Werken in het buitenland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_chou
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-03-23

Werken in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 18:56

Ik ben mij lichtelijk aan het oriënteren om voor een jaar naar het buitenland te gaan. Omdat ik geen geldboom in de tuin heb staan, wil ik dus ook gaan werken in het buitenland. Zijn er hier mensen die goede sites weten om werk te zoeken in het buitenland? Het liefst ga ik richting Azië of Oceanië.

Alvast bedankt!

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26929
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:01

Omdat dit topic beter past op STW ga ik het daar naartoe verplaatsen.

BEU --> STW

_chou
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-03-23

Re: Werken in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 19:02

Ik twijfelde, maar bedankt voor het verplaatsen naar de juiste plek!

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Werken in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:38

Hangt er vanaf wat je wilt doen.
Voor Australie en New Zealand - zit je onder de working holiday leeftijdsgrens? Want zo niet krijg je geen werk visa en alleen touristen visa.

Hier in NZ is een groot werknemers te kort in horeca, toerisme etc dus daar zou je denk ik vrij makkelijk wat vinden.

_chou
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-03-23

Re: Werken in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 19:40

yes, ik ben 19, dus als de leeftijdsgrens 18 is ben ik oud genoeg! Ik zal even rondsnuffelen of ik dan iets kan vinden in NZ.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Werken in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:49

Oh ja dan zit het wel prima. Ik bedoelde meer dat als je ik denk over 30 bent dan ben je “te oud”.

Sure_lee

Berichten: 10391
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Werken in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 20:35

Je zou ook op workaway kunnen kijken. Dan werk je tegen kost en inwoning. Soms ook met betaling.

gelato

Berichten: 39
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:08

Sure_lee schreef:
Je zou ook op workaway kunnen kijken. Dan werk je tegen kost en inwoning. Soms ook met betaling.

Dit inderdaad!

Maar wat voor soort werk kan en wíl je gaan doen?

_Roxanne

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 00:29

_chou schreef:
Ik ben mij lichtelijk aan het oriënteren om voor een jaar naar het buitenland te gaan. Omdat ik geen geldboom in de tuin heb staan, wil ik dus ook gaan werken in het buitenland. Zijn er hier mensen die goede sites weten om werk te zoeken in het buitenland? Het liefst ga ik richting Azië of Oceanië.

Alvast bedankt!


Ik ben in 2017 op een WHV een half jaar naar Nieuw-Zeeland geweest om op een melkveehouderij te werken. Inmiddels woon ik hier :+ Dus er zit wel een risicootje aan vast, misschien heb je het er wel te leuk!

Steeds meer landen hebben een Working Holiday Visa (of iets vergelijkbaars) voor Australië en Nieuw-Zeeland houdt dat in dat als je tussen de 18 en 30 bent je hier een jaar mag werken en reizen. In vergelijking met werkvisa's is een WHV erg goedkoop (minder dan 200 euro voor NZ) en zitten er maar weinig voorwaarden aan vast. Voor info over het NZ WHV: https://www.immigration.govt.nz/new-zea ... liday-visa

Zou je in een bepaalde sector willen werken?

Hier in Nieuw-Zeeland gaan veel van zulke baantjes in de agrarische sector en horeca via (lokale)facebook groepen, maar ook via TradeMe (https://www.trademe.co.nz/). Je hebt ook Workaway en Wwoofing.

Puntje van aandacht: wil je een heel jaar naar één land of zou je naar meerdere landen willen? Een WHV krijg je namelijk maar 1x in je leven. Het kan daarom 'zonde' zijn om het maar voor drie maanden te gebruiken, stel dat je nog eens terug zou willen.