Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Guasha opleidingen ervaringen?

 
Profiel   

Hopelijk staat het hier correct.
Ik ben op zoek naar een korte opleiding voor guasha bij paarden, ik had interesse in de opleiding van de human & horse academy maar vind het erg prijzig als het gewoon is om bij je eigen paard te doen. Voor mij is het gewoon een manier die ik wil ontdekken om qualitytime met mijn paard te spenderen dus niets medisch bijvoorbeeld. Zijn hier mensen die weten waar ik zo´n korte cursus kan volgen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 17:51 



 
Profiel   

Als ik het google kom ik uit op iets waarbij je met een stenen ding over de huid moet schrapen, klopt dat? Als je quality time met je paard wilt hebben, zou ik het gewoon bij een stevige poetsbeurt houden :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 20:30 



 
Profiel   

Ik heb de opleiding gedaan :) Het is wel gericht op een eigen bedrijfje starten, maar genoeg mensen die hem doen om gewoon zelf toe te passen op eigen paard.

Genoeg Guasha Therapeuten die ook de versterkende behandeling leren voor een kleiner bedrag, dat is wellicht meer geschikt voor jou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 20:33 



 
Profiel   

Foaly schreef
Als ik het google kom ik uit op iets waarbij je met een stenen ding over de huid moet schrapen, klopt dat? Als je quality time met je paard wilt hebben, zou ik het gewoon bij een stevige poetsbeurt houden :=

Als je het heel erg uitpuurt komt het daarop neer, maar de stenen hebben ook een helende en rustgevende werking, ik heb een gevoel dat dit wel iets voor mij en mijn paard is, natuurlijk is iedereen hiervan vrij om te vinden wat hij ervan wil, genoeg die het zweverig vinden. Maar ik vind het iets fascinerend waar ik graag over wil bijleren.


Ghostattack schreef
Ik heb de opleiding gedaan :) Het is wel gericht op een eigen bedrijfje starten, maar genoeg mensen die hem doen om gewoon zelf toe te passen op eigen paard.

Genoeg Guasha Therapeuten die ook de versterkende behandeling leren voor een kleiner bedrag, dat is wellicht meer geschikt voor jou?

Leuk! Ja ik dacht idd dat hij daarvoor bedoeld was en dan vind ik het ook een erg correcte prijs, maar om gewoon toe te passen thuis "tussen de soep en de patatten" vind ik het een smak weggegooid geld dat ik dan beter aan een zadel ofzo zou kunnen geven...
Wat jij noemt is idd waar ik naar opzoek ben maar de voorkeur zou zijn om het online te kunnen doen, ik zit in belgie en dat is bij ons echt nog geen ding heb ik de indruk -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 20:41 



 
Profiel   

Online ga je dit niet kunnen leren, moet je ook niet willen. Als je meer mensen bij elkaar krijgt, zijn er wel mensen die ervoor naar België willen komen hoor! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 21:04 



 
Profiel   

Ghostattack schreef
Online ga je dit niet kunnen leren, moet je ook niet willen. Als je meer mensen bij elkaar krijgt, zijn er wel mensen die ervoor naar België willen komen hoor! :)

Nochtans doet de human&horse academy dit toch ook?
En daar zit nu net het probleem, ik ben zowat de enige hier die daar eigenlijk interesse in heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 21:17 



 
Profiel   

Iemand laten komen die je paard checkt en jou belangrijke info en wat basis technieken leert?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 21:22 



 
Profiel   

Daar heb ik ook even naar gekeken maar wanneer ik dat opzoek krijg ik enkel mensen uit Nederland

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 21:25 



 
Profiel   

Dan zou ik de opleiding benaderen; zij weten misschien iemand in jouw buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 21:56 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar School, studie en werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 23:28 



 
Profiel   

Ik ben toevallig afgelopen weekend gestart met de Guasha opleiding van Greetje. Wellicht nog te vroeg om er inhoudelijk iets over te kunnen zeggen, maar de 1e dag was geslaagd!

Dergelijke zaken zou ik niet zomaar even uitproberen, wellicht is er een Guasha therapeut in de buurt die je de versterkende behandeling wilt leren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:43 



 
Profiel   

Guasha voor paarden is iets wat eigenlijk alleen maar in Nederland een ding is, en wij wonen nu niet bepaald in de buurt van de grens...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:53 



 
Profiel   

Dorine Erkens biedt een hele leuke online guasha cursus aan, misschien is dat wat voor je!
Zelf heb ik haar workshop een aantal jaar geleden gedaan (op locatie) en ik vond het erg leuk en leerzaam.
https://www.guashatherapievoorpaarden.n ... sworkshop/

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:37 



 
Profiel   

Jenn_Mellow schreef
Dorine Erkens biedt een hele leuke online guasha cursus aan, misschien is dat wat voor je!
Zelf heb ik haar workshop een aantal jaar geleden gedaan (op locatie) en ik vond het erg leuk en leerzaam.
https://www.guashatherapievoorpaarden.n ... sworkshop/

Dankje! En die is inderdaad ook betaalbaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:48 



 
Profiel   

hoi hoi

ik zelf ben ook guasha therapeut opgeleid via de human en horse academy. Ik geef ook workshop guasha om je paard zelf te leren ondersteunen met een versterkende behandeling.


Ik kan met een workshop naar je toe komen. (weet niet welke regio je woond) maar is ook mogelijk om de workshop met 1 van mijn paarden te volgen, dan dien je naar de stal (nijkerk) van mijn paarden te komen.
www.paarddansmetmij.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:54 



 
Profiel   

Jenn_Mellow schreef
Dorine Erkens biedt een hele leuke online guasha cursus aan, misschien is dat wat voor je!
Zelf heb ik haar workshop een aantal jaar geleden gedaan (op locatie) en ik vond het erg leuk en leerzaam.
https://www.guashatherapievoorpaarden.n ... sworkshop/


Ik heb deze ook gedaan. Vond het met name fijn om de stenen voor jezelf en paard te ontvangen, de afbeeldingen met welke lijnen je kan volgen en hoe je de stenen vast kan houden.

Ik werk dagelijks met verschillende massagetechnieken en was vooral op zoek naar een manier waarop ik het voor mezelf minder intensief kan maken. Daardoor heb ik zelf ook veel kennis van anatomie en vond ik in dat opzicht de cursus minder leerzaam dan gedacht.

Ik pas het nu dagelijks toe bij mezelf en mn paard en krijg er strakke spieren mooi mee los.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:59 



 
Profiel   

plutolover schreef
hoi hoi

ik zelf ben ook guasha therapeut opgeleid via de human en horse academy. Ik geef ook workshop guasha om je paard zelf te leren ondersteunen met een versterkende behandeling.


Ik kan met een workshop naar je toe komen. (weet niet welke regio je woond) maar is ook mogelijk om de workshop met 1 van mijn paarden te volgen, dan dien je naar de stal (nijkerk) van mijn paarden te komen.
https://www.paarddansmetmij.nl

Dat is niet haalbaar met waar ik woon helaas.
Fijn om nog een review te hebben!

Slmt9 schreef
Jenn_Mellow schreef
Dorine Erkens biedt een hele leuke online guasha cursus aan, misschien is dat wat voor je!
Zelf heb ik haar workshop een aantal jaar geleden gedaan (op locatie) en ik vond het erg leuk en leerzaam.
https://www.guashatherapievoorpaarden.n ... sworkshop/


Ik heb deze ook gedaan. Vond het met name fijn om de stenen voor jezelf en paard te ontvangen, de afbeeldingen met welke lijnen je kan volgen en hoe je de stenen vast kan houden.

Ik werk dagelijks met verschillende massagetechnieken en was vooral op zoek naar een manier waarop ik het voor mezelf minder intensief kan maken. Daardoor heb ik zelf ook veel kennis van anatomie en vond ik in dat opzicht de cursus minder leerzaam dan gedacht.

Ik pas het nu dagelijks toe bij mezelf en mn paard en krijg er strakke spieren mooi mee los.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 11:03 



 
Profiel   

Dagelijks bij je paard? Is dat niet wat veel??

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 11:04 



 
Profiel   

Waidida schreef
Ghostattack schreef
Online ga je dit niet kunnen leren, moet je ook niet willen. Als je meer mensen bij elkaar krijgt, zijn er wel mensen die ervoor naar België willen komen hoor! :)

Nochtans doet de human&horse academy dit toch ook?
En daar zit nu net het probleem, ik ben zowat de enige hier die daar eigenlijk interesse in heeft?

Mocht je een opleiding dichterbij zoeken adviseer ik Santai. Zij zitten in Eindhoven en de paardenopleiding wordt (of in ieder geval toen ik het volgde) gegeven in Riel.

Ik heb bij hun zowel de humaan als paarden opleiding gevolgd.

Online guasha willen leren toepassen raad ik je zeer af, de technieken moet je echt in de praktijk leren. Er zit veel meer achter dan simpel een beetje met je schraper over de huid duwen, om het even grof te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 11:48 



 
Profiel   

Muze schreef
Dagelijks bij je paard? Is dat niet wat veel??


Dat ligt geheel aan de intensivieteit (geen idee of ik het goed schrijf) van de behandeling. Echt therapeutisch diep behandelen is niet aan te raden elke dag.

Maar een korte lichte versterkende behandeling om spieren op te warmen kan zeker wel elke dag mits het paard niet pas geent is, of op medicatie staat of hoefbevangen is of andere onstekingen heeft.

Het kan ook fijn ingezet worden als 'cooling down'

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 12:17 



 
Profiel   

Ik ken wel iets van guasha en zou ook nog best wat erbij willen leren, als aanvulling op mijn massages.
Anatomie ken ik wel, dat hoef ik niet nog eens te leren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 12:23 



 
Profiel   

Foaly schreef
Als ik het google kom ik uit op iets waarbij je met een stenen ding over de huid moet schrapen, klopt dat? Als je quality time met je paard wilt hebben, zou ik het gewoon bij een stevige poetsbeurt houden :=


_O- daar komt het idd op neer. Heb ooit zo’n behandeling gewonnen voor m’n paard.. hij vind er niks aan en ik merkte daarna echt nul verschil. Van een poetsbeurt geniet hij meer.

Heb bij mensen daarna voorbeelden gezien van volledig blauwe ruggen.. en dat noemt men dan “gezond”.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 12:43 



 
Profiel   

Hier juist hele goede ervaringen met Guasha bij paarden (ook bij mensen trouwens ;-) )

Ben het er wel mee eens dat een gedegen opleiding er in belangrijk is. En in real life is met dit soort zaken meer aan te bevelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:17 



 
Profiel   

Ondanks de vele gemengde reacties en ervaringen heb ik toch besloten om het zeker niet online te proberen leren, ik ga denk ik gewoon even afwachten tot er iemand in mijn buurt is die het kan en mij zo enkele kleine dingetjes kan leren. Jullie zijn allemaal wel bedankt voor het meedenken en reageren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:34 



 
Profiel   

Hier komt 1x per jaar iemand mijn pony's een Guasha behandeling geven, zij heeft de opleiding bij Greetje afgerond. Zij komt uit Glabbeek, Belgie. Weet niet of dit voor jou in de omgeving is? Zij gaat ook workshops geven, bij intresse kan ik haar gegevens doorsturen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen