Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 09:19

Magrathea schreef:
Granoek schreef:
Dat water was ik ook aan het bedenken inderdaad! Vind ik zelf erg lekker.

Magrathea, over die muffins.
Zet je dan het beslag in de vormpjes in de koelkast? Houdt dat goed?

Sorry ik zie dat je een vraag had gesteld!

Ik heb bij La Place gewerkt en daar deden we dat wel. 's Middags rond 3-4u beslag maken en in de vormpjes doen en de volgende ochtend rond een uur of 7 de oven in. Wij gebruikten wel zo'n siliconen vorm, niet van die papiertjes, daar trekt het denk ik in en dat is dan weer niet lekker.

Bedankt nog hiervoor!
De papiertjes werkt inderdaad niet, tried and failed :')

Ik heb het even superdruk gehad en ik wist als ik dit topic terug opende dat ik ging vergeten te antwoorden, vandaar de late reactie.

We hebben in 1 hotel een wafelijzer aangeschaft met timer, daar kun je nu 's morgens zelf je wafel bakken en 'decoreren', voor het deeg foetelen we een beetje (oeps, mag ik dat wel verklappen?) maar zo lekker als dit is ons zelf nog niet gelukt. Het zijn pakken waar melk of water ofzoiets bij moet en dan even mixen. Ze worden mooi stevig, komen fijn los uit de pan en ze zijn super lekker :)

Een heel brood hebben we geprobeerd maar we merkten dat mensen dit erg moeilijk vonden haha. Ik heb het uiteindelijk zelf op gesneden op het snijmachine.

Sinds een week of 2 ook maar een bordje er bij gezet dat naast het roerei ook andere eitjes gebakken kunnen worden op aanvraag. Dat kon altijd al, maar het stond nog nergens vermeld. Ik heb ook geprobeerd om pannenkoekjes in het buffet te leggen maar dat werden na een paar minuten al schoenzolen (en mijn pannenkoeken zijn echt wel lekker normaal hoor!), alsook spiegeleitjes in het buffet werden rubberig, dat vind ik dus echt geen succes.

Iemand zei nog ergens dat we met zoveel kamers best een extra collega kunnen aannemen om eitjes te blijven bakken (of iets in die aard), wou daar nog graag op reageren dat dat 1. financieel gezien niet helemaal waar is en dat het 2. bijna (nee zeg maar helemaal) onmogelijk is om aan personeel te geraken tegenwoordig.
Als ik alles kon laten doen, draaide ik zelf geen dagen van 14u 8)7

Fruitsalade hebben we geprobeerd maar het was niet heel handig met de 'infrastructuur' (zeg ik dat juist?) van ons buffet, het was moeilijk gekoeld te houden en wat we deden was niet voldoende, het fruit werd snel bruin en je kunt het 's anderendaags sowieso al niet meer gebruiken. Hier houden we het dus bij hele stukken fruit en een voorraad aardappelmesjes er bij.

We hebben de bakken voor het spek en roerei geüpgrade naar een mooiere, modernere versie waar ik zelf best heel blij mee ben. Omdat hiervoor een nieuw stopcontact voorzien moest worden heeft eigenlijk de hele zaal een nieuwe look gekregen :D Er is dus een aparte ruimte gemaakt waar het ontbijtbuffet staat in U vorm, die afgesloten kan worden zodat na het ontbijt het restaurant er netjes en opgeruimd uit ziet, in plaats van een lange buffettafel achter in het restaurant waar eigenlijk dus geen buffet meer op staat. Heeft papa allemaal zelf gedaan. :)

De muffins ga ik gelijk vandaag proberen, beslag maken en in de koelkast zetten, morgen is het redelijk druk dus ik verwacht wel dat ze op gaan :) Dit vind ik een leuke want ik vind bakken zelf echt heerlijk!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:29

Leuk! Misschien een handige tip: als je het hebt, gebruik voor het beslag zo'n soepschenktrechter, als jullie dat hebben. Dan gaat het echt suuuper snel (in plaats van gedoe met een soeplepel)

Zo'n ding:
Afbeelding

Maar werkt alleen niet als je hele grote stukken erin hebt zoals bosbessen := die moet je er dan achteraf in roeren oid

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:58

Ik ben echt een vreselijke zoet kauwer kwa ontbijt en je maakt mij toch altijd gelukkigste als er Nutella (kleine bakjes) in ieder geval zijn. Kleine pakjes hagelslag en vlokken gaan tijden mee! Ik neem altijd melk bij ontbijt maar griezel als dit lauw of warm is dus aub koude melk! :’) verse sinaasappelsap (welke je desnoods zelf kan persen door zo machine) en wat multi vitamine. Het gelukkigste mens ben ik als ze van die heeeeerlijke kleine gebakken ontbijt worstjes hebben (vinger lengte groot) <3

Mijn vriend (Duits) vind daar in tegen een rode of groene paprika in sneetjes bij zijn ontbijt heerlijk.

Het voordeel van op aanvraag is dat wel altijd lekker vers eitje hebt!

Fruitmengsel vind zelf niet fijn ik vind zelf veel fruit niet lekker. Wat wel uitkomst vind als ze dat niet hebben (fruit apart) bijvoorbeeld 3 a 4 cantalope of gala sneetjes meloen hebben liggen welke je kan pakken.

Verschillende soorten brood/broodjes/croissant
Ham
Kipfilet
Jonge kaas
Oude kaas
Gebakken ontbijt worstjes <3
Verse groenten (paprika, komkommer en of tomaten)
Mandjes met verschillende zoetbeleg (jam, hagelslag, Nutella)
Bak met gekookte eieren
roerei (op aanvraag geen probleem)
Spiegelei (op aanvraag geen probleem)
Yoghurt (aardbeien smaak etc)
Zelf wafels maken deed in Amerika en Zweden veel. Wat je in Zweden veel zag dat ze pot Nutella naast hadden staan (dit kan natuurlijk ook met de kleine bakjes) niet eerlijk toegeven het was altijd een knoei boel kwa beslag maar mensen vinden het heerlijk.


Melk (KOUD)
Verse sinaasappel (liefst koud dus de sinasappel ervoor in de koeling bewaard worden) zelf persen
Multivitamine
Koffie
Thee
Water
Laatst bijgewerkt door Nicole op 19-10-18 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:59

fruitsalade: die kan je vermijden dat die bruin wordt door er citroensap overheen te doen.
Wat ik hier vaak doe op het werk is een grote kom fruitsalade maken en overschenken met fruitsap. Door het zuur in het sap bewaart het fruit goed. Een schuimspaan erin om uit te scheppen zodat er niet teveel fruitsap mee in de potjes gaat.
Zo blijft het 2 dagen goed, op dag drie nog eetbaar maar niet meer presentabel genoeg.

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:05

Fruitsalade eet ik niet meer bij buffetten. Mij teveel gebeurd dat het toch wel heel erg zuur was.

Wel eet ik altijd de schijfjes meloen en ananas die klaar liggen! Verder komkommer.

Moet wel zeggen dat ontbijten bij hotels de laatste tijd flink aan de prijs is gegaan. Waar je een paar jaar geleden voor 10euro kon aanschuiven kom je nu amper aan de bak boor 17 euro en dat is me te gortig.

Laatst op een beurs in Frankfurt elke dag naar de bakker gelopen met de mannen. Ff 7 dagen voor 4 personen aan 18 euro de man was echt bizar dus nu 7 dagen 20 euro voor 4 betaald en iedereen tevreden.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:16

Granoek schreef:
Oh misschien ook handig; wij hebben 23 kamers.
Wat vinden jullie van groenten bij het ontbijt? Bv; verse schijfjes tomaat?
Ik lust het zelf absoluut niet maar zag het op mijn google zoektocht wel eens voorbij komen :+


Tomaat vind ik bij het ontbijt ook wel lekker. Zeker als er roer ei is. Of alleen op brood met wat suiker.

Voor bij ei vind ik dan komkommer ook wel lekker. Maar ander groente bij ontbijt zou ik niet hoeven.

Er is 1 hotel waar ik echt heen ga voor het ontbijt (helaas in zuid Amerika dus kan er niet echt vaak heen)
Daar hebben ze zelf gemaakte yoghurt (de yoghurt die daar te koop is is niet lekker) 2 of 3 soorten ontbijtgranen. Ei (roer kook en gebakken mogelijk) allemaal verschillende broodjes. Vleeswaren en kaas. Honing en jam (meerdere smaken) hagelslag kennen ze daar niet, zou ik in nl wel er graag bij hebben. En veel soorten fruit. En dan niet alleen de standaard soorten maar ook wat bijzonder fruit (al zijn ze voor daar wel standaard) en dan vind ik papaya net limoen en mango erg lekker. Maar voor 11 euro verwacht ik het niet hoor.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:23

Ik zou ook gaan voor producten uit de buurt en van het seizoen. Midden in de winter "verse" aardbeien vind ik zelf bijvoorbeeld niet echt wat.

Verder kun je natuurlijk om tijd te besparen ook een deal kunnen maken met de plaatselijke bakker voor elke dag x aantal brood etc bijvoorbeeld, financieel kan dat ook nog wel interessant zijn maar dat is wel te berekenen. Uiteraard wel de bestelling aanpassen aan het aantal gasten :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:24

Gratis koffie aanbieden bij de kamerprijzen. Ik hoef enkel koffie, ben niet zo’n ontbijter :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 10:28

Magrathea schreef:
Leuk! Misschien een handige tip: als je het hebt, gebruik voor het beslag zo'n soepschenktrechter, als jullie dat hebben. Dan gaat het echt suuuper snel (in plaats van gedoe met een soeplepel)

Zo'n ding:
[ Afbeelding ]

Maar werkt alleen niet als je hele grote stukken erin hebt zoals bosbessen := die moet je er dan achteraf in roeren oid

Deze hebben we niet, hier altijd gedoe met soeplepel haha!

Maar voor beslag in vormpjes te doen gebruik ik een ijsschep, ging net ook goed met de oliebollen :')

Nieuw leven in het topic precies, die zag ik niet aan komen haha :')
Nutella in kleine pakjes hebben we inderdaad :D Vlokken is hier niet zo bekend maar hagelslag is er ook. Voor zo'n sinaasappelpersmachine is hier helaas niet de plaats. Het restaurant heeft 50 zitplaatsen en hier wordt ook het ontbijt gedaan, om jullie een idee te geven van de omvang. Worstjes hebben we hier bij het ontbijt met Pasen, Kerst, Moederdag etc.. maar normaal eigenlijk niet.. Eens kijken wat die kosten.

Ik heb overigens ook tomaat en komkommer geprobeerd een tijdje terug, maar komkommer bleef bijna helemaal liggen altijd. Tomaat ging wel goed, die moest ik maar eens doorvoeren.

Gekookte eitjes zijn er ook altijd, alsook yoghurt in verschillende smaakjes. Ik dacht aan een grote schaal yoghurt met een opscheplepel maar dat is eigenlijk totaal niet praktisch.

Voor de wafels staan er verschillende sausjes (aardbei, caramel, chocolade, maple syrup) bij het buffet in sausflesjes.

Het citroensap over de fruitsalade hebben we geprobeerd, alsook suikerwater en fruitsap maar het ontbijt gaat van 7u30 tot 10u00 en met de mogelijkheden die wij hier hebben om het te koelen, bleef het niet koud genoeg

De ontbijtgranen zitten in van die "silo's", pap vindt het mooier dus dat moest blijven

Gratis koffie kan genomen worden in de receptie, hoeven ze niet voor in het restaurant. Voornamelijk omdat we veel werkvolk hebben dat voor 6u de deur uit wilt zijn en toch koffie wilt.

Brood komt al van bij de bakker :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:30

Dan vind ik het al prima :j mijn man eet graag pistoleetjes met kaas :D en een potje cornflakes. Die is ook gemakkelijk :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 10:30

poes schreef:
Dan vind ik het al prima :j mijn man eet graag pistoleetjes met kaas :D en een potje cornflakes. Die is ook gemakkelijk :D


komen jullie maar elke dag dan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:32

Kleine bakjes yoghurt vind ik veel frisser dan een grote bak waar iedereen uit lepelt. :j
Goede keuze om dan maar geen fruitsalade te doen, onder het mom van je kunt het beter helemaal niet dan niet goed doen.
Ik ben nog steeds erg benieuwd hoor, altijd op zoek naar leuke plekjes in Nederland. Mag ik anders in pb een linkje van jullie hotel? :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:32

Ben eigenlijk wel benieuwd welke hotels jullie hebben? Sebiet ben ik er al eens geweest _O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 10:32

Wil ik best sturen als je het niet erg vindt tot België door te rijden :') De hotels liggen in Maaseik en Ophoven
Laatst bijgewerkt door Granoek op 19-10-18 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:33

Anoniem schreef:
Kleine bakjes yoghurt vind ik veel frisser dan een grote bak waar iedereen uit lepelt. :j
Goede keuze om dan maar geen fruitsalade te doen, onder het mom van je kunt het beter helemaal niet dan niet goed doen.
Ik ben nog steeds erg benieuwd hoor, altijd op zoek naar leuke plekjes in Nederland. Mag ik anders in pb een linkje van jullie hotel? :D


Mag België ook? :Y)

Anoniem

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:35

Belgie en Frankrijk mogen ook hoor..... :D

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:36

Anoniem schreef:
Belgie en Frankrijk mogen ook hoor..... :D

Ts zit in België namelijk ;)

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:37

Nog even inhakend op het onderwerp 'intoleranties';

Ik ben lactose intolerant en vind het daarom altijd wel fijn als de zuivel gewoon in het pak zit, dan is er in ieder geval geen twijfel over wat voor zuivel het is :P Ik vind persoonlijk alle 'nep' melk zoals soja, amandel, haver etc. niet lekker en er zit vaak suiker in, mijn voorkeur gaat dan uit naar lactosevrije koemelkzuivel (waar al lactase aan is toegevoegd, bv Arla Lactofree).

Waar ik nog aan dacht; als je toch iets aan glutenvrij wil aanbieden, heb je bijv. geen voorverpakte glutenvrije crackers? Dan kun je die service wel bieden, maar hoef je je buffet niet vol te zetten met peperdure glutenvrije opties.

Voor jam gaat mijn voorkeur echt wel uit naar een grotere pot, ook als dat rommeliger is. Voorverpakt is vaak meer gelei dan fruit :P

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 10:38

Daar had ik werkelijk nooit eerder van gehoord :D Lactosevrije melk
En ook de crackers kende ik niet, dat is inderdaad wel superhandig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:45

palousa_boy schreef:
Anoniem schreef:
Belgie en Frankrijk mogen ook hoor..... :D

Ts zit in België namelijk ;)


Ik heb een pb ontvangen :D
En het gaat direct op de to-go-to lijst!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 11:02

Woehoe! :D

itske
Berichten: 721
Geregistreerd: 03-12-04

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:18

Mag ik jullie hoteladres ook via pb

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:59

Ik bedacht me nog iets wat ik super handig vond! Ik was laatst in n hotel en daar waren de bruine eieren hard gekookt en de witte zacht gekookt. Zo kon je kiezen wat je lekker vindt :D

Laure
Berichten: 617
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:57

Granoek schreef:
Daar had ik werkelijk nooit eerder van gehoord :D Lactosevrije melk
En ook de crackers kende ik niet, dat is inderdaad wel superhandig!


In de Albert Heijn hebben ze die sowieso hier in België (zelfs nog keuze tussen halfvolle, volle en magere melk). Verder zou ik ook blij zijn met glutenvrije crackers hoor! Meestal zijn de personen met intoleranties gewoon blij dat er 1 alternatief is. En glutenvrij brood/croissants zijn meestal toch niet te eten :P

Iemand zei hier iets over de verpakkingen.. Ik betrap mezelf er toch ook wel op. Na een aantal keer te horen te krijgen dat iets lactosevrij is, maar er toch ziek van worden vertrouw ik het niet altijd. Als je de verpakking kan lezen, ben je 100% zeker. En hiermee doel ik ook gewoon enkel op de verpakking van de intolerantie alternatieven als de melk en glutenvrij. We verwachten helemaal niet dat je 10 verschillende soorten hebt, we zijn snel tevreden ;)

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:19

Ik weet niet of het al genoemd is.
Maar ik vind bijv. lokaal Fries suikerbrood altijd lekker bij mijn ontbijtje in een hotel in Friesland.
Brabant tijd terug hadden ze Brabants suikerbrood.

En zo zijn er misschien wel lokale broden, specialiteiten welke lekker zijn bij het ontbijt.