Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 19 van de 19 [ 459 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen topic Belastingaangifte 2022

 
Profiel   

Nog helemaal niks gehoord. Vorig jaar hadden we het begin mei al op de rekening, nu 2 weken eerder dan toen aangifte gedaan en nog geen stapje verder hierin. Vind het wel vervelend, elke keer het idee dat er iets mis is of niet goed.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 21:56 



 
Profiel   

Wat is er dan iedere keer mis of niet goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 06:35 



 
Profiel   

Binck8 schreef
Nog helemaal niks gehoord. Vorig jaar hadden we het begin mei al op de rekening, nu 2 weken eerder dan toen aangifte gedaan en nog geen stapje verder hierin. Vind het wel vervelend, elke keer het idee dat er iets mis is of niet goed.

Het is 2 juni... ze hebben nog een hele maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 06:46 



 
Profiel   

Spenk schreef
Binck8 schreef
Nog helemaal niks gehoord. Vorig jaar hadden we het begin mei al op de rekening, nu 2 weken eerder dan toen aangifte gedaan en nog geen stapje verder hierin. Vind het wel vervelend, elke keer het idee dat er iets mis is of niet goed.

Het is 2 juni... ze hebben nog een hele maand.


Sterker nog, voor 1 juli is garantiepost alleen als je voor 1 april hebt ingediend, daarna is het streven vóór 1 juli of binnen 3 maanden maar het kán tot 3 jaar duren zelfs. Dat realiseren veel mensen niet, en ook dat een bericht kan zijn "we hebben langer de tijd nodig.", ook dan is aan de post voldaan.

Maar als jij geen gekke dingen in je aangifte hebt komt die aanslag wel voor 1 juli.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 07:09 



 
Profiel   

wat ik daar dan grappig aan vind is dat ze blijkbaar 3 jaar de tijd kunnen nemen, maar toen ze een keer de aangifte van mn ouders hadden kwijtgemaakt moest zij binnen 10 dagen (niet werkdagen, dagen) de hele aangifte van 2 jaar ervoor aanleveren op straffe van een boete..
daar was ik echt wel even goed pissig over...
die mensjes deden dat bij de belastingdienst op kantoor omdat ze er zelf geen verstand van hadden, dus we wisten zeker dat zij het hadden..
maar goed, dat maakt niet uit, je moet t gewoon allemaal nogmaals heel rapido aanleveren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 07:12 



 
Profiel   

Ik ga er ook wel vanuit dat het nog komt, maar dit is eigenlijk de eerste keer dat het zo uitloopt bij ons. Nieuwsgierigheid naar het waarom, denk ik. Er is niets vreemds aan de aangifte een het is maar een klein bedrag. Denk dat we het daarom al verwacht hadden na aangifte 3 maart.
Komt vast vanzelf, en anders bellen we een keertje over een maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 07:37 



 
Profiel   

Binck8 schreef
Ik ga er ook wel vanuit dat het nog komt, maar dit is eigenlijk de eerste keer dat het zo uitloopt bij ons. Nieuwsgierigheid naar het waarom, denk ik. Er is niets vreemds aan de aangifte een het is maar een klein bedrag. Denk dat we het daarom al verwacht hadden na aangifte 3 maart.
Komt vast vanzelf, en anders bellen we een keertje over een maand.


Waarom is ook niet gek (mits je aangifte is makkelijk is en daar niks geks mee is), er zijn miljoenen meer aangiften gedaan dan de afgelopen jaren (corona jaren), dus sinds 2019. Dus ook miljoenen meer om te verwerken, ook mensen die massaal van eerdere jaren indienen. Van 2019 tot 2022.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 08:43 



 
Profiel   

Cer schreef
wat ik daar dan grappig aan vind is dat ze blijkbaar 3 jaar de tijd kunnen nemen, maar toen ze een keer de aangifte van mn ouders hadden kwijtgemaakt moest zij binnen 10 dagen (niet werkdagen, dagen) de hele aangifte van 2 jaar ervoor aanleveren op straffe van een boete..
daar was ik echt wel even goed pissig over...
die mensjes deden dat bij de belastingdienst op kantoor omdat ze er zelf geen verstand van hadden, dus we wisten zeker dat zij het hadden..
maar goed, dat maakt niet uit, je moet t gewoon allemaal nogmaals heel rapido aanleveren..

Dan heb je een herinnering of een aanmaning gehad. Bij een herinnering heeft te laat inleveren niet direct gevolgen, daarna volgt nog de aanmaning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 12:21 



 
Profiel   

Ik kreeg per mail dat ik een bericht heb in de belastingbox... ik vind t best spannend omdat ik heel benieuwd ben of het klopt en ik altijd bang ben dat ik een enorm bedrag terug moet betalen om 1 of andere vage reden :')
Dus ik net kijken...
staat de aanslag 22 erin.. klikken... 'dit document kan nu niet geopend worden, probeer het later nog eens'

-O-
nou laat maar even dan :') I tried
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 07:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 19 van de 19 [ 459 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen