[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:30

Eens met DPTomboy: dan is er blijkbaar toch niet goed gereden. Dat ze er per dag zoveel moeten laken geloof ik niks van, ik had het examen van 8.55 en dan hadden ze mij zo vroeg op de dag echt wel laten zakken. Tuurlijk kan het altijd beter dan tijdens je examen, maar door echt zelfstandig te rijden leer je het pas echt: dan komt de ervaring pas :) Foutjes mag je maken, dat is menselijk. Zolang alles veilig blijft, je rekening houd met andere gebruikers en de verkeersregels in acht neemt... :D

Horse_xx

Berichten: 1718
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:36

Heel herkenbaar dit. Was ook super zenuwachtig steeds en ook twee x gezakt en ook mijn geld was er op een gegeven moment doorheen. Ik had van die pillen (nervosa?!) en in mijn hoofd had ik heel erg dat die hielpen. Ben ook een x gezakt terwijl ik dacht dat ik geslaagd was. Ik denk dat je een beetje geluk moet hebben, want ook mijn zus is nog een x vaker dan mij gezakt.

Heeeel veel succes!

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:41

Vind het apart dat de examinator zei dat er goed is gereden, er is niks fout gegaan. Maar dat sommige dingetjes beter konden, met als voorbeeld de bochten...

DPTomboy

Berichten: 816
Geregistreerd: 13-01-13
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:48

Batlow schreef:
Vind het apart dat de examinator zei dat er goed is gereden, er is niks fout gegaan. Maar dat sommige dingetjes beter konden, met als voorbeeld de bochten...


Je kan over het algemeen goed rijden, maar toch een paar dingen onder niveau doen waardoor de examinator denkt dat het verstandiger is om nog even door te lessen om die punten te verbeteren.
Aan de hand van dit verhaal is natuurlijk niet echt op te maken of het terecht was of niet,
wat staat er op het uitslagenformulier?

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:52

Die heb ik niet gezien... Maar als je sommige hoort op welke manier zij zijn geslaagd, dan vraag je je af waarom deze niet is geslaagd. Dat het beter kan, is gewoon een kwestie van kilometers maken, denk ik dan..

DPTomboy

Berichten: 816
Geregistreerd: 13-01-13
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:00

Batlow schreef:
Die heb ik niet gezien... Maar als je sommige hoort op welke manier zij zijn geslaagd, dan vraag je je af waarom deze niet is geslaagd. Dat het beter kan, is gewoon een kwestie van kilometers maken, denk ik dan..


Ben ik het mee eens, hoe sommige mensen slagen is me echt een raadsel...

NeverGiveUp

Berichten: 7266
Geregistreerd: 23-12-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:42

Zeggen dat niet iedereen op een dag mag slagen en er dus een paar sowieso zakken is echt wat voor mensen die gezakt zijn en dat niet kunnen accepteren lijkt me.


Ik had gister les en het ging heeeeel slecht.
reed constant verkeerd en zag niks, kon niks tegelijk. Hou het op dat ik heel moe was, en na een dipje je heel veel leert :)

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:14

hier gister gezakt... hele weg super gereden en hij zei kom we gaan terug naar het cbr je hebt het echt super gedaan. ik rijd terug zegt hij op het laatste moment oh hier gaan we nog even links. ik sla linksaf,besef me dat ik terug naar de 1 moet en doe dat en dat ik geen uitzicht heb dus ik zet auto stil. had nog geen uitzicht dus kruip op de koppeling klein stukje naar voor en op het moment dat ik iets begin te rollen (stond nog 1m van haaietanden af) komt er een auto van rechts, ik gooi alles dicht maar de examinator trapte de rem er ook bij in en zag dat als een ingreep waardoor ik alsnog zakte... 100m van het cbr vandaan

DPTomboy

Berichten: 816
Geregistreerd: 13-01-13
Woonplaats: Heerenveen

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:22

Jeetje Chivaldi dat is echt heel erg balen!!!
Maar aan de andere kant, je weet wel dat je kan rijden..
Dat is toch fijner dan zakken op slecht rijden, vind ik persoonlijk tenminste.

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:42

ja dat is wel zo maar ik heb het nodig voor mijn werk, dus dit is echt keihard balen nu ik weer zoveel weken moet wachten

DPTomboy

Berichten: 816
Geregistreerd: 13-01-13
Woonplaats: Heerenveen

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:45

Dat maakt het extra vervelend!
dan is het hopen dat er in jouw omgeving niet zo'n lange wachttijd is en je snel weer opnieuw af kan rijden..

Balou_k

Berichten: 14116
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:48

Hier is het gelukkig niet zo'n lange wachttijd weet ik dus Chivaldi heeft wat dat betreft wel geluk! Natuurlijk moet het qua financien ook gaan, ben daarom blij dat ik van de eerste keer geslaagd ben terwijl ik heel zenuwachtig was, al had ik wel examengarantie dus zou een tweede keer gratis opmogen, maar de lessen tussendoor zouden niet vergoed worden namelijk..

R00s
Berichten: 479
Geregistreerd: 25-05-11

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:19

Ik heb niet alles helemaal gelezen maar ging je intructeur mee? Ik had namelijk rijexamen en mijn instructeur ging niet mee en ik had ook geen les van te voren (vond ik te vermoeiend om 1 uur te lessen en nog examen te doen). Ik vond het echt fijn dat mijn instructeur niet meewas, want je kletst automatisch meer met de examinator en je hebt maar 2 inplaats van 4 ogen die met je mee kijken. Raad ik je echt aan, ik was ook in een keer geslaagd omdat dit voor mij veel minder zenuwen opleverde :)

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:50

Hier werd juist aangeraden door examinator op ttt en voor echte examen om juist NIET de rijinstructeur mee te nemen. Dat gehijg in je nek, ik was er blij mee. Niks te bewijzen, gewoon echt voor jezelf. Examinator weet toch niet hoe je normaal rijdt.

Saaams

Berichten: 13309
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:57

Mijn instructeur gaat mee. Die gaat dan kletsen met de examinator.
Lijkt me ideaal.

Balou_k

Berichten: 14116
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:59

Mijn instructeur wa mee heerlijk, hun kletsn ik luisteren eb rijden.

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:00

Ik had juist dat het praten mij rustiger liet worden, autorijden en luisteren is lastiger voor mij.. + mijn instructeur was echt niet gezellig dus of die echt zou gaan praten..

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 22:04

ZusJacobs schreef:
Hier werd juist aangeraden door examinator op ttt en voor echte examen om juist NIET de rijinstructeur mee te nemen. Dat gehijg in je nek, ik was er blij mee. Niks te bewijzen, gewoon echt voor jezelf. Examinator weet toch niet hoe je normaal rijdt.


Lijkt me dat je geen fijne instructeur hebt dan. Ik zie dat niet als een optie trouwens om m'n instructrice niet mee te laten gaan. ;)

edit: Lees het idd in je bovenstaande post..

Merileth

Berichten: 1119
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:16

Ik heb een fijne instructeur, en bij mij gaat hij toch echt gewoon mee. Heb ook wel eens mensen van kantoor opgepikt bij station en afgezet bij de zaak, moest dan toch die kant op om de volgende op te halen, dus ben er wel aan gewend dat er iemand achter me zit.

Instructeur hield bij ttt dan wel zijn mond en liet de examinator en mij lekker kletsen.
Examinator bij het praatje vooraf 'en dan ga ik tegen je praten' Geef ik als antwoord 'meestal praat ik ook wel terug'. Instructeur bijna onder de tafel van het lachen. Zette wel gelijk de sfeer, ondanks dat ik retenerveus was.

Ben het wel met je eens dat beetje kletsen rustiger maakt.

DPTomboy

Berichten: 816
Geregistreerd: 13-01-13
Woonplaats: Heerenveen

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:52

Van mij hoeft mijn instructeur niet mee op examen, als hij het graag wil mag het maar hij is zelf ook van mening dat het beter is om alleen met de examinator in de auto te zitten.
De examinator kan dan een gesprek met jou beginnen ipv met de instructeur en zo kan je ook zelf bepalen of er gepraat wordt of niet en waarover. Voor mij heeft het wel gewerkt, door het praten met de examinator gingen de zenuwen wel wat weg.

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:59

Ik vond het juist heel fijn dat ie erbij was, hij heeft de hele tijd een gesprek gehad met mn examinator, waardoor ik me juist heel fijn kon focussen op de weg. Vond ik zelf wel prettig!

kosseh

Berichten: 2624
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:01

Ik wil juist dat die er bij zit. Laat ze maar hele gesprekken houden. Heb dan het idee dat die minder op me vingers kijkt, wat vast niet zo is.
Rij zelf een stuk lekkerder als die iets aan het regelen is, waardoor die niet op me vingers kijkt.
Als iemand zegt dat ik het kan wil ik bewijzen dat ik het niet kan. Ben er mee bezig om hett niet te doen, maar is nog moeilijk. Dus kijkt die niet hoef ik niet te bewijzen dat het slecht gaat en doe ik gewoon me ding.

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 01:14

Steef schreef:
Ik vond het juist heel fijn dat ie erbij was, hij heeft de hele tijd een gesprek gehad met mn examinator, waardoor ik me juist heel fijn kon focussen op de weg. Vond ik zelf wel prettig!


Ik had precies hetzelfde inderdaad, zo ging ze geen hele verhalen tegen mij houden en kon ik me goed focussen terwijl ik zo af en toe eens meeluisterde of een woordje zei als ik daar toevallig tijd voor had :Y)

DPTomboy

Berichten: 816
Geregistreerd: 13-01-13
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 08:46

Hoe reden jullie in de lessen dan, ook niet praten?
Tijdens de lessen voer ik altijd al hele gesprekken met de instructeur
waardoor dat al automatisch gaat tijdens het autorijden. Als er niet gepraat wordt zijn lessen zo stil (radio wel aan). Rijdt ook fijner als ik aan het praten ben, dan gaat het autorijden meer op de automatische piloot dan dat ik over alles nadenk (wel handig op het examen als je van de zenuwen niet helder meer denkt :P)

Ossie96
Berichten: 884
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 08:56

Ik heb mijn instructeur ook niet meegenomen tijdens mijn examen... Ik vond het geen gezellige vent en we hebben tijdens de lessen ook geen kletspraatjes gehad (ookal deden we allebei erg ons best om die wel te hebben), we hadden gewoon geen klik. Maar aangezien hij alles wel enorm goed kon uitleggen en heel rustig was heb ik veel geleerd en mocht ik na 30 lessen mijn examen doen en toen ben ik geslaagd.