BBL opleiding zorg en welzijn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

BBL opleiding zorg en welzijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 14:00

Volgende week heb ik een gesprek voor de opleiding zorg en welzijn BBL.
Ik kom helemaal niet uit de zorg en werk nu nog in de horeca, omdat ik toch graag wat anders wil gaan doen en liefst in de zorg, lijkt me dit een mooie instap, werken en leren.

Wie heeft hier ervaring mee? En hoe hebben jullie het ervaren?
Ik ben met 16 van school gegaan, en heb verder dan een cursus telefoniste/ receptioniste nooit meer wat geleerd.
Dus zal het te doen zijn? :o

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:12

sanowa schreef:
Volgende week heb ik een gesprek voor de opleiding zorg en welzijn BBL.
Ik kom helemaal niet uit de zorg en werk nu nog in de horeca, omdat ik toch graag wat anders wil gaan doen en liefst in de zorg, lijkt me dit een mooie instap, werken en leren.

Wie heeft hier ervaring mee? En hoe hebben jullie het ervaren?
Ik ben met 16 van school gegaan, en heb verder dan een cursus telefoniste/ receptioniste nooit meer wat geleerd.
Dus zal het te doen zijn? :o

Welke zorg en welzijn bbl opleiding bedoel je precies, haha? Bedoel je 'helpende zorg en welzijn niveau 2?'.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: BBL opleiding zorg en welzijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:22

Mijn moeder heeft op haar 56e nog een niveau 3 opleiding gedaan in de zorg. Ze had ooit wel MBO gedaan maar dat is al heel lang geleden. Het ging haar makkelijk af en ze vindt het nog steeds heel leuk om in de zorg te werken. :)

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 18:50

nienke555 schreef:
sanowa schreef:
Volgende week heb ik een gesprek voor de opleiding zorg en welzijn BBL.
Ik kom helemaal niet uit de zorg en werk nu nog in de horeca, omdat ik toch graag wat anders wil gaan doen en liefst in de zorg, lijkt me dit een mooie instap, werken en leren.

Wie heeft hier ervaring mee? En hoe hebben jullie het ervaren?
Ik ben met 16 van school gegaan, en heb verder dan een cursus telefoniste/ receptioniste nooit meer wat geleerd.
Dus zal het te doen zijn? :o

Welke zorg en welzijn bbl opleiding bedoel je precies, haha? Bedoel je 'helpende zorg en welzijn niveau 2?'.


Ja idd zorg en welzijn niveau 2

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 18:51

MarlindeRooz schreef:
Mijn moeder heeft op haar 56e nog een niveau 3 opleiding gedaan in de zorg. Ze had ooit wel MBO gedaan maar dat is al heel lang geleden. Het ging haar makkelijk af en ze vindt het nog steeds heel leuk om in de zorg te werken. :)



Dat klinkt positief!

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: BBL opleiding zorg en welzijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 18:55

Ik volg, ik ga aankomend jaar beginnen met de opleiding doktersassistente BBL maar vind het wel spannend.
Heb ook geen zorggerelateerde achtergrond. Succes ts!

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: BBL opleiding zorg en welzijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 19:02

Leuk, ik ben in februari begonnen. :D
Bbl verzorgende ig. Ik werk al wel 10 jaar in de huishouding in de ouderenzorg.
Vorig jaar een opleiding gedaan van een half jaar van de nationale zorgklas, heb ik 3 certificaten gehaald van verzorgende ig. En nu ga ik door!

N4N4
Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-10-15

Re: BBL opleiding zorg en welzijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 19:07

Ook ik heb op mijn 55 ste de opleiding VIG gedaan en werk nu als gediplomeerde in de zorg .
Had vroeger een lbo opleiding gedaan in de tuinbouw :)
Vond de opleiding goed te doen hoor +:)+
Super mooi werk !

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 10:38

Yenni schreef:
Ik volg, ik ga aankomend jaar beginnen met de opleiding doktersassistente BBL maar vind het wel spannend.
Heb ook geen zorggerelateerde achtergrond. Succes ts!


Jij ook succes!

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 10:40

Emori schreef:
Leuk, ik ben in februari begonnen. :D
Bbl verzorgende ig. Ik werk al wel 10 jaar in de huishouding in de ouderenzorg.
Vorig jaar een opleiding gedaan van een half jaar van de nationale zorgklas, heb ik 3 certificaten gehaald van verzorgende ig. En nu ga ik door!


Super knap dat je dat zo kan combineren met paarden en gezin , wat heb jij voor niveau op de middelbare school gedaan?
En moet je er nu veel bij leren naast de schooltijden? Of doe je alles in schooltijd?

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 10:42

N4N4 schreef:
Ook ik heb op mijn 55 ste de opleiding VIG gedaan en werk nu als gediplomeerde in de zorg .
Had vroeger een lbo opleiding gedaan in de tuinbouw :)
Vond de opleiding goed te doen hoor +:)+
Super mooi werk !


Wat goed op zo.n latere leeftijd, ik word 43 maar heb echt geen idee of ik überhaupt nog wel kan leren :') maar dit geeft hoop voor mij :)

N4N4
Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-10-15

Re: BBL opleiding zorg en welzijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:18

Gaat vast helemaal goed komen TS , motivatie en interesse is het grootste deel :))
heel veel succes :j

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:36

sanowa schreef:
Emori schreef:
Leuk, ik ben in februari begonnen. :D
Bbl verzorgende ig. Ik werk al wel 10 jaar in de huishouding in de ouderenzorg.
Vorig jaar een opleiding gedaan van een half jaar van de nationale zorgklas, heb ik 3 certificaten gehaald van verzorgende ig. En nu ga ik door!


Super knap dat je dat zo kan combineren met paarden en gezin , wat heb jij voor niveau op de middelbare school gedaan?
En moet je er nu veel bij leren naast de schooltijden? Of doe je alles in schooltijd?

Ik heb havo gedaan. En nu verzorgende ig is mbo 3.
Alles op school doen lukt niet, ik heb 1 dag per maand op het werk dat ik geen cliënten hebben meeloop met iemand en opdrachten kan uitzetten of uitwerken.
Ik ben 16 uur op de werkvloer en 8 uur naar school. En dan ben ik nog wel wat uurtjes er naast bezig.
Het is even bikkelen maar hoop ik 60 schoolweken klaar te zijn.

Bij ons krijgen we echt te tijd om op te starten en weer te leren leren. Dat kun jij ook :)

IndianSu

Berichten: 219
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:44

Ik werk op deze opleiding als docent. Ik heb studenten van alle leeftijden, de oudste is 60 geloof ik :D Mijn ervaring is dat het goed te doen is als je de opleiding serieus neemt. Het is best een stap om na zo'n lange tijd weer naar school te gaan maar dat is eigenlijk al mijn studenten goed af gegaan.

Spelt

Berichten: 867
Geregistreerd: 09-06-10

Re: BBL opleiding zorg en welzijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:54

Toen ik met mijn opleiding verzorgende IG begon was ik met 23 de jongste uit mijn klas, de oudste was 63 en dat was juist super fijn. Allemaal mensen die vanuit andere werkvelden instroomde naar de zorg. BBL was daarom erg fijn, omdat we allemaal meer doeners dan denkers waren en zo elkaar konden motiveren.
Super goed dat je deze stap maakt, je bent hard nodig in de zorg! Heel veel succes +:)+

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 20:32

Nou wat een positieve reacties allemaal, fijn om te horen.
Maandag gesprek en dan kijken we verder :)

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: BBL opleiding zorg en welzijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 01:10

Ik zie regelmatig 'indirecte' collega's die deze opleiding doen. Het vraagt wat motivatie maar het klinkt altijd wel uitdagend maar haalbaar. :j
Heb je wel goed beeld van waar je (uiteindelijk) zal komen werken? Omdat je niet uit de zorg komt

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: BBL opleiding zorg en welzijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 07:05

Hoe ging je gesprek?

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-23 17:28

TurdusMerula schreef:
Ik zie regelmatig 'indirecte' collega's die deze opleiding doen. Het vraagt wat motivatie maar het klinkt altijd wel uitdagend maar haalbaar. :j
Heb je wel goed beeld van waar je (uiteindelijk) zal komen werken? Omdat je niet uit de zorg komt


Nou nog niet heel duidelijk met de stage,s mag je iig 2 verschillende locaties ervaring op doen. Dus dat geeft vast al wel een goed beeld.
En vooraf heb je daar ook nog een gesprek over wat de keuzes zijn.

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-23 17:33

Emori schreef:
Hoe ging je gesprek?


Het gesprek was positief! Wel had ik het idee dat ze liever zagen dat ik de VIG BBL ging doen want daar kwamen ze een paar x op terug, maar dat zie ik denk ik eigenlijk niet zitten, geen idee hoe ht leren mij straks zal gaan dus zet liever niet te hoog in. ze bellen me binnenkort en dan hoor ik vast meer of ze ht zien zitten met mij of juist niet :P