Jaar ziek, loon 70% en re-integratie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alja

Berichten: 25593
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Jaar ziek, loon 70% en re-integratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-23 09:43

Kort samengevat in mijn titel waar ik een antwoord op zoek :)

Ik ben sinds februari 2022 ziek thuis dus dat is sinds febr 2023 een jaar.
Nu krijg ik nog maar 70 % van mijn loon, ook tot daar gaat het nog prima.

Ik ben deze maand weer begonnen met reïntegreren maar krijg je pas weer 100% loon als je ook weer 100% werkt?
Mijn leidinggevende wist het eigenlijk niet en kan op internet ook niet echt een goed antwoord vinden.
Wie kan me helpen?

Groetjes Alja

Rensjee

Berichten: 394
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Jaar ziek, loon 70% en re-integratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 09:47

Nee je kan bijv. 50% beter gemeld worden. Als je dan bijv. 20 uur beter gemeld bent, krijg je voor die 20 uur volledig betaald. De overige 20 uur krijg je dan voor 70%.

Echter zou ik niet adviseren omdat direct te doen, eerst gedoseerd opbouwen, kijken hoe het gaat met je belastbaarheid. Als dat stabiel is in die uren pas beter melden voor dat deel.

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 09:47

Volgens mij zou je 100% moeten krijgen voor het deel dat je werkt. En 70 % over het deel dat je nog ziek bent.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 09:48

Ben je niet toevallig lid van de bond?
Wij hadden ook zoiets bij de hand en die hebben ons goed geholpen.
Succes!

Alja

Berichten: 25593
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-23 09:50

Rensjee schreef:
Nee je kan bijv. 50% beter gemeld worden. Als je dan bijv. 20 uur beter gemeld bent, krijg je voor die 20 uur volledig betaald. De overige 20 uur krijg je dan voor 70%.

Echter zou ik niet adviseren omdat direct te doen, eerst gedoseerd opbouwen, kijken hoe het gaat met je belastbaarheid. Als dat stabiel is in die uren pas beter melden voor dat deel.

Ik ga nu twee x een uurtje in de week heen en ga om de 3 weken een uur verhogen.
Nu hoef ik ook niet tot 40 uur op te bouwen dat scheelt maar door m’n burn-out wel geleerd om naar mezelf te luisteren

Leedebee

Berichten: 2144
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 09:50

Eens, je krijgt de uren die je werkt 100% en de uren die je dan nog ziek bent 70%.

Er vanuit gaande de je de gewerkte uren ook wel productief bent.

Eventueel kan een CAO hierin afwijken.

Rensjee

Berichten: 394
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 09:53

Alja schreef:
Rensjee schreef:
Nee je kan bijv. 50% beter gemeld worden. Als je dan bijv. 20 uur beter gemeld bent, krijg je voor die 20 uur volledig betaald. De overige 20 uur krijg je dan voor 70%.

Echter zou ik niet adviseren omdat direct te doen, eerst gedoseerd opbouwen, kijken hoe het gaat met je belastbaarheid. Als dat stabiel is in die uren pas beter melden voor dat deel.

Ik ga nu twee x een uurtje in de week heen en ga om de 3 weken een uur verhogen.
Nu hoef ik ook niet tot 40 uur op te bouwen dat scheelt maar door m’n burn-out wel geleerd om naar mezelf te luisteren


Top, heel fijn.
Ik adviseer cliënten altijd om eerst de uren ook nog ziekgemeld te werken zodat je pauzes in kan bouwen, taken aan kan passen etc. Als je je weer beter meld dan werk je volledig voor die uren en moeten ze ook van je op aan kunnen.

Succes met opbouwen, klinkt in ieder geval goed zo!

Leedebee

Berichten: 2144
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 09:57

Leedebee schreef:
Eens, je krijgt de uren die je werkt 100% en de uren die je dan nog ziek bent 70%.

Er vanuit gaande de je de gewerkte uren ook wel productief bent.

Eventueel kan een CAO hierin afwijken.


Nog even een toevoeging :D

Wettelijk gezien ben je óf ziek óf beter. Gedeeltelijk bestaat dan eigenlijk niet. Zolang je niet volledige werkt ben je dus nog ziek.

Mijn vorige bericht is wat in de praktijk gebeurd. Een stukje goed werkgeverschap zoals ze dat zo mooi noemen ;)

Petpa

Berichten: 1685
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Jaar ziek, loon 70% en re-integratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 10:14

Je krijgt de werkuren 100% betaald, tenzij je nog 100% ziek gemeld bent en de uren dat je werkt op arbeidstherapeutische basis is.

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 10:50

Val je onder een cao? Daar staat het meestal in en dat kan nogal verschillen.

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Jaar ziek, loon 70% en re-integratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:24

Ik heb met mijn werkgever afgesproken dat ik achteraf per maand doorgeef hoeveel uren ik daadwerkelijk gewerkt heb. Daarover krijg ik 100% betaald. Als ik boven de 50% kom krijgen wij een bonus van ik geloof 5 of 10%. Maar door het achteraf doorgeven kan ik beter naar mezelf luisteren. Als het dan een keer niet gaat, gaat het niet en hoef ik ook niet te werken :)