Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 18 van de 19 [ 459 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen topic Belastingaangifte 2022

 
Profiel   

Hier is dagtekening 13 mei binnen en dagtekening 12 mei dus niet...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 18:35 



 
Profiel   

Ik heb dagtekening 17 mei, dus ben zeer benieuwd wanneer ik het mag ontvangen! Wel lekker, zo dichtbij loon en vakantiegeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-23 10:47 



 
Profiel   

Ken je die van het bankrekeningnummer welke je nooit meer gebruikt, right, daar stond het vorige week al op :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 11:44 



 
Profiel   

Mellow schreef
Hier is dagtekening 13 mei binnen en dagtekening 12 mei dus niet...


Haha chanicha dat is ook een mooie...

Die van ons komt niet omdat het rekeningnummer zogenaamd niet bekend is....
We moeten gezamenlijk aangifte doen en zijn getrouwd en er word maandelijks van dat rekeningnummer afgeschreven. Maar ik moest toestemming geven. Nou ja dan doen we dat maar. Maar het is onderweg gelukkig. Heb heel vaak gecontroleerd of we dan toch niet moesten betalen. Dat bedrag wat nog moet komen is leuk om te krijgen maar niet om te betalen zeg maar :') .

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 12:10 



 
Profiel   

Hier vandaag binnen, dagtekening de 17e.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 12:39 



 
Profiel   

ZoeyDercks schreef
Ik heb dagtekening 17 mei, dus ben zeer benieuwd wanneer ik het mag ontvangen! Wel lekker, zo dichtbij loon en vakantiegeld.


Ik ook! Best bijzonder, want ik dien het ieder jaar op rond dezelfde datum in en dan ook altijd rond 17 juni brief in huis. Nu een maand eerder. Spaarrekening blij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 12:47 



 
Profiel   

Ik heb nog steeds niets. := Maar goed, ik moet betalen dus hoeft ook niet. :')

Edit: goh, krijg hem net binnen. -O- €789 betalen. Dagtekening 26 mei maar goed, betalen moet toch dus kan het maar net zo goed gelijk betalen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 13:36 



 
Profiel   

Mellow schreef
Mellow schreef
Hier is dagtekening 13 mei binnen en dagtekening 12 mei dus niet...


Haha chanicha dat is ook een mooie...

Die van ons komt niet omdat het rekeningnummer zogenaamd niet bekend is....
We moeten gezamenlijk aangifte doen en zijn getrouwd en er word maandelijks van dat rekeningnummer afgeschreven. Maar ik moest toestemming geven. Nou ja dan doen we dat maar. Maar het is onderweg gelukkig. Heb heel vaak gecontroleerd of we dan toch niet moesten betalen. Dat bedrag wat nog moet komen is leuk om te krijgen maar niet om te betalen zeg maar :') .


Yesss en toevallig heb ik vrijdag de nieuwe inloggegevens opgevraagd voor die rekening want kan de app niet meer openen := dus het staat daar veilig :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 14:25 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Hier vandaag binnen, dagtekening de 17e.


Potverdorie ik wil ook :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 14:44 



 
Profiel   

Ik heb mijn definitieve ook ontvangen. Kwam uit wat ik al berekend had helaas.
Alleen mijn probleem - misschien weten jullie het? - ik moet ongeveer 6400€ terugbetalen en ik dacht dat ik dat gewoon in termijnen kon doen, als het maar uiterlijk 31-12 bij ze binnen is. Op mijn brief staat echter alleen dat het volledig bedrag vóór 15 juli bij ze binnen moet zijn. In een blauwe kolom, verder totaal geen informatie... Ik hang met ze aan de telefoon, maar sta ondertussen al 35 minuten in de wachtstand...

Vind het wel bizar dat zo'n bedrag in 1x betaald moet worden...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 16:48 



 
Profiel   

Als het goed is kan je via de website van de belastingdienst een formulier downloaden om een betalingsregeling met ze te treffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 16:59 



 
Profiel   

Yv_ schreef
Ik heb mijn definitieve ook ontvangen. Kwam uit wat ik al berekend had helaas.
Alleen mijn probleem - misschien weten jullie het? - ik moet ongeveer 6400€ terugbetalen en ik dacht dat ik dat gewoon in termijnen kon doen, als het maar uiterlijk 31-12 bij ze binnen is. Op mijn brief staat echter alleen dat het volledig bedrag vóór 15 juli bij ze binnen moet zijn. In een blauwe kolom, verder totaal geen informatie... Ik hang met ze aan de telefoon, maar sta ondertussen al 35 minuten in de wachtstand...

Vind het wel bizar dat zo'n bedrag in 1x betaald moet worden...?


Weet je zeker dat dit een DA is? Want dan kan de betaaldatum niet kloppen, die is normaal gesproken zes weken na dagtekening? Wat is het aanslagnummer? Begint met je BSN en dan een letter H gevolgd door vier cijfers. BSN moet je uiteraard niet delen!!

Want een aanslag beginnend met een 3 moet vóór 31.12 betaald worden maar wel in maandelijkse termijnen.

Een aanslag beginnend met een 6 kan ook in termijnen, alleen moet je daar een betalingsregeling voor treffen, dat kan inderdaad telefonisch maar ook schriftelijk (wel meer werk :') ). Het zal wel (extreem) druk zijn vanwege de feestdagen. Één dag dicht is één week extra werk.

Binnenland werkt sowieso maar tot 17 uur, als je bij btl aan de lijn hangt, de wachttijd nu is minimaal 30 minuten. Dan kun je beter morgen om 8 uur direct even terugbellen.

Wachttijd kun je hier nakijken trouwens, veel mensen weten dat niet. :D
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... nst-bellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 17:04 



 
Profiel   

Ja, helaas wel _O-
Er staat ook heel groot rechtsboven "aanslag 2022".
Nummer wat erbij staat is inderdaad BSN.H.26.--
Dus geen 3 en geen 6?

Ik heb ze net (eindelijk) gesproken en ze gaan dus een betalingsregeling voor me aanvragen.
Ik voel me serieus echt een beetje een crimineel ofzo _O-. Het is niet dat ik het niet heb, maar ik wil ook gewoon normaal leven en als zo'n bedrag in 1 keer mist, is dat toch wel een flink gat van vertrouwen wat ineens wegvalt zeg maar. Ik dacht ik betaal gewoon in 2 of 3 keer en klaar. Dit had ik echt niet verwacht...

Edit:
Sterker nog: het is vóór 14 juli.
Dagtekening staat op 2 juni. Dat is dus wel zo'n 6 weken.

Ik ga geloof ik nooit van mijn leven meer van baan wisselen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 17:16 



 
Profiel   

Volgens mijn eigen aangifte moest ik betalen. Netjes gedaan.
En nu krijg ik weer geld terug..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 17:40 



 
Profiel   

Yv_ schreef
Ja, helaas wel _O-
Er staat ook heel groot rechtsboven "aanslag 2022".
Nummer wat erbij staat is inderdaad BSN.H.26.--
Dus geen 3 en geen 6?

Ik heb ze net (eindelijk) gesproken en ze gaan dus een betalingsregeling voor me aanvragen.
Ik voel me serieus echt een beetje een crimineel ofzo _O-. Het is niet dat ik het niet heb, maar ik wil ook gewoon normaal leven en als zo'n bedrag in 1 keer mist, is dat toch wel een flink gat van vertrouwen wat ineens wegvalt zeg maar. Ik dacht ik betaal gewoon in 2 of 3 keer en klaar. Dit had ik echt niet verwacht...

Edit:
Sterker nog: het is vóór 14 juli.
Dagtekening staat op 2 juni. Dat is dus wel zo'n 6 weken.

Ik ga geloof ik nooit van mijn leven meer van baan wisselen :=


Een betalingsregeling maakt je geen crimineel! _O- Maar het is inderdaad wel een definieve aanslag over het jaar 2022, dus je had gelijk.

Edit: Was er iets fout gegaan met je loonheffing dan trouwens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 17:41 



 
Profiel   

Dat is ook gek Muze!

Hahaha nee KimD, i know, maar het voelde gewoon een beetje zo ofzo. Dat ze het helemaal moeten gaan aanvragen. Heb serieus gevraagd of die ene keer tig jaar geleden (bij mijn eerste auto) dat ik 3 euro wegenbelasting had betaald ipv 30 (gevalletje niet controleren) een probleem kon opleveren :'). Hij moest lachen en vroeg of het voor het eerst was dat ik moest betalen.. Ja dus _O-.

Nee, nieteens! Had het "geluk" dat mijn oude baan na x jaar ein-de-lijk begreep wat ik bedoelde dat ze me nooit goed hadden betaald en ze dat na mijn directe opstappen in 1 keer hebben gestort. Met een andere schijf wat er vanaf ging (waarschijnlijk in hun voordeel?). Belastingdienst ziet dat uiteraard niet als achterstallig salaris, maar als een leuk inkomen van vorig jaar. Daarbij ben ik overgestapt naar een andere baan waar ik aanzienlijk meer verdiende en ergens loopt het dan inderdaad niet helemaal lekker met die loonheffing. Was ik al voor gewaarschuwd hoor, dus het kwam absoluut niet als verrassing. Het totale bedrag echter wel (had rond de 4000 verwacht), maar voorál die termijn waarin het even overgemaakt dient te worden :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 18:18 



 
Profiel   

Ik heb de brief inmiddels binnen met dagtekening 27 mei. Nog niks op de rekening, maar we wachten (on)geduldig af.. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 07:20 



 
Profiel   

Hier precies hetzelfde! Zit elk uur mn rekening te checken :))

Edit; ik kijk en het staat erop *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 07:34 



 
Profiel   

Dagtekening 26 mei, ik had het gisteren :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 09:36 



 
Profiel   

Hier nog niks.. :') niet digitaal, niks..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 09:51 



 
Profiel   

SpikkelFire schreef
Hier precies hetzelfde! Zit elk uur mn rekening te checken :))

Edit; ik kijk en het staat erop *\o/*


Jaaa hier nu ook! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 10:19 



 
Profiel   

Ik dagtekening 2 juni. Ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 12:48 



 
Profiel   

Dagtekening 3 juni dus zal er volgende week zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 20:24 



 
Profiel   

Cer schreef
Hier nog niks.. :') niet digitaal, niks..


Hier net zo… wordt bijna frustrerend :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 20:32 



 
Profiel   

Hier ook binnen, maar ik moet betalen dus had van mij langer mogen duren. :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 20:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 18 van de 19 [ 459 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen