Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen met SumUp of ander mobiel pinapparaat

 
Profiel   

Omdat ik af en toe op evenementen sta, ben ik aan het kijken naar een mobiel pinapparaat.
De 1e keer op Equifair werkt ik QR codes, maar dat werkt niet heel fijn.
De Rabobank heeft ook een mobiel pinapparaat, maar daar betaal je aanschaf + maandelijkse kosten + transactiekosten. Voor af en toe een evenement een beetje kostbaar.

Nu kwam ik de SumUp tegen in verschillende varianten, waarbij je alleen aanschafkosten + transactiekosten betaalt. Interessant.
Wat zijn de ervaringen met deze of vergelijkbare apparaatjes? Zijn er nog addertjes onder het gras?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 07:38 



 
Profiel   

Mijn kapster gebruikt hem ook, maar volgens haar zijn de transactiekosten redelijk hoog en is hij ook niet geschikt voor iedere smartphone.
Verder was ze wel tevreden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 07:50 



 
Profiel   

1,19% per transactie las ik. Ik heb een iPhone, daar zou het op moeten werken. Volgens de site dan :D
Maar daarom inderdaad even vraag naar ervaringen. Want het ziet er wel mooi uit op papier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 07:52 



 
Profiel   

Een aantal jaar terug gebruikte ik het pinapparaat van Sumup en was er tevreden over. Veel mensen hebben nu eenmaal nog maar weinig cash op zak.
Het werkte goed, toen hadden ze 2 dagen in de week dat uitbetaalden en dat klopte altijd.

Voor weinig pintransacties is het de goedkoopste pinaanbieder, voor meer transacties en dagelijks gebruik is het een dure oplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 07:56 



 
Profiel   

Ik gebruik hem al jaren, inderdaad: voor af en toe een beurs. Ook over de grens.
Werkt bij mij altijd goed, tenzij je erg slecht mobiel bereik hebt.
Ik gebruik hem op Android en mijn vriendin die vaak helpt, heeft hem op de iPhone.

Transactiekosten zijn met 1,9% hoger dan bij een vast abonnement van andere aanbieders en ze houden je geld 3-5 dagen vast. Maar voor een af-en-toe flexibele pinautomaat vind ik het ideaal.

Ik heb nog wel een linkje, waarmee je €10 korting krijgt op het apparaatje en de eerste €10 transactiekosten kado.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 08:09 



 
Profiel   

Op de vereniging hebben we een sumup, we hebben er eentje met ingebouwde gsm chip, deze zijn duurder in aanschaf maar je zit niet te rommelen met gsm’s en dataverbruik. Hij is heel eenvoudig in gebruik. Wij zijn er erg blij mee.

Als je er weinig gebruik van maakt is dit de goedkoopste oplossing. Je betaald per transactie en geen maandelijkse fee oid. Bij ons gaat het om relatief kleine bedragen.

Gebruik je hem veel of vaak grotere bedragen is een pinautomaat met vaste service bedragen wellicht goedkoper, maar daar kom je niet zo snel aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 08:13 



 
Profiel   

Ik heb de goedkoopste sumup in de zaak, en ben heel tevreden. Hij doet gewoon wat ie moet doen, geen poespas en geen gezeur, wat ik met dat grote dure ding bij mijn oude werkgever wel had. Oh en de batterij houd het echt enorm lang uit, dat vind ik zelf echt een pluspunt. Hoe vaak je die andere dingen alleen aan de lader kunt gebruiken want dan is de batterij weer eens leeg. Ik gebruik ook gewoon mijn iPhone XR ermee.

Ik betaal inderdaad 1,9% transactiekosten, en heb na 2 dagen het geld binnen. Dus bijvoorbeeld op woensdag gepind, dan heb ik vrijdag einde dag het geld op mijn rekening. En zelfs met mijn omzet is het goedkoper dan een groot duur abonnement. Heb het laatst uitgerekend en geloof dat ik drie jaar verder ben voordat ik een duurdere met abonnement eruit heb. Zou hem zeker aanraden dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 08:52 



 
Profiel   

Mijn moeder heeft al een paar jaar my pos. Voordeel daarvan is dat hij niet gekoppeld is aan een telefoon. Per transactie wat duurder dan een “echte” maar geen abonnementskosten dus als je hem niet gebruikt betaal je ook niks

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 08:55 



 
Profiel   

Ik gebruik nu ruim een jaar een Sumup voor beurzen. De goedkoopste versie die je dus moet koppelen met je telefoon. Werkt prima en omdat je geen abbonementskosten hebt, is het voor mij erg voordelig. Ik gebruik hem maar een paar keer per jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:06 



 
Profiel   

Wij gebruiken ook de sumup voor evenementen en zijn er heel tevreden mee! Snel, makkelijk en betrouwbaar :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:12 



 
Profiel   

Ik heb ervaring met iZettle, heet tegenwoordig gewoon Zettle en is onderdeel van Paypal geworden. Exact hetzelfde principe als SumUp, transactiekosten zijn 1,95% per pinactie.
Een pinapparaatje moest je kopen (destijds in de actie 19 euro) en het werkt met een app op je telefoon (verbinding met bluetooth en je gebruikt de data/wifi van je telefoon voor de transactie).
Het is inderdaad zoals ontherun al zegt, geen poespas geen gezeur. Zolang je een goede internetverbinding hebt, werkt dat ding als een tierelier. Kan allerlei betaalmethodes aan (dus ook contactloos met telefoon en smartwatch). In de app kun je een winkelomgeving inrichten. Wij hebben hem gekoppeld aan een tablet in een houder die als kassa fungeert. Bedrag wordt bij ons maandelijks uitbetaald (maar kan ook per dag). Kassabonnen zijn mogelijk per sms of mail, printen kan ook maar dan moet je een bonnenprinter kopen. En in het systeem kan ik heel makkelijk maandrapportages uitprinten.
Wij gebruiken het al jaren naar tevredenheid. Maar onze transacties zijn 1 tot 10 euro per keer met hooguit 2000 euro omzet per maand, dus dan loont het de moeite.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:30 



 
Profiel   

Ik had een MyPos, zelfstandig apparaat, werkte zonder telefoon. Ik betaalde €0,25 per transactie, maar hé kon kiezen, vast bedrag of een vast percentage. Als je veel met grotere bedragen werkt, was het vaste bedrag véél interessanter. Over een bedrag van €100 betaal je met 1,9% namelijk al €1,9 aan kosten en bij het vaste bedrag €0,25. Enigste nadeel was dat het geld op een aparte rekening gestort werd en overboeken naar een eigen rekening kostte €3 per keer. Maar je kon het geld wel laten staan en er bijvoorbeeld rekeningen mee betalen. En met verl grotere bedragen pinnen, heb je die €3 er met €200 pinnen al uit in vergelijking met de 1,9% .


Ik heb hem net een aantal maanden geleden verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:39 



 
Profiel   

Wij hebben bij de vereniging al een aantal jaar een Sumup. Echt ideaal.
In het begin vroegen we een x bedrag als er gepind werd. Maar de kosten zijn echt laag, dus dat gedoe doe ik niet meer.
Afgelopen weekend hadden we concours. Aan startgeld en tentverkoop was er € 312,50 gepind. We waren aan kosten 5,93 kwijt. En inderdaad snel uitbetalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 10:18 



 
Profiel   

Ik heb zowel een SumUp als (i)Zettle. Vooral bedoeld voor de merchandise van de band. Meestal betalen mensen contant, maar een enkeling wil graag pinnen. Bij beiden kun je de artikelen invoeren wat ik zelf handig vind.
Het feit dat je niet vastzit aan aan abonnement is fijn voor die enkele keer dat we hem gebruiken. Maar bij grotere bedragen is het percentage aan transactiekosten wel een beetje naar. Dan zou een MyPos handiger zijn, €0,25 per transactie.

De Zettle kan niet in het buitenland gebruikt worden, de SumUp kan dit wel (alleen Euro's, valuta kan niet gewijzigd worden). Vandaar dat ik ze beiden heb; apparaatje Zettle had ik destijds gratis gekregen, maar werkt dus niet in het buitenland.

Bij zowel de SumUp als de Zettle kan je fooi geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 10:20 



 
Profiel   

Ik begin die mypos ook wel interessant te vinden, hoe werkt het uitbetalen daarvan? Ik lees dat dat op je account komt, kan ik dat weer overboeken naar mijn zakelijke betaalrekening? Zeker bij transacties van €200 scheelt me dat toch wel veel kosten. En hij is nu in de aanbieding.

Edit. Nevermind. Heb het al gevonden. Die vind ik eerlijk gezegd ook wel erg interessant, het kost je wel €3 per overschrijving naar je bankrekening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 10:27 



 
Profiel   

Mijn moeder spaart het bedrag op tot het zich loont en dan doet ze een overboeking. Meestal eens in de maand, soms iets vaker. Met die overboeking die dus 3,- kost schrijft ze het geld over van de mypos rekening naar haar eigen zakelijke rekening. Ze gebruikt hem nu twee jaar en ze is er nog steeds blij mee. We zitten op het randje met de Duitse grens maar hij werkt altijd en de verbinding is top.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 11:35 



 
Profiel   

Bij mij gaat het voornamelijk om bedragen onder de 50 euro. Soms een uitschieter daarboven. Maar als ik het zo lees, dan is SumUp voor mij het meest passend. Fijn :j
Ga ik daar achteraan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 11:40 



 
Profiel   

Sky schreef
Wij gebruiken ook de sumup voor evenementen en zijn er heel tevreden mee! Snel, makkelijk en betrouwbaar :) .

Dit!
Erg gebruiksvriendelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 13:51 



 
Profiel   

Hier ook goede ervaringen met SumUp!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 10:50 



 
Profiel   

Ik gebruik de Zettle. Vergelijkbaar met de Sumup. Handig in gebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 11:11 



 
Profiel   

Ik zag toevallig dat de sumup momenteel bij de Makro in de folder staat. Geen idee of het een interesante aanbieding is, maar je kan het even opzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 11:27 



 
Profiel   

[STW] Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Volgens mij staat er in het ondernemers topic ook wel het een en ander over dit onderwerp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 11:41 



 
Profiel   

x_spekkie_x schreef
Ik heb ervaring met iZettle, heet tegenwoordig gewoon Zettle en is onderdeel van Paypal geworden. Exact hetzelfde principe als SumUp, transactiekosten zijn 1,95% per pinactie.
Een pinapparaatje moest je kopen (destijds in de actie 19 euro) en het werkt met een app op je telefoon (verbinding met bluetooth en je gebruikt de data/wifi van je telefoon voor de transactie).
Het is inderdaad zoals ontherun al zegt, geen poespas geen gezeur. Zolang je een goede internetverbinding hebt, werkt dat ding als een tierelier. Kan allerlei betaalmethodes aan (dus ook contactloos met telefoon en smartwatch). In de app kun je een winkelomgeving inrichten. Wij hebben hem gekoppeld aan een tablet in een houder die als kassa fungeert. Bedrag wordt bij ons maandelijks uitbetaald (maar kan ook per dag). Kassabonnen zijn mogelijk per sms of mail, printen kan ook maar dan moet je een bonnenprinter kopen. En in het systeem kan ik heel makkelijk maandrapportages uitprinten.
Wij gebruiken het al jaren naar tevredenheid. Maar onze transacties zijn 1 tot 10 euro per keer met hooguit 2000 euro omzet per maand, dus dan loont het de moeite.


Hier ook de Izettle in de winkel. Ik gebruik hem alleen op het moment en dat is heel zeldzaam tot nu toe 2x gebeurt in 5,5 jaar, als de gewone pinautomaat eruit ligt. Even aan de oplader opstarten, koppelen en gebruiken. :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 12:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen