Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2022-2023

 
Profiel   

Hallo,

Ik zou mij ook graag hier willen melden. Hopelijk ben ik over een half jaar afgestudeerd als logopedist. Vanaf maandag moet ik nog een half jaar stage, lopen twee dagen in de week, met bijbehorende stage opdrachten en portfolio en daarnaast scriptie schrijven. Van horen zeggen weet ik dat het een pittig half jaar gaat worden, maar hoop dat het allemaal goed zal gaan. Twee weken geleden al wel de kick-off gehad op school voor scriptie, dus daarvoor ben ik nu bezig met m'n onderzoeksprotocol. Merk dat ik het nog erg zoeken en onduidelijk vind, totaal geen ervaring met een scriptie schrijven.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 12:45 



 
Profiel   

Schopje!

Iemand tips betreffende het maken van een planning en jezelf hieraan houden bij het schrijven van een scriptie? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 16:01 



 
Profiel   

Nou, mijn planning liep volledig in de soep (scriptie
/afstudeerproduct wel gehaald), dus niet echt tips maar:
- Kies snel een onderwerp, als je ergens stage loopt: laat collega’s vanaf de start meedenken of nog mooier: neem vooraf al contact op, zodat er nagedacht kan worden over passende onderwerpen.
- Zorg dat je je plan van aanpak zo goed neerzet, dat je maar weinig aanpassen hoeft te maken en veel tekst kunt hergebruiken voor je uiteindelijke scriptie.
- Deel alle taken op in een kleine taken, een scriptie wordt snel als overweldigend gezien (en daardoor stellen we het liever uit…), maar stapje voor stapje komt het einde echt wel dichterbij!
- Zoek support of iemand in je omgeving die met je mee kan denken (het liefst iemand die gepassioneerd is over hetzelfde werkveld).
Heel veel succes, je kunt het!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:02 



 
Profiel   

Ik schop het topic weer even omhoog. Hoe gaat het bij iedereen met afstuderen?

Mijn praktijkbegeleider heeft mij aangenomen en ik heb een contract getekend zonder dat het van bovenaf goed geregeld was. Echt een gezeik en dat komt m'n project niet ten goede.
Momenteel ben ik druk bezig met het schrijven van mijn product. Om dit product te implementeren, wil ik graag het gesprek aangaan met de twee managers (die niet werkzaam zijn in mijn gebouw). Alleen hebben zij mijn afstudeeronderwerp nooit geïnitieerd en willen ze, ook dankzij drukke agenda's, hier geen tijd voor vrij maken. Ik heb dit gesprek met hen echt nodig, ook ter verantwoording van de duurzaamheid van mijn project voor school. Uiteindelijk levert mijn product hen ook veel op en hebben ze er echt wat aan.

Van te voren had ik zoveel zin in afstuderen maar ik wil echt dat het klaar is. Ik heb er echt geen zin meer in. Zoveel tegenslagen gehad en gezeik, het afstuderen levert me zoveel stress op. -O- Hopelijk gaat het bij jullie wat beter! {:}

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 12:51 



 
Profiel   

Ik kom mij ook melden! Was nog even spannend, maar ik kan gelukkig dit jaar afstuderen! Ik doe momenteel een WO bachelor geschiedenis.
Donderdag weer een gesprek, mijn onderwerp staat nog steeds niet helemaal vast. Ik vind deze periode wel ongelooflijk zwaar. Naast scriptie heb ik nog twee andere onderzoeksvakken, dus hoge studiedruk. Ervaren jullie dit ook? Ik dacht altijd dat deze laatste periode veel chiller zou zijn, gewoon alleen scriptie onderzoek...

Ik heb wel een vraag aan jullie: ervaren jullie ook stress mbt het kiezen van een master? Ik weet gewoon niet wat ik wil, research master lijkt mij enorm gaaf maar weet niet of ik binnen kom. Normale masters vind ik lastiger, ik vind het vaak net niet helemaal leuk. En vaak daarbij ook selectie.... Ik mis echt open dagen, maar ik was half jaar geleden hier echt nog niet zo erg mee bezig....

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 13:20 



 
Profiel   

@deksel: Heel erg balen dat het niet gaat zoals je wil. Hopelijk krijg je het toch voor elkaar om een afspraak te maken!

@kampioen: Nee, totaal niet :Y) Ik ga ook niet verder studeren hierna. Corona heeft het studeren voor mij echt wel verpest en ik heb ook heel erg getwijfeld of ik wel verder moest gaan met de opleiding. Op dat moment zat er al zeker 7000 euro in en dat vond ik teveel geld om ermee te stoppen :o

Hier gaat het ook niet denderend. Ik merk aan mezelf dat dit geen bedrijf is waar ik graag wil werken. De mensen zijn vriendelijk hoor, daar niet van, maar ik ga er met niet zo extreem veel plezier naartoe. Ik mis ook wat betrokkenheid. Ik hoor her en der dat stagiaires gewoon meewerken terwijl dat eigenlijk niet mag binnen het afstudeertraject, maar daardoor mis ik wel feeling zegmaar.

Vind het lastig om te definiëren :')

Begeleider is ook een vent die veel weet, maar het klikt niet echt voor mijn gevoel.

Hier zitten we nu in week 11 van 20 en ik wil even voort gaan maken met de scriptie zelf. Als het even kan wil ik 26 juni gaan verdedigen. Mocht ik voor zowel mijn scriptie als de verdediging een voldoende halen, dan kan ik 5 juli mijn diploma ophalen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 13:30 



 
Profiel   

Even weer een schopje :D

Hoe gaat het met de studievoortgang bij iedereen?

Even een ego post; Hier bang dat ik m'n laatste herkansing verknald had... maar het cijfer heb ik gisteren teruggekregen en dat was een 7! *\o/*

Dus dat betekent dat ik eindelijk mn diploma heb behaald! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 07:47 



 
Profiel   

Super goed Petunia! Gefeliciteerd *\o/*

Ik heb mijn stage afgerond en ben blijven plakken, sinds 1 mei ben ik in dienst! De praktijkexamens goed afgerond, gisteren mijn feedback daarop gehad en dat is beoordeeld met een 9. Nu alleen de verslagen nog en dan zit het erop!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 08:56 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Petunia!

Hier nog een week of 2/3 te gaan tot het inleveren van de scriptie. Ik mag de 26e gaan verdedigen en als die goed is, dan ben ik ook klaar! *\o/*
Vind het wel spannend, dat het echte einde nu in zicht is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 15:15 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Hier mijn eerste minor van 15 EC behaald, nu alleen nog voor mijn huidige minor verslagen schrijven (2 stuks, totaal 15 EC) en een presentatie voor Persoonlijke en Professionele Ontwikkeling (PPO) over iedereen zijn groei gedurende de opleiding.
Het einde is dus zeker nabij, mijn buitenlandstage duurt nog maar vijf weken! Ik vind het wel lastig om tijd vrij te maken voor school, merk dat ik in deze nieuwe omgeving toch minder snel achter de laptop kruip om aan school te zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 09:15 



 
Profiel   

Weer een kleine update, mijn verslagen zijn gecontroleerd door mijn teamleider en met de nodige aanpassingen hoop ik ze vanavond definitief in te kunnen leveren!
Dan hoeft school alleen nog maar de bewijzen te bekijken en kan ik 7 juli mijn diploma ophalen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 17:41 



 
Profiel   

Goed bezig allemaal en succes nog even met de laatste loodjes!

Ik heb vandaag mijn scriptie ingeleverd en heb nog een paar dagen om m'n stageportfolio af te ronden en deze ook in te leveren. Dan hebben de docenten voor beide 15 werkdagen om 't na te kijken, dus na het inleveren van m'n stageportfolio is het nog een kwestie van 4 dagen stage lopen en afwachten. Spannend en dan hopelijk volgende maand m'n diploma in handen! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 18:34 



 
Profiel   

Hier gaan we ook deze week inleveren :D Ik heb zondagavond ook een concept ingediend zodat de beoordelaars wel alvast kunnen lezen wat ik wil gaan verdedigen. Nu wil ik er samen met m'n bedrijfsbegeleider een klap op gaan geven zodat ik alleen nog wat algehele verzorging hoef te doen en daarna kan inleveren :)

26 juni is de verdediging en ik vind 't heel spannend. Hopelijk hoor ik verder niks want dan weet ik dat m'n scriptie iig voldoende is *\o/* Uiteraard hoop ik wel dat ik 't haal, maar ergens zou het me niks verbazen als het niet genoeg is. Het was niet de stage waarvan ik zeg: nou, ik heb het hier kei erg naar m'n zin gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 10:40 



 
Profiel   

Mijn verdediging staat voor 11 juli *\o/* Succes iedereen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 11:18 



 
Profiel   

Mijn thesis moet met 2 weken af zijn, maar het gaat allemaal niet zo soepel. Heb al mijn vakken officieel afgerond van de week dus het hangt van de thesis af.
We werken met een concept dat we 'groepen' hebben, maar we werden erg vrij gelaten en hadden alleen de eind deadline. Ik hoor de hele tijd dat ik voorop lig tov de rest, maar heb nog geen data analyze gedaan want ik kom daar niet uit met Stata.. Er staat een meeting gepland deze week en hopelijk komt er dan duidelijkheid, want ik ben er ondertussen wel klaar mee. Als ik het maar haal ben ik tevreden... :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 15:13 



 
Profiel   

Ik heb vandaag officieel te horen gekregen dat ik ben geslaagd en dus nu ook echt ben afgestudeerd :D

Hopelijk gaat het bij jullie ook de goede kant op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-23 11:26 



 
Profiel   

taartjee schreef
Ik heb vandaag officieel te horen gekregen dat ik ben geslaagd en dus nu ook echt ben afgestudeerd :D

Hopelijk gaat het bij jullie ook de goede kant op!

Gefeliciteerd!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-23 11:43 



 
Profiel   

Hier helaas niet, mijn scriptie miste helaas een essentieel onderdeel waar ik overheen heb gekeken dat dat erin moest. Maandag heb ik feedbackmoment en dan krijg ik t/m augustus om het te verbeteren. Dan kan ik het eind augustus verdedigen.

Begeleider heeft er wel vertrouwen in als ik de feedback toepas, ik dan zeker met een voldoende moet kunnen slagen, dus daar houden we maar aan vast. Ik ga gewoon naar school maandag pas het toe en dan neem ik lekker vrij. Lekker bijslapen :z

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-23 11:58 



 
Profiel   

Hier concept ingeleverd gister, maandag definitieve versie! Vandaag nog even focussen op ander vak, waarvoor ik uitstel gekregen had. Merk dat ik vandaag wel echt even moeite heb om mezelf aan het werk te zetten, maar het einde is in zicht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-23 12:22 



 
Profiel   

Ik kom lastminute ook nog even aansluiten! Ik ben nu bezig met mijn afstudeerstage. Het eerste verslag heb ik gehaald, en maandag moet ik mijn 2e verslag inleveren. Dan moet ik nog twee weken stage. Ik heb ook vandaag te horen gekregen van de examencommissie dat ik mijn 2 herkansingen eerder mag doen, om zo voor 1 september af te studeren. Komende 2 weken dus nog 32 uur per week stage, en keihard leren voor die 2 herkansingen %)
Komt allemaal wel dichtbij ineens hoor. Helemaal dat ik tussendoor nu ook moet gaan solliciteren voor een grotemensenbaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-23 12:25 



 
Profiel   

Hoe gaat het bij jullie?

Hier totaal onverwachts gister het verlossende woord gekregen dat ik mijn scriptie gehaald heb met een 7,5 *\o/*
Zou eigenlijk pas volgende week cijfer krijgen, maar door het weer had iedereen gister al kunnen nakijken. Nu moet ik nog 1 paper inleveren, waar ik uitstel voor gekregen had. Bijna af, maar heb veel moeite met deze laatste loodjes. Mezelf straks maar weer schop onder mn kont geven, moet zo eerst langs stal voor een massage afspraak van t paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-23 15:03 



 
Profiel   

Wat fijn dat je je cijfer eerder hebt! Veel succes met de laatste loodjes, nog heeeeel eventjes..!

Ik heb vandaag mijn diploma ondertekend dus ik ben nu officieel sociaal professional! *\o/*
Ik heb nu tot en met ongeveer september vakantie, dan hoop ik te beginnen met werken. Ik heb nog geen contract getekend maar wel verschillende sollicitaties lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-23 16:11 



 
Profiel   

Succes met de laatste loodjes!!!

Gefeliciteerd deksel!

Hier laatste cijfers/punten binnen voor mijn huidige minor, dus geslaagd voor HBO Verpleegkunde! Diploma uitreiking is pas in september, en zit nu nog in het buitenland, dus als ik thuis ben maar verdiepen in BIG aanvragen en solliciteren natuurlijk!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-23 16:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen