xEmpire schreef:Ik plan niet. Niet heel verstandig.
Begin je ook de dag van tevoren? Daar zal het bij mij waarschijnlijk grotendeels op uitdraaien namelijk
Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Incroyable schreef:xEmpire schreef:Ik plan niet. Niet heel verstandig.
Begin je ook de dag van tevoren? Daar zal het bij mij waarschijnlijk grotendeels op uitdraaien namelijk
Incroyable schreef:Ah, snap ik wel ja. Dat is ook niet waar je op zit te wachten.
Tegenwoordig maak ik planningen in Excel en daar kan ik me tot nu toe redelijk aan houden, maar ben toch benieuwd naar hoe de anderen dat doen
Lestrange01 schreef:Ik plan ook echt totaal niet ben er ontzettend slecht in. Ik vind het altijd zo knap als mensen het kunnen en zich er dan ook aan kunnen houden.
Toch ben ik in groepjes vaak wel degene die met ideeën komt en bepaalt wanneer we eraan gaan werken (vooral omdat ik 4 dagen in de week werk en het vaak afhangt van op welke dagen ik vrij ben ). Maar met huiswerk en toetsen is het standaard een drama, op een of andere manier haal ik toch altijd wel goede cijfers zelfs zonder voorbereiding. Op toetsen improviseer ik de helft.
Hebben jullie trouwens ook dat je het idee hebt een toets heel slecht gemaakt te hebben, en dan uiteindelijk 9 van de 10 keer het hoogste cijfer van klas hebt? Niemand neemt me meer serieus wanneer ik zeg dat ik denk dat ik het slecht gemaakt heb, maar ik snap niet hoe ik het doe want als ik zonder leren een goed cijfer haal, hoe kan iemand die wel keihard heeft geleerd een 3 halen? En dan heb ik het niet over vakken zoals wiskunde (daar moet je wel een beetje gevoel voor hebben) maar dingen zoals aardrijkskunde en geschiedenis. Als je leert dan staat er toch in de tekst wat je moet weten?
Lestrange01 schreef:Ik plan ook echt totaal niet ben er ontzettend slecht in. Ik vind het altijd zo knap als mensen het kunnen en zich er dan ook aan kunnen houden.
Toch ben ik in groepjes vaak wel degene die met ideeën komt en bepaalt wanneer we eraan gaan werken (vooral omdat ik 4 dagen in de week werk en het vaak afhangt van op welke dagen ik vrij ben ). Maar met huiswerk en toetsen is het standaard een drama, op een of andere manier haal ik toch altijd wel goede cijfers zelfs zonder voorbereiding. Op toetsen improviseer ik de helft.
Hebben jullie trouwens ook dat je het idee hebt een toets heel slecht gemaakt te hebben, en dan uiteindelijk 9 van de 10 keer het hoogste cijfer van klas hebt? Niemand neemt me meer serieus wanneer ik zeg dat ik denk dat ik het slecht gemaakt heb, maar ik snap niet hoe ik het doe want als ik zonder leren een goed cijfer haal, hoe kan iemand die wel keihard heeft geleerd een 3 halen? En dan heb ik het niet over vakken zoals wiskunde (daar moet je wel een beetje gevoel voor hebben) maar dingen zoals aardrijkskunde en geschiedenis. Als je leert dan staat er toch in de tekst wat je moet weten?
Pindakaa7 schreef:Lestrange01 schreef:Ik plan ook echt totaal niet ben er ontzettend slecht in. Ik vind het altijd zo knap als mensen het kunnen en zich er dan ook aan kunnen houden.
Toch ben ik in groepjes vaak wel degene die met ideeën komt en bepaalt wanneer we eraan gaan werken (vooral omdat ik 4 dagen in de week werk en het vaak afhangt van op welke dagen ik vrij ben ). Maar met huiswerk en toetsen is het standaard een drama, op een of andere manier haal ik toch altijd wel goede cijfers zelfs zonder voorbereiding. Op toetsen improviseer ik de helft.
Hebben jullie trouwens ook dat je het idee hebt een toets heel slecht gemaakt te hebben, en dan uiteindelijk 9 van de 10 keer het hoogste cijfer van klas hebt? Niemand neemt me meer serieus wanneer ik zeg dat ik denk dat ik het slecht gemaakt heb, maar ik snap niet hoe ik het doe want als ik zonder leren een goed cijfer haal, hoe kan iemand die wel keihard heeft geleerd een 3 halen? En dan heb ik het niet over vakken zoals wiskunde (daar moet je wel een beetje gevoel voor hebben) maar dingen zoals aardrijkskunde en geschiedenis. Als je leert dan staat er toch in de tekst wat je moet weten?
Ik heb dus echt precies hetzelfde, voor dat dikgedrukte.
Ik denk dat het bij vakken als aardrijkskunde vooral te maken heeft met de notatie van het antwoord. Iemand die super hard geleerd heeft weet vaak wel het antwoord maar begrijpt het niet helemaal en mist daardoor een deel van het antwoord.
Plannen doe ik niet echt, houd me toch nooit aan m'n planning gaat al 3 jaar prima zo (in de brugklas plande ik wel en maakte ik al m'n huiswerk) dus ik hoop dat het dit jaar ook lukt zo.
Ik zit er sterk aan te denken om m'n examen in twee jaar te doen, met scheikunde loop ik echt extreem achter. Vorig jaar begreep ik niks (geen idee hoe ik uiteindelijk nog een 4 kon staan ervoor) en nu stapeld het zich alleen maar op. Terwijl ik in de derde juist super goed was in scheikunde en het ook echt leuk vond, heeft ook een (groot) deel met de docente te maken. Dan zou ik dit jaar voor scheikunde en economie weer naar havo 4 gaan, maar ik heb ook geen zin in een jaar extra... Of ik ga een mbo opleiding doen maar dat zou ik wel zonde vinden, deed in de brugklas en in de tweede vwo namelijk.
FlameHorse schreef:Bij ons op school doen hebben ze een maatwerk programma waarmee dat gewoon kan. Zolang je je op tijd laat inlichten en het aanvraagt denk ik niet dat ze daar moeilijk over doen.
Edit: een oud-klasgenootje van mij doet V5 gespreid en andere oud-klasgenootjes volgen nog een paar vakken op vwo niveau en de rest op havo. In de laatste jaren zijn scholen daar echt veel soepeler in geworden.
deksel schreef:FlameHorse schreef:Bij ons op school doen hebben ze een maatwerk programma waarmee dat gewoon kan. Zolang je je op tijd laat inlichten en het aanvraagt denk ik niet dat ze daar moeilijk over doen.
Edit: een oud-klasgenootje van mij doet V5 gespreid en andere oud-klasgenootjes volgen nog een paar vakken op vwo niveau en de rest op havo. In de laatste jaren zijn scholen daar echt veel soepeler in geworden.
Maar gespreid examen moet toch gewoon worden goedgekeurd door de inspecteur en al die dingen? Lijkt me heel sterk dat het dan voor 'iedereen' mogelijk is. Neemt natuurlijk niet weg dat het hartstikke fijn is dat het wel gewoon kan hoor!!
Incroyable schreef:Athelas schreef:Heeft iemand nog tips om leesvaardigheden voor een taal op te krikken...?
Ik ga spaans echt niet halen zo.
Ik heb hetzelfde probleem met Frans, ik kreeg de tip om veel oude examens te maken en signaalwoorden te leren. Geen zin in maar ik ga het wel doen