Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 40 van de 50 [ 1245 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 50  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

 
Profiel   

Ik heb ook dagen dat ik maar twee minuten oefenen om m’n streak te behouden, en dagen dat ik gewoon een uur bezig ben omdat ik er wel zin in heb.
Sinds ik ontdekt heb dat oefenen voor hartjes om XP oplevert ga ik altijd lekker door als ik een XP booster actief heb. Iedere keer als ik een of meer hartjes verkeerd is een les ga ik oefenen voor hartjes tot ik er weer voor hem en ga dan weer verder naar de lessen. Bijkomend voordeel is dat je bij het oefenen voor hartjes veel herhaalt dus levert ook weer bevestiging van de kennis op.

Ik schrijf niks op. Ik ben toch niet zo georganiseerd wat dat betreft en ik leer een taal ook niet op die manier. Ik moet een taal gebruiken om hem te leren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 10:01 



 
Profiel   

Nee niet echt. Maar ik ben soms wel blij met mijn telefoon die soms suggesties doet haha.
Ik ga juist best vaak proberen om een deel van de unit over te slaan omdat het zo sloom gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 10:02 



 
Profiel   

Ik meld me ook :) Ik doe Pools op Duolingo.
Ik ben dankzij Duolingo vooral goed in zeggen dat de eend brood eet. :')

Tegenwoordig kijk ik aanvullend ook op youtube naar grammatica filmpjes, omdat de grammatica uitleg sinds kort weg is uit Duolingo. Of in elk geval voor mij onvindbaar.
En soms probeer ik via youtube een (stuk van een) liedje te leren. Zoals laatst een stukje van het Poolse volkslied.
Maar het wisselt een beetje, soms ben ik wekenlang wel vrij fanatiek, en soms doe ik maanden niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 13:29 



 
Profiel   

Ja als je meer grammatica bij je lessen wilt hebben is babbel een stuk beter, maar ik vind duo lingo leuker en daardoor makkelijker vol te houden :D. En ik leer alleen wat frans omdat m'n vriendin francaise is maar ben niet van plan het echt veel te spreken dus grammatica laat ik even voor wat het is. Met m'n Zweeds pak ik wel de grammatica erbij met andere boeken die ik al heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 13:40 



 
Profiel   

Kasmir schreef
Ja als je meer grammatica bij je lessen wilt hebben is babbel een stuk beter, maar ik vind duo lingo leuker en daardoor makkelijker vol te houden :D. En ik leer alleen wat frans omdat m'n vriendin francaise is maar ben niet van plan het echt veel te spreken dus grammatica laat ik even voor wat het is. Met m'n Zweeds pak ik wel de grammatica erbij met andere boeken die ik al heb.


Heb je aanraders voor boeken over Zweedse grammatica voor absolute beginners? Op internet vind ik een hoop, maar vind het lastig om dan te bepalen welke fijn zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 13:46 



 
Profiel   

Ik heb ze hier via de SFI gekregen, het is Rivstart A1+A2 :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 13:47 



 
Profiel   

Dankzij dit topic gemotiveerd geraakt voor Engels!
Wellicht Pools er achter aan *D


Ben benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 07:38 



 
Profiel   

Pools is in jouw omgeving wel nuttig Che :D

Moet je ook al Fries gaan leren of hoef je niet naar Koudum de 22ste?
Ik heb nachtdienst dat weekend dus getipt dat ze jou wel konden vragen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 20:08 



 
Profiel   

gomir schreef
Pools is in jouw omgeving wel nuttig Che :D

Moet je ook al Fries gaan leren of hoef je niet naar Koudum de 22ste?
Ik heb nachtdienst dat weekend dus getipt dat ze jou wel konden vragen!



Ik moet eerst mijn engels opfrissen. Ik moet volgende week 2 dagen speakeren op NHHT bij Beukers.. in het Engels

Pools ben ik ooit gestart maar door overlijden van mijn (Poolse) Oma ermee gestopt.

Fries was ook handig geweest ja haha! Vorig weekend en morgen in Bolsward voor een balkenclinic. Ik was inderdaad gevraagd voor de 22e maar dan zit ik al in Barsingerhorn bij de dressuur. Lief dat je aan mij denkt!

Dus.. ik duik weer in Duolingo voor Engels. Hahah

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 10:48 



 
Profiel   

Die tip over oefenen voor hartjes (ook al heb je alle vijf hartjes nog) is handig! Even heel snel een aantal supersimpele lesjes gedaan (met dubbele XP's) en zo heb ik en veel punten gescoord en gaan we misschien de Friends Quest nog redden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 11:26 



 
Profiel   

Ik heb nu al twee weken de vriendenmissie alleen moeten doen omdat ik aan iemand gekoppeld was die geen lessen doet (0 xp over de hele week) beetje jammer, maar zo had ik wel weer even motivatie voor wat extra lessen :+ maar niks persoonlijks verder, maar ik heb nu dus wel ontvolgd in de hoop om weer eens een missie met een actiever iemand te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 17:09 



 
Profiel   

Oh dat is vervelend!
Ik had twee vrienden, maar kreeg alleen maar vriendenmissies met een daarvan. En die is dus ook absoluut niet meer actief. Dus vorige week nog wat meer mensen toegevoegd en nu krijg ik andere vriendenmissies met actievere mensen.
Die ene heb ik er nog niet afgeknikkert, er speelt nog iets en dat wil ik eerst afgerond hebben, maar dan knikker ik d’r wel eruit en dan is het ctrl-alt-delete met die muts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 17:20 



 
Profiel   

Ha, geen idee of ik dat was, maar ik ben al een paar weken alleen bezig met streak volhouden.

Normaal ben ik vrij actief, maar ongelukje gehad (enkelbanden gescheurd) waardoor dingen even lastig zijn,
Mijn paard dat ik 15 jaar gehad heb 2 weken terug laten inslapen, dus sowieso weinig fut even, èn een paar grote studie-deadlines.


Dus ik doe momenteel echt even '2 minuten per dag' om in ieder geval de streak te houden en verder weinig.
Komt wel weer. Ik ga toch relatief hard eigenlijk, met bijna een hoofdstuk per week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 17:33 



 
Profiel   

Degene waar ik het over had, had echt 0 XP over de afgelopen week, dus die streak stond ook al op 0. Een keer een missie niet halen, maakt me niet uit hoor, maar helemaal inactief en missies daarmee blijven krijgen, dat is een beetje irritant zeg maar.

Sterkte met alles Femke, inderdaad logisch dat je wel even wat anders aan je hoofd hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 19:04 



 
Profiel   

Die vrienden missies klinken wel motiverend, hoe werkt dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 19:41 



 
Profiel   

Wederzijdse vriendjes maken in de app (volgers), dan worden die missies vanzelf aangeboden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 20:21 



 
Profiel   

En als je die missies dan haalt met je 'partner' voor die week, levert dat extras op.
Zoals gems of xp-boosts

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 20:21 



 
Profiel   

Alleen in mijn geval helpen die vriendjes worden niks. -O- 10 vrienden maar met 1 steeds quests of er zou geen vrienden aanwezig zijn. Best raar -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 20:42 



 
Profiel   

karuna schreef
Alleen in mijn geval helpen die vriendjes worden niks. -O- 10 vrienden maar met 1 steeds quests of er zou geen vrienden aanwezig zijn. Best raar -O-

Ik heb er nav jouw bericht hier op gelet, maar ik krijg wel steeds missies met andere vrienden.

Ik ben momenteel ook niet zo actief. Ik doe wel elke dag 1 les om mijn streak vast te houden.
Maar over 2 maanden staat de sloper op de stoep en mijn huis moet leeg. En ook verder er omheen nog veeeeeel te regelen. Tel daarbij op dat het spitsuur is op het werk en ik sinds een paar maanden een nieuw superleuk <3 paard heb, dus ben ook weer fanatiek aan het rijden geslagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 14:23 



 
Profiel   

Klinkt als druk. En tijdsdruk. Herkenbaar wel Hier ook soms echt alleen een les, ik mis de oude versie daarin met de luisterlessen. Dat motiveerde meer en gemakkelijk op bed te doen voor het slapen gaan.

Ik zit midden in een hoop geregel en heen en weer rijden naar noord frankrijk. Maar hopelijk is dat geregel en zo dadelijk wel minder en meer tijd. Vandaag een paar keer geskipt. Eindelijk weer tijd voor. Ik blijf nog steeds op een veel te laag frans nivo. Iedere keer wat lessen en dan weer paar skippen.

Maar wat wel leuk is, gv gaat als een speer. :j die kreeg vandaag zijn 1 jaar bezig met frans melding :D en is al best vooruit gegaan. Hij kan de basisdingen spreken ook ter plaatse. Het lezen van dingen gaat eigenlijk ook erg goed, in de supermarkt weet hij nu meest wel wat er staat en wat waar te vinden aan de hand van de borden boven paden.

Ik ben benieuwd wat de volgende keer de quest gaat doen. Of ik weer de melding krijg geen vrienden met 10 vrienden. -O- Of dezelfde of wie weet eens iemand anders

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 14:51 



 
Profiel   

Inmiddels hier ook weer actief na de vakantie. Toch een stuk leuker merk ik nu ik via bokt mee doe aan het gezins abonnement. Wel heel jammer dat ik door de vakantie ( geen bereik midden op zee ) mijn 800 nog wat day streak kwijt ben |( |( Maar goed op vakantie wel m’n Spaans kunnen oefenen dus niet helemaal niks gedaan haha. Ik ga weer gezellig mee volgen hier en een nieuwe day streak opbouwen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 20:54 



 
Profiel   

Wat leuk om te lezen! Ik ben ineens ook weer fanatieker bezig terwijl ik daarvoor amper eens in de paar weken wat deed

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 06:42 



 
Profiel   

Wat goed van jullie! Irl oefenen is toch het beste he..

Ik heb tijdens mn vakantie nu niks gedaan, maar was wel in Denemarken dus toch vooral het verstaan van en de geschreven teksten geoefend. Ik kon zelfs tijdens een feestje wat gesprekken volgen en inmiddels alle menu kaarten lezen (ok op wat typische gerechten na maar dat is logisch).
Al met al ben ik daar niet ontevreden mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 07:41 



 
Profiel   

Ja in het echt leren werkt zoveel beter. Wij waren op duikcruise in de Galapagos. Alleen de duik gidsen spraken Engels. De rest van het personeel aan boord niet. Toch leuk als je dan in een nette volledige zin aan de schipper kan vragen of hij je duik bril wil afspoelen in het water. Werkt enorm motiverend!!! En toch die paar kleine dingen die je al weet kunnen enorm helpen. Zo ook op het vaste land van Ecuador waar het hotel personeel geen Engels sprak of bij het bestellen van een taxi. Ik kan iedereen aanraden om dan ook niet bang te zijn het te proberen. Mensen vinden het alleen maar leuk en knap dat je het doet

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 17:10 



 
Profiel   

Ja, alleen Deens uitspreken is echt super moeilijk vind ik. Het is me nog weinig gelukt om te worden verstaan, zelfs geen losse woordjes :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 17:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 40 van de 50 [ 1245 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 50  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen