Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Baan als instructeur

 
Profiel   

Hallo bokkers!

Morgen heb ik een sollicitatiegesprek bij de manege voor de functie instructeur.
Nu ben ik nog niet zo lang in de instructeur wereld en zal dit naast een bijbaantje mijn eerste baan zijn als instructeur.
Nu vroeg ik me af wat ik bij zo’n gesprek kan verwachten en wat een beetje de uurloon is voor een instructeur op de manege voor een 18/19 jarige?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 18:02 



 
Profiel   

Qua uurloon? Bij een manege... Ga maar uit van minimumloon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 18:06 



 
Profiel   

Ik geloof dat je als 19 jarige rond €9,- nog iets zit. Maar pin mij er niet helemaal op vast.
Als 36 jarige zit ik op €11,35 |o tenzij dat bedrijf werkt met hoe meer/hoger qua niveau) diploma's je hebt hoe meer geld je krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 18:15 



 
Profiel   

Ik denk dat ze vooral benieuwd zijn naar hoeveel ervaring je hebt, jouw visie op paarden houden en rijden, hoe je lesgeeft, dat soort dingen.
Wij kregen volgens mij een tientje per uur op de manege. Maar of dat normaal is, geen idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 18:19 



 
Profiel   

Minimum jeugdloon per uur voor een 18 jarige is 5,58. Paardensport heeft geen cao, dus het is een kwestie van weten wat je waard bent, weten wat het gemiddeld uurloon in de paardenbranche is in de regio en proberen iets beters dan dat eruit te onderhandelen. Als je pech hebt, bieden ze dat. Heb je mazzel, verdien je waarschijnlijk wel wat meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 18:30 



 
Profiel   

Ik denk dat ze graag willen zien of je betrouwbaar bent of niet. En hoe je les geeft / met welk idee.

Qua salaris, geen idee. Peobeer voor jezelf te bedenken wat realistisch is en waar je het minimaal voor wilt doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 18:47 



 
Profiel   

Joltsje schreef
waar je het minimaal voor wilt doen.

Zet niet te laag in, die prijs blijft je levenslang achtervolgen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 19:37 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar School, studie en werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 20:42 



 
Profiel   

Er is een flink tekort op manege’s aan Instructeurs. Niet akkoord gaan met het minimum. Ik werk op ZZP basis als instructeur en heb ook enkele manege’s in mijn bestand. En die betalen mij €25,00 per uur. Daar gaat natuurlijk wel nog wat vaste lasten af maar dat is prima te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 21:07 



 
Profiel   

_Zsazsa_ schreef
Er is een flink tekort op manege’s aan Instructeurs. Niet akkoord gaan met het minimum. Ik werk op ZZP basis als instructeur en heb ook enkele manege’s in mijn bestand. En die betalen mij €25,00 per uur. Daar gaat natuurlijk wel nog wat vaste lasten af maar dat is prima te doen.

Ehm, als je in loondienst bent, betaald de werkgever naast jouw bruto salaris nog eens dat bedrag aan werkgeverslasten/sociale premies.
Jij staat, vanuit je opdrachtgever gezien, dus voor ca 12,50 per uur te werken*......

Daar is niks mis mee, ook niks raars aan, maar laten we wel even duidelijk houden waar de verschillen vandaan komen.

* Disclaimer: die werkgeverslasten is niet helemaal 1:1 en afhankelijk van diverse afspraken, maar om het simpel te houden maak ik 'm 1:1


Laatst bijgewerkt door ikke op 28-05-23 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 21:18 



 
Profiel   

Idd, als zzp-er kan je echt niet gaan vergelijken met loondienst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 21:22 



 
Profiel   

Dat zeg ik toch ook niet? Mocht je part/fulltime willen lesgeven is het een optie om dat op ZZP basis te gaan doen. Dat zeg ik. Vooral ook omdat ik bij bedrijven werkte waar mijn collega’s in loondienst alleen daar les mochten geven en niet op andere bedrijven, terwijl er maar een beperkt aantal uren beschikbaar waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 23:37 



 
Profiel   

_Zsazsa_ schreef
Dat zeg ik toch ook niet? Mocht je part/fulltime willen lesgeven is het een optie om dat op ZZP basis te gaan doen. Dat zeg ik. Vooral ook omdat ik bij bedrijven werkte waar mijn collega’s in loondienst alleen daar les mochten geven en niet op andere bedrijven, terwijl er maar een beperkt aantal uren beschikbaar waren.


TS is 18, het advies om te gaan ZZP'en te geven, zonder de valkuilen te benoemen, lijkt me ook niet helemaal fair. Op deze site: https://www.youngandunited.nl/ontwikkel ... -er-worden staan de voor- en nadelen genoemd. Ik zou het niet meteen volledig afschrijven, maar daarmee wachten tot je wat ouder bent, met als voordeel dat je dan op basis van je ervaring al wel wat meer kan gaan vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 07:09 



 
Profiel   

Kmbly schreef
Hallo bokkers!

Morgen heb ik een sollicitatiegesprek bij de manege voor de functie instructeur.
Nu ben ik nog niet zo lang in de instructeur wereld en zal dit naast een bijbaantje mijn eerste baan zijn als instructeur.
Nu vroeg ik me af wat ik bij zo’n gesprek kan verwachten en wat een beetje de uurloon is voor een instructeur op de manege voor een 18/19 jarige?


Hebben ze je daar op de instructeursopleiding niks over verteld?

Ik gok dat het gemiddelde voor een manege instructeur van jouw leeftijd rond de e10,- ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 07:48 



 
Profiel   

Bedankt voor alle reacties!
Ik denk dat ik meer zeker het gesprek in ga en weet wat ik een beetje kan verwachten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 07:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen