Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 64 [ 1595 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 64  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Eindexamens 2018/2019

 
Profiel   

xEmpire schreef
Ik plan niet. Niet heel verstandig. :+


Begin je ook de dag van tevoren? Daar zal het bij mij waarschijnlijk grotendeels op uitdraaien namelijk :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 23:57 



 

Incroyable schreef
xEmpire schreef
Ik plan niet. Niet heel verstandig. :+


Begin je ook de dag van tevoren? Daar zal het bij mij waarschijnlijk grotendeels op uitdraaien namelijk :')

Ja, of ik begin gewoon niet. :+ Maar zit 2 niveaus te laag, dus heb vorig jaar het op deze manier ook met twee vingers in mijn neus gehaald.
Maar ik ben van plan dit jaar wel vaker te leren, want ik heb een probleem als ik zak.
Aan mijn pws ga ik wel iets doen uiteraard, anders moet ik dit jaar overdoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 00:01 



 
Profiel   

Ah, snap ik wel ja. Dat is ook niet waar je op zit te wachten.

Tegenwoordig maak ik planningen in Excel en daar kan ik me tot nu toe redelijk aan houden, maar ben toch benieuwd naar hoe de anderen dat doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 00:04 



 
Profiel   

Incroyable schreef
Ah, snap ik wel ja. Dat is ook niet waar je op zit te wachten.

Tegenwoordig maak ik planningen in Excel en daar kan ik me tot nu toe redelijk aan houden, maar ben toch benieuwd naar hoe de anderen dat doen :)

Ik heb een planner ooit gekregen, die ik nu gebruik. Ik schrijf al mijn huiswerk / proefwerken / afspraken / werk etc. op die ik al weet.
[ img ]
Boven aan de dag zet ik het huiswerk dat ik die dag heb.
Roze = huiswerk / proefwerken. Huiswerk dat ik af heb, streep ik door.
Helemaal onderaan of ook bovenaan, ligt eraan Hoelaat ik de afspraak heb, zet ik afspraken in het blauw. Zelfde voor mijn to-do dingetjes: die komen in het midden. Als ik die af heb, streep ik het door.
Dan heb ik nog werk, dat is oranje. En ik zet een puntje of uitroepteken voor iets dat ik nog moet inplannen (dan kan ik het uitgummen als ik het heb ingepland, maar volgens mij heb ik dat nog niet gedaan oeps).
Oja en op de achterkant van dat blaadje zet ik andere dingen die ik moet doen, zoals gymspullen pakken of mensen mailen. Werkt voor mij tot nu toe goed.

Oh en daarnaast houd ik mijn agenda ook bij. Dus eigenlijk heb ik 2 'planners' :').

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 07:55 



 
Profiel   

Ik plan ook echt totaal niet :') ben er ontzettend slecht in. Ik vind het altijd zo knap als mensen het kunnen en zich er dan ook aan kunnen houden.
Toch ben ik in groepjes vaak wel degene die met ideeën komt en bepaalt wanneer we eraan gaan werken (vooral omdat ik 4 dagen in de week werk en het vaak afhangt van op welke dagen ik vrij ben := ). Maar met huiswerk en toetsen is het standaard een drama, op een of andere manier haal ik toch altijd wel goede cijfers zelfs zonder voorbereiding. Op toetsen improviseer ik de helft.

Hebben jullie trouwens ook dat je het idee hebt een toets heel slecht gemaakt te hebben, en dan uiteindelijk 9 van de 10 keer het hoogste cijfer van klas hebt? Niemand neemt me meer serieus wanneer ik zeg dat ik denk dat ik het slecht gemaakt heb, maar ik snap niet hoe ik het doe want als ik zonder leren een goed cijfer haal, hoe kan iemand die wel keihard heeft geleerd een 3 halen? En dan heb ik het niet over vakken zoals wiskunde (daar moet je wel een beetje gevoel voor hebben) maar dingen zoals aardrijkskunde en geschiedenis. Als je leert dan staat er toch in de tekst wat je moet weten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 09:05 



 
Profiel   

Lestrange01 schreef
Ik plan ook echt totaal niet :') ben er ontzettend slecht in. Ik vind het altijd zo knap als mensen het kunnen en zich er dan ook aan kunnen houden.
Toch ben ik in groepjes vaak wel degene die met ideeën komt en bepaalt wanneer we eraan gaan werken (vooral omdat ik 4 dagen in de week werk en het vaak afhangt van op welke dagen ik vrij ben := ). Maar met huiswerk en toetsen is het standaard een drama, op een of andere manier haal ik toch altijd wel goede cijfers zelfs zonder voorbereiding. Op toetsen improviseer ik de helft.

Hebben jullie trouwens ook dat je het idee hebt een toets heel slecht gemaakt te hebben, en dan uiteindelijk 9 van de 10 keer het hoogste cijfer van klas hebt? Niemand neemt me meer serieus wanneer ik zeg dat ik denk dat ik het slecht gemaakt heb, maar ik snap niet hoe ik het doe want als ik zonder leren een goed cijfer haal, hoe kan iemand die wel keihard heeft geleerd een 3 halen? En dan heb ik het niet over vakken zoals wiskunde (daar moet je wel een beetje gevoel voor hebben) maar dingen zoals aardrijkskunde en geschiedenis. Als je leert dan staat er toch in de tekst wat je moet weten?

Bij dat soort vakken gaat het er ook om hoe je antwoord geeft. Als je dat niet goed kan, ja dan is dat best zonde ookal leer je superhard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 09:14 



 
Profiel   

Ik schrijf alles wat ik af moet hebben/toetsen in mijn agende. Verder plan ik niet wanneer ik ze ga maken/leren. Heel soms voor de proefwerk week wel. Verder ben ik slecht in plannen haha :+

De enige tip die ik kan geven is gebruik een agenda, dat geeft best wat overzicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 10:26 



 
Profiel   

Ik schrijf in mijn agenda al het huiswerk op dat af moet en ook deadlines en andere zaken. Daarnaast schrijf ik regelmatig een to do lijstje op voor een bepaalde dag. Als ik nog tijd over heb begin ik alvast aan vooruitwerken voor handelingsdelen of iets dergelijks. Ik ga dit jaar proberen om efficiënt om te gaan met mijn tijd, uiteindelijk hoop ik dan meer tijd voor de rest over te houden. :)

Vorig jaar gebruikte ik de agenda in mijn telefoon maar ik ben achteraf tot het inzicht gekomen dat dit niet zo een succes was. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 14:59 



 
Profiel   

Lestrange01 schreef
Ik plan ook echt totaal niet :') ben er ontzettend slecht in. Ik vind het altijd zo knap als mensen het kunnen en zich er dan ook aan kunnen houden.
Toch ben ik in groepjes vaak wel degene die met ideeën komt en bepaalt wanneer we eraan gaan werken (vooral omdat ik 4 dagen in de week werk en het vaak afhangt van op welke dagen ik vrij ben := ). Maar met huiswerk en toetsen is het standaard een drama, op een of andere manier haal ik toch altijd wel goede cijfers zelfs zonder voorbereiding. Op toetsen improviseer ik de helft.

Hebben jullie trouwens ook dat je het idee hebt een toets heel slecht gemaakt te hebben, en dan uiteindelijk 9 van de 10 keer het hoogste cijfer van klas hebt? Niemand neemt me meer serieus wanneer ik zeg dat ik denk dat ik het slecht gemaakt heb, maar ik snap niet hoe ik het doe want als ik zonder leren een goed cijfer haal, hoe kan iemand die wel keihard heeft geleerd een 3 halen? En dan heb ik het niet over vakken zoals wiskunde (daar moet je wel een beetje gevoel voor hebben) maar dingen zoals aardrijkskunde en geschiedenis. Als je leert dan staat er toch in de tekst wat je moet weten?


Ik heb dus echt precies hetzelfde, voor dat dikgedrukte.
Ik denk dat het bij vakken als aardrijkskunde vooral te maken heeft met de notatie van het antwoord. Iemand die super hard geleerd heeft weet vaak wel het antwoord maar begrijpt het niet helemaal en mist daardoor een deel van het antwoord.

Plannen doe ik niet echt, houd me toch nooit aan m'n planning _O- gaat al 3 jaar prima zo (in de brugklas plande ik wel en maakte ik al m'n huiswerk) dus ik hoop dat het dit jaar ook lukt zo.
Ik zit er sterk aan te denken om m'n examen in twee jaar te doen, met scheikunde loop ik echt extreem achter. Vorig jaar begreep ik niks (geen idee hoe ik uiteindelijk nog een 4 kon staan ervoor) en nu stapeld het zich alleen maar op. Terwijl ik in de derde juist super goed was in scheikunde en het ook echt leuk vond, heeft ook een (groot) deel met de docente te maken. Dan zou ik dit jaar voor scheikunde en economie weer naar havo 4 gaan, maar ik heb ook geen zin in een jaar extra... Of ik ga een mbo opleiding doen maar dat zou ik wel zonde vinden, deed in de brugklas en in de tweede vwo namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 15:45 



 
Profiel   

Pindakaa7 schreef
Lestrange01 schreef
Ik plan ook echt totaal niet :') ben er ontzettend slecht in. Ik vind het altijd zo knap als mensen het kunnen en zich er dan ook aan kunnen houden.
Toch ben ik in groepjes vaak wel degene die met ideeën komt en bepaalt wanneer we eraan gaan werken (vooral omdat ik 4 dagen in de week werk en het vaak afhangt van op welke dagen ik vrij ben := ). Maar met huiswerk en toetsen is het standaard een drama, op een of andere manier haal ik toch altijd wel goede cijfers zelfs zonder voorbereiding. Op toetsen improviseer ik de helft.

Hebben jullie trouwens ook dat je het idee hebt een toets heel slecht gemaakt te hebben, en dan uiteindelijk 9 van de 10 keer het hoogste cijfer van klas hebt? Niemand neemt me meer serieus wanneer ik zeg dat ik denk dat ik het slecht gemaakt heb, maar ik snap niet hoe ik het doe want als ik zonder leren een goed cijfer haal, hoe kan iemand die wel keihard heeft geleerd een 3 halen? En dan heb ik het niet over vakken zoals wiskunde (daar moet je wel een beetje gevoel voor hebben) maar dingen zoals aardrijkskunde en geschiedenis. Als je leert dan staat er toch in de tekst wat je moet weten?


Ik heb dus echt precies hetzelfde, voor dat dikgedrukte.
Ik denk dat het bij vakken als aardrijkskunde vooral te maken heeft met de notatie van het antwoord. Iemand die super hard geleerd heeft weet vaak wel het antwoord maar begrijpt het niet helemaal en mist daardoor een deel van het antwoord.

Plannen doe ik niet echt, houd me toch nooit aan m'n planning _O- gaat al 3 jaar prima zo (in de brugklas plande ik wel en maakte ik al m'n huiswerk) dus ik hoop dat het dit jaar ook lukt zo.
Ik zit er sterk aan te denken om m'n examen in twee jaar te doen, met scheikunde loop ik echt extreem achter. Vorig jaar begreep ik niks (geen idee hoe ik uiteindelijk nog een 4 kon staan ervoor) en nu stapeld het zich alleen maar op. Terwijl ik in de derde juist super goed was in scheikunde en het ook echt leuk vond, heeft ook een (groot) deel met de docente te maken. Dan zou ik dit jaar voor scheikunde en economie weer naar havo 4 gaan, maar ik heb ook geen zin in een jaar extra... Of ik ga een mbo opleiding doen maar dat zou ik wel zonde vinden, deed in de brugklas en in de tweede vwo namelijk.

Naar mijn weten mag en kan je niet zomaar gespreid examen aanvragen. Je kan het natuurlijk altijd proberen maar je krijgt het niet zomaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 18:17 



 
Profiel   

Bij ons op school doen hebben ze een maatwerk programma waarmee dat gewoon kan. Zolang je je op tijd laat inlichten en het aanvraagt denk ik niet dat ze daar moeilijk over doen.

Edit: een oud-klasgenootje van mij doet V5 gespreid en andere oud-klasgenootjes volgen nog een paar vakken op vwo niveau en de rest op havo. In de laatste jaren zijn scholen daar echt veel soepeler in geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 18:32 



 
Profiel   

FlameHorse schreef
Bij ons op school doen hebben ze een maatwerk programma waarmee dat gewoon kan. Zolang je je op tijd laat inlichten en het aanvraagt denk ik niet dat ze daar moeilijk over doen.

Edit: een oud-klasgenootje van mij doet V5 gespreid en andere oud-klasgenootjes volgen nog een paar vakken op vwo niveau en de rest op havo. In de laatste jaren zijn scholen daar echt veel soepeler in geworden.

Maar gespreid examen moet toch gewoon worden goedgekeurd door de inspecteur en al die dingen? Lijkt me heel sterk dat het dan voor 'iedereen' mogelijk is. Neemt natuurlijk niet weg dat het hartstikke fijn is dat het wel gewoon kan hoor!! ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 18:58 



 
Profiel   

deksel schreef
FlameHorse schreef
Bij ons op school doen hebben ze een maatwerk programma waarmee dat gewoon kan. Zolang je je op tijd laat inlichten en het aanvraagt denk ik niet dat ze daar moeilijk over doen.

Edit: een oud-klasgenootje van mij doet V5 gespreid en andere oud-klasgenootjes volgen nog een paar vakken op vwo niveau en de rest op havo. In de laatste jaren zijn scholen daar echt veel soepeler in geworden.

Maar gespreid examen moet toch gewoon worden goedgekeurd door de inspecteur en al die dingen? Lijkt me heel sterk dat het dan voor 'iedereen' mogelijk is. Neemt natuurlijk niet weg dat het hartstikke fijn is dat het wel gewoon kan hoor!! ;)


Zou ik zo snel niet weten. Ik heb geen maatwerk dus weet niet hoe ze dat allemaal regelen.


Mijn school kan dus echt niet communiceren. Overal staan er bijvoorbeeld andere deadlines voor verschillende fasen voor PWS. Toch hebben ze wel geld om voor iedere docent een gloednieuwe laptop aan te schaffen met de nieuwste software. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 19:14 



 
Profiel   

Heeft iemand nog tips om leesvaardigheden voor een taal op te krikken...?
Ik ga spaans echt niet halen zo. |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 22:12 



 

Weten jullie al wat jullie gaan doen na de middelbare school qua studie (of iets anders)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 22:15 



 
Profiel   

Athelas schreef
Heeft iemand nog tips om leesvaardigheden voor een taal op te krikken...?
Ik ga spaans echt niet halen zo. |o

Vragen of je docent in ieder geval een lijstje heeft met basisvragen die in elk tentamen/examen voorkomen en de vertaalde versie erbij en dan die goed leren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 22:19 



 
Profiel   

Athelas schreef
Heeft iemand nog tips om leesvaardigheden voor een taal op te krikken...?
Ik ga spaans echt niet halen zo. |o


Ik heb hetzelfde probleem met Frans, ik kreeg de tip om veel oude examens te maken en signaalwoorden te leren. Geen zin in maar ik ga het wel doen :r

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 23:14 



 
Profiel   

Incroyable schreef
Athelas schreef
Heeft iemand nog tips om leesvaardigheden voor een taal op te krikken...?
Ik ga spaans echt niet halen zo. |o


Ik heb hetzelfde probleem met Frans, ik kreeg de tip om veel oude examens te maken en signaalwoorden te leren. Geen zin in maar ik ga het wel doen :r

En er zijn ook vast ergens bestanden of 'verslagen' te vinden met zinnen die veel ik teksten voorkomen. Dat soort dingen leren is ook handig. Daarnaast zou ik echt gebruik maken van examembundels. super handig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 08:00 



 
Profiel   

Gisteren een ouderavond gehad en toen kwam het hoor.. Blijkbaar had de afdelingsleider elke klas bezocht met info over het pws behalve... juist ja, de klas waar ik in zat. Geen wonder dat ik er nog niks van wist! Ik ben gelijk naar hem toe gegaan en hij zei dat we het gesprek volgende week mogen hebben, en deze pauze ga ik met mijn groepje naar de Nederlands docent om te vragen of we in de les wat tijd kunnen besteden aan het pws.

En wat betreft vragen beantwoorden op een toets hebben jullie wel gelijk! Ik merk het heel vaak zelf, de leraren bij geschiedenis en aardrijkskunde geven aan lange uitgebreide antwoorden te geven. Veel mensen doen dat maar gebruiken dan net niet de juiste woorden in het antwoord en dan is het fout. Terwijl ik vaak in minder dan twee zinnen antwoord geef, maar wel de kern vertel en ik bedenk me altijd wanneer ik naar een vraag kijk "wat willen ze van me?". Op die manier is je antwoord toch goed puur omdat je de juiste woorden gebruikt.

Best oneerlijk eigenlijk. Zo heb ik een keer een antwoord bij aardrijkskunde fout gehad omdat ik het woord "stad" niet in mijn antwoord vermeldde, terwijl mijn antwoord wel goed was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 09:13 



 
Profiel   

Over dat gespreid examen doen, hier heb ik het met mijn mentor over gehad en dit was gewoon mogelijk. Na de eerste PTA-week heb ik nog een gesprek hierover of ik het wel of niet wil. Ik vond het ook vreemd dat dit blijkbaar zomaar kan, maar in overleg kun je hier ook vakken juist versnellen ipv vertragen dus dat is wel fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 16:27 



 
Profiel   

Ik heb eindelijk een begeleider :D Ik ga denk ik morgen maar eens onderzoeksvragen bedenken en evt ook al een startje maken met het kijken van films :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 16:58 



 
Profiel   

Schrijven jullie trouwens in je logboek ook alle halve uren op met pws, ronden jullie dat naar boven af of laten jullie dat zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 07:37 



 
Profiel   

Ik schijf ook gewoon halve uren op ja. Anders kom ik nooit aan die 80uur. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 10:11 



 
Profiel   

Een log boek???!! :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 12:18 



 
Profiel   

Athelas schreef
Ik schijf ook gewoon halve uren op ja. Anders kom ik nooit aan die 80uur. :')


Ik ook. :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 13:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 64 [ 1595 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 64  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen