Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:57

Ik moet boeken bestellen en volgens mijn praktijk opleider moet ik zorgen dat ik álleen het intro pakket bestel. Nu kom ik op de website van Van Dijk en staat het betreffende pakket maar moet ik tig dingen aanvinken die ik wel en niet wil hebben incl prijzen er bij. Ik heb geen idee wat ik nodig heb, mijn Praktijkopleider zegt; School bellen. En school is tot 8 januari niet bereikbaar wegens kerstvakantie.

Nu zegt mijn praktijk opleider dat als het niet lukt, het ook kan wachten tot ik op school ben. (Eerste werkdag 12 januari)
Kan ik zonder boeken op school aan komen?
Ik heb ook geen idee wat ik die eerste schooldag allemaal mee moet nemen en waar ik moet zijn. Alleen dat ik om half 9 moet beginnen.... -O-

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:17

1e dagen zijn vaak intro dagen en zal je dus geen lessen hebben.

Johanna01

Berichten: 651
Geregistreerd: 15-11-07
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:52

Ik wil mij hier ook graag melden, ik heb mij anderhalve week geleden aangemeld voor de opleiding IG en ik hoop daar in september dan aan te beginnen op het Friese Poort in Leeuwarden. Ik heb Helpende zorg afgerond als vooropleiding, dus goede hoop.

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:24

ik ben inmiddels afgestudeerd VIG- er :D

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:55

ellen_xx schreef:
ik ben inmiddels afgestudeerd VIG- er :D


Gefeliciteerd

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:56

Johanna01 schreef:
Ik wil mij hier ook graag melden, ik heb mij anderhalve week geleden aangemeld voor de opleiding IG en ik hoop daar in september dan aan te beginnen op het Friese Poort in Leeuwarden. Ik heb Helpende zorg afgerond als vooropleiding, dus goede hoop.


Ik heb ook gesolliciteerd voor de opleiding. Als het lukt ga ik ook in september beginnen. Spannend!

Johanna01

Berichten: 651
Geregistreerd: 15-11-07
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:20

2 weken geleden heb ik mijn intakegesprek gehad, en vandaag de brief gekregen dat ik definitief ben aangenomen! in september ga ik dus beginnen. :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:47

Ik ben al een maand aan de gang. Bevalt heel erg goed tot nu toe!

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:26

Mag ik ook even melden? Al jaren twijfel ik om IG te gaan doen.. ergens wil ik meer 'zorgen'
Ik ben momenteel begeleider en werk voornamelijk in de opgehandicaptenzorg. (MMZ NIVEAU 3).
maar wel bijgeschoold met sondevoeding geven (ook Mickey button verwisselen) medicatie, BHV, en katheterzakjes legen en ook stoma zakjes legen (wisselen nog nooit gedaan)

Echter werk ik ook in de ouderenzorg als niveau twee. Heb een contractje als uitzendkracht, maar in de ouderenzorg is het IG pas niveau drie.

Ik zie veel meer kansen in de IG in de ouderenzorg ook voor onbepaalde contracten. Maar ik twijfel ontzettend.. ik heb onwijs veel faalangst en dat is ontzettende belemmering. Tevens geld dat trouwens voor
Veel dingen in het leven bij mij..

Ik heb al vele stages net wel of net niet gehaald mede daarom. Ik ben onwijs enthousiast, super betrouwbaar en ontzettend behulpzaam maar ontzettend bang dat ik school niet ga halen.

Ergens zou ik ook wel een andere branch op willen gaan maar heb geen idee waar te beginnen. Ik ben goed in mensen helpen en wil graag dingetjes regelen

Twijfels , twijfels..

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:33

Johanna01 schreef:
2 weken geleden heb ik mijn intakegesprek gehad, en vandaag de brief gekregen dat ik definitief ben aangenomen! in september ga ik dus beginnen. :)


Oh dat is al snel! Ik heb nog niks gehoord. Zal nog wel even duren. Wat dee je hiervoor?

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:34

Giolli schreef:
Ik ben al een maand aan de gang. Bevalt heel erg goed tot nu toe!


Leuk! Is het goed te doen qua werk en leren?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:59

liesen schreef:
Giolli schreef:
Ik ben al een maand aan de gang. Bevalt heel erg goed tot nu toe!


Leuk! Is het goed te doen qua werk en leren?



Ik ga morgen pas de eerste echte schooldag in na 5 weken introductie les, dus het echte werk gaat nu pas beginnen. Ondertussen heb ik al wel 6 verslagen gemaakt en 5 instaptoetsen, dus het tempo gaat lekker door. :j Ik hou daar wel van.

Johanna01

Berichten: 651
Geregistreerd: 15-11-07
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:24

liesen schreef:
Johanna01 schreef:
2 weken geleden heb ik mijn intakegesprek gehad, en vandaag de brief gekregen dat ik definitief ben aangenomen! in september ga ik dus beginnen. :)


Oh dat is al snel! Ik heb nog niks gehoord. Zal nog wel even duren. Wat dee je hiervoor?


Februari 2014 afgestudeerd als Helpende, daarna een half jaartje gewerkt en een half jaar een andere opleiding gevolgd. Inmiddels alweer bijna 2 jaar huismama, dus ik ben er wel weer naar toe om naar school te gaan. :D

Lienepien3
Berichten: 334
Geregistreerd: 20-12-10

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:21

nou de uitslag van de stage plekken voor volgen jaar als 3e jaars verpleegkundige is vorige week donderdag bekend gemaakt en ik mag volgend jaar als instomende 3e jaars verpleegkundige stage lopen op de leerafdeling in het ziekenhuis op de orthopedie. dus nu druk bezig met de examens 2 weken geleden mijn handelingen deel volledig afgesloten met een goed. dus op naar het diploma

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:18

Pff ik ben niet aangenomen helaas! Je moet
Toch eerst niveau 2 helpende hebben. Hadden jullie dat ook allemaal?

Ik ga nu de reguliere volwassen opleiding doen. Dat is 1 dag werken en 2 dagen stage. Dan daarnaast misschien nog twee dage werken bij hetbedrijf waarvoor is stage loop of ergens anders. Wordt financieel niet heel chill maar moet maar.

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:05

joyce_eddy: IK had ook alleen MMZ 3 en alle interne bijscholingen en certificaten. Mijn maneger vertelde mij dat ze ook in de gehandicaptenzorg en vooral binnen onze stichting ze ook gaan naar alleen maar VIG en verpleegkundige omdat ze ''minder geld '' kosten aan bijscholing ect.

Ik had iemand in mijn klas ook met faalangst en examenvrees die is bij mij op school heel goed geholpen en heeft tegelijk met mij (2 jaar) haar diploma gehaald. Zelf heb ik ook een soort van faalangst.

IK heb de opleiding op mijn eigen locatie mogen doen (waar ik al aantal jaar werkte) dit had voor mij als voordeel dat de omgeving al bekend was en ik hier geen spanning voor hoefde te hebben. Wellicht kan je kijken of je op een van de plekken je opleiding kan volgen.

Kingeping

Berichten: 343
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:11

Hoihoi,

Eigenlijk heb ik altijd getwijfeld wat ik wil, en na 2 diploma’s nog steeds niet tevreden met mijn werk.
Het geeft me simpelweg geen voldoening.

Nu heb ik op advies van een vriendin een beroepskeuze test gemaakt en niet zo’n 1 van internet maar ik ben persoonlijk bij een loopbaanadviseur geweest.

Daar kwam uit:
1. Sociaal Work
2. Verpleekkundige
3. Toegepaste psychologie

Nu valt 3 af, dit zie ik gewoon niet zitten
Nummer 1 lijkt me heel leuk, maar het banen aanbod is ontzettend klein.
Nummer 2, ja dat zie ik wel zitten, vooral de thuiszorg lijkt me leuk en het banen aanbod schijnt alleen maar toe te nemen.

1 nadeel, ik moet onderaan beginnen omdat ik niet de juiste vooropleiding heb en dat heeft dan met de BIG registratie te maken. (ik wil de BBL variant doen, ivm koophuis ed)
Dus nu ben ik hard opzoek naar een BBL plek als verzorgende IG
Afgelopen week bij een informatie avond geweest en ben daar nog gemotiveerder door geworden! :)

Heeft er iemand tips of advies voor het vinden van zo’n plek en doet er iemand de zelfde weg?

Ben erg benieuwd naar je ervaring tot nu toe :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 12:08

Ik doe de opleiding BBL Vig 3, zit nu in de 8e week. Heb geen enkele vooropleiding gehad! Als je wat wilt weten...

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 14:54

Kingeping schreef:
Hoihoi,

Eigenlijk heb ik altijd getwijfeld wat ik wil, en na 2 diploma’s nog steeds niet tevreden met mijn werk.
Het geeft me simpelweg geen voldoening.

Nu heb ik op advies van een vriendin een beroepskeuze test gemaakt en niet zo’n 1 van internet maar ik ben persoonlijk bij een loopbaanadviseur geweest.

Daar kwam uit:
1. Sociaal Work
2. Verpleekkundige
3. Toegepaste psychologie

Nu valt 3 af, dit zie ik gewoon niet zitten
Nummer 1 lijkt me heel leuk, maar het banen aanbod is ontzettend klein.
Nummer 2, ja dat zie ik wel zitten, vooral de thuiszorg lijkt me leuk en het banen aanbod schijnt alleen maar toe te nemen.

1 nadeel, ik moet onderaan beginnen omdat ik niet de juiste vooropleiding heb en dat heeft dan met de BIG registratie te maken. (ik wil de BBL variant doen, ivm koophuis ed)
Dus nu ben ik hard opzoek naar een BBL plek als verzorgende IG
Afgelopen week bij een informatie avond geweest en ben daar nog gemotiveerder door geworden! :)

Heeft er iemand tips of advies voor het vinden van zo’n plek en doet er iemand de zelfde weg?

Ben erg benieuwd naar je ervaring tot nu toe :)


Ja hier zelfde verhaal! Maar mijn ervaring tot nu toe is dat ze voor de bbl opleiding(die ik ook wil doen ivm koophuis) ze eerst de mensen intern voorang geven en daarna mensen met verzorgende niveau 2. Helaas ben ik al 2 keer afgewezen. En heb nog 1 sollicitatie lopen. Vingers crossed. Want lees hier dat het wel mogelijk is zonder enige vooropleiding.
Als het mij niet lukt ga ik zelf de opleiding doen van 1 dag in de week en 18 uur stage. En dan ernaast nog werken.
We komen er wel uit!

Kingeping

Berichten: 343
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 14:57

Leuk een medestander!!
Ja klopt,, wel naar maar gewoon proberen,
Heb vandaag al 10 sollicitaties verstuurd!!
Ik wil eigenlijk minimaal 18 uur werken en max 28, anders moet ik er een bijbaan bij zoeken denk ik...

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:27

Ja idd. Er komen nu ontzettend veel vacatures vrij! Dus ik blijf proberen!

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:52

Jeehj!

Ik ben uitgenodigd voor een gesprek. Echt niet meer verwacht.
Hebben jullie nog tips voor het gesprek?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:01

liesen schreef:
Jeehj!

Ik ben uitgenodigd voor een gesprek. Echt niet meer verwacht.
Hebben jullie nog tips voor het gesprek?


Héél erg eerlijk zijn.
Mij hielp het om te zeggen dat ik mijn paard had verkocht voor de opleiding zodat ik meer tijd had. Dat vond ze helemaal fantastisch. Was helaas wel de keiharde waarheid. :')
Lekker je zelf zijn. Je bent uitgenodigd omdat ze jou óók nodig hebben, vergeet dat niet.

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:10

Thanks voor je tips! Paard verkopen ga ik niet doen Maar zeg er wel mijn eigen zaak voor op.

Hebben jullie ook een instap toets gedaan? Kunnen jullie mij daar meer over vertellen?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:22

Ja, de instap toets had ik heel slecht gemaakt voor mijn idee. Je krijgt vragen op een pc over rekenen, Nederlandse taal en wat inzicht. Ook over je motivatie voor deze opleiding. Ik had rekenen heel slecht gemaakt, daar ben ik gewoon niet goed in. De toets is simpelweg gemaakt om te kijken op welk niveau je zit zodat je daar op verder kunt stromen. Mijn reken niveau was 1F, het doel is om aan het eind van de opleiding 2F te hebben.
Ik dacht dat ik hem verprutst had omdat je steeds maar 20 seconden voor een vraag had. De rest valt echt heel erg mee, is kindspel! Maar ik vond het rekenen erg lastig en klapte dicht door de tijdsdruk.

Later krijg je een gesprek over de uitslag en kunnen ze je gedrag erg goed bespreken dmv de uitslagen. Best interessant!

Kortom, toets stelt niet veel voor. Iedereen kan hem halen. Is puur indicatie op welk niveau je zit.