niet weten waar ik dat over zou moeten doen. Een boek schrijven lijkt me geweldig, maar ik zou niet weten waar te beginnen, een onderwerp zou ik nog wel kunnen bedenken (mijn adventure katten :) ). Wat zouden verder opties kunnen zijn?

Soms denk ik eraan iemand (op ZZP basis) in dienst te nemen. Het werk is er, zeker als ik ooit misschien kinderen krijg en daardoor minder wil gaan werken. Uiteindelijk kunnen we dan tegelijk aan het werk zijn, waardoor ik er natuurlijk ook weer wat aan verdien. Er is alleen niemand te vinden om werk over te nemen, dus dat wordt ook interessant.

Ik ben benieuwd of jullie nog ideeën hebben! Dit zijn wat opties die ik van internet heb geplukt.

Ik ben ook aan het denken gezet, maar heb geen idee waar of wat of hoe. Ik beleg ook (nog) niks, omdat ik er niks van begrijp en dan is het best een drempel. Ook geen idee waar ik de info vandaan moet halen en wie er te vertrouwen is. Ik vind het wel mega interessant. En niet alleen beleggen, maar inderdaad ook passief inkomsten genereren. Maar ook daar: hoe dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 18:36 



 
Profiel   

Dorine92 schreef
moonsparkle schreef
Maar 700 per maand beleggen, dan moet je wel al behoorlijk wat inkomsten hebben als je dat elke maand kunt missen.

Dat hoeft niet per se. Je kunt ook gewoon heel weinig uitgeven


Ik geef ook vrij weinig uit, doe zo goedkoop mogelijk boodschappen, koop bijna nooit kleding, onderneem weinig betaalde uitjes etc...neemt niet weg dat er een dak boven je hoofd nodig is, je een bepaald inkomen hebt etc. Ik spaar wel maar daar moet ik ook bij kunnen bijvoorbeeld voor medische kosten, voor als er wat stuk gaat, gemeentelijke lasten etc. Er blijft dan weinig over waarmee ik kan beleggen. Bij beleggen raden ze het altijd aan te doen met geld wat je echt kunt missen.

Maar ik vind een balans ook wel belangrijk het enige waar ik geld aan uit geef wat voor anderen misschien niet zou hoeven is reizen maar ook daarbij is het regelmatig met de tent weg om de kosten te beperken maar ook omdat je dan ook op hele mooie plekken komt. Ik kan nu wel nog alles. Maar als ik dat zou laten kom ik echt nog lang niet aan 700 per maand :o

Ik denk nu een beetje aan brand new day waar je kleinere bedragen kunt kiezen of even wachten en dan een deposito spaarrekening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 18:48 



 
Profiel   

moonsparkle schreef
Ik denk ook weleens na over een boek schrijven, maar hoe realiseer je dat? Of een van pdf boek of cursussen via mijn website maar hoe kan je dan weer zorgen dat mensen het niet simpelweg maar elkaar doorsturen.

Ik doe ook wat enquête websites, stelt heel weinig voor qua inkomsten maar ik vind het ook weinig tijd kosten om af en toe een enquête of een mail openen, kan makkelijk tijdens het tv kijken :P


Ja precies dat inderdaad.
Via waar doe jij die enquêtes? Ik hoor daar wel vaker mensen over. Alle kleine beetjes helpen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:44 



 
Profiel   

tita schreef
En geen eigen paard hebben 8-) dan kom je heel eind


De beste tip om te kunnen sparen ja. _O- :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:48 



 
Profiel   

Zo'n passief inkomen vind ik ook lastig. Tuurlijk, ik kan een boek schrijven oid, maar hoe zorg je dat je er ook een wezenlijk inkomen mee genereert? Hoe zorg je dat je website fatsoenlijk gevonden wordt of je boek, in de overgroei aan boeken en sites...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:48 



 
Profiel   

Je kan in ieder geval schrijven over zaken waar nog niet veel informatie over te vinden is, of iets wat populair is. Als mensen dan googlen komen ze al snel bij jouw boek/blog/website uit.

Ik heb een blog met wat aparte recepten online staan. Tempeh maken, taugé kweken, plantaardige yoghurt zelf maken, en ik heb er bv een review van een sapcentrifuge en van de Sodastream op gezet toen dat populair begon te worden. Ik heb er een paar links in staan naar producten die ermee te maken hebben of die je nodig hebt, zoals een yoghurtmaker voor de plantaardige yoghurt.. In de coronatijd was het goed te merken dat mensen weinig te doen hadden en veel meer tijd hadden om zelf eten te maken, want toen was er echt een piek in zoekopdrachten en een piek in online verkopen. Ik kreeg toen af en toe tot 250 euro per maand binnen. Inmiddels is dat weer ingezakt tot een paar tientjes per maand maar ik heb dan ook al jaren geen nieuwe artikelen meer gepost. Toch blijven mensen bij mijn blog uitkomen via Google.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 6 [ 127 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen