Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Een laptop.. Wat is goed?

 
Profiel   

Emmaa_ schreef
muntdrop schreef
Maar voor 1000 euro kom je niet aan een macbook met een 512 GB SSD en 16 GB werkgeheugen, zelfs refurbished ben je daar echt veel meer voor kwijt. Op de lange termijn is het misschien slimmer om dan inderdaad te investeren in een goede macbook pro, maar ts geeft aan dat ze tussen nu en een week een nieuwe laptop wilt, dus dan zit je gewoon vast aan je budget. Als student heb je nou eenmaal niet altijd de middelen om het allerbeste materiaal te kopen helaas :).

Ik heb vorig jaar ofzo een Macbook Pro uit mid 2012 gekocht met 512 HD (dus geen SSD maar soit) en 16GB RAM voor precies 1000 euro :Y) Het kan dus zeker wel. Dit was ook niet de enige die werd aangeboden. Ik zou zeggen, kijk eens op iused.nl, betrouwbare website en veel refurbished macs.

Ik kan een Apple zeker aanraden. Werkt fijn en zeker in jouw industrie zal je heel veel Apple tegenkomen dus het is alleen maar goed als je ermee kan werken. Voor jezelf werken is een fijn streven maar in de realiteit niet altijd haalbaar (soms is het, zeker vlak na je afstuderen, gewoon fijn om in ieder geval parttime in dienst te zijn om in ieder geval gegarandeerde inkomsten te hebben).


Mwah nu ik eenmaal een ssd heb ervaren zou ik bij zo'n grote uitgave echt zeker geen genoegen meer nemen met een gewone hdd hoor.
Plus de programmas die ze gaat gebruiken werken toch hetzelfde op een windows als een mac? Dus je kan gewoon leren die programmas te gebruiken op een windows en als dat nodig is voor je werk later kan je dan altijd nog switchen naar mac.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 16:50 



 
Profiel   

De meeste programma's werken ook prima op Windows inderdaad. Ik heb er ook lang mee gewerkt, maar uiteindelijk op mijn opleiding met Macs kennis gemaakt en waar Windows heel regelmatig crashte en last had van malware en virussen en voor alles wat je inplugde een nieuwe driver nodig was.. was de mac een verademing. Maar onze leraren pushte dan ook heel erg naar Apple, en niet voor niks. Destijds was ik elke keer blij met mijn nieuwe pc's, maar nu vind ik het vooral zonde dat ik steeds zo veel geld uit gaf voor een pc die 3 tot 5 jaar mee ging, terwijl mijn imac nu al bijna 10 jaar oud is. Als iemand me dat eerder had verteld dan was ik eerder overgestapt, dus daarom vertel ik dat ook vaak (wellicht iets té) enthousiast verder aan andere mensen die de grafische richting op gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 17:31 



 
Profiel   

Adobe werkt prima op Windows, dat zegt ook niemand. Maar ik heb beide en ik moet zeggen dan mn asus uit 2016 minder trekt dan de Mac uit 2013.
En dat terwijl ze qua binnenkant aardig gelijk zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 17:33 



 

Sterre98 schreef
Ik heb zelf ook nooit een Mac gebruikt. Ja de school Apple. Maar eerlijk, het enige leuke wat ik er van vond was de muis. Dat zegt ook letterlijk alles. Heb er helemaal niks mee.

Op mijn Lenovo ging adobe helemaal prima!

Haha dat heb ik dus ook, ik kan echt niks met Apple. Mijn klasgenoot had er 2 jaar eentje, maar na 2 jaar liep ze er nog mee te kloten _O- En toen gooide ze er koffie over heen en was ie dood :') := En daar is ze nog blij mee ook, want nu heeft ze een goede reden om een nieuwe te kopen en nee, dat wordt zeker geen Apple _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 17:36 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
De meeste programma's werken ook prima op Windows inderdaad. Ik heb er ook lang mee gewerkt, maar uiteindelijk op mijn opleiding met Macs kennis gemaakt en waar Windows heel regelmatig crashte en last had van malware en virussen en voor alles wat je inplugde een nieuwe driver nodig was.. was de mac een verademing. Maar onze leraren pushte dan ook heel erg naar Apple, en niet voor niks. Destijds was ik elke keer blij met mijn nieuwe pc's, maar nu vind ik het vooral zonde dat ik steeds zo veel geld uit gaf voor een pc die 3 tot 5 jaar mee ging, terwijl mijn imac nu al bijna 10 jaar oud is. Als iemand me dat eerder had verteld dan was ik eerder overgestapt, dus daarom vertel ik dat ook vaak (wellicht iets té) enthousiast verder aan andere mensen die de grafische richting op gaan.


Het is zeker waar dat je beter kan investeren met iets wat 10 jaar mee gaat. Maar soms heb je het budget gewoon niet op dat moment, maar wel direct het product nodig. Ik had ook wel graag een strakke MacBook gehad voor mijn studie, waar ik op de lange termijn vast langer mee doe, maarja dat zat er nou eenmaal niet in en verslagen typen op je smartphone is ook wat onhandig :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 17:52 



 
Profiel   

Oké thanks voor deze informatie toch blijf ik bij mijn standpunt en ga voor Windows :)
Als ik klaar ben met mijn opleiding over 4 jaar dan kan ik altijd nog een MacBook nemen als ik van mening ben veranderd.
Voor nu wil ik gewoon bij Windows blijven :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 17:59 



 
Profiel   

Joolien schreef
Mag ik me hier ook melden? Ik ben ook zoekende, maar dan voor een budget van €500.- :P
Wilde eigenlijk een laptop waar ik op kan gamen maar die zijn te duur haha. Ik wil trouwens geen chromebook. Ik heb een hekel aan werken in de cloud enzo :P
Is wel een eis dat mijn man er Allplan op kan draaien :=

Zou manlief een eigen laptop geven.
en zelf een second hand bedrijfslaptop Dell opduiken.
Zijn zwaar letterlijk en figuurlijk en kunnen tegen een stootje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 18:21 



 
Profiel   

SindyKaya schreef
Hoi!

Voor school moet ik een nieuwe laptop aanschaffen, het is belangrijk dat de laptop alle Adobe programma's kan draaien en ik moeiteloos video's kan editen.
Ook is het handig dat hij meerdere programma's te gelijk kan draaien.
Nu kwam ik deze laptop tegen klik.
Mijn budget is echt niet meer als 1000,-
Kan iemand mij vertellen of dit een prima laptop is? Of hebben jullie andere opties? Ik hoor het graag!

Groetjes

Kijk eens bij Mr@

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 18:24 



 

Morganlefay schreef
Joolien schreef
Mag ik me hier ook melden? Ik ben ook zoekende, maar dan voor een budget van €500.- :P
Wilde eigenlijk een laptop waar ik op kan gamen maar die zijn te duur haha. Ik wil trouwens geen chromebook. Ik heb een hekel aan werken in de cloud enzo :P
Is wel een eis dat mijn man er Allplan op kan draaien :=

Zou manlief een eigen laptop geven.
en zelf een second hand bedrijfslaptop Dell opduiken.
Zijn zwaar letterlijk en figuurlijk en kunnen tegen een stootje.

Is dit dan bijv iets fatsoenlijks? https://www.tweedehandsnotebook.nl/dell ... ZwQAvD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 18:28 



 
Profiel   

TS, als je Windows echt fijner vindt dan moet je daar gewoon voor gaan natuurlijk :j
Hebben de leraren van je opleiding geen goed advies? Die hebben wellicht ook meer kennis wat betreft beeldschermkwaliteit enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 18:49 



 
Profiel   

Joolien,
Zoek eens op een 15 inch en dan de latitude. (Alleen niet geschikt voor houten vloeren :+ )
Kijk eens op tweakers die zijn heel goed in aanbevelingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 21:39 



 
Profiel   

Morganlefay schreef
Joolien,
Zoek eens op een 15 inch en dan de latitude. (Alleen niet geschikt voor houten vloeren :+ )
Kijk eens op tweakers die zijn heel goed in aanbevelingen


Ja die heb ik ook. Dell latitude. Superfijn ding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-18 08:39 



 
Profiel   

Ik weet niet precies op welke school je zit, maar ik gok dat deze wel is aangesloten bij Surfspot? Daar kun je als student korting krijgen, ook op hardware!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-18 09:07 



 
Profiel   

Latitudes zijn erg fijne dingen. Het zijn dan ook de betere businesslaptops en zijn als je ze nieuw moet kopen behoorlijk prijzig. Ik heb ooit met één mogen werken en vond dat een geweldig ding!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-18 12:25 



 
Profiel   

Werk al sinds 2010 met een Dell. Had eerst een hele grote maar moest er afscheid nemen omdat er geen windhoos 10 op kon. ;( ;( ;( .
Heb nu een E6500 met SSD. C schijf 119GB de D schijf heeft 112GB.
Nadeel hij is zwaar je neemt m niet zomaar even mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-18 22:07 



 
Profiel   

Wellicht kan je ene MacBook om laten zetten naar Windows? Hierdoor krijg je wel wat verschil in opstart tijd.

Uit mij ervaring doen HP laptops het erg goed. Die kunnen vaak meerdere programma’s tegelijk draaien maar je zit meestal wel in een dure prijsklassel. Anders zou je er altijd meer werkgeheugen in kunnen doen! Zodat je laptop het beter aan kan.

Waar je vooral op moet letten is denk de prosessor en het werkgeheugen. Dat bepaalt grotendeels de snelheid en werkbaarheid van je laptop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-18 22:26 



 
Profiel   

Vandaag ga ik een paar winkels langs, als ik het dan niet vind dan ga ik online bestellen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 10:39 



 
Profiel   

Succes, laat je nog even weten welke het is geworden? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 11:48 



 
Profiel   

Ik heb bijna 2 jaar geleden een MSI gekocht en heb er geen moment spijt van gehad. Vallen wel wat hoger uit dan jouw budget, maar wellicht 2e hands op mp? Zijn kwalitatief echt super goede en fijne laptops. En je kunt er alles mee. Enige nadeel vind ik dat de oplader nogal zwaar is. Dus als je laptop+lader meeneemt is het best wel zwaar (vind ik).

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 12:18 



 
Profiel   

Als een kind zo blij *\o/*
[ img ]

Een Asus Vivobook! :D
Ik heb er 3 jaar virus scanner bij gekocht en een laptophoes, ben hier de hele avond wel zoet mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 16:19 



 
Profiel   

Nice!
Veel plezier er mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 16:45 



 
Profiel   

Ziet er mooi uit! Wat voor specificaties heeft hij allemaal? (processor, geheugen etc).

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 17:09 



 
Profiel   

Windhoos installeren met al die updates :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 17:20 



 
Profiel   

i7 processor
8GB werkgeheugen
256 GB SSD
NIVDIA GeForce MX160

Morganlefay schreef
Windhoos installeren met al die updates :+

Ging vrij vlot gelukkig :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 17:21 



 
Profiel   

Ben je zeker dat het een MX160 is en geen MX150? De MX160 ken ik niet/kan ik niet vinden. De MX150 is een prima basiskaartje en sowieso goed genoeg voor de vereisten van je school.
Als je dan die Intel Core i7-8550U erin hebt zou dat prima moeten zijn voor wat je wil doen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 17:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen