PhD's?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kipzel

Berichten: 707
Geregistreerd: 01-01-07

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 09:57

aio, oio, phdstudent.. aardappel aardappel :Y)

Vragen staat vrij inderdaad Zesiram :j
Ik heb ook de switch van bedrijfsleven naar phd gemaakt en ben er meer dan blij mee!
Intellectuele uitdaging: check!

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:22

En natuurlijk promovendus :j

Kipzel

Berichten: 707
Geregistreerd: 01-01-07

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 11:11

Promovenda in that case :P

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:05

@ Zesiram, mij lijkt buitenpromovendus ook behoorlijk pittig! Maar op het moment dat je werk intellectueel niet voldoende uitdaagt, lijkt het me beter te doen, dan wanneer je op het werk ook al heel hard na moet denken. Dan is het ook meer een soort van afwisseling.

Mijn 2 beste vrienden die mij aan moeten nemen, negeren me al 2 weken -O-

In Nijmegen ben je inderdaad een promovendus/da. Heb vanmorgen ook een brief naar Leiden gestuurd. Die zochten ook iemand voor de sectie notarieel recht.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:16

Kipzel schreef:
Hilli wat poedersuiker dat je geen begeleiding krijgt. Snap dat je voor een moeilijke keuze staat.
Kan je geen andere begeleiding eisen of iets?

Nee, dat gaat helaas niet lukken omdat o.a. het werkveld heel klein is. En vanuit mijn begeleider(s) kan ik me ook wel voorstellen dat ze een keer klaar zijn met mij begeleiden. Ik weet niet hoe je zo'n patstelling kunt doorbreken. Ik vind het wel jammer, want de wetenschap blijft me nog steeds interesseren en ik denk dat ik op een andere plek veel meer uit mezelf als wetenschapper had kunnen halen.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:17

Tayga schreef:
@ Zesiram, mij lijkt buitenpromovendus ook behoorlijk pittig! Maar op het moment dat je werk intellectueel niet voldoende uitdaagt, lijkt het me beter te doen, dan wanneer je op het werk ook al heel hard na moet denken. Dan is het ook meer een soort van afwisseling.


Op mijn werk moet ik ook keihard nadenken hoor, maar op een heel ander vlak ( ik heb twee banen, één managementfunctie (hoe zorg je dat medewerkers doen wat ze moeten doen, omdat ze zelf ook vinden dat ze dat moeten doen :D ) en één functie als strategisch adviseur (hoe krijg je beleid zo verkocht dat de bestuurder blijft zitten, politiek zijn wensen uitgewerkt ziet en de bevolking tevreden is (hoewel dat laatste met de bezuinigingen tegenwoordig meer lijkt op: dat jezelf en de bestuurder niet door burgers gelyncht worden, de bedreigingen nemen lineair toe met de bezuinigingen).

Allemaal erg uitdagend, maar het lijkt me heerlijk om 's avonds met theorie bezig te zijn. Dat je niet elke 5 minuten gebeld wordt over een crisissituatie en gewoon de tijd hebt om na te denken over je analyse en over hoe je dingen op wilt schrijven. Maar ik twijfel heel de tijd of ik me wel voor zo'n lange tijd wil binden. Mijn man is aan het afstuderen en als ik die stress dan weer zie.....ik moet gewoon wat meer onderzoek gaan doen naar alle voors en tegens en kijken welke partijen met me mee willen denken.

@Hilli: ik dacht bij mijn master na 7 jaar (waarvan twee keer een jaar niks geen communicatie meer naar de faculteit) ook dat ze me vast niet meer wilden helpen. Niks bleek minder waar, ik werd met open armen ontvangen. Maar ik kan me je twijfel erg voorstellen, alle kanten moeten wel weer bereid zijn te investeren, anders loopt het alleen uit op een teleurstelling.

Kipzel

Berichten: 707
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 12:53

@ Hilli: Wat een lastig parket zit je in zeg! :\
Is het nu dan ook niet zo dat als je je proefschrift afmaakt, je dit meer voor jezelf doet?

Pfff fulltime managementsfunctie én promoveren? Petje af! Lijkt me enorm zwaar :=
Ben juist altijd zo blij als ik 's avonds even niet meer na hoef te denken of te hollen en springen :')

Anyhoes, ik ga me klaar maken voor vertrek. Vriendinlief heeft morgen wedstrijd in Ommen en ik mag gaan groomen :D

:evaw:

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:18

Jullie hebben met helemaal geïnspireerd! Ik ben gewoon ergens mee begonnen (wel meteen chaos gecreëerd volgens mij!) Mendeley gedownload (hoop dat dat beter werkt dan Endnote, daar kreeg ik altijd een sik van :o ), alvast wat ideeën op papier gezet, artikelen verzameld (nu nog lezen). Ik zag dat mijn oude faculteit een subsidie van de KNAW heeft gekregen voor een onderzoeksgebied wat wel heel dicht tegen mijn onderzoek aanschuurt....nu nog gaan mailen. Met de betrokken prof had ik nogal een ingewikkelde relatie....misschien even kijken of ik via een ander het contact weer een beetje kan opbouwen :o

Kipzel

Berichten: 707
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 11:04

Zit je op een Mac of een Windows pc?
Ik werk zelf met een Mac en een van mijn promotoren heeft me Papers en Scrivener aangeraden en dat werkt echt als een zonnetje! :D
Weet alleen niet of dat er ook voor Windows is..?

Ik hoop dat je met je voorstel aan de slag kunt Zesiram! :j

Is iedereen hier zo druk met werk of hoe zit dat?
Ik zit zelf een beetje in een... dipje wil ik het niet noemen, maar ik heb het gevoel dat ik de helft van de tijd niks zit te doen, maar iedereen spreekt vol lof over me dat ik zoveel gedaan krijg en dat ik alles zo goed onder controle heb? :?

Ah well, zolang alles volgens planning loopt moet ik maar blij zijn met de rust denk ik dan :Y)

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:19

@ Hilli, dat is wel een hele vervelende situatie. Kan me voorstellen dat je zelf niet zo goed weet wat je er mee aan moet.

@ Zesiram, klinkt behoorlijk pittig! Wel leuk dat je geinspireerd bent door dit topic.

@ Kipzel, als iedereen tevreden is zou ik het gewoon zo laten. Volgens mij is een onderzoek altijd hollen en weer stilstaan. Als je over de gehele linie maar vooruitgang boekt.

Ik weet nog steeds niet of ze met me verder willen. Ze zijn een kei in vage mailtjes sturen. Ze hebben nog niets over mijn opzet gezegd, maar ze hebben een overleg bijeengeroepen met het bestuur van het centrum notarieel recht. Moet ik hieruit afleiden dat ze mijn opzet goed genoeg vonden om me voor te gaan stellen? Beide heren zijn overigens de helft van het bestuur. Ik krijg in ieder geval woensdag nader bericht, hopelijk ook gelijk een ja of een nee, want ik word gek van die onzekerheid al 2 maanden.
Wat een verschil trouwens of je bij een universiteit of een advocatenkantoor solliciteert. Op die advocatenkantoren kreeg ik telkens binnen 2 dagen een uitnodiging en 2 dagen na het gesprek een afwijzing :+ Maar dat gaat iig lekker vlot. Van universiteit Leiden heb ik ook al 2 weken niks van gehoord, behalve een ontvangstbevestiging.

Kipzel

Berichten: 707
Geregistreerd: 01-01-07

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 12:03

Hmm vage berichten zijn altijd fijn :\

Ik denk dat het feit dat ze een bijeenkomst georganiseerd hebben wel een goed teken is. Lijkt me dat ze die moeite niet doen om je alleen mede te delen dat ze je voorstel niet goed vonden?

Mijn ervaring met correspondentie met universiteiten is heel anders, bij mij ging alles heel snel.
Kan je niet een berichtje sturen waarin je om de voortgang vraagt? :)

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:17

Ik had vorige week al gemaild. En daarna hebben ze me netjes op de hoogte houden. Dinsdag hebben ze overleg en woensdag krijg ik bericht. Maar ik weet niet precies wat voor een overleg ze hebben. Er stond in de mail niets meer dan overleg o.a. over de invulling van de 0.6 FTE.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:06

Het is altijd vervelend als je moet wachten. Soms vraag je je wel eens af of zulke instanties wel door hebben dat het voor degene die zit te wachten onwijs spannend is ;)
@Kipzel: ik zou maar genieten van een beetje rust :D

Mijn plannen kunnen waarschijnlijk weer de ijskast in. Mijn baas heeft ontslag genomen en ik mag bij de directie komen praten *\o/* Ik verwacht dat ik het de komende tijd druk genoeg ga krijgen met mijn werk ;) Promoveren kan altijd nog, promotiekansen komen in mijn werk maar zelden voorbij, dus ik wil deze kans graag aangrijpen.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:09

Oeh, spannend zeg! Al wezen praten? Promotie krijgen op je eigen werk lijkt me oopk behoorlijk inspirerend :D

Dat wachten ook altijd ja, pfoe! Weet je inmiddels al meer Tayga?

Ik heb mezelf officieel gebombardeerd tot een zeur :+ Net presentatie voor de onderwijsschool gegeven, hele weekend hard op gewerkt want kreeg lastig een doortimmerd verhaal, maar ik hád me toch een blackout in het begin....wilde het gewoon veel te goed doen. En daardoor ging ik veel te snel kriskras door mijn verhaal heen vond ik, wat essentiële dingen er ook uit laten vallen. Dus ik *baal baal* door de volgende presentatie van een ander (die supergoed was) heen gezeten...komen na de bijeenkomst een aantal mede-Phd's én mijn begeleider die er was naar me toe. Met de vraag of ik tevreden was (antwoord: "Nee" ^) ) en vervolgens juist complimenten over mijn goede duidelijke verhaal en over hoe zelfverzekerd ik er wel niet stond.

Oftewel: ik = kritische zeur :+ En pik de complimenten dankbaar mee :)

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:45

Zesiram schreef:
Mijn plannen kunnen waarschijnlijk weer de ijskast in. Mijn baas heeft ontslag genomen en ik mag bij de directie komen praten *\o/* Ik verwacht dat ik het de komende tijd druk genoeg ga krijgen met mijn werk ;) Promoveren kan altijd nog, promotiekansen komen in mijn werk maar zelden voorbij, dus ik wil deze kans graag aangrijpen.

Wat goed! Heb je al een gesprek gehad?

Het was dus wel goed gegaan Vientje! Altijd fijn om dat van andere te horen.

Ze hebben morgen vergadering, dus op z'n vroegst morgen bericht, maar denk pas woensdag.

Kipzel

Berichten: 707
Geregistreerd: 01-01-07

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 12:38

Vientje snap helemaal wat je bedoeld... Heb over een half uurtje m'n tweede presentatie ever over dit onderzoek en die eerst was maar 3 minuten dus die telt niet mee :P

Veeeeel te lang gewerkt op m'n Prezi presentatie, waar ik overigens wel trots op ben, maar ben bang dat ik niet genoeg tijd heb besteed aan de tekst oefenen :+

Ahh well, we zien het wel :Y)

Iemand nog leuk of minder leuk nieuws?? :)

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:42

Succes Kipzel! Ik vind Prezi wel erg cool om mee te werken, weer eens wat anders dan powerPoint en heeft veel mogelijkheden. Komt vast goed joh! Je kunt evt. in dat half uurtje nog even je eerste 3-4 sheets extra oefenen, mij helpt dat iig wel altijd om lekker relaxed op gang te kunnen komen. Dan flowt de rest er vanzelf achteraan :)

Een opmerking van collega die trouwens érg goed was tegen de zenuwen voor mijn eigen presentatie: focus je op de winst van het leren presenteren (en je eigen subdoelen daarin), niet op het resultaat :) Geen letterlijk citaat, maar foon ligt thuis dus kan SMS niet teruglezen :P Maar hij heeft 100% gelijk!

Ben benieuwd: dadelijk terugkoppeling over presentatie en ook nog over een aantal data-problemen waar we op dit moment tegenaan lopen. Wordt een uitdaging, dat gesprek. Maar het is wel hard nodig, het loopt niet soepeltjes momenteel :j
Laatst bijgewerkt door Vientje op 16-05-12 12:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:44

Succes Kipzel!

Kipzel

Berichten: 707
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 16:07

Thanx ya'll! :D
Heb het niet meer op tijd gelezen, maar dat was precies mijn instelling!
Het zijn toch naaste collega's, dus dan mag je nog fouten maken dacht ik.
Wat heeft geresulteerd in blijkbaar een erg goede presentatie :D
Iedereen was erg enthousiast over en geïnteresseerd in m'n onderzoek en van de presentatie zelf waren ze ook wel onder de indruk *\o/*

Kan ik dus mooi op aankomende congressen gaan gebruiken :P

Succes met je gesprek Vientje!


ps. voor de geïnteresseerden: als je op prezi.com zoekt naar auditieve omgeving, dan vind je m'n presentatie :Y)
d'r zit in die versie wel nog een klein foutje in bij de tijdbalk

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:53

Goedzo Kipzel. Zo gaat het wel altijd het meest ontspannen en natuurlijk.

Ik heb een baan *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:27

Gefeliciteerd met een succesvolle presentatie Kipzel!

Gefeliciteerd met je nieuw baan Tayga!

*\o/* *\o/* *\o/*

singa

Berichten: 740
Geregistreerd: 12-04-07

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:16

Ik meld me ook even!

11 juni begin ik aan mijn doctoraatsonderzoek aan de KU Leuven (België). Ik ga de komende 4 jaar de effectiviteit onderzoeken van multidisciplinaire thuisbehandeling bij zwakke groepen. Ik vermoed dat ik vaak in Nederland op prospectie zal komen, jullie staan daar al heel wat verder in.

Interessante onderwerpen zag ik passeren zeg!

Trouwens, MacavityL, ga je toevallig naar het RIMS aan het einde van de maand? Is wel eerder revalidatiegericht, maar dergelijke onderwerpen komen af en toe ook wel eens aan bod.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:57

Welkom Monia!

Helaas ga ik niet naar RIMS, zit in de VS dus dat gaat niet zo makkelijk..

Kipzel

Berichten: 707
Geregistreerd: 01-01-07

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 16:00

Gefeliciteerd Tayga! :D
En welkom en ook gefeliciteerd Monia! :j

Wat vervelend nou Macavity :P

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:58

Mag ik hier even binnenvallen met een vraag?

Ik ben bezig met een solliciatiebrief en onderzoeksplan voor een (juridische) promotieplek. Het onderwerp van het onderzoek is al gegeven en ik ben nu bezig met het schrijven van een onderzoeksplan. Willen ze nou doorgaans een onderzoeksplan wat in grote lijnen volgt wat al gegeven is, of is het juist de bedoeling dat je iets brilliants toevoegd aan het geplande onderzoek? Het is allemaal nog een beetje nieuw voor me :)