Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 16 [ 396 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Plaats een nieuw onderwerp

PhD's?

 
Profiel   

chantalboes schreef
@Oshaa wat onwijs leuk om te horen hoe het in Canada gaat! Ik ben nu nog aan het afwachten tot geïnteresseerde supervisors mijn voorstel hebben gelezen. Maar kan niet wachten om 'iemand te hebben'.

Ik ben heel benieuwd naar wat je gaat doen en waar in Canada je heen gaat. Please share more :D


Ik hoop een PhD in Curriculum Studies te doen met een focus op Science Education aan UBC (universiteit British Columbia) . Het toelatingspercentage ligt 'officieel' maar op 12%, dus het is nu vooral nog hopen...
Al heb ik via de potentiele supervisor gehoord dat het percentage gebaseerd is op de aanmeldingen vs offers gemaakt (wat ergens logisch is natuurlijk), maar dat er nog een behoorlijk deel is die niet aan de minimale eisen van het departement voldoen. Die zitten ook in dat percentage. Nu voldoe ik aan de eisen (oa ervaring in onderwijs, onderzoek, een projectvoorstel dat iemand ziet zitten etc), dus de kans is wel iets hoger. Maar het gaat wel tot mei (of juni, dan kan je het ook nog horen) spannend blijven.

Het wachten op de eerste feedback vond ik echt spannend. Op mijn eerste mail kreeg ik een 'afwijzing' (zij had zoveel studenten dat ze alleen nog super specifieke onderwerpen aannam), de tweede 0 reactie, maar bij de derde ging het balletje rollen. En dat was echt super leuk.

Wel top dat jij het in principe 'al' na 8 weken hoort! Voor wanneer zou het dan zijn om te beginnen? Want het jaar begint daar toch in februari?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 21:36 



 
Profiel   

Grappig hoe dat in andere landen werkt. Ik neem aan dat de financiering dan vanuit de universiteit komt. In Nederland is dat anders (pas bij vast contract - vanaf UD niveau - komt er deels iets vanuit de uni), voor PhD studenten moet er dus eerst extern geld aangevraagd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 22:07 



 
Profiel   

Ja klopt. De financiering komt vanuit de universiteit of external awards geregeld door de uni. UBC garandeert een bepaalde funding - ook vanwege de hoge woonlasten daar - die door een combi van teaching / researcg assistant ships en awards tot stand komt. Andere universiteiten garanderen geen geld. Al zullen de meeste studenten wel awards en funding vinden.

In NL (of meer Europa , heb ook bij mijn thuis uni in Edinburgh gepraat) is funding toch wel een dingetje in mijn richting. Of meer, voor mijn vrij specifieke wensen waar ik niet persé vanaf wil wijken :). Heb ook al een jaar in Canada gestudeerd, waardoor ik al vrij snel die kant op ging kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 22:13 



 
Profiel   

Het is hier al een tijdje stil, maar wilde hier melden dat ik in deze zomer naar Canada verhuis voor mijn PhD :).

Het is niet UBC geworden, maar Simon Fraser, met een heel erg mooi scholarship!

Ben dus heel erg blij. Gisteren het nieuws gekregen en meteen de application voor een studie-visum eruit gegooid. Hopelijk gaat die aanvraag een beetje vlot (al ben ik er bang voor).

Hoop dat het met iedereen hier goed gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 10:17 



 
Profiel   

Oshaa schreef
Het is hier al een tijdje stil, maar wilde hier melden dat ik in deze zomer naar Canada verhuis voor mijn PhD :).

Het is niet UBC geworden, maar Simon Fraser, met een heel erg mooi scholarship!

Ben dus heel erg blij. Gisteren het nieuws gekregen en meteen de application voor een studie-visum eruit gegooid. Hopelijk gaat die aanvraag een beetje vlot (al ben ik er bang voor).

Hoop dat het met iedereen hier goed gaat!

Gefeliciteerd! Wat een mooi nieuws. Meestal worden studentenvisa wel snel goedgekeurd geloof ik, zolang alle papieren in orde zijn. Wanneer zou je willen vertrekken?

Hier helaas niet toegelaten, ga het later in het jaar nog een keer proberen met een ander onderwerp (ik zat iets te ver uit mijn comfortzone en dat was in mijn voorstel te lezen.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 11:58 



 
Profiel   

chantalboes schreef
Gefeliciteerd! Wat een mooi nieuws. Meestal worden studentenvisa wel snel goedgekeurd geloof ik, zolang alle papieren in orde zijn. Wanneer zou je willen vertrekken?

Hier helaas niet toegelaten, ga het later in het jaar nog een keer proberen met een ander onderwerp (ik zat iets te ver uit mijn comfortzone en dat was in mijn voorstel te lezen.)


Dankjewel :). Normaal gaat het wel snel, maar ik las al dat het in ieder geval vorig jaar echt lang heeft geduurd vanwege COVID. We gaan het zien - we hebben nog tijd.

We willen rond 7 augustus vertrekken - dan zijn we ook meteen verzekerd in Canada (één maand voor start programma). Dan eerst nog 2 weken rondtrekken en dan terug naar Vancouver om te settelen.

Balen dat je niet bent toegelaten! Wat was je onderwerp in eerste instantie ook al weer?
Wel fijn dat er wel snel weer een mogelijkheid is om je aan te melden en je niet een vol jaar moet wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 12:10 



 
Profiel   

Wat leuk Oshaa, gefeliciteerd! Je gaat met je partner samen begrijp ik? Succes met al het geregel de komende tijd.

En jammer dat het niet gelukt is Chantal, maar inderdaad gewoon blijven proberen! Hoop dat je in de tussentijd ook wat leuks te doen hebt?

Ik ben nu een paar maanden bezig. Vond het begin wel vrij overweldigend, het is een nieuw vakgebied voor mij dus ik moest alles nog leren. Maar ik begin er volgens mij wat meer grip op te krijgen nu.

Voor degenen die al wat langer bezig zijn, hoe lang duurde het bij jullie voor je echt de controle had over je project voor je gevoel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 19:43 



 
Profiel   

Oshaa schreef
chantalboes schreef
Gefeliciteerd! Wat een mooi nieuws. Meestal worden studentenvisa wel snel goedgekeurd geloof ik, zolang alle papieren in orde zijn. Wanneer zou je willen vertrekken?

Hier helaas niet toegelaten, ga het later in het jaar nog een keer proberen met een ander onderwerp (ik zat iets te ver uit mijn comfortzone en dat was in mijn voorstel te lezen.)


Dankjewel :). Normaal gaat het wel snel, maar ik las al dat het in ieder geval vorig jaar echt lang heeft geduurd vanwege COVID. We gaan het zien - we hebben nog tijd.

We willen rond 7 augustus vertrekken - dan zijn we ook meteen verzekerd in Canada (één maand voor start programma). Dan eerst nog 2 weken rondtrekken en dan terug naar Vancouver om te settelen.

Balen dat je niet bent toegelaten! Wat was je onderwerp in eerste instantie ook al weer?
Wel fijn dat er wel snel weer een mogelijkheid is om je aan te melden en je niet een vol jaar moet wachten.

Wat een avontuur! Dan heb je gelukkig nog een paar maanden om alles te regelen en nog even rondreizen voor je echt aan je onderzoek begint.
Mijn onderwerp was cancel culture. Een moeilijk onderwerp om te beginnen omdat je snel aan één kant komt te staan, maar ook omdat ik het idee nog niet helemaal rond had. Volgende voorstel wordt veel specifieker om het voor mezelf alvast mee af te bakenen en voor een betere focus zorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-22 14:24 



 
Profiel   

Nightingale schreef
Wat leuk Oshaa, gefeliciteerd! Je gaat met je partner samen begrijp ik? Succes met al het geregel de komende tijd.

En jammer dat het niet gelukt is Chantal, maar inderdaad gewoon blijven proberen! Hoop dat je in de tussentijd ook wat leuks te doen hebt?

Ik ben nu een paar maanden bezig. Vond het begin wel vrij overweldigend, het is een nieuw vakgebied voor mij dus ik moest alles nog leren. Maar ik begin er volgens mij wat meer grip op te krijgen nu.


Ja mijn man en hond gaan mee. Is toch voor 3 - 5 jaar en hij heeft altijd in het buitenland willen wonen (misschien niet persé in regenachtig Vancouver of voor zolang, maar ja). Ben alleen bang dat ik nu al een fout heb gemaakt met de visa aanvraag. Verschillende websites van International Offices van Canadeese universiteiten zeggen dat je pas een open-work permit voor je partner kan aanvragen als je daar bent. Alleen nu lijkt het alsof ik het bij mijn application had kunnen doen (die al verstuurd is). Morgen ga ik bellen met een VAC in Den Haag, hopelijk kunnen die wel.


In welk vakgebied zat je ook alweer? En hoe ben je voor een PhD in een nieuw vakgebied terecht gekomen :)?


chantalboes schreef
Wat een avontuur! Dan heb je gelukkig nog een paar maanden om alles te regelen en nog even rondreizen voor je echt aan je onderzoek begint.
Mijn onderwerp was cancel culture. Een moeilijk onderwerp om te beginnen omdat je snel aan één kant komt te staan, maar ook omdat ik het idee nog niet helemaal rond had. Volgende voorstel wordt veel specifieker om het voor mezelf alvast mee af te bakenen en voor een betere focus zorgen.


Focus is altijd zo lastig! Ik heb mijn gedachten daarover ook in mijn motivational letter / research proposal (het was een beetje door elkaar) gezet. Heb gezegd dat ik heel graag wil kijken naar nature connectedness in verschillende culturen wil kijken, maar dat dit mogelijk buiten de focus van het onderzoek is.

Mijn PhD gaat nu in Educational Technology & Learning Design zijn - in principe niet een onderwerp waar ik persé heel vertrouwd mee ben. Maar de profs zijn heel goed en vond dit programma beter passen dan de andere die ze aanboden (was meer filosofy van onderwijs). Heb me snel ingelezen in educational technology en in de aanmelding heel eerlijk geweest. Dat ik altijd tegen technologie in natuuronderwijs was, maar dat dat mogelijk deels uit ignorance was etc. Ergens wel risky, maar het heeft goed uitgepakt :).

Kan het nog steeds moeilijk geloven allemaal. Heb opgezocht wat de eisen waren voordit scholarship (ben genomineerd door de faculty) en kan het bijna niet geloven. Bij de beschrijving staat:
demonstrated academic excellence at the undergraduate level and, if applicable, at the graduate level; evidence of outstanding achievement at the graduate level, with particular emphasis on intellectual ability, originality and ability in research.
En ik denk alleen maar: HOE DAN?

Ik heb wel de verplichting elk jaar voor external scholarships te applying, dus dat is wel een extra druk - maar ook wel heel interessant.

Nu nog een half jaartje werken (geen nu les / doe onderzoek aan een hogeschool) en hopelijk 2 publicaties doen en dan - avontuur!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-22 13:06 



 
Profiel   

Oshaa, inmiddels dus woonachtig in Vancouver? Hoe gaat het/ bevalt het?

Ik zit nu in mijn laatste maandjes van mijn PhD, en heb net een postdoc geaccepteerd bij UCSF, San Francisco. Suuuper exciting maar ben ook wel zenuwachtig, en veeel geregel...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 12:10 



 
Profiel   

Wat leuk Margo! Gefeliciteerd!

Mijn team blijft groeien, inmiddels is mijn eerste PhD student gepromoveerd, begeleid ik 5 andere PhD studenten en nummers 6 en 7 komen er ook al aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 15:19 



 
Profiel   

Margoooo schreef
Oshaa, inmiddels dus woonachtig in Vancouver? Hoe gaat het/ bevalt het?

Ik zit nu in mijn laatste maandjes van mijn PhD, en heb net een postdoc geaccepteerd bij UCSF, San Francisco. Suuuper exciting maar ben ook wel zenuwachtig, en veeel geregel...


Wij wonen ondertussen al 7 maanden in Vancouver :). Het bevalt heel goed (al loopt mijn man wel tegen het verschil in werk mentaliteit hier en in Europa aan). Mijn faculty is echt heel fijn en supportive - het is een vrij kleine faculty, waardoor er heel veel ruimte is voor eigen in-put, persoonlijke ontwikkeling etc. Ik zit nog in mijn coursework, maar moet nog maar 2 vakken (oke, over een paar weken hoef ik er nog maar 2, eerst mijn huidige afwerken) en dan is dat stuk klaar. Volgend jaar rond deze tijd doe ik dan mijn grote examen en dan ben ik PhD candidate ipv student :). Mijn onderzoek is wel al flink verandert, maar daar ben ik eigenlijk wel tevreden mee. Verder werk ik als RA voor 2 profs en komen er aan het eind vd zomer een aantal publicaties aan.

Super gaaf dat je naar San Francisco gaat! Is echt een fijne stad (in hoeverre en stad fijn is ;) ). California is ook een geweldige state (met zijn eigen problemen, maar goed). Hoe lang gaat je postdoc zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 18:33 



 
Profiel   

Wat fijn dat het zo bevalt! Wat voor mentaliteit verschil merkt hij'?
En wat voor uren maak je, is het in Canada ook zo erg, dat je echt 60-80 uren werkt?

Jaa ik ben echt heel blij dat ik gaaf lab heb gevonden voor mijn posthoc, en ook nog eens in een hele toffe stad. Ik ben wel benieuwd hoe work/life balance daar gaat zijn... Het is voor minimaal 3 jaar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 10:34 



 
Profiel   

Hoe gaat het met alle PhDers? Ik heb afgelopen vrijdag mijn verdediging gehad en het ging echt super goed! Ik mag mezelf nu dus Doctor noemen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-24 10:13 



 
Profiel   

Wow, proficiat! Wat zijn je plannen nu?

Ik ben bezig met de laatste loodjes voor mijn proefschrift, moet hem in Februari inleveren. Moet zeggen dat ik dit toch wel pittig vind %) . Maargoed, nog even doorbijten en dan is het ook af :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-24 12:52 



 
Profiel   

Margoooo schreef
Hoe gaat het met alle PhDers? Ik heb afgelopen vrijdag mijn verdediging gehad en het ging echt super goed! Ik mag mezelf nu dus Doctor noemen *\o/*


Gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/*
Je ging verder met een postdoc toch?

Firebug schreef
Wow, proficiat! Wat zijn je plannen nu?

Ik ben bezig met de laatste loodjes voor mijn proefschrift, moet hem in Februari inleveren. Moet zeggen dat ik dit toch wel pittig vind %) . Maargoed, nog even doorbijten en dan is het ook af :) .


Zo dichtbij! Kan me helemaal voorstellen dat het pittig is. Maar je bent er bijna. Enig idee wanneer je defense gaat zijn?

-----------------------------------------------------------

Ik heb in December al mijn coursework afgerond en mijn proposal ingediend. Flink gepushed bij mijn supervisor en mijn 'comprehensive exam' begint nu op 12 februari. Vaak zit 3 - 5 maanden tussen, maar ik wilde het graag eerder doen. Het examen duurt 3 weken + een soort van verdediging 10 dagen na inleveren. Daarna ben ik officieel PhD candidate, kan in ethics approval aanvragen en qualificeer ik voor permanent resident in Canada (weet niet of we dat gaan aanvragen).

De uitdaging nu is de motivatie erin houden. Ik ben natuurlijk de enige die op mijn project werkt, dus er moet heel veel uit jezelf komen. We zijn ook al 1.5 jaar gewaarschuwd voor deze periode (de periode nadat je je course work afrond). Ik doe ook wat betaald werk voor mijn supervisor (op zijn onderzoeksproject) wat wel helpt met iets van structuur en deadlines erin te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-24 18:38 



 
Profiel   

Oshaa schreef
Gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/*
Je ging verder met een postdoc toch?


Oh ja, ik zie het nu inderdaad. Heel leuk, en gefeliciteerd ook Margo dat je al een postdoc hebt!

Mijn verdediging is eind Juni, maar er zit hier behoorlijk wat tijd tussen het inleveren van de scriptie en de verdediging, dus de deadline voor de scriptie is dan al half Februari. Ik weet niet zo goed hoe dit in andere landen gaat?

Gefeliciteerd ook Oshaa met het indienen van je proposal. Klinkt niet makkelijk wat je nog moet doen, succes daarmee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-24 19:10 



 
Profiel   

Jaa klopt, ik begin 1 Maart op UCSF. Dus nu nog een maandje om allerlei praktische zaken te regelen. En ben ook nog bezig met een beursaanvraag en een paper submitten... Fun hahaha

Bij ons is dat ook zo Firebug, ik heb eind sept mijn proefschrift ingeleverd en 19 Jan verdedigt. Ik ben in de tussentijd 3 maanden op reis geweest. Heb je wel een duidelijke planning voor de laatste loodjes? En supervisors die je goed (genoeg) helpen?

Oshaa, dat klinkt heel anders dan in NL. Waarom twijfel je nog over permanent resident? En waarom wilde je je examen eerder? Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-24 12:13 



 
Profiel   

Haha, druk genoeg zo Margo! Fijn dat je nog een tijdje hebt kunnen reizen ook.

Ja, ik heb een plan en lig ook wel op schema, maar het plan is nogal krap := . Ik begin namelijk ook in Maart met een postdoc (had liever iets later gehad, maar dat ging niet helaas) en ook de datum voor de verdediging staat al zo goed als vast, dus ik moet de deadline in Februari gewoon halen. Ik heb gelukkig wel echt 2 hele fijne begeleiders die me idd goed helpen, en ook fijne vrienden en labgenoten die versies willen lezen etc. Het gaat dus wel goedkomen! En erna heb ik lekker een paar weken vakantie, daar kijk ik wel naar uit :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-24 14:37 



 
Profiel   

Firebug schreef
Mijn verdediging is eind Juni, maar er zit hier behoorlijk wat tijd tussen het inleveren van de scriptie en de verdediging, dus de deadline voor de scriptie is dan al half Februari. Ik weet niet zo goed hoe dit in andere landen gaat?


Heb het even opgezocht, en hier moet ik 8 maanden kenbaar maken dat ik ongeveer dan de defense wil doen, maar daarvoor hoeft de thesis niet helemaal klaar te zijn. 10 weken van te voren moet die uiterlijk bij mijn committee zijn. Al doe ik een manuscript-based thesis, waarbij ik pas kan verdedigen als 2 vd 3 papers tenminste "geaccepteerd" zijn.


Margoooo schreef
Jaa klopt, ik begin 1 Maart op UCSF. Dus nu nog een maandje om allerlei praktische zaken te regelen. En ben ook nog bezig met een beursaanvraag en een paper submitten... Fun hahaha

Oshaa, dat klinkt heel anders dan in NL. Waarom twijfel je nog over permanent resident? En waarom wilde je je examen eerder? Succes!


Gaaf dat je naar UCSF gaat! Prachtige omgeving (we zijn er net een paar dagen geweest). Hoe lang gaat je postdoc zijn?

Ik wilde mijn examen eerder, omdat ik niet goed tegen "loze" weken kan. Het enige wat ik op het moment kan doen is mij voorbereiden op het examen, maar heb niet het idee dat ik daar nog veel voor moet doen. Ik kan niet verder met mijn onderzoek, omdat de volgende stap ethics is. Ik geef dit semester geen les (ik heb een beurs, waardoor er minder financiele nood is en andere studenten voorrang geven) en mijn RA kan er prima naast. Ik wil gewoon graag dat er tempo in blijft zitten!

We twijfelen over PR omdat we niet zeker zijn of we in Canada willen blijven. En het is een lang en ook wel kostbaar process, dus misschien krijgen we hem dan pas kort voordat ik klaar ben en we mogelijk weggaan. Dat is dan ook zonde. Al wordt de kans op een baan hier wel groter door een PR te hebben. Maaar willen we dat is een beetje de vraag. Vaak zeggen we dat we zouden willen dat Canada en de VS geographisch omgedraaid zijn. Wij vinden de VS qua landschappen en klimaat geweldig en zouden er zo kunnen wonen, maar de politieke en maatschappelijk situatie is wel echt een dingetje voor ons.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-24 21:13 



 
Profiel   

Jaa ik wilde echt graag even reizen. Dat heb ik ook tussen BSc en MSc gedaan en tussen MSc en PhD. Nu kon ik ook weinig anders, ik kan pas beginnen in de USA na mijn verdediging.

Lekker Firebug! Waar ga jij je postdoc doen? Succes met de laatste loodjes, het is zo fijn als je veel hulp om je heen hebt dan.

Oshaa, Herkenbaar. Ik moest verplicht 4 hoofdstukken minimaal waar 2 van geaccepteerd/gepubliceerd. Bij ons idd dus 16 weken geloof ik tussen indienen thesis en verdediging. Maar die plan je eerder, waardoor je deadline al vast staat. Bij mij stond in juni al vast dat ik in Januari zou verdedigen.

Jaa we kijken er onwijs naar uit! Ik heb in eerste instantie een contract voor 2 jaar maar waars word het 3 - 5 jaar zo ongeveer. Ligt een beetje aan hoe alles loopt.

Ik herken heel erg wat je zegt, ik vind de USA ook niet geweldig, maar California qua natuur en mogelijkheden wel. Dus wij gaan gewoon een paar jaar genieten van alles daar en daarna lekker terug naar NL..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-24 13:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 16 [ 396 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen