Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-23 11:40

Recept lijkt mij niet erg lekker,

Geen fan van suiker,
Melk vind ik vies en vanille wil ik het niet eens over hebben :')

Ik liep ook echt bij toeval tegen het filmpje aan.


Spaans is inderdaad dramatisch snel, en het lastigste van die taal.
De grammatica vind ik nog steeds heel logisch, en veel van de woorden ook.

Maar die snelheid 8)7

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 12:07

Ik mag de melk niet hebben maar dat is te vervangen. Gek op vanille smaak en gek op suiker en cola. Duuus. :Y) Maar nu restje kokosmelk met brood kaneel en eitjes met wat suiker in de oven. Is het filmpje toch ergens goed voor.

Het zou alleen niet zo snel moeten gaan. Waar ik nu mee loop te klooien is dat ik spaans en frans naast elkaar doe. Alleen daar zitten echt afwijkingen in, bijwoorden die of ervoor of erna komen. Dat gooi ik nogal eens door elkaar. Soms niet zo handig. :+

Maar grappige is mijn frans is best ok, alleen destijds op school al verleden tijd en toekomstige tijd en gebiedende wijs (wel of geen s bij tu), aiaiai daar faalde ik altijd op schrijftechnisch. En nu waar ga ik de fout mee in schrijftechnisch. Juist de verleden tijd en de toekomstige tijd, en de gebiedende wijs wel of geen s bij tu. :+ ik ben daar kennelijk echt niet goed in _O-

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 22:48

Ik had weer wat nieuws, tenminste voor mij nieuw. Ik kon kiezen met welke friend ik de volgende quest wilde doen. Keuze uit 2.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 23:49

Is de app alweer veranderd?

De app sprong net opeens om. Ik oefen vaak de eerste les van de taal zodat ik snel m'n streak behoud. Nu was het opeens een hele andere les, met ook een woord er in wat ik nog niet eerder gezien heb.

Was tot gister nog rookie en nu ineens ben ik halve wegen explorer.

Heb de sammenvatting van de rookie lessen bekeken en kom al veel woorden tegen die ik nog niet gezien heb, maar die lessen staan nu al afgevinkt. Dus echt geen idee hoe ik die woorden nu nog ga leren.

Lijkt wel als of ze meer richting gelijk zinnen gaan waar je iets aan hebt als je net begint met een taal leren.

Dit is nu de eerste unit van Zweeds.

Afbeelding
Broer, zus, vader, moeder, dochter en of heb ik als woorden nog nooit gehad. En dan is dit alleen unit 1...

Edit: zie nu unit 3 en daar staan bijna alleen maar woorden tussen die ik nog niet gehad heb. Alleen de worden zoals I, like,yes,she en have herken ik.
Afbeelding

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 00:18

Duo heeft wel aangegeven dat er een nieuwe versie is, maar dat heb ik maar even genegeerd. Automatisch updaten staat uit op mijn telefoon.

Dat is niet handig, als je ineens een stuk verder wordt gezet. Je kunt wel omhoog scrollen en oude lessen herhalen, maar je wordt wel elke keer als je Duo start teruggezet naar die les waar je volgens Duo gebleven bent.

Als ik geen zin/tijd heb, en even snel een lesje wil doen om mijn streak in leven te houden, dan tik ik op het hartje (rechtsboven). Is bij de gratis versie én dus niet geupdated :o

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 06:05

Ik heb nog niks geüpdatet, die staat nog open.
De vorige nieuwe versie ook gekregen zonder update helaas.

Weet dat je weer omhoog kan scrollen. Dat deed ik dus altijd naar de eerste les en was dan onder de minuut klaar met dat lesje.
Bij oefenen voor hartjes komen ook net geleerde dingen voorbij, die vind ik lastiger en niet altijd zin in.

Ik ben nu in unit 10 geplaatst, was ook zo iets bij de versie hier voor.
Nu alleen dus totaal andere worden in alle units. Kan dus weer bij unit 1 les 1 beginnen, daar baal ik wel van...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 10:19

Hier drukte toen ook alles door. Met frans ben ik veel te laag ingezet, met spaans deels veel te hoog maar ook te laag. Verhaaltjes met woorden die ik nooit had gehad maar "nieuwe" woorden die wel al behandeld waren zo ongeveer . Met frans op section 4 (ik zat veel hoger maar ben daar op terug gezet, lessen skippen doe ik wel maar kost heel veel tijd en veel scrolwerk) krijg ik woorden nieuw als kopen en verkopen. >;) Niet echt nivo 4 zullen we maar zeggen :n

Ik ben er echt nog steeds niet blij mee met deze versie. Ik mis de verhaaltjes apart, de gesproken lessen en deze idioot hoog moeten scrollen om iets te oefenen is ook niet gebruiksvriendelijk. En ik heb niet het idee dat ik sneller leer. Ik krijg soms echt 6 zinnen nagenoeg gelijk die ik als een aap moet herhalen 8)7

pluisje88

Berichten: 8070
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 10:29

Bij mij is de indeling ook anders maar ik ga wel gewoon verder waar gebleven zegmaar.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 10:54

kosseh schreef:
Kan dus weer bij unit 1 les 1 beginnen, daar baal ik wel van...

Als je ECHT weer bij Unit 1, les 1 wilt beginnen, dan kan dat:
Taal verwijderen en vervolgens weer opnieuw toevoegen :)

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 11:17

Karuna, ik heb ook al weer een tijdje de nieuwe versie/indeling. Dus geen 2 verschillende lessen tegelijk meer kunnen doen, maar vast zitten aan het pas wat zij kiezen en idd veel scrollen.
Maar nu is in de nieuwe indeling de leerstof veranderd. Ik ben in het zelfde hoofdstuk gebleven, alleen is dat nu hele andere stof.
Het scrollen is wel minder nu met deze versie. Per Section is het 1 ding. Boven in kan ik wisselen tussen de verschillende secties.

Opzich zijn de zinnen en woorden nu wel logischer. Het zijn nu meer de basis zinnen die je gebruikt als je een taal nog niet goed spreekt. Geen zinnen meer als "De beer houd niet van jurken maar van schoenen"
Misschien ligt het wel aan de taal. Zal kijken hoe de andere talen, die ik ook nog wel is doe, veranderd zijn.

Albertina71, top dat dat kan. Ik twijfel nog of ik het wil doen of dat ik zelf gewoon af en toe een les uit een eerder hoofdstuk pak. De meeste woorden herhalen toch wel in andere hoofdstukken ook nog.

Edit: Net even bij Fins gekeken ipv Zweeds (wat ik dagelijks doe). Fins lijkt wel nog het zelfde kwa woorden te zijn. Ieder geval bij het eerste lesje. Eerste unit staat daar ook nog als Goud, wat je in vorige versie nog kon doen. Bij Zweeds ben ik alle goude lessen kwijt, terwijl ik daar eerst 3 units helemaal goud had.
Laatst bijgewerkt door kosseh op 13-06-23 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 11:24

Ja, die zinnen af en toe? Ik wil de kleren van de spin. Tuurlijk, als ik dat in Griekenland zeg, word ik gelijk opgenomen :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 11:26

Is een van jullie Jeanolapin? :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 12:33

Ik heb nu al weken geen enkele spreek oefening meer, alles staat wel goed bij de instellingen. Zowel frans als spaans

pluisje88

Berichten: 8070
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 12:37

Ik heb ze wel gewoon. Best veel zelfs

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 10:21

Fitzroy schreef:
Ja, die zinnen af en toe? Ik wil de kleren van de spin. Tuurlijk, als ik dat in Griekenland zeg, word ik gelijk opgenomen :')


Gisteren nog: ik wil een broek voor mijn hond. :+

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:19

De muis is een uitstekende kok 8)7

Suliko

Berichten: 4312
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 12:16

kosseh schreef:
Ik heb nog niks geüpdatet, die staat nog open.
De vorige nieuwe versie ook gekregen zonder update helaas.

Weet dat je weer omhoog kan scrollen. Dat deed ik dus altijd naar de eerste les en was dan onder de minuut klaar met dat lesje.
Bij oefenen voor hartjes komen ook net geleerde dingen voorbij, die vind ik lastiger en niet altijd zin in.

Ik ben nu in unit 10 geplaatst, was ook zo iets bij de versie hier voor.
Nu alleen dus totaal andere worden in alle units. Kan dus weer bij unit 1 les 1 beginnen, daar baal ik wel van...


Ik heb dit ook opeens met Zweeds, met de mededeling dat de cursus is verandert ben ik opeens in een andere unit geplaatst. Ik zit in section 2, maar in section 1 moet ik nog wat levens legendary maken, daar ben ik nu mee bezig, maar kom allemaal woordjes tegen die ik net pas in section 2 aan het leren was. -O- De volgorde van woorden, maar ook de soort zinnen zijn compleet verandert.
Echt stom!

Reviews doen helpt inderdaad ook niet, die vind ik altijd erg kort en niet alomvattend voor het level zelf.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 14:31

Suliko schreef:
kosseh schreef:
Ik heb nog niks geüpdatet, die staat nog open.
De vorige nieuwe versie ook gekregen zonder update helaas.

Weet dat je weer omhoog kan scrollen. Dat deed ik dus altijd naar de eerste les en was dan onder de minuut klaar met dat lesje.
Bij oefenen voor hartjes komen ook net geleerde dingen voorbij, die vind ik lastiger en niet altijd zin in.

Ik ben nu in unit 10 geplaatst, was ook zo iets bij de versie hier voor.
Nu alleen dus totaal andere worden in alle units. Kan dus weer bij unit 1 les 1 beginnen, daar baal ik wel van...


Ik heb dit ook opeens met Zweeds, met de mededeling dat de cursus is verandert ben ik opeens in een andere unit geplaatst. Ik zit in section 2, maar in section 1 moet ik nog wat levens legendary maken, daar ben ik nu mee bezig, maar kom allemaal woordjes tegen die ik net pas in section 2 aan het leren was. -O- De volgorde van woorden, maar ook de soort zinnen zijn compleet verandert.
Echt stom!

Reviews doen helpt inderdaad ook niet, die vind ik altijd erg kort en niet alomvattend voor het level zelf.



Ik doe ook Zweeds, zal dus wel per taal liggen of ze het aanpassen.
Ik kom ook nog steeds woorden tegen die ik nog niet eerder gezien heb, maar wel in lessen staan die al afgerond staan.
Moet zeggen dat ik de woordjes die nog niet eerder naar voren kwamen wel snel oppak, omdat ik de rest wel al weet.

Suliko

Berichten: 4312
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 14:33

Ja ik kom vooral dieren, beroepen en werkwoorden tegen die ik nog nooit ben tegengekomen. De zinnen zelf kom ik gelukkig redelijk uit omdat ik veel eromheen ken. Maar wel een beetje raar dat ze dan zomaar bepalen dat je die levels met nieuwe woorden al hebt afgerond.

Beckie

Berichten: 145
Geregistreerd: 21-08-07
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 22:40

Hoi, ik ben pas begonnen met duolingo en ben nog vriendloos (in duolingo dan :'))

Mocht iemand nog vrienden zoeken, ik ben vast_wel op duolingo.

Lente
Berichten: 27781
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 23:07

:wave:

Jag lär mig Svenska. Jag har redan 511 dagar streak. :D

Ooit begonnen met Deens toen Zweeds er nog niet was. Nu dus al 1,5 jaar Zweeds maar ik doe het rustig aan.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 23:08


_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 05:05

Beckie schreef:
Hoi, ik ben pas begonnen met duolingo en ben nog vriendloos (in duolingo dan :'))

Mocht iemand nog vrienden zoeken, ik ben vast_wel op duolingo.


Ik heb je toegevoegd.

Ik kan nog wel wat actieve vriendjes gebruiken, helaas zijn er veel gestopt en krijg ik nu weer vaak missies met totaal inactieve mensen.

Mirjam-87

Boterbloem90

Berichten: 558
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 16:50

Ik kom mij ook melden :wave:

Ondertussen op streak 229 van Spaans.
Laatst bijgewerkt door Polly op 23-01-24 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd op verzoek

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 22:10

En ze hebben weer updates doorgevoerd en weer was ik over de helft en ben ineens weer niet op de helft. Zo komt er ook echt nooit een einde aan de cursus natuurlijk. Geen idee op welk niveau ik zit, maar ik ga er van uit dat als ik het afrond dat ik spaans op B2 niveau spreek en kan dan ergens me inschrijven voor een C1 cursus ofzo. Als ik dan nog zin heb. Maar dit demotiveert wel. Ik had uitgerekend dat ik ik nu ongeveer klaar zou moeten zijn. Het ligt niet aan mijn inspanning, maar puur aan dat ze steeds je teruggooien en dat je dan heel veel moeite moet doen om weer te komen waar je was. Ik zit weer in sectie 4 van de 10, terwijl ik ook al in les 116 van de 210 gezeten heb. Dus nu zou ik inmiddels wel in sectie 6 moeten zitten. Geen idee of ik in 1 keer daar naartoe kan gaan zonder allerlei extra levels te doen. Want ik was natuurlijk wel gewoon over de helft en ben dat feitelijk nog steeds.
Er wordt echt veel te veel herhaald, moeilijk is het niet. Maar het spreken kan ik nog steeds niet.
Vandaag moest ik een mailtje beantwoorden en heb dat maar in het Engels gedaan, de tekst in het Spaans kan ik overigens wel zo lezen zonder inspanning, maar dus zelf wat terugschrijven is lastig.
Dat kan natuurlijk ook komen omdat het geen interactieve cursus is, je spreekt het niet.
Maar hopelijk kan ik met een paar weekjes toch weer wat in de praktijk brengen.